Jump to content

[FM 21] EA Guingamp achter me gelaten. Nu Real Betis in La Liga, mijn 2e dienstverband in Spanje

Kyrill
 Share

Recommended Posts

Ik ben niet van de fotoshop en banners/dus vergeef mij.  Dus dit wordt vooral tekst novelle en screenshots van uitslagen/aankopen etc. Ik heb op Duolingo dit jaar reeks van 219 dagen Spaans op rij gedaan. Maar toen wam het hartjes systeem iedere fout is een hartje minder. Toen ben ik er mee gestopt maar wat Spaans is hier en daar bij gebleven. Met beetje hulp van Google translate ben ik tot de titel gekomen ''Nosotros no estamos aqui para tiene divertido'' vertaald in het Nederlands naar ''We zijn hier niet om plezier te hebben.''

Sabadell is een club opgericht in 1903. Sabadell is de 5e grootste stad in Catalonie. Het bevindt zich 20 kilometer ten noorden van Barcelona. Als ik FM 21 mag geloven op de persconferentie is de club dit seizoen pas gepromoveerd naar La Liga Smart Bank 2. Ook wel La Seguna Division. Het doel van de club is proberen degradatie te ontlopen naar het 3e niveau. Voor mij zelf persoonlijk zou ik het leuk vinden als het beter dan dat zal gaan. Zolang maar iig erin blijf. Vandaar ook de titel we zijn hier niet om plezier te hebben, ik wil niet het lachertje van de competitie worden. De transfer periode is inmiddels gesloten en ik heb er 2 competitie wedstrijden al opzitten.  Oa is van NAC transfervrij overgekomen  is de 30 jarige Gianluca Nijholt. In de persconferentie wordt hij omschreven als onze sterspeler.  Onderin screen van hem. Anderen aangetrokken speler (niet door mij) maar die er al was is  de 25 jarige Jaime Sanchez. De oefen campagne heb ik zelf 2-1 winst geboekt op Trabzonspor thuis. De rest door de assistent laten spelen en we zijn ongeslagen gebleven . Nu de competitie. We begonnen uit bij pittige tegenstander , namelijk Girona. We traden aan in een 433 formatie met een defensieve middenvelder en zonder centrale aanvallende middenvelder. We waren lichtelijk beter maar wisten niet te scoren en speelde 0-0.

De speelronde erna moesten we thuis tegen Espanyol aantreden. In feite over algemeen een jaren lange La Liga club, hier in de dezelfde regio. Wij waren alles behalve de favoriet. Dat kwam ons goed uit . Want we wonnen door 2 goals van Stoichkov de 26 jarige buitenspeler die geleend is van Mallorca. Waarvan de winnende 2-1 in de 95e minuut van de blessure tijd. Het was nog even schrikken want niet lang daarvoor kwam er VAR kijken of we penalty tegen zouden krijgen en meer dan terecht werd die niet gegeven. Met 4 ''bonus punten'' na 2 duels bevinden we ons op de 7e plek van de ranglijst. Ik heb er zin in , en ik hoop jullie mede forum leden en maten en lezers/kijkers ook.

20201210133902_1.jpg

20201210131504_1.jpg

20201210132815_1.jpg

Edited by Kyrill

• Kyrill changed the title to [FM 21] Sabadell. Nosotros no estamos aqui para tiene divertido.

Heb de transfermarkt beetje afgestruind met vrijwel geen budget was dat best lastig. Geprobeerd Diego Lainez te huren van Real Betis alleen ze wouden 60% salaris door ons laten doorbetalen maar we konden maar 50% doen. Daarna Emile Smith Rowe nog geprobeerd van Arsenal, maar die willen ze in team met betere spelers laten spelen. Uiteindelijk is de keuze voor een huurling voor een jaartje gekozen op Folarin Bolagun de spits van Arsenal.

Dan de resultaten. Ik ga niet op de zaken vooruit lopen. Na de winst tegen Espanyol thuis, moesten we uit naar Rayo Vallecano die werd met 2-0 verloren, maar qua spel konden we het ze zeker wel lastig maken. We vergaten alleen doelpunten te maken.  Daarna speelde we thuis tegen Sporting Gjion thuis, dat viel helaas ook tegen met 0-2 nederlaag. Toen besloot ik het tijd werd voor wat anders. En maar goed dat ik dat gedaan heb, ook.

We zijn 424 gaan spelen met 2 cm , 2 buitenspelers en 2 spitsen. En de resultaten liegen er niet om. 4-1 thuis van Malaga gewonnen  Door oa 2 goals van Udabarrena een concurrent van Nijholt.  Daarna veegde we de pan aan met bezoeken aan Logrones en Castellon we wonnen respectievelijk 1-5 en 2-4. De helden van de Logrones uit wedstrijden waren het duo Gurutza en Ozkoidi met ieder 2 doelpunten.

Dat brengt ons Sabadell na voorlopig naar een 2e plaats met  13 punten na 7 duels. Moet wel gezegd worden dat Almeria en Tenerife nog wedstrijd minder hebben en als ze die winnen, over ons heen gaan op de ranglijst. Maar ik ben erg blij en het bestuur ook. Mijn beoordeling bij het bestuur is nu een A+ en ik heb achievement Full Faith geunlocked op steam voor vertrouwen bij bestuur van 90% of hoge.

Hier nog wat screens:

Bedankt voor reacties @Christiano wat leuk dat je daar komt en @Marius ook bedankt voor succes wensen en tip van de witregels ik neem aan dat me dat nu wel goed gelukt is. Het doel is en blijft degradatie ontlopen mar mag voorlopig nog zeker niet klagen. We gaan als team de spelers, de fans en ik als manager onze stinkende best blijven doen en ik bekijk t per wedstrijd.

20201210161124_1.jpg

20201210161235_1.jpg

20201210182046_1.jpg

Edited by Kyrill

15 uur geleden zei Rossi:

Ken buiten Nijholt geen enkele speler maar je hebt een prima start. Goede overwinning ook op Espanyol, is dat een derby daarzo?

Snap ik maat je geen enkele speler kent. Bedankt!! Geen idee eigenljk als ik eerlijk ben haha maar denk wel omdat Barcelona de stad maar 20km ten zuiden er vandaan is.

14 uur geleden zei komodo25:

Goede resultaten en leuk dat je kiest voor een vrij onbekende club. 

Thnx vriend, thnx! Ja ik kende ze 1,5 maand geleden nog niet. Maar met osm in een sterke competitie heb ik ze zojuist seizoen mee afgerondt op 6e plek met doelstelling 17. Maar toen had ik binnen week of sneller heel oorspronkelijke selectie al verkocht haah.

12 uur geleden zei V-Traxx:

Prima start hoor!

Thnx!! Bedankt! Ben er ook blij mee!

December is eraan gekomen in Spanje. El mes de partido! Eerst nog even oktober en november bespreken. 17 oktober traden we thuis tegen Zaragoza aan. Zij speelde helaas in een zeer defensieve formatie. 3 centrum verdedigers , wingbacks , centrale middenvelders , en geen buitenspelers en aanvallende middenvelders. Ik probeerde dat aan te pakken door aanvallend te spelen. Dat leverde geen kansen en schoten op doel op. Uiteindelijk besloten op de counter te gaan spelen, het werd een gelijkwaardige wedstrijd met lichtelijjk overwicht voor ons. Alleen we konden de vroege 0-1 achterstand niet meer goed maken en verloren met 0-1.  Desondanks bevonden we ons nog steeds op een prima 2e plek.

Daarna moesten we uit bij Leganes de nummer 1. Ik switchde weer naar mijn 433 met defensieve middenvelder en speelde defensief en cautious/counter. Ik kwam voor een punt en we gingen ook weg met een punt 0-0. Daarna gingen we op bezoek bij Fuenlabrada de nummer 8 en wij Sabadell inmiddels de nummer 6. We gaven een gala voorstelling weg en wonnen met maar liefst 0-5. Met als hoogtepunt de hattrick van Arsenal huurling Folarin Balogun.

Op 31 oktober moesten we thuis tegen Mallorca. Dat is de ploeg waar we Stoichkov van gehuurd hebben. 1e gebeurde er niks geks of interessants. 2e helft kregen zij een penalty! Die werd gepakt door onze keeper Mackay. 3 minuten daarna maakte Balogun de 1-0. Helaas in de laatste 10 minuten door 2 dodelijke counters maakte Mallorca de 1-1 en winnende 1-2. Gezien de statistieken was gelijkspel meer op zijn plaats geweest, maar dat is voetbal.

In de maand november wonnen we 4-1 thuis van Oviedo na 0-1 achter behoorlijk geflatteerd en effectief 0-3 bij Albacete, 2-2 onverdiend thuis tegen Almeria en 4-1 verlies bij Alcorcon.

Doelpunten scoren gaat wel lekker na 16 duels, we hebben er al 36 gemaakt. Het meeste van alle teams. We staan nu 7e met  27 punten na 16 duels. Als we de komende wedstrijd bij Mirandes winnen kunnen we stijgen naar pak em beet plek 4-2.  Alles is nog mogelijk. Het doel is proberen lijfsbehoud te halen maar we spelen mee voor playoffs en misschien wel directe promotie. Ik mag tot nu toe zeker nog niet klagen. We hebben onze 1e plek waar zelfs even stonden en 2e plek van eerder dit seizoen niet weten vast te houden. Maar de verwachting van de media is dat we dit seizoen 20e worden.

20201211095049_1.jpg

20201211095059_1.jpg

20201211095106_1.jpg

20201211100222_1.jpg

20201211100226_1.jpg

De playoffs glippen helaas uit onze vingers. Zijn we niet goed genoeg? Kloppen mijn tacktieken niet, zijn ze wel sterk genoeg? Bij mijn vorige update stonden we op behoorlijke 8 winst 3 gelijk en 5 verlies. Is nu 24 januari 2021 en we staan nu op 10 winst  4 gelijk en 9 verlies. Het is mijn bekende verhaal. De Karel/Kyrill FM (vorm) dip van jewelste. We hebben in december nog 2 spelers transfervrij aangetrokken. Manolo 18 jarige spits en Juanan 24 jarige buitenspeler.

We begonnen na de laatste update met verdienstelijke 0-2 winst bij Mirandes, een laagvlieger. Daarna uit bij een mede overachiever Ponferrada werd helaas met 3-0 verloren. Erna op 13 december werd er 4-0 thuis van Lugo gewonnen, dat was tevens de laatse zege tot op heden. Met als absolute dieptepunt de 2-5 thuis nederlaag tegen Girona. We waren ZOVEEL beter, ik had gewoon wat ik niet moet doen , is spelletje maar had het wel, een woede aanval. Mijn telefoon die ik tegen bank drukte had bijna SOS verstuurd maar heb ik op tijd weten te cancelen. Voetbal kan onrechtvaardig zijn en dat laat de screen hieronder ook zien:

We lieten Girona alle hoeken van het veld zien maar we scoorde gewoon veels te weinig.

Het is nu zaak om punten te blijven pakken en in middemoot te blijven meedoen. Met klein wonder en hopelijk goede eindreeks halen we de playoffs nog, maar het ziet er somber uit.

@Marius bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk. Helaas is het nog erger geworden, zoals te lezen is hierboven.

20201211163545_1.jpg

20201211163557_1.jpg

20201211164016_1.jpg

Bedankt iedereen voor support! Was 10 4 9 het is nu medio maarten we zitten nu op 11  5 14. De achterstand op plek  6 voor playoffs is nu 12 punten en de voorsprong op degradatie plek is nog maar 8 punten. We zijn terug te vinden op teleurstellende 14e plek. Ik heb van alles geprobeerd maar niks werkt gewoon meer. Ik heb nu zoveel uren lang gespeeld vandaag met geen succes ik kap er mee voor vanavond, morgen of zondag weer verder met verfrissende blik. En ik weiger een taktiek van iemand anders te downloaden.

@Rossi in t Engels heb ik hem staan maar volgens mij is dat work ball into the box/in de 16 werken de bal toch? Bedankt! @Mariusvoorlopig helaas nog niet, de gifbeker moet helemaal leeg. @komodo25 bedankt voor volgen van het topic, waardeer het.

Edited by Kyrill

@Rossi @Marius @Christiano @komodo25

Heb vooral slecht nieuws en één iets goed nieuws. Goede nieuws begin maar meteen mee, we zijn niet gedegradeerd. 17e geworden zie ranglijst hieronder met 44 punten. Op de een na laatste speeldag veilig gespeeld met 1-1 bij Lugrones. Het slechte nieuws sinds de winterstop en januari maar 2 zeges behaald in 22 duels, waarvan 1 zelfs was toen ik op vakantie was gegaan. Ik dacht als ik het niet meer kan, dan mijn assistent maar. En ja hoor die haalde 4 punten uit 2 thuis duels.

Slechte nieuws ik ben jullie dankbaar voor jullie support. Maar na dit erbarmelijke seizoen met een verscrhikkelijke reeks na de winterstop, ben ik gaan twijfelen of ik wel door wil. Er lopen hier heel veel novelle's en goede verhalen die terecht meer views en aandacht krijgen dan die van mij. Van te voren zou ik nu blijdschap moeten hebben omdat er we erin gebleven zijn. Maar vooral woede en teleurstelling overheerst omdat ik begin van het seizoen serieus tijdje 1e en 2e heb gestaan en iig behoorlijk lang plek 3-6. Ik weet ook niet of motivatie nog heb om nog een 2e seizoen met deze club Sabaell te gaan en er over te schrijven. Ik ga tot en met volgende week donderdag goed over nadenken hoe en wat ik verder wil of helemaal niet.

En voor nu ga ik in iedergeval dit weekend niet meer FM 21 spelen, want dit werkt deprimerend. As dinsdag en woensdag ga ik naar vrienden toe dus kan ik eens goed nadenken. Bedankt voor jullie support nogmaals. Ik heb heel veel slechte reeksen gehad met FM 20 maar deze nu in 21, slaat echt alles. Ik heb ook nu laatste 10-15 duels met geduld opbrengen gespeeld wat Rossi adviseerde maar niks mocht baten.

20201212160313_1.jpg

20201212160326_1.jpg

Kijken of je wat kan doorselecteren? Misschien de tactiek wat aanpassen? Dat er in andere novelles beter gepresteerd wordt maakt helemaal niks uit zeker niet met waarschijnlijk een van de zwakste teams uit de competitie. Keurig erin gebleven, nu verder bouwen

We leven nu 1 augustus 2021. Mijn assistent speelde de oefenwedstrijden, tijdens het trainingskamp in Frankrijk. Er werd verloren bij Nantes en Djion FC.

Het was een drukke transferzomer, we hadden veel midden tot eind 30-ers in de selectie die ik heb laten gaan en hun aflopende contracten, niet verlengd. Dat betekent Sabadell, nu maar liefst 14 spelers heeft van 28 jaar en jonger in de A selectie. Varieerend van 20 tot 28 jaar oud. Verder hebben we vier spelers van 31, en eentje van 30. Folarin Balogun de topscorer van ons, vorig seizoen met 16 doelpunten wordt wederom gehuurde van Arsenal.  

Ook Stoichkov de 27 jarige geweldige aanvallende middenvelder van Mallorca wordt wederom gehuurd. Net als bij Balogun nemen we heel zijn salaris over, en is zijn squad status Important, ik hoop dat ik nu geen zeurende managers meer op mijn dak krijg zoals Arteta, vorig seizoen. Over 13 dagen beginnen we het competitie seizoen uit bij Real Zaragoza waarna wedstrijden volgen, tegen Albacete thuis en Hercules uit. Het doel wordt weer proberen in de La Liga Smartbank te blijven. Ik hoop alleen we nu niet vanaf januari weer helemaal uit elkaar zakken.

@Marius @komodo25 @V-Traxx @spaansetukker en @Rossi bedankt voor jullie reacties en hulp/suggesties. Ik ga er naar kijken. Ik had even break , waarin ik speelde met Manchester United. Maar ik ga nu vol vertrouwen de competitie start tegemoed.

20201218163222_1.jpg

20201218163241_1.jpg

20201218163250_1.jpg

20201218163307_1.jpg

20201218163350_1.jpg

20201218163354_1.jpg

20201218170833_1.jpg

• Kyrill changed the title to [FM 21] EA Guingamp achter me gelaten. Nu Real Betis in La Liga, mijn 2e dienstverband in Spanje