Jump to content

[IDS] The Music City Miracle

ElMarcos
 Share

Recommended Posts

754331996_NFLDraft.png.048d70024bf0ce459bad01a1e1811548.png

-18-

‘Ik ben zo ontzettend trots op je Leif.’ Zijn moeder is enorm emotioneel van geluk net als Leif. Natuurlijk hoopte hij op een vroege keuze in de draft. Ja, het was een teleurstellend dat hij niet eerder gekozen werd. Toch woog het allemaal niet op tegen überhaupt gekozen worden. Het betekende een kans om zijn droom waar te maken. Om echt in de NFL te spelen en daar een startende quarterback te worde. Wedstrijden te winnen en hopelijk ook een Super Bowl. Al was zijn eerste uitdaging om een starter te worden bij de Titans.

‘Leif, wat een geweldig moment is dit. Ik ben zo blij dat ik hier vandaag samen met je kan zijn.’ Ook Olivia, die normaal heel nuchter is, is emotioneel. Zij wist net als haar moeder hoe lang Leif al werkte voor deze droom. Dat hij nu de kans had zijn droom waar te maken betekende ook iets voor haar.

Leif zelf was vooral blij dat de twee belangrijkste vrouwen uit zijn leven hier waren. Om dit mooie moment met hem mee te mogen maken. Al vanaf jonge leeftijd waren zij en zijn broertje Chad zijn hele wereld. Aangezien zijn vader al op jonge leeftijd het gezin verliet was Leif extra waarde gaan hechten aan zijn moeder, broertje en zusje. Helemaal daar zij allemaal de nodige offers hadden gebracht om Leif zijn droom na te laten jagen. Nu hij zo dicht bij het bereiken van die droom was wilde hij hen niet teleurstellen.

Onderweg terug naar het hotel had Leif zijn moeder en zusje aan zijn armen. Met een grote lach liep hij langs de paar camera’s en journalisten die er nog waren. Niet dat zij hem echt een vraag wilde stellen of in beeld brachten. Hij straalde op dit moment gewoon van oor tot oor van geluk. Alle teleurstelling en verdriet van de afgelopen tweeënhalve dag was verdwenen. Het maakte plaats voor nieuwe dromen en doelstellingen. Voor hoop.

De wandeling naar het hotel waar Leif verblijft duurt maximaal een halfuur. In dat halfuur voelt Leif zeker tien keer dat iemand hem probeert te bellen. Het aantal berichten dat binnenstroomt is nog vele malen groter. Straks wil hij daar uitgebreid op reageren. Nu wil Leif vooral even genieten. Het moment op zich in laten werken. Ook het feit dat hij over twee weken terug zal keren naar Nashville. Terug naar huis. Om zich daar te melden voor zijn eerste werkdag bij de Tennessee Titans.

Zijn moeder had al aangeboden dat Leif weer thuis mag komen wonen. Een aanbod waar Leif de eerste weken zeker gebruik van wil maken. Daarna wil hij wel een eigen plek gaan zoeken in de stad. Zelfstandig worden is belangrijk als hij stappen wil maken in zijn ontwikkeling. Hoe fijn het ook in hotel moeder is, Leif was op een leeftijd en punt in zijn leven dat hij op zijn eigen benen moest leren staan.

‘Leif, gefeliciteerd met je draf keuze!’ schalt de stem van Blake door de hal van het hotel. Het brengt een lach op het gezicht van Leif. ‘Ook nog door je favoriete team, de Tennessee Titans’

Zijn moeder en Olivia geven aan dat zij alvast naar de kamer gaan, zodat Leif en Blake even kunnen bijpraten. Leif geeft hun allebei een zoen op het voorhoofd en belooft snel ook naar boven te komen.

‘Nu gaat het pas echt beginnen, Blake.’ De stem van Leif klinkt nu een stuk serieuzer.

‘Ja, nu je de kans hebt moet je hem gaan pakken ook. Al heb ik geen enkele twijfel dat het je vroeg of laat gaat lukken.’

‘Dankjewel, Blake. Ik ga er echt alles aan doen om te slagen.’

‘Neem een advies van mij aan Leif. Wees geduldig, wacht je kans af en pak hem. Laat je niet gek maken door vrienden, familie of media. Vroeg of laat kom je kans.’

Leif knikt. Hij kent de verhalen ook. Jonge quarterbacks die niet meteen de kans krijgen, kiezen voor een ruildeal en vervolgens nog steeds geen kansen krijgen. Om uiteindelijk in de vergetelheid te raken. Natuurlijk is het niet zijn intentie om die traditie te volgen, maar iemand om hem scherp te houden is prettig. Geduld is niet bepaald een eigenschap waar Leif heel veel van bezit. Althans, niet als het gaat om zijn kans afwachten of blessures laten herstellen. Op het veld zelf heeft hij soms iets te veel geduld. Waardoor hij soms te maken krijgt met onnodige sacks of harde tackles.

Spoiler voor reacties

Spoiler

Iedereen weer bedankt voor het reageren en volgen!

@RubenS2 Het was spannend, maar gelukkig lijkt de droom van Leif weer een stap dichterbij. 

@delichris Ja, Leif keert terug naar huis. Gelukkig wel om NFL te spelen. Die film ga ik binnenkort ook zeker even kijken!

@TeamWesil Dit is toch wel een droomscenario voor veel jonge spelers. Nu moet Leif het nog waar gaan maken.

@JordiW. Dit is wel een droom die uit komt voor Leif. Eigenlijk een dubbele. Spelen voor de Titans en spelen in de NFL.

@Titan De Titans en Nashville is voor Leif een heerlijke locatie. Heel blijven is de sleutel nu.

@komodo25 Leif heeft het getroffen ja.

@spaansetukker De Titans zijn een goede landingspot. Nu groeien en leren achter Tannehill en hem zo snel mogelijk uit het team spelen ;)

@Marius Ja, gelukkig voor Leif belande hij toch nog in de hemel! 

@Vis @V-Traxx @Rossi @FM_Lesly @Koenbres @FlyD

Heb je vragen, stel ze dan vooral! 

Wil je niet meer getagd worden, laat het mij dan even weten via PM.

Slechts 9 picks later dan Brady gekozen, dat geeft hoop! Hoewel ik als QB niet graag na Jake Fromm geselecteerd zou worden :D

De Titans zijn wel een prima team om te starten. Achter Tannehill ben je sowieso al de back up QB en Tannehill wil nog weleens geblesseerd uitvallen. De starting RB is van topniveau, dus dat helpt de QB ook. Bij de WR's mag er wel wat versterking bij.

Op de eerste training alleen geen slants gooien aan de kant waar Butler staat te verdedigen :D

Header-2.png.63d358eba28a8768a705b3bf2d7c94fe.png

-19-

Een paar weken na de NFL draft moet Leif zich melden op het St. Thomas Sports Park. De trainingsfaciliteit van de Tennessee Titans. Het St. Thomas Sports Park is recent gerenoveerd. Het hoofdgebouw is een modern gebouw, met ruime gangen, veel ruiten en het is voorzien van alle technische snufjes. Overal waar Leif kijkt komt het logo en de kleuren van de Tennessee Titans terug. Precies zoals hij hoopte. De sportzaal is hypermodern en ook de twee velden waarop de ploeg traint liggen er geweldig bij. Daarnaast beschikt de ploeg ook over een indoor veld, mochten de weersomstandigheden daar om vragen.

Vandaag staan voor Leif de laatste medische keuring, een rondleiding over het complex en het tekenen van zijn rookie contract op het programma. Voor een eerste ronde draft keuze is deze dag een hele happening, maar niet voor Leif. Voor hem geen cameraploeg, fotografen en journalisten die hem de hele dag volgen. Gewoon een kort welkom bij het team. In voorbereiding op de eerste twee maanden van trainingen. Beter bekend als de georganiseerde teamactiviteiten. Toch maakt het Leif niet minder enthousiast. Hij mag gaan spelen voor de ploeg waar hij al vanaf jonge leeftijd fan van was. Een absolute droom die uitkomt. Daarbij beseft hij zich ter degen dat na vandaag nog van alles kan gebeuren. Hij moet nu zelf laten zien dat hij zijn plek en een kans bij de Titans verdiend.

‘Je knie ziet er goed uit’ zegt de arts alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Voor hem is het dat waarschijnlijk ook. Voor Leif niet. Voor hem is het nieuws een enorme last die van zijn schouders valt. Natuurlijk voelde zijn knie door de weken heen steeds beter, maar de onzekerheid bleef toch altijd een beetje hangen. Nu leek die onzekerheid eindelijk als sneeuw voor de zon te verdwijnen.

‘Ik moet eerlijk bekennen dat het geweldig is om dit te horen’ antwoord Leif de dokter eerlijk. ‘Ik had de laatste weken echt het gevoel dat het beter ging. Deze bevestiging is daarom wel echt heel erg fijn!’

Na de medische keuring is het tijd voor het ondertekenen van zijn rookie contract. Zoals elke rookie die zo laat wordt gekozen gaat het om een contract van drie jaar, met een salaris van $ 1.00.000,00 per jaar, met een tekenbonus van een paar miljoen. Niet hetzelfde contract als van een eerste ronde draft keuze, maar nog altijd een meer dan vorstelijke aanbieding. Een die ook voldoende ruimte biedt om zijn moeder en broertje en zusje te voorzien van een beter leven. Een belofte die hij hen plechtig heeft gemaakt nadat hij werd gekozen in de draft.

Natuurlijk wist Leif dat de ondertekening zelf niet veel zou voorstellen. Al was het zelfs nog minder dan hij verwachtte. Hij mocht het contract samen met hoofdcoach Bryan Davis en quarterbackcoach Deacon James ondertekenen in het kantoor van coach Davis.

‘Ik ben Deacon James’ stelde de quarterbackcoach zichzelf voor op het moment dat Leif het kantoor binnen liep. Het kantoor zelf is een zakelijke bedoening. Een groot metalenbureau met een computermonitor, een toetsenbord en muis en een telefoon. Aan de witte muur tegenover het bureau hangen alleen twee televisies. Verder staat er alleen een vergadertafel met zes stoelen, waar het drietal plaats neemt.

Aangezien onderhandelen over een rookie contract niet mogelijk is heeft Leif Blake thuis gelaten. Eigenlijk ook op advies van Blake. Zijn zaakwaarnemer nu al meenemen zou geen goede indruk maken. Het was beter om alleen kennis te maken met de coaching staf. Gewoon even informeel kennis maken voor zij morgen met hem aan de slag zouden gaan. Tijdens de door het team georganiseerde activiteiten. Leif was nieuwsgierig hoe groot het verschil zou gaan zijn in vergelijking met het college football wat hij gewend was.

‘Wij kijken er enorm naar uit om morgen met je aan de slag te gaan’ ging de quarterbackcoach verder. ‘Onthoud wel dat tijdens de georganiseerde activiteiten de tackles wel voluit gaan. Tijdens het trainingskamp niet. Wees dus ook bereid en klaar om de tackles te incasseren.’

Daarna geven beide mannen Leif een pen en een hand. Om aan te geven dat de kennismaking er al op zit.

‘Tot morgen’ luidt hun weinig warme gedag.

Wat is

Spoiler

Georganiseerde team activiteiten

De georganiseerde team activiteiten bestaan pas een paar jaar en vinden plaats tijdens het zogeheten off-season. Tijdens deze trainingen werken de teams om hun spelers beter te maken. Het zijn ook de enige trainingen en oefeningen tussen de laatste wedstrijd van een team en het trainingskamp. De sessies hebben plaats in Mei en Juni,. Tussen de georganiseerde team activiteiten en trainingskamp volgen nieuwe spelers allerlei opleidingen en lezing georganiseerd door de NFL. De oudere spelers gebruiken deze tijd voor sponsoractiviteiten, vrijwilligerswerk of het bijwonen van trainingskampen voor kinderen. 

Spoiler voor reacties

Spoiler

@Marius Het is zeker fijn dat de familie meedeelt in de vreugde. Familie is ook belangrijk voor Leif.

@Titan De NFL kent op dit moment tweeëndertig teams. Voor Leif gaat het nu echt beginnen.

@FlyD De 199th overall pick die the G.O.A.T. werd. Zou mooi zijn als Leif een zelfde scenario overkomt. Met Tannehill heeft Leif zeker iemand om van te leren, maar mogelijk krijgt hij door blessures eerder een kans. De support zou er met Henry, Brown en Davis volgens mij wel zijn. Een Russel Wilson move uithalen met Butler op het veld is geen aanrader. haha.

@komodo25 Dankjewel! Het zou een team moeten zijn waar Leif normaal goed groeien.

@spaansetukkerIn de pre-season heeft Leif zeker kansen om zich te laten zien. 

@delichris Genieten, een huis zoeken, maar vooral keihard werken ook. 

@TeamWesilDe familie is blij en dat helpt Leif natuurlijk ook weer enorm.

@Vis @V-Traxx @Rossi @FM_Lesly @Koenbres @JordiW. @RubenS2

Header-2.png.04f344ee2776981167cf67f97b4e1a67.png

-20-

De snap kwam op het moment dat Leif er om vroeg. Precies op tijd en met de juiste snelheid. In zijn ooghoeken zag Leif Kalif Raymond diep gaan. Hij deed twee stappen op zij en wilde aanleggen voor de gooi. Daarmee de enorme druk van de defensive lineman totaal over het hoofd ziend. Op het moment dat Leif wilde gooien voelde hij een soort bulldozer in zijn rug botsen. Terwijl Leif voor overvalt ontsnapt de bal uit zijn handen. Waarna Leif, die zichzelf niet meer tegen kan houden, hard tegen het gras aan klapt. Het gras tussen de stangen van zijn helm duwend.

Voor een moment wordt alle lucht uit de longen van Leif gepest. Met de zware lineman nog op zijn rug ziet hij hoe de defensie de fumble oppakt en richting de denkbeeldige endzone loopt. Naar adem happend brengt het moment nare herinneringen bij Leif boven. Even denkt hij terug aan de halve finale van de college football play-off. Het moment waardoor hij nu met de back-up traint en niet met het eerste team. Al maakt die gedachte snel plaats voor de pijn aan zijn borst en ribben van de hit. Natuurlijk had Deacon James, de quarterbackcoach Leif al laten weten hoe het er tijdens de georganiseerde team activiteiten aan toe zou gaan. Daarom had Leif zich ingesteld op de nodige fysieke proeven van teamgenoten die net als hij hun plek wilde afdwingen. Toch was het in de prakrijk nog erger dan Leif verwachtte.

Na de harde val wordt Leif even naar de kant geroepen. Coach James acht het nodig hem een moment rust te geven. Een kans voor Logan Woodside om wat plays op de training mee te pakken. Hoewel Leif niet meteen blij is dat zijn concurrent een kans krijgt is de rust wel even welkom. Los van de pijn in zijn ribben is hij inmiddels wel moe. In een kleine anderhalf uur heeft hij al 50 plays moeten oefenen. Een bizar hoog aantal zelfs voor een training. Al merkt hij ook dat de oefening nodig is, want zelfs na twee weken training kent hij nog niet het gehele playboek uit zijn hoofd.

‘Je went wel aan de snelheid’ is de veel betekende opmerking van de coach. ‘De hits wennen nooit. Niet echt. Je leert ermee omgaan en sneller te herstellen, maar de pijn blijft.’

Even weet Leif niet of hij moet lachen, dankjewel zeggen of gewoon knikken. De opmerking van de coach wekt bijna de indruk dat hij gedachten kan lezen. Hij besluit het maar op een flauw lachje te gooien. Daarmee kan hij het minste kwaad doen.

‘Maak je niet te druk. Dit gebeurt alle rookies een paar keer in de eerst weken. Je maakt snel stappen. Sneller dan coach Davis of ikzelf hadden voorzien.’

‘Dankjewel coach. Ik doe mijn best.’ Bescheiden woorden, maar stiekem weet Leif ook dat hij er goed opstaat. Logan Woodside is hij al voorbij in de pikorde.

Zoals iedere dag duikt Leif na de training ook nog even de gym in. Om de hits en tackles beter te kunnen incasseren in spiermassa belangrijk. Dat is hem in deze eerste weken al duidelijk geworden. Daarom wil hij elke dag aan zijn fysiek werken. Sterker worden en zo snel mogelijk op een gewicht en postuur uitkomen waarmee hij zichzelf zou kunnen weren in de NFL. Ondanks alle berichten van Blake en de coaches is zijn doel nog steeds starter worden. Zo snel mogelijk. Fit zijn is dan absoluut een vereiste.

Vandaag gaat het wel moeizamer. De ribben van Leif doen nog steeds zeer en ook ademen gaat niet zoals hij gewend is. Mogelijk een lichte kneuzing, misschien een iets zwaardere als hij pech heeft. In ieder geval het soort pijn waar Leif mee om kan gaan. Natuurlijk had hij beloofd aan Blake geen risico meer te nemen. Een lichte kneuzing van de ribben viel daar wat Leif betreft niet onder.

Wanneer hij klaar is met zijn routine komt zijn concurrent en mentor Ryan Tannehill binnen. Duidelijk onder de indruk van de toewijding van Leif. Ook hij begint aan een routine van oefeningen om zijn spieren te onderhouden. Van een afstand kijkt Leif toe welke oefeningen Tannehil doet. Grotendeels komen die overeen, maar hij voegt er een paar extra toe voor de groep armspieren van zijn arm. De arm waarmee hij de bal richting de wide-receivers gooit. Een oefening die Leif maar al te graag wil overnemen.

Spoiler voor reacties

Spoiler

@delichris Ik ook. Veel zal afhangen van zijn ontwikkeling en hoe Ryan Tannehill speelt.

@Marius Haha, ik heb het idee dat het in Madden iets hoger ligt dan normaal. Al is het minimale salaris voor een rookie contract $ 610.000,00 per jaar.

@Rossi Klagen mag Leif zeker niet, want het is een enorme sloot geld. Het duurt vaak wel even voor je als kijker de NFL echt door hebt. Er zijn veel regels, maar die leer je eigenlijk alleen door veel te kijken. 

@JordiW. De knie die weer in orde is, dan is zeker lekker voor Leif. Geld stroomt binnen, maar nu moet hij het nog echt verdienen.

@komodo25 Ja een flink salaris. Al zit Madden aan de hoge kant vermoed ik. Het minimale salaris voor een rookie contract $ 610.000,00 per jaar. Nog steeds absurd veel. 

@RubenS2 Mij ook wel, haha.

@TeamWesilBedankt voor je complimenten!

@Titan In de NFL gaat bizar veel geld om. Meer dan in welke sportcompetitie ter wereld dan ook.

@spaansetukker Ja, het betaald goed voorlopig ;)

@Vis @V-Traxx @FM_Lesly @Koenbres @FlyD

Zoals jullie wellicht al hebben gezien heb ik een nieuwe banner. Daarnaast heb ik nog twee alternatieve. Ik ben even benieuwd wat jullie de leukste vinden.

Spoiler voor alternatieve banners

Spoiler

Header-3.png.aa22a95b1443d67e721f8128df8a7e80.png

Header-4.png.4964df441d4fffa675f2cdda0e5fac5a.png

• Marius changed the title to [IDS] The Music City Miracle
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic