Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Recommended Posts

@Nom de Guerre @Boyzone @spaansetukker @Abe

@Glenn08 @Christiano

De kop is er af! Ik speel met de basterd punt naar achteren. Maar heb wel 1 eigen taktiek ingeladen waarmee ik succesvol ben met Saint-Etienne. Ik heb Denis terug gehaald van on Loan van Rayo. Narcis kwam paar seizoenen geleden voor 0 euro hij is als enige speler nu onder mijn watch verkocht voor 23 miljoen oplopend naar 32 miljoen naar Barcelona. Gezien interesse voor alle spelers die er waren, zoals bij mijn vorige beurten ook al, heb schade beperkt kunnen houden. Toni Silic is geen goed geneog 2e keeper laat staan 1e, hij heeft bij nieuwe club getekend waar hij transfer vrij heen gaat komende zomer. Knudsen is in potentie een 2e en misschien 1e keeper maar hij is nu pas 20 en heeft zkr nog 2 jaar of meer nodig voor dat ie bij 1e mee kan draaien in mijn ogen. Dan blijft eigenlijk alleen Nubel over. Op wie ik een regen had van boden van Valencia en Schalke oa bod van 51 miljoen van Valencia maar hij wou zelf niet gaan. Hij is ook al 30 wat opzich voor keeper niet oud is, maar voor voetballers in zijn algemeen wel. Voor 20 miljoen (hij was 30 miljoen waard) heb ik als 2e solide keeper Justin Bijlow gehaald van Napoli. Hij is 29 en kan concurreren met Nubel komende 1-3 jaar. Als vervanger van Narcis een redelijk ''bekende/gevestigde'' naam gehaald die EU speler is Brandon Williams van Everton en in het echt Manchester United met termijnen max 32 miljoen hij is 26. Daarnaast 24 jarige duitse CM van Bayern die was 20 miljoen waard en stond bij hun voor 10 te koop. Dat was het qua transfers er is zeker nog minimaal 150 miljoen transferbudget over waar ik niks van ga uitgeven.   Voorin in Kroatie en alle posities loopt het op rolletjes we zitten al op 70 punten na 24 duels en zijn in de competitie nu al minstens 102 duels ongeslagen op rij, en dat is een record. Puskas en Zapata is mijn favoriete duo voorin maar af en toe wissel ik ze af met mijn eigen aankoop van paar jaar geleden Denis. Alleen uit bj City soorde Puskas en Zapata helaas beide maar 6,3 en 6,4. Gelukkig is er ''maar'' 1-0 verloren en ga ik het in eigenhuis later vandaag op lagere speelsnelheid proberen met mijn eigen taktiek. Oh en ik heb rondgekeken bij Hajduk II en de -19 er zitten aantal kleine en goede talentjes bij maar 70% van spelers vind ik bepaald niet bijzonder.

20210214195036_1.jpg

20210215111522_1.jpg

20210215130715_1.jpg

20210215131746_1.jpg

20210215131841_1.jpg

20210215131905_1.jpg

20210215131746_1.jpg

20210215131841_1.jpg

20210215131905_1.jpg

Edited by Kyrill
  • Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart be

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we weer. Vooralsnog zijn er geen interessante clubs voorbij gekomen. In Europa een paar subtoppers, maar ik wil eigenlijk richting Noord-Amerika of Azië. Afrika

Shout out naar @xPeejay voor de banner!   Um Novo Começo De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant v

Posted Images

Mijn excuses maar ik kan hier echt niks aan doen! Transfermarkt was al gesloten en was 11 dagen tot volgende wedstrijd Dinamo uit. Ging ik op vakantie wat ik bijna altijd doet. En het *** bestuur heeft Lucio Rosato voor maar 10,75 miljoen verkocht aan een Chinese club. God wat baal ik hiet van nogmaals mijn excuses. Maar de markt was dicht, ik heb dit bod nooit geaccepteerd! :cab::cry:

@Glenn08 @Christiano

20210215150525_1.jpg

20210215150533_1.jpg

17 minuten geleden zei The Kerfts:

Waarom haal je een 2e keeper voor 20 miljoen? Terwijl je transferbinnenkomsten 76 miljoen zijn, betekent dat meer dan een kwart ervan gewoon op de bank zit, met waarschijnlijk weinig restwaarde.

Omdat we 176 miljoen transferbudget hadden ongeveer of 150. Ik heb nu nog steeds ''gewoon'' 138 miljoen transferbudget.  Er is in totaal voor 69 miljoen uitgegeven en 89 miljoen ontvangen aan spelers ja. Maar hoe kom je erbij dat kwart ervan op de bank zit? Ik heb zelf alleen maar Bijlow, Brandon Williams gehaald en Torben Rhein. Brandon Williams speelt alles onder mij tot nu toe, Rhein is roulatie op maar kan eazie E door mijn opvolger met winst verkocht worden en Bijlow zoals ik al zei is gehaald omdat er veel interesse is in Nubel, hij ook geblesseerd kan raken en Knudsen de Braziliaan pas 20 is en nog lang niet goed genoeg. Het originele transferbudget was ''138'' miljoen en dat is het nu nog steeds 138 miljoen. Gezien commited salary spending is toch ook voor verandering niet erg als ik keer break even draai en niet club faillisement in helpt wat we eerst bijna wel hadden?!

Wanneer er komende zomer bijvoorbeeld club bod doet op Nubel waar ie wel heen wilt, kan ie verkocht worden en dan schuift Bijlow door naar 1e keeper en dan kan die Knudsen onder hem als 2e keeper fungeren of anders iemand uit de jeugd.

Edited by Kyrill
1 uur geleden zei Kyrill:

Omdat we 176 miljoen transferbudget hadden ongeveer of 150. Ik heb nu nog steeds ''gewoon'' 138 miljoen transferbudget.  Er is in totaal voor 69 miljoen uitgegeven en 89 miljoen ontvangen aan spelers ja. Maar hoe kom je erbij dat kwart ervan op de bank zit? Ik heb zelf alleen maar Bijlow, Brandon Williams gehaald en Torben Rhein. Brandon Williams speelt alles onder mij tot nu toe, Rhein is roulatie op maar kan eazie E door mijn opvolger met winst verkocht worden en Bijlow zoals ik al zei is gehaald omdat er veel interesse is in Nubel, hij ook geblesseerd kan raken en Knudsen de Braziliaan pas 20 is en nog lang niet goed genoeg. Het originele transferbudget was ''138'' miljoen en dat is het nu nog steeds 138 miljoen. Gezien commited salary spending is toch ook voor verandering niet erg als ik keer break even draai en niet club faillisement in helpt wat we eerst bijna wel hadden?!

Wanneer er komende zomer bijvoorbeeld club bod doet op Nubel waar ie wel heen wilt, kan ie verkocht worden en dan schuift Bijlow door naar 1e keeper en dan kan die Knudsen onder hem als 2e keeper fungeren of anders iemand uit de jeugd.

Trek je niks van Jordi joh, die vent heeft zelf FM21 niet eens!

1 uur geleden zei Kyrill:

Is geen aanval Karel, calma...

Is meer dat ik eigenlijk nooit een reden kan bedenken om een 2e keeper van 29 jaar voor 20 miljoen op te halen, ga dan voor een jonkie voor 5. Al ben ik uit principe altijd tegen geld uitgeven voor reservekeepers en vaak ook eerste keepers, vraag @Christian.en @Kelvinmaar wie Arie Bijl is.

15 minuten geleden zei The Kerfts:

Is meer dat ik eigenlijk nooit een reden kan bedenken om een 2e keeper van 29 jaar voor 20 miljoen op te halen, ga dan voor een jonkie voor 5. Al ben ik uit principe altijd tegen geld uitgeven voor reservekeepers en vaak ook eerste keepers, vraag @Christian.en @Kelvinmaar wie Arie Bijl is.

Vraag @Stefanos anders ff hoe je Hajduk uitspreekt.

Mooie resultaten, zuur van Rosato, heel vreemde move van 't bestuur. Zou Bijlow het over kunnen nemen van Nubel? Ik zou in een volgende update wel mooi vinden om wat screentjes van de spelers te zien :D 

Succes met City! 

@Glenn08 @Christiano

@The Kerfts @joostmakaay

Goede nieuws met nog 7 duels te gaan, al kampioen met nu 83 punten.Slechte nieuws City won uit bij ons 0-2  nadat ze thuis al 1-0 wonnen van ons. Baal echt van we liepen thuis 6 schoten 6 op doel begin 2e helft al maar onze spelers konde maar niet scoren pfff. Renato Augusto, Jorge, Puskas, Zapata en Denis zijn echt heerlijke aanvallers. Hoe meer Europees paspoort kunnnen krijgen hoe beter, Denis heeft soiweso al Spaans paspoort in de pocket.

Kerfts zoals ik al zei er was en is veel interesse in Nubel, alleen nog club die hij zelf ook wil. En met Knudsen is er al jonge keeper. Nog een jonge keeper halen, zou flinke streep door rekening van Knudsen geweest zijn. Is Hajduk 4e landsittel op rij van de club en 5e van de laatse 7 seizoenen :)

Door vertrek van Rosato is spoeling centraal achterin geworden  met alleen Damian Jorge, Marc en Laurentis. Mijn opvolger kan dan ook oud gediende terug verwachten. Niemand minder dan Mario Vuskovic Kroaat CV en altijd nog maar 25 jaar gaat terug komen naar het oude nest. Wij verkochten hem jaren geleden aan As Roma voor 20 miljoen, zij voor 29 miljoen aan Ac Milan en wij gaan hem nu voor 13 van Ac Milan kopen, what's not to like ;) :)

20210215160242_1.thumb.jpg.f94127daef6fb25f9c3bc27e074f8cab.jpg

20210215150525_1.jpg

20210215150533_1.jpg

20210215152529_1.jpg

20210215222156_1.jpg

20210215222214_1.jpg

20210215222221_1.jpg

20210215222221_1.jpg

20210215230054_1.jpg

Edited by Kyrill
15 uur geleden zei The Kerfts:

Ik ken alleen Bas Veerman en Randy Wiersma. Prima alternatieven voor als je een keeper hebt verkocht voor 30k aan de concurrent. 

@Glenn08 @Christiano

@The Kerfts @joostmakaay

Bedankt iedereen voor felicitaties van titel!!

Beker is ook gewonnen! Halve finale was spannender dan de finale! Halve finale werd pingels waarvan zij 1 miste en Nubel er 2 pakte. Mijn advies voor opvolger; Spaansetukker of Abe en mensen hierna:

Er is nog 120 miljoen transferbudget over maar staar je daar niet blind op. Het bestuur is ''very dissapointed'' voor het doorbreken en laten doorspelen van jeugd spelers in het 1e. Die MOETEN beter worden ontwikkeld en laten spelen. Mijn enige competitie nederlaag was ook toen we al kampioen waren, nog 7 duels moesten met 5-2. Ik had 4 talenten van Hajduk II en -19 instaan in basterd met punt naar voren, speel over algemeen punt naar achteren. Probeer in de Kroatische nationale competitie op jonge en jeugd spelers lieft niet aangekocht nadruk te leggen. Want de competitie is voor ons met elk elftal een eitje. Zelfs ik heb nu 101 punten behaald en maar 1x gelijk 1x verloren en rest alles gewonnen. Ik ben wel terecht in de laatste 16 CL uitgeschakeld door City. Uit bij hun mocht ik blij zijn maar 1-0 verloor maar thuis hadden we gewoon pech onze aanvallend ingestelde spelers zoveel kansen om zeep hielpen. En het is gewoon GEEN beloning en zuur als mijn voorganger heel netjes 1e in de poule wordt dat we dan ook nog eens City loten.

https://wetransfer.com/downloads/549251f2cd02d4e856a81d437a75b40b20210217114450/e75297

En downloadlink hierboven. Veel plezier en succes!

Oh PS: Renato Augusto is een beest, Puskas ook, Zapata en aantal anderen ook. Nu alleen kijken om nadruk nog meer te leggen op ontwikkelen en meer laten spelen van Kroatische eigen jeugd spelers bij het 1e.

20210215230054_1.jpg

20210217095737_1.jpg

20210217105445_1.jpg

20210217111115_1.jpg

20210217111159_1.jpg

20210217122559_1.jpg

20210217122617_1.jpg

20210217122625_1.jpg

20210217122657_1.jpg

20210217122702_1.jpg

20210217122707_1.jpg

20210217122711_1.jpg

20210217122720_1.jpg

20210217122729_1.jpg

20210217123334_1.jpg

20210217124206_1.jpg

Anders doen we gewoon wat rustiger aan. Degene die aanbeurd is maar nu even druk heeft doet gewoon wanneer je willen en wat ze kunnen. Snelheid is geen vereiste of nodigheid bij een Estafette.

48 minuten geleden zei Kyrill:

Anders doen we gewoon wat rustiger aan. Degene die aanbeurd is maar nu even druk heeft doet gewoon wanneer je willen en wat ze kunnen. Snelheid is geen vereiste of nodigheid bij een Estafette.

Precies. Mijn beurt duurde 2 weken laatst. Nu is het niet de bedoeling dat het altijd zo lang duurt, maar is verder geen probleem denk

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Ik pak wel over. Dan probeer ik dit weekend af te ronden.

Het hoeft echt niet snel vriendje, neem alle tijd om te spelen!

Ik heb laatst met Peter geappt en hij zei jij te goed bent voor Estafette's haha. Ik replyede dat ook ik titel pak en niemand van ons nog de CL heeft weten te winnen :)

image.png

Het is een beetje een terugkerend thema, iedere keer als ik overneem. De financiële situatie van de club.

50dbd84a9a78a160af9841b0f0a1fbc7.png

We geven te veel uit, mannen. Makkelijker kan ik het niet maken. Leuk dat we 100 miljoen aan transfers kunnen spenderen. Dat betekent niet dat we dat ook MOETEN doen, of dat we te dure spelers moeten vastleggen qua salaris. Over drie jaar is ons gehele vermogen verdampt, tenzij we Europees prijzen gaan pakken. Dat is weliswaar de bedoeling, maar op deze manier gebruik je de toekomst van de club als hypotheek en dat lijkt me niet de bedoeling.

Qua selectie moet er gewoon iets gebeuren om het zaakje financieel recht te trekken. Zo hebben we bijvoorbeeld twee prima keepers, waarbij de tweede keeper een hoger salaris heeft dan onze eerste doelman. 82k per week om op de bank te zitten, dat soort fratsen kunnen we ons eigenlijk niet permitteren. Onze basisaanvallers Renato Augusto, Puskas en Zapata verdienen bij elkaar opgeteld minder dan onze reservekeeper. Verder geen verwijt naar wie dan ook, enkel een constatering dat er iets niet helemaal goed gaat qua contracten.

Eigenlijk moeten wij geen contracten van meer dan 50k per week aan spelers geven, want dat soort geintjes kunnen we helemaal niet betalen op de lange termijn. We hebben overigens vier spelers onder contract staan die echt zoveel verdienen.

1. Bijlow is met 82k topverdiener;
  2. Williams staat met 79k op een eervolle tweede plek;
  3. Damián Jorge verdient 63k;
  4. Nübel neemt 59k per week mee naar huis.

Van die vier spelers zijn alleen de laatste twee onbetwiste basisspelers. Sowieso is het best verhelderend om de squad status af te zetten ten opzichte van het salaris. Enkele observaties.

• Voor Torben Rhein betaalden we meer dan 10 miljoen. Hij staat voor 37k per week op de loonlijst (een keurige vijfde plek), maar kwam slechts in drie duels in actie.
  • Het gemiddelde salaris voor een speler van ons eerste elftal ligt rond de 16k per week, met uitschieters richting de dertig voor de betere spelers. 

Wederom, geen verwijten aan wie dan ook, maar laten we hier lering uit trekken. Als we dit soort bedragen gaan spenderen, dan moeten het ook directe versterkingen zijn, die ons in de toekomst ook geld gaan opleveren. We gaan het transferwindow in.

Alle 5 door mij aangetrokken spijt me. Excuses, ik doe ook niet hoor budget opmaken bij lange na niet. Verkoop maar of Nubel of Bijlow. Jorge heb al vaker gezegd ie weg mag. Zal voortaan beter best doen en gewoon helemaal niemand aantrekken. 

• Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City