Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Recommended Posts

• Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart be

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we weer. Vooralsnog zijn er geen interessante clubs voorbij gekomen. In Europa een paar subtoppers, maar ik wil eigenlijk richting Noord-Amerika of Azië. Afrika

Shout out naar @xPeejay voor de banner!   Um Novo Começo De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant v

Posted Images

Overzicht transfers

Doelstellingen

Eksteen verkocht met terug koop clausule

Transervrije 32e jarige aanwinst

15 jarige winger die is binnen gehaald

Details van die transfer

@Kyrill @Christiano @spaansetukker @Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko @neva

Is alweer augustus zowat. Wat talent in de ploeg en wat talent loopt er rond in Zuid Afrika, ongekend. Heb TB van 1,5 miljoen waar ik normaal daar nog geen 1 speler voor koop in andere saves, kan ik daar nu in theorie 10  man voor halen, niet ga doen maar kan in theorie:classic_rolleyes:

@Kyrill @Christiano @spaansetukker @Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko @neva

Heb zo visite, doe even zo snel. We staan 6e met 9 punten na 5 duels. Thuis 3 zeges, met 0 tegen doelpunten maar uit worden we helaas 2x tot nu toe verslagen. Voetballend kan ik uit wel mee al met de tegenstanders maar zijn effiecienter tot nu toe. Doel is top half en de media voorspelling is 5e. Ik ben de transfer markt afgesloten met 235k uitgegeven aan spelers en 700k ontvangen. Ik zeg het eerlijk zeker als afwisseling van smijten met miljoenen heeft spelers kopen voor tien duizenden euro's of paar ton heel wat charme's. Vind erg leuk om te doen. Ik speel tot nu toe vooral defensief/counter hopelijk werkt dat uit snel ook binnenkoort, 5 duels gehad nog 10 te gaan voor mijn helft :)

20210513123922_1.jpg

20210513141642_1.jpg

20210513142551_1.jpg

20210513144042_1.jpg

20210513144129_1.jpg

20210513144136_1.jpg

20210513144436_1.jpg

20210513144443_1.jpg

Gepost (edited)
8 uur geleden zei Glenn08:

Mooie clubkeuze @KyrillIk ben ook weer beschikbaar om mee te doen.

Top ik ben nu net klaar, kan je meteen na mij gaan wanneer je tijd hebt :) Mits Abe en Keko goed vinden, waar ik voor gemak van uitga :)

Positief: Prijs gepakt! De beker gewonnen! Spannendste was nog kwartfinale waar we onterecht verlenging en penalty's haalde en die wonnen na penalty's

Ook positief we staan 6e, bestuur is tevreden en we staan op doelstelling van tophalf of beter. Ook van op dat moment aantal nummers 1 thuis gewonnen oa Sundown en Kaizers Chief.

negatief: Enorme zeperd gehad bij Black Leopards uit 10-1 verloren schaam me dood, ALLES vloog erin bij hun ze hadden op geven moment 9 schoten op doel en 8 goals niet normaal. Dit is voor mij absoluut dieptepunt. Die zeperd kwam net terwijl ik daarvoor 7 duels ongeslagen was in alle competities.....

https://wetransfer.com/downloads/c512daba4101731a8235e19a96d5fcd220210514163604/d33970

Hier boven de download link.

20210514183354_1.thumb.jpg.c1937a9e0dd97d73aa53fb77f7b00c9a.jpg20210514183354_1.thumb.jpg.c1937a9e0dd97d73aa53fb77f7b00c9a.jpg20210514183354_1.thumb.jpg.c1937a9e0dd97d73aa53fb77f7b00c9a.jpg

20210514180737_1.jpg

20210514181436_1 - Copy.jpg

20210514181436_1.jpg

20210514181525_1 - Copy.jpg

20210514181525_1.jpg

20210514183400_1.jpg

20210514183407_1 - Copy.jpg

20210514183407_1.jpg

20210514183416_1 - Copy.jpg

20210514183416_1.jpg

Edited by Kyrill

Cape Town City FC

Transfers

In de winterbreak heb ik geprobeerd om de selectie te versterken. Hiervoor heb ik vooral binnen de eigen competitie gekeken, of naar Zuid-Afrikaanse spelers ergens anders ter wereld. Verschillende boden werden geaccepteerd, maar jammer genoeg weigerden de spelers zelf omdat we hen geen Afrikaans voetbal kunnen voorschotelen. In de winterbreak heb ik dus enkel een Colombiaanse jonkie vastgelegd wiens contract bij Millonarios niet verlengd werd. Hij zal in december de overstap maken.

Spoiler

60a76b025add0-uribe.png

Friendlies

De ploeg overgenomen terwijl we op een 6de plek stonden. Dan weet je dat een titel er bijna niet meer in zit. Om de selectie fit te krijgen voor het 2de deel van de competitie hebben we wat oefenwedstrijden georganiseerd. Dit enkel tegen lager geklasseerde teams, om zo ook het vertrouwen in de ploeg te brengen door enkele makkelijke overwinningen te boeken. Met 30 gemaakte goals, en maar 2 tegengoals lijken we in dat opzicht alvast geslaagd!

60a766482cbb9-friendliescapetown.png

Competitie

Over naar de competitie dan, we begonnen op een 6de plek. Je weet dus dat je alles gaat moeten winnen om nog een waterkans te hebben op de titel, wat uiteindelijk altijd het doel is natuurlijk. We begonnen uitstekend aan de maand februari door 2x met 5-1 te winnen. Tegen de golden arrows wisten we jammer genoeg van geen hout pijlen maken, en kwamen we niet verder dan een bloedeloos gelijkspel.

60a7675ca208b-februaricomp.png

De maand maart begon met een domper. Tegen concurrent Amazulu gingen we meteen de boot in. Hierdoor kunnen we de titel, en zelfs ook plek 2 meer dan waarschijnlijk op onze buik schrijven. Een plek in het Afrikaans voetbal gaan we dus meer dan waarschijnlijk niet halen. Tegen de teleurstellende Orlando Pirates konden we weer aanknopen met de overwinning. Deze overwinning gaf ons het vertrouwen om de rest van de maand enkel maar te winnen!

60a76872ec574-maartcomp.png

In een rustige aprilmaand stonden er maar 2 competitiewedstrijden op het programma. Tegen de voorlaatste in de stand werd er simpel gewonnen. De andere wedstrijd was er een op bezoek bij de buren van Cape Town Spurs, Het bestuur ziet hun niet als een rivaal, maar een derby wil je altijd winnen toch? Zo gezegd, zo gedaan. Al was het toch iets moeilijker dan verwacht! Maar na deze wedstrijd klimmen we voor het eerst op de ranglijst! Al zijn er nog ploegen die wat minder wedstrijden gespeeld hebben!  Na deze 2 wedstrijden was er weer een break van 19 dagen tot de volgende wedstrijd, dus werden er weer 2 vriendschappelijke wedstrijden gespeeld.

60a76e0a04dca-aprilcomp.png

5 competitiewedstrijden staan er nog op het programma in mei. En niet van de minste. En doordat we deze maand nog tegen elke topclub spelen, is er nog een waterkansje op zelfs de titel! We beginnen de maand nog rustig met een zakelijke overwinning tegen TTM. Tegen de toppers van Kaizer Chiefs, en tevens concurrent op de ranglijst gingen we helemaal los met een forse 0-4 overwinning. Deze wedstrijd bracht ons op plek 4, op gelijke punten met volgende tegenstander Black Leopards. We kwamen 4-0 voor in de partij, maar lieten het nog spannend worden door de Leopards terug te laten komen tot 4-3. Deze overwinning brengt op ons een 3de plek, op 3 punten van Mamelodi Sundowns, en op 1 punt van Bloemfontein Celtic, onze volgende 2 tegenstanders... Ons mindere doelsaldo speelt wel in ons nadeel. Tegen nummer 2 Bloemfontein Celtic, komen we op een 2-0 voorsprong, maar nog voor de rust weten ze de dubbele voorsprong weg te werken. Vlak na rust scoren we het enige doelpunt van de 2de helft! Door het verlies van de Sundowns, zal het kampioenschap op de laatste dag beslist worden! Voor de aanvang van de wedstrijd was het duidelijk, we zouden moeten winnen om kampioen te worden, als we dit niet zouden doen, is de kans ook groot dat we niet 2de maar 3de eindigen, aangezien we het slechtste doelsaldo van de top 3 hebben. Bij de rust leken zowel de titel, als plek 2 heel ver weg. Op slag van rust kwamen de Sundowns via een penalty op voorsprong. Vlak na rust konden we echter meteen gelijkmaken. Voorbij het uur was het een penalty voor ons die de partij, en het kampioenschap richting Cape Town stuurden!

60a7a88402638-meicomp.png

Dankzij een schitterende terugronde, en mede dankzij het falen van de tegenstand zijn we er in geslaagd om het kampioenschap te winnen! Een belangrijke stap in het uitbouwen van de kern is nu ook gezet! We mogen ons nu ook meten op continentaal niveau met de beste Afrikaanse teams!

60a7a8ff79437-eindstand.png

Nedbank Cup

Na de winterbreak stond er ook nog de Nedbank Cup op het programma. De winnaar van deze bekercompetitie mocht zich ook opmaken om op Afrikaans niveau te gaan voetballen, dus namen we de competitie toch maar serieus. Met wedstrijden tegen de Sundowns, Pirates, en Chiefs was het geen gemakkelijk tornooi voor ons! En ook in de finale was het geen eitje. Maar toch werd landskampioen SuperSport verslagen, en konden we de beker mee naar huis nemen!

60a7a9d3006f7-nedbank.png

Toekomstige transfers

2 spelers charmeerden mij vooral. Sithole van de Sundowns, en Bezuidenhout ook van de Sundowns. Sithole is een spits, maar wil voorlopig niet komen. Bezuidenhout is een doelman, maar wil jammer genoeg ook nog niet komen. Beide zijn Zuid-Afrikanen, dus misschien kan mijn opvolger nog eens proberen als het seizoen overtikt?

https://wetransfer.com/downloads/474bcc15afa590760ac721c01b5c7add20210521124418/e2b674ee27c4c0815d5c4f9494c42bfa20210521124450/cd8c35

@Kyrill@Nom de Guerre@spaansetukker@Christiano@Boyzone@Abe@Keko@neva

Zonde van de nederlaag tegen AmaZulu....

Geintje, natuurlijk. Heerlijk gedaan man. Fraai slot met de wedstrijden tegen Bloemfontein en de Sundowns :D  Ook in de NedBank: dat was denk ik niet de gemakkelijkste route naar de finale. Klasse. 

9 uur geleden zei Abe:

Zonde van de nederlaag tegen AmaZulu....

Geintje, natuurlijk. Heerlijk gedaan man. Fraai slot met de wedstrijden tegen Bloemfontein en de Sundowns :D  Ook in de NedBank: dat was denk ik niet de gemakkelijkste route naar de finale. Klasse. 

De penaltyseries waren ook niet goed voor het hart. Beide 10-9 gewonnen ;c

Ik ben net geweest en ik weet dat Koen voorlopig even niet kan, maar we hebben nog spelers zat over die een rondje kunnen doen. Als zich voor zaterdagmiddag niemand heeft gemeld, dan pak ik wel over.

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik ben net geweest en ik weet dat Koen voorlopig even niet kan, maar we hebben nog spelers zat over die een rondje kunnen doen. Als zich voor zaterdagmiddag niemand heeft gemeld, dan pak ik wel over.

@Abe of 

@Christianoeen van jullie misschien?

Gepost (edited)

Cape Town City FC

Zomerse transferperiode

In eerdere beurten was ik vaak degene die rustig aan deed qua transfers,  maar dat was deze keer wel anders. De selectie was volgens mij wel toe aan een flinke renovatie. Aantal contracten lopen af, wat oudere spelers die niet het niveau hebben wat we nastreven en een aantal hiaten in de selectie. Ik vond vooral het niveau van onze opties als centrumverdedigers (CDde), de backs (IWBsu) en één van de centrale middenvelders (CMde) in de PP special niet goed.

Vooral met zes aardige middenvelders, maar geen één die enigszins kan verdedigen, leek het me goed om daar wat aan te doen. En dus een nieuwe verdediging. :D  

De spelers die je suggereerde @Glenn08 zijn van erg hoog niveau, maar (1) volgens mij de enige twee posities die écht goed bezet zijn en (2) onhaalbaar. 

We hebben dus flink wat nieuwe verdedigers aangetrokken. Fortuin is een fysiek sterke, goede linksback die ook centraal uit de voeten kan. Ik zie in hem vooral iemand die centraal gaat spelen, maar ook af en toe op links kan gaan spelenHij is ook jeugdinternational, zit nog wat rek in volgens mij en een jonge die sowieso bruikbaar is. 

Spoiler

ctc_fortuin.png.66f8d0409ae3e8e4970acbc64422ea1c.png

De volgende speler die ik wil uitlichten is onze nieuwe rechtsback, Maluleke. Hij is international, een jonge, goede rechtsback die ook nog wel een beetje kan voetballen. Prima tevreden mee. Kan trouwens ook links uit de voeten, maar daar staat Fortuin dus.

Spoiler

ctc_maluleke.png.09bd03fc329b4d344e26051c57d2cef8.png

De derde van het geheel is Dubula. Wederom jong, kan op alle posities achterin uit de voeten en ook fysiek weer lekker. Prima dus. Hem zie ik dan weer het liefst op links spelen.   

Spoiler

ctc_dubula.png.09fa54439a7e207b7ea7e26b2a41c31f.png

Dan hebben we de grote aankoop voor centraal achterin. Mofokeng is wat mij betreft een speler waar we veel lol aan gaan beleven. 

Spoiler

ctc_mofokeng.png.ae23dab9ae869fd9c544222a71741802.png

Ten slotte ook nog transfervrij de jonge Mkhabela gehaald. Het idee is dat het seizoen lang gaat worden, dus hij gaat af en toe mogen ballen. 

Spoiler

ctc_mkhabela.png.6fa55592e6c8c480309dd80332fa63fd.png

Deze renovatie van de verdediging heeft een kleine miljoen gekost. De verkoop van onze sterke centrale verdediger Mokghothu (wilde niet verlengen) leverde maar €165K op. Verder wel wat andere spelers verkocht, maar in de verdediging is dus wel geïnvesteerd.

Op het middenveld hebben we dus ook een aantal jongens gehaald. Voor mij is het belangrijkste dat we Cele hebben weten over te nemen van SuperSport United. Uitstekende jeugdinternational die goed uit de voeten kan als centrale middenvelder met een verdedigende functie, of op een andere verdedigende rol. Die speler hadden we echt nodig. 

Spoiler

ctc_cele.png.c4b8e5d78741cb8db86f906ffe9394dd.png

Verder hebben we nog jeugdinternational Manuel die op het middenveld mag komen spelen en ook als back-up kan fungeren voor onze onbetwiste spits. 

Spoiler

ctc_manuel.png.77a024263d1e8f3b7edf4846005d13dd.png

Als laatste, maar zeker niet het minste hebben we nog Chabangu. Een aanvallende middenvelder die zijn debuut voor de nationale ploeg al heeft gemaakt. Pas 21 lentes jong. Hier zit wel wat in. 

Spoiler

ctc_chabangu.png.abeda6f5a6ccf298700b67457a3c0f27.png

ctc_transfers.thumb.png.ed737f914941e4a9a7d05f00999b1244.pngctc_transfers2.thumb.png.6f85997c3136811ea8a00af2a1a408c3.png

Er staan nog wat meer spelers op, maar dat zijn transfervrije jeugdspelers waar ik geen screens van heb en een matige tweede keeper.  

Financieel heb ik dus wel wat geïnvesteerd, maar geen gekke dingen gedaan. We hebben nog meer dan voldoende op de bank staan en als ik het financiële verloop van afgelopen seizoenen moet geloven dan zit dat prima. Gewoon alles winnen dan komt dat financieel wel goed ;) 

Quizvraag! Wij hebben een scout toegevoegd aan onze staff. Frank de Boer heeft deze man deze week laten weten dat hij toch niet mee mag naar het EK en hij behoort tot de afvallers. Wie denken jullie dat dit is? 

@Kyrill@Nom de Guerre@spaansetukker@Christiano@Boyzone@Abe@Keko@neva

Edited by Abe