Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Recommended Posts

• Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart be

@[email protected] de Guerre   @Christiano @[email protected] @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko   @RubenS2 @FMNOOB     Ik kom tijd te kort, ik ben klaar iig sinds zojuis

Shout out naar @xPeejay voor de banner!   Um Novo Começo De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant v

Posted Images

SPFC.png

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we weer. Vooralsnog zijn er geen interessante clubs voorbij gekomen. In Europa een paar subtoppers, maar ik wil eigenlijk richting Noord-Amerika of Azië. Afrika zou ook prima zijn. Daar zijn helaas nog geen interessante clubs beschikbaar voor Igor Tudor.

Dat houdt dus automatisch in dat we lekker verder gaan in São Paulo. Na een sterk seizoen onder leiding van Neva, gaan we nu consolideren. We gaan onze machtspositie uitbouwen, waarbij we de luxe hebben van een rijkelijk gevulde bankrekening. Eigenlijk gaan proberen het FC Bayern van Brazilië te worden, waarbij we jonge talenten en sterspelers opkopen van onze concurrenten, voordat ze de sprong naar Europa maken.

We hebben an sich een roerige transferperiode achter de rug. Aan de ene kant waren er voortdurend Europese topclubs aan het azen op onze vedettes, aan de andere kant heb ik getracht om de selectie nog sterker te maken.

fcd471e867a9e428f593a091aa117886.png

Naast de traditionele exodus aan huurlingen, zijn er een paar opvallende transfers. Sica is voor bijna 30 miljoen naar Rusland vertrokken, na een sterk staaltje onderhandelen. Hij is nooit een onbetwiste basiskracht geweest en voor dat geld kan ik een prima vervanger vastleggen. Andrew Bruno was de Braziliaanse Dennis Rommedahl. Voor dat geld kunnen we echt wel betere spelers halen. Washington Diego heeft zelfs geen enkele wedstrijd gespeeld voor ons, maar twee verhuurperiodes leverden hem wel een lucratieve transfer op richting Zandbakkië. De andere spelers die vertrokken waren reservekrachten.

De duurste aanwinst was de ervaren rot Éder Militão. Achterin konden we wel wat versterking gebruiken en de transfer van Casemiro is me destijds prima bevallen, dus dan doen we dat gewoon nog eens. Een veelzijdige speler die nog een jaar of twee mee kan, zeker in het slopende ritme van de Braziliaanse competitie. De transfer van Luiz Felipe is er ook een van dat kaliber. Een speler met ervaring bij Lazio, Juventus, Chelsea en AC Milan kan prima bij ons komen afbouwen als centrumverdediger of rechtsback. 

Onze oude bekende Anderson Knust was al vastgelegd door onze voorganger, maar ik heb er nog een extra keeper bijgehaald. De oude rot Carlinhos komt als derde keeper bij de ploeg, omdat ik een aantal jeugdspelers heb verhuurd. We hebben in de internationale toernooien toch geen home-grown toestanden :D Carlinhos is een degelijke keeper en hij was relatief goedkoop.

Marcone is een beetje een gokje. Een Braziliaanse Noord-Ier, die in 9 invalbeurten 5 keer scoorde. Hij was bovendien gratis. Ja, dan wil ik wel een gokje wagen. Luis Fernando en Francianderson Carlos zijn als jonge talenten overgenomen. Ik denk dat ik die jongens wel speeltijd kan gunnen in deze competitie. Een buitenlands groeibriljantje in dat opzicht is de Colombiaan Ramiro Velasquez. Ik had een land- en ploeggenoot op de korrel voor de rechtsbackpositie, maar deze jongen koos voor een verblijf in Europa. Verder ben ik nog bezig met een paar spelertjes. 

Het verlies van Andrew Bruno hebben we ook opgelost. De dribbelaar Estevão Cirillo kwam over van America Mineiro om als backup te dienen op rechts. Wat mij betreft zijn we erop vooruit gegaan ten opzichte van Andrew Bruno. De transfer waar ik echt apetrots op ben is die van Anthony Lennox. Van FC Bayern naar São Paulo voor een paar miljoen. De voormalige U20-international verwisselde ooit voor ruim 13 miljoen Flamengo voor FC Bayern, maar heeft de afgelopen twee seizoenen eigenlijk amper gespeeld. Bij ons mag hij zijn carrière nieuw leven inblazen in de concurrentiestrijd met Lavalle en Angulo.

Ook geinig, ik heb geprobeerd om een oude bekende te halen. Bij PSG speelt namelijk Guilherme, de wonderkid die we anderhalf seizoen bij Hajduk onder onze hoede hebben gehad. Ondanks de transfersom van 50 miljoen zit hij vaker dan hem lief is op de bank in Parijs. Hij is voor 46 miljoen te halen en we hebben het geld, maar hij wil (nog) niet terug naar Brazilië. 

Tot nu toe heb ik nauwelijks serieuze potjes gespeeld, anders die veredelde oefencampagne om het state championship. Ja, die pot tegen Flamengo, maar die wonnen we ook best simpel.

b3faeaa075baa4211e5b7d765839393c.png

@Kyrill @Christiano @spaansetukker @Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko @neva

Heerlijke transfers. Ik heb het idee dat je niet genoeg je best hebt gedaan met Guilherme, dat zou een schitterende transfer zijn. ;)  

Marcone is ook wel een mooi profiel: een Noord-Ierse Braziliaan :D 

SPFC.png

Ik was behoorlijk onder de indruk van de tactiek die @nevagemaakt heeft, dus ik ben daar mee gaan klooien. Niet omdat deze niet goed was, maar omdat ik wil kijken of ik deze nog beter kan maken. Aanvallend ging het namelijk echt geweldig, terwijl we op de counter enigszins kwetsbaar waren. Ik heb geprobeerd om het allemaal iets meer in balans te brengen.

7a978f4fcd77447a7dd5c82ac7b08f22.png

Ik heb de spelmaker weggehaald van het centrale middenveld, waardoor ik een mobielere rol krijg, die zowel aanvallend als verdedigend meer flexibiliteit biedt qua drukzetten. Daarnaast voegt de BPD minder toe als er een DLP direct voor hem staat. Nu komen beide spelers beter tot hun rechts. De spelmaker staat nu op rechts en kan lekker balletjes over de verdediging heen leggen. Dat past wel bij Paz en eigenlijk ook wel bij de andere aanvallers. Met name Alonso gaat lekker. 

75284f29bd9052efd066f8f0c1870f20.png

Qua transfers was er ook nieuws. Qua verkopen heb ik enigszins doorgeselecteerd. Gabriel Veron en Wellington Paulo kwamen eigenlijk te kort voor het niveau dat we nastreven en mochten vertrekken. Met name voor Paulo heb ik de jackpot gepakt, clubs uit landen vol met zand hebben meer geld dan verstand, zo blijkt maar wel. Geovanes transfer stond al vast, terwijl Luis Gabriel bij ons alleen in de reserveploeg speelde.

De aankopen zijn wel interessant. De heren Rogélio en Wilton zijn gehaald voor de toekomst. Het grote geld zit in de andere aankopen. Laten we beginnen met Germán Morales. We vervangen de ene Argentijnse back door de andere. Fysiek ijzersterk, verdedigend solide. Aanvallend wellicht niet briljant, maar zijn primaire taak is mannetjes uitschakelen. De oplettende lezer heeft gezien dat we twee vleugelspelers hebben verkocht. Dat komt omdat Jacozinho voor ruim 21 miljoen uit Wolfsburg overkwam. Ik heb zijn salaris met 30k per week omlaag gehaald en zijn marktwaarde lag ook een stuk hoger. Daarnaast is hij in één klap onze beste linksbuiten. De grootste klapper komt op naam van Tharcysio Henrique. We konden Guilherme niet overhalen, maar zijn teamgenoot wel. Een dure transfer, maar wel een absolute topspeler. 

3ed960da2e49dd91a619040a840fb101.png

De resultaten zijn dik in orde en hadden nog beter kunnen uitpakken, ware het niet dat alle nieuwe aankopen niet speelgerechtigd zijn voor de State Championships. Dumb ass rules.

@Kyrill @Christiano @spaansetukker @Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko @neva

3 minuten geleden zei Nom de Guerre:

SPFC.png

Ik was behoorlijk onder de indruk van de tactiek die @nevagemaakt heeft, dus ik ben daar mee gaan klooien. Niet omdat deze niet goed was, maar omdat ik wil kijken of ik deze nog beter kan maken. Aanvallend ging het namelijk echt geweldig, terwijl we op de counter enigszins kwetsbaar waren. Ik heb geprobeerd om het allemaal iets meer in balans te brengen.

7a978f4fcd77447a7dd5c82ac7b08f22.png

Ik heb de spelmaker weggehaald van het centrale middenveld, waardoor ik een mobielere rol krijg, die zowel aanvallend als verdedigend meer flexibiliteit biedt qua drukzetten. Daarnaast voegt de BPD minder toe als er een DLP direct voor hem staat. Nu komen beide spelers beter tot hun rechts. De spelmaker staat nu op rechts en kan lekker balletjes over de verdediging heen leggen. Dat past wel bij Paz en eigenlijk ook wel bij de andere aanvallers. Met name Alonso gaat lekker. 

75284f29bd9052efd066f8f0c1870f20.png

Qua transfers was er ook nieuws. Qua verkopen heb ik enigszins doorgeselecteerd. Gabriel Veron en Wellington Paulo kwamen eigenlijk te kort voor het niveau dat we nastreven en mochten vertrekken. Met name voor Paulo heb ik de jackpot gepakt, clubs uit landen vol met zand hebben meer geld dan verstand, zo blijkt maar wel. Geovanes transfer stond al vast, terwijl Luis Gabriel bij ons alleen in de reserveploeg speelde.

De aankopen zijn wel interessant. De heren Rogélio en Wilton zijn gehaald voor de toekomst. Het grote geld zit in de andere aankopen. Laten we beginnen met Germán Morales. We vervangen de ene Argentijnse back door de andere. Fysiek ijzersterk, verdedigend solide. Aanvallend wellicht niet briljant, maar zijn primaire taak is mannetjes uitschakelen. De oplettende lezer heeft gezien dat we twee vleugelspelers hebben verkocht. Dat komt omdat Jacozinho voor ruim 21 miljoen uit Wolfsburg overkwam. Ik heb zijn salaris met 30k per week omlaag gehaald en zijn marktwaarde lag ook een stuk hoger. Daarnaast is hij in één klap onze beste linksbuiten. De grootste klapper komt op naam van Tharcysio Henrique. We konden Guilherme niet overhalen, maar zijn teamgenoot wel. Een dure transfer, maar wel een absolute topspeler. 

3ed960da2e49dd91a619040a840fb101.png

De resultaten zijn dik in orde en hadden nog beter kunnen uitpakken, ware het niet dat alle nieuwe aankopen niet speelgerechtigd zijn voor de State Championships. Dumb ass rules.

Ziet goed uit!! Gaat lekker maat! Heb je screen van selectie gesorteerd op salaris? Als iemand wel mee vertrouw ben jij het wel, maar gewoon geinteresseerd daar in :)

Zojuist zei Nom de Guerre:

Alsjeblieft @Kyrill

6fc8c7536aa439d59332d38d8dcb944c.png

Financieel zijn we er (nog) niet, maar ik moet nog een aantal spelers verpatsen. 

Thx maat! Dat valt me allersinds enorm mee, erg netjes ;)

Ik luister nu toevallig ook  de podcast E12. Goed gedaan jij en neva! En de rest!

SPFC.png

In onze nieuwe 4-2-4-0 denderen we vrolijk verder door de competitie. Vanaf de kwartfinales van de staatskampioenschappen mag ik alle aankopen laten meedoen, dus het zal geen verbazing wekken dat we ook daar absoluut tekeer zijn gegaan. São Bento, Corinthians, Palmeiras, ze hadden allemaal geen schijn van kans. Een nieuwe trofee voor in de prijzenkast.

Ook interessant...

23266d3bb78c22838d980cc05b19bde5.png

7e7dba7b04143b0280e8798b49a8d8f6.png

Hij was aardig op schot, zullen we maar zeggen.

df9236887982636a8bec40087de1b272.png

In de Copa Libertadores staan we ook op verdergaan, terwijl we in de Serie A ook uitstekend zijn gestart. 

6483e88bd0d40127c745a3c4ef3def6f.png

Qua prestaties gaat het prima. Cuca loopt wel te jengelen, maar die kunnen we prima vervangen door Jacozinho. Cuca heeft betere statistieken, maar die heeft alleen tegen amateurs gespeeld, terwijl Jacozinho vooral Copa Libertadores speelde.

a93a59a54a7045d7f7e6dd9071592445.png

Qua transfers hebben we Marlon vastgelegd en direct verhuurd. Er zijn nog een aantal talenten vertrokken op huurbasis. Carlos Roberto was vijfde keuze centraal achterin en speelt inmiddels ook in de zandbak. Jiliardo hebben we dit seizoen pas gehaald en weer direct verder verkocht. 

Handelaartje met mooie resultaten. Ook goed om te zien dat de kern er nog steeds is en het ook goed doet. :D 

12 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik heb de save vrijdag afgerond, maar ik zit een beetje krap in de tijd vanwege een verbouwing thuis. Ik ga proberen om vandaag te uploaden :) 

Geen enkele haast. Zou niet eens weten wie nu kan en gaat spelen.

SPFC.png

Luie update. Of liever gezegd, mijn hele huis ligt in puin and I can't be arsed to write a long update. Op één potje na de rest gewonnen. Die ene pot, tsja... Ik ga geen excuses verzinnen, het lukte niet om de achterhoede van Santos te kraken. Simple as. Zij hielden het dicht, wij kwamen er niet door. In feite kwamen we nog goed weg, Santos kreeg een paar prima kansen op meer dan een punt. 

bda101ff7ae402ea0fd217ec0734e171.png 

Transfers uit. We had a few. Rondinely kwam eigenlijk niet meer aan de bak en is verkocht aan América. Roger Avila speelde amper en is een buitenlander, dus hoppa en weg. Orlando en Osmar zijn verhuurd met het oog op de toekomst. Ik heb verder geen aankopen gedaan. Mijn opvolger heeft een transferbudget van bijna 58 miljoen en een goeie 2,5 ton ruimte qua salarishuishouding. Not saying you have to spend, but you can if you want to.

8a62be4e97f5228e5cd53d12b555ce96.png

Brengt ons bij de toekomst. Ik heb een aantal nieuwe leagues geactiveerd en een aantal oude(re) leagues gaan verdwijnen. Dit zijn de clubs die momenteel beschikbaar zijn. Incheon, Cape Town en Tolima lijken me alledrie wel iets, although, als we serieus voor een Estafette Pentagon willen gaan, dan moeten we gaan kijken naar één van de eerste twee opties. Incheon heeft wel een cool logo en shirt, het lijkt een beetje op het nieuwe uitshirt van Ajax.

be3b4262621af585e433d3327757e27e.png

Heb ik dan verder nog iets zinnigs te melden? Eh, niet echt. São Paulo gaat lekker, als we blijven, gaan we waarschijnlijk de dubbel pakken, tenzij iemand het echt heel erg weg weet te geven. Ik zou zelf aanraden om voor een avontuurtje in Afrika of Azië te gaan. Wie neemt trouwens over?

https://we.tl/t-3AQXGztPoR

40 minuten geleden zei Nom de Guerre:

SPFC.png

Luie update. Of liever gezegd, mijn hele huis ligt in puin and I can't be arsed to write a long update. Op één potje na de rest gewonnen. Die ene pot, tsja... Ik ga geen excuses verzinnen, het lukte niet om de achterhoede van Santos te kraken. Simple as. Zij hielden het dicht, wij kwamen er niet door. In feite kwamen we nog goed weg, Santos kreeg een paar prima kansen op meer dan een punt. 

bda101ff7ae402ea0fd217ec0734e171.png 

Transfers uit. We had a few. Rondinely kwam eigenlijk niet meer aan de bak en is verkocht aan América. Roger Avila speelde amper en is een buitenlander, dus hoppa en weg. Orlando en Osmar zijn verhuurd met het oog op de toekomst. Ik heb verder geen aankopen gedaan. Mijn opvolger heeft een transferbudget van bijna 58 miljoen en een goeie 2,5 ton ruimte qua salarishuishouding. Not saying you have to spend, but you can if you want to.

8a62be4e97f5228e5cd53d12b555ce96.png

Brengt ons bij de toekomst. Ik heb een aantal nieuwe leagues geactiveerd en een aantal oude(re) leagues gaan verdwijnen. Dit zijn de clubs die momenteel beschikbaar zijn. Incheon, Cape Town en Tolima lijken me alledrie wel iets, although, als we serieus voor een Estafette Pentagon willen gaan, dan moeten we gaan kijken naar één van de eerste twee opties. Incheon heeft wel een cool logo en shirt, het lijkt een beetje op het nieuwe uitshirt van Ajax.

be3b4262621af585e433d3327757e27e.png

Heb ik dan verder nog iets zinnigs te melden? Eh, niet echt. São Paulo gaat lekker, als we blijven, gaan we waarschijnlijk de dubbel pakken, tenzij iemand het echt heel erg weg weet te geven. Ik zou zelf aanraden om voor een avontuurtje in Afrika of Azië te gaan. Wie neemt trouwens over?

https://we.tl/t-3AQXGztPoR

Ik wil wel

Spoiler

Uitgespeeld ben met mijn Dortmund in de CL, want titel zit er niet meer in dit seizoen

Waarschijnlijk is dat binnen 24-26 uur of minder :)

Breaking news, Igor Tudor nieuwe coach van Capetown City!!

We hebbben interviews gehad met Ac Milan, Leeds, Capetown City en Zuid-Koreaanse ploeg. Capetown City bood Igor Tudor contract aan.  Dat is nu de nieuwe club van de game. Vraag of @Marius titel van topic Estafette Capetown City kan noemen aub. Heb gelijk al wat contracten verlengd. @Nom de Guerre betekent alleen wel je 4240 taktiek niet meer heb kan je daar aub zsm linkje naar posten hier in t topic. Capetown City staat 5e momenteel met 47 punten na 30 duels. Dat is ook de eindstand aagezien er 16 teams meedoen. We zitten nu in voorbereiding op t nieuwe seizoen. Sorry eerste wat ik deed was ontslag nemen in Brazilie had geen zin daar nog 3e keer te spelen met eerst nog 15 veredelde oefen wedstrijden voor competitie uberhaupt begint.....

20210511093245_1.jpg

20210511093452_1.jpg

20210511093458_1.jpg

20210511093506_1.jpg

• Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City