Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Christiano
 Share

Recommended Posts

2 minuten geleden zei MNie:

Hoe werkt dit?

Je download Wetransfer save in mijn post op vorige pagina staat. Die laadt je in FM 21. En je speelt dan halfjaar /half seizoen alle wedstrijden. Je mag kopen en verkopen wie je wil en opstellen wie je wil en eigen taktiek /formatie. En wanneer je wil en tijd voor hebt post je update met wat screens ervan hier in topic. Je mag hier dingen overleggen hoeft niet alleen als je wil. Staat vrij kopen wie je wil en verkopen waar mogelijk liefst met winst verkopen. En wanneer je halfjaar op zit post je hier je bevindingen van game, resultaten en als je wil advies voor je opvolger(s). Niks moet, mag. En dan upload je save game bijvoorbeeld op Wetransfer en post link hier in topic voor volgende speler. 

@neva as donderdag beginnen is uitstekend zou alleen aanraden game woensdag op z'n laatst alvast downloaden. Link loopt donderdag 15 april af. 

Oké. Altijd spannend, een game van een ander overnemen. Ook wel een aantal jaar geleden als ik eerlijk moet zijn.

Goede nieuws is dat de savegame probleemloos ingeladen kan worden. Slechte nieuws is er eigenlijk niet ;c

Heb eigenlijk donderdag pas echt tijd, maar heb even een eerste blik geworpen. Er is veel talent, maar er staan ook heel veel spelers nog onder contract. Er lopen drie beloftes (geen fan van) en we hebben geen Strikerless Tactic? Zonde, want één van je betere middenvelders (vind ik) loopt in het tweede rond. Nog iemand uit de eigen jeugd ook:

image.thumb.png.7cfff25f564ed8234a13818736c4d2ad.png

Zal ongetwijfeld ook wel met registratieregels te maken hebben, zal daar ook eens induiken. Eerste indruk is in ieder geval verdomd positief.

Ergens geen ramp dat Angulo niet ambitieus is. Misschien blijft ie daardoor wel langer. Wát een speler:

image.thumb.png.2b7e8d3307f7713aabb2e5e341e8a6c1.png

Zie wel dat er op gebied van staf nog wel wat verbeterd kan worden. Training is magertjes en ook de scouting is incompleet. Ben benieuwd jongens, staat een mooie kern. Heb er zin in.

Deze is ook leuk:

image.thumb.png.268c39e71cc0934db286328af924b3b9.png

Doe het niet hoor ;c 

Edited by neva

SPFC.png.490a325a803978ee69795bb23b3fdae0.png

Update 1/2.

Zo. Waar te beginnen? Er is fantastisch werk geleverd – maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen manier van spelen. Dus het is even wennen, een soepel lopende, succesvolle game overnemen.

Een eerste kijk op de selectie leverde mij het volgende op:

In de jeugd liep Osmar, een jong talent zonder contract. Wordt een grote toekomst toegedicht. Zou nu al back-up kunnen zijn voor het eerste elftal en is een potentiële cashcow. Hij heeft nu een contract gekregen, maar de domestic transfersommen hangen aan een bepaalde limiet welke gekoppeld is aan salaris. Gelukkig kan de gelimiteerde som voor het buitenland wel er uit, dit is dan ook gebeurd. Voor de ploegen in Brazilië staat deze op bijna 8 miljoen. Niet veel, maar als we zorgen dat we de grootste club van het land zijn, is dat wel te managen.

In het tweede liep Jose Alberto. Best een prima, veelzijdige aanvallend ingestelde middenvelder. Uit de eigen jeugd, maar na 9 jaar slechts een handvol competitiewedstrijden in het eerste gespeeld. Inmiddels 25, maar voor de breedte een prima speler.

Een aantal jongens, vooral achterin, zijn ontevreden. Er is blijkbaar een transfer tegengehouden (van Sica), waardoor een paar man miepen. Sowieso heb ik het ‘reject all transfer offers’ uitgezet bij iedereen, ik wil over elk bod zelf beslissen. Enerzijds om dit te voorkomen, anderzijds omdat vrijwel iedereen te vervangen is, zeker als je een relatief grote ploeg bent. Verder ben ik ook wel van het ‘accepteren of solliciteren’-principe, dus wie muit krijgt bij mij vaak z’n zin: een transfer (maar tegen mijn voorwaarden).

Tiago Henrique staat op de verhuurlijst, maar is juist een van de spelers die opvalt als het gaat om aantal doelpunten. Dus die is daar weer af.

Er zit verder weinig echt talent in de jeugd, behalve de verhuurde Kaiky, die op mij overkomt als iemand die een kans verdient. Hem heb ik dus teruggehaald. Aangezien hij veelzijdig is ga ik hem in ieder geval gebruiken als tweede linksback en mogelijk met invalbeurten op de andere posities achterin. Leuke speler, koesteren!

De tactiek is er een met een simpel principe, 4-3-3, punt naar voren & aanvallend ingesteld. Hou ik me voor nu aan vast, al kan ik hem misschien nog iets finetunen. Zelf hou ik altijd zoveel mogelijk rekening met dat elke positie door een andere speler dubbel bezet is. Ik werk dus met 22 spelers, aangevuld met talenten/veelzijdige spelers en een derde doelman.

Vervolgens had ik een hele analyse gemaakt over staf, jeugd, faciliteiten en weet ik veel wat, maar deze heb ik niet opgeslagen. Snugger.

We maken een sprongetje. We hebben een aantal ontevreden spelers, waarvan de recent aangetrokken Leonardo David (D LC) heeft aangegeven weg te willen omdat hij verwacht zich niet in de basis te willen spelen. Na zes maanden en vijf wedstrijden onder contract te hebben gestaan pakken we mooie winst, hij gaat voor 10 miljoen (oplopend tot 12,5) naar Vallecano. Houdoe en bedankt.

Qua tactiek ga ik wel ingrijpen. De PP tactiek zal vast wel werken, maar ‘get stuck in’ vind ik niet fijn om te gebruiken in combinatie met extreme pressing en we hebben zoveel talentvolle aanvallers/aanvallende middenvelders, dat ik het liefste zonder spits speel. Zo creëer ik dus ook een 4-2-4-0 welke ik zal implementeren. Hij is heel aanvallend en vergt veel van de 2 CM’s, dus misschien dat daar nog back up voor kan komen. De eerste wedstrijd waarin ik hem gebruik is tegen Fluminense, dat direct in een overtuigende 5-0 eindigt. Eerlijk; het had ook 5-5 kunnen zijn, want defensief oogt het kwetsbaar. We gaan wel zien waar het schip strandt.

Omdat we overigens maar 5 buitenlanders in de selectie mogen hebben, verhuur ik Josh Edwards. Hij gaat naar Bristol City, nummer 13 van het afgelopen PL-seizoen. Een aanbod van Hertha BSC om te komen praten, wijs ik af. Ik denk niet dat we hier al klaar zijn.

Enige zorgen zijn er wel over het superduo op het middenveld. Angulo en Lavalle zijn niet-ambitieus en hebben de tendens om hun koppie te laten hangen na kritiek in de rust. Op zo’n cruciale positie is dat niet prettig. Ik ga toch kijken voor een extra CM.

In de tussentijd worden er overigens wat trainers aangetrokken en wordt de hele scouting zo’n beetje vervangen.

Ondertussen regent het aanbiedingen op onze topspelers. Porto, Napoli, zelfs Barcelona meldt zich. Het hoogste bod was 58 miljoen op Angulo (basisbedrag 43) en kwam van Napoli. Het meeste wordt afgewezen, maar er is één speler die graag naar Porto wilt: Lorran Pasmanter. Fantastische verdediger, echt waar, maar ik denk dat Grigorio Luis Sica nog wat beter kan worden. En laat hem nou net ontevreden zijn met het aantal speelminuten dat hij maakt. Alternatief is hem op rechtsback zetten, maar daar hebben we al twee goede jongens en Rondinely heb ik al gehoord over zijn speeltijd, dus voor een mooi bedrag neem ik afscheid van Pasmanter.

€40.000.000 mogen we bijschrijven voor de transfer van Pasmanter. Er zijn nog genoeg spelers over, ook in dit drukke programma en ik wil de ontwikkeling van Sica niet te veel afgeremd zien worden. Daarnaast vrees ik dat we minder voor hem zullen vangen als hij een transfer gaat forceren en 40 miljoen voor Pasmanter is gewoon een prima bedrag. Overigens zit ons team echt vol met zeikerds, heel irritant. Speeltijd, transfer, speeltijd, nieuw contract, speeltijd. Bah.

Tussen het afronden van de Pasmanter-transfer door weten we het tweeluik met de Chileense ploeg O’Higgins (2e ronde Copa) al in het eerste half uur te beslissen. Uiteindelijk wordt het 1-4 & 0-0.

Ook de talentvolle doelman Juninho raken we kwijt. Hij begon te muiten nadat een transferaanbieding van Manchester City werd afgewezen. Nadat de Engelsen terugkwamen met 5 miljoen en 50% winstdeling na doorverkoop heb ik besloten de jongeling te laten gaan, temeer omdat Kevin Kesley een ontzettende goede doelman is en ik van hem niet zoveel gedonder verwacht als er een keer wat interesse is. Anderson Knust, Braziliaanse doelman en ooit door ons naar Hajduk gehaald als groot talent en voor veel winst doorverkocht, komt voor wat kleingeld over van Burnley (ruim negen ton) om tweede viool te spelen achter Kesley. De transfer wordt helaas pas in januari voltrokken, waardoor Geovane even als tweede doelman zal fungeren. Voor hem wordt het zijn laatste kunstje in ons land, na de komst van Knust zal Geovane (op 11 feburari) naar LAFC vertrekken, waar hij heel graag naar toe wilde en waar wij nog een paar ton konden vangen. Prima!

Overigens trekken we nog vier talenten aan, waarvan Italo Grando de nieuwe back-up middenvelder in het eerste is en de andere drie jongens in het tweede gaan rijpen. Helaas wel weer 2 buitenlanders (Mena & Avila).

Screens komen later.

image.thumb.png.0b37773123b5cb25c57b85d02fb3350b.png

Uiteindelijk overleven we volgende ronde van de Copa Libertadores tegen nationale middenmoter Corinthians. We overleven ook de slotfase van de Europese transfermarkt, ondanks veel biedingen voor Cuca, Paz, Angulo en Lavalle. Tussendoor spelen we soms gelijk, maar de meeste competitiewedstrijden sluiten we winnend af.

image.thumb.png.3c594eaf0094638f4860bc7747877bd4.png

image.png.572f9b231f5be8017bf4c5fbdb89a826.png

Morgen hoop ik het seizoen en de overdracht af te ronden en jullie van wat meer info te voorzien.

@Kyrill @Christiano @spaansetukker @Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko

Geweldig @nevagoed bezig!! Ik had Thiago uitgeleend aan Red Bull Braganto maar als wieder weerga terug gehaald was blijkbaar vergeten available voor on loan uit zetten hihi. Je doet erg goed en lekker! Ieder zijn ding ik snap je over elk bod zelf wilt beslissen maar ik werd knetter van omdat 95% boden belediging zijn en waren vandaar ik auto reject deed. Neem alle tijd ziet prima uit! 

SPFC.png.490a325a803978ee69795bb23b3fdae0.png

Deel 2/2

Het liep wel aardig. Als zo’n game eenmaal weer op gang komt (ik bedoel, als ik mijn ding heb gedaan) en alles naar mijn zin is, is het wel lekker als het voetbal nog een beetje leuk is. Dat was het vaak wel. We hebben voornamelijk de 4-2-4-0 gebruikt (sorry Alonso, maar ik ben je nog aan het omtrainen) en deze werkte wel aardig. Op papier erg aanvallend, maar daardoor houd je de druk van het eigen doel af. Desondanks is de formatie ook op de counter dodelijk effectief, als daar een mogelijkheid voor aandoet.

Op transfergebied gebeurde er tussendoor weinig meer. Al-Nassr uit de zandbak kwam langs voor Marcos, Cuco, Lavalle en Sica, maar ving telkens bot. Wel werden er wat contracten opgewaardeerd, zo is ook Sica van zijn clausule voor buitenlandse clubs af (die was +/- 15 miljoen). Alleen onze topper Paz was even ontevreden omdat ik hem niet liet gaan, maar draaide ook weer rap bij. Zijn back-up is trouwens de Braziliaanse Dennis Rommedahl, want Andrew Bruno kan vooral heel hard rennen en levert af en toe een voorzet af, maar een pass over vijf meter is een uitdaging. Geen idee hoe ze erbij komen dat hij ook op MC kan spelen.

Overigens wisten we ook de verkiezingen te overleven, er is een nieuwe voorzitter, geen idee hoe hij heet, maar hij laat ons zitten en verandert niks.

Wel hadden we nog de Youth Intake. Daar kan ik kort over zijn: een gouden generatie is het zeker niet. Weinig talent, slechts drie jongens maken de laatste stap naar onze -20, maar hun namen ben ik alweer vergeten.

De wedstrijden

Voor de Copa Libertadores vond ik onszelf favoriet. Tegen de tijd dat we bij de laatste vier kwamen, zaten er alleen nog Braziliaanse clubs in, maar met Flamengo (concurrent voor de titel) en subtoppers RB Bragantino en (tegenstander in de halve finale) Palmeiras was dat natuurlijk wel logisch dat ik onszelf als favoriet zag. We hadden al bewezen van al deze ploegen te kunnen winnen. In mijn tweede duel won ik namelijk al van RBB met 3-1, terwijl Kyrill eerder met 4-1 van Palmeiras won. Flamengo klopte ik in de competitie met 4-0. De competitie ging in eerste instantie overigens ook wel soepel. Natuurlijk werd er af en toe eens gelijkgespeeld, maar verliezen deden we niet. De topwedstrijd tegen Flamengo volgde kort na de masterclass bij Atletico Paranaense (0-5), waar we er misschien wel 2x zoveel hadden moeten scoren, waar de uitslag bij Cruzeiro (0-4) dan weer geflatteerd was. Er leek geen vuiltje aan de lucht…

De nederlaag die er altijd wel moet komen, kwam op een onverwacht moment en leidde tot titelstress en wat bizarre uitslagen. Zo speelden we 5-5 bij Gremio, na een 2-5 voorsprong, omdat ene Lehonololo Cardoso vijfmaal scoorde voor de thuisploeg, waarvan de laatste in minuut 96 en wisten we ternauwernood van Santos te winnen (4-3). Wat ook niet meehielp, was dat we in speelronde 35 het grootste deel van onze basis miste door interlands. Serieus, die laatste fase van het seizoen ging er meer mis dan goed en een flinke voorsprong van 7 punten werd pijlsnel gereduceerd tot 2 punten met nog 3 wedstrijden te gaan… Vervolgens gingen we, vlak voor de Copa-finale, hard onderuit bij Fluminense en kwam Flamengo er overheen. Gaan we dan alles weggeven?

Nee. De Copa Libertadores, de Zuid-Amerikaanse variant van de UEFA Champions League, de belangrijkste prijs van Zuid-Amerika wordt gewonnen. Even ben ik bang dat we een 3-1 voorsprong weggeven, maar uiteindelijk lopen we weer uit naar een grandioze 5-2 zege. Is deze tik hard genoeg om door te dreunen in de competitie?

Flamengo wordt het wel makkelijk gemaakt, want nummer 19 Avaí geloof niet meer in lijfsbehoud en gaan met 3-0 de boot in. Het vonnis over hun is voltrokken en Flamengo staat weer bovenaan. Zelf winnen we makkelijk, met de 3e 5-2 op rij. Wij krijgen Coritiba (15e). Flamengo mag naar Santos, de nummer 4. Die kunnen echter nog een plekje stijgen, dus gaan uiteraard hun uiterste best doen… Onze achterstand is 1 punt en we hebben 1 wedstrijd minder gewonnen (wins gaat voor doelsaldo). Qua doelsaldo lopen we twee treffers achter. Er móét gewonnen worden en dan mag Flamengo niet winnen.

fixtures.thumb.PNG.875f9baeb72dca823d4b5c641a7140ff.PNG

Het gebeurt. Even leek alles mis te lopen, maar dankzij de 0-0 bij Santos van Flamengo en onze 0-5 overwinning, zijn we toch kampioen!

stand.thumb.PNG.89fbd20ca5ca3047402dcceee3a8b6e8.PNG

team.thumb.PNG.7001b2932eaf3e727b07935288ce42db.PNG

geld.thumb.PNG.a233fe71d15d0076ed850288c85d78db.PNG

De game

Ik denk dat er een zeer mooi team staat, wat hier en daar eventueel gericht versterkt kan worden, maar waarmee we ook komend jaar om de prijzen mee kunnen doen. Voor een vervolgstap kunnen we misschien wel de Pentagon Challenge proberen? :) 

Als iemand nog wat wil weten, laat maar weten. Ben nu enigszins gehaast, sorry daarvoor ;) 

En heb mezelf alvast bij de mentions geplaatst, wil wel mee blijven doen als dat mag.

@Kyrill @Christiano @spaansetukker @Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre @Abe @Keko @neva

1 uur geleden zei Kyrill:

Geweldig gedaan @nevatop! Gefeliciteerd!! Las als thriller. Uiteraard mag je mee blijven doen :)

@MNieheb je tijd en zin wanneer aan toekomt halfjaar te spelen :)? 

Aankomende tijd april/mei ontbreekt het mij aan tijd. 

• Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City