Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Christiano
 Share

Recommended Posts

42 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Je speelt een half jaartje en de volgende is. We zitten nu op het punt waar we op zoek gaan naar een nieuwe club.

Ik vind het prima. Ik zal een dezer dagen eens kijken of ik jullie bij een leuke ploeg kan zetten.

SPFC estafette.png

Shout out naar @xPeejay voor de banner!

Um Novo Começo

De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant van de oceaan. In Brazilië hebben ze lucht gekregen van het ontslag van Igor Tudor en heeft Sao Paulo besloten dat dit de ideale man is om de club van een teleurstellende 11e plaats af te helpen. De strijd om het kampioenschap is verloren, maar de kwalificatie voor de Copa Libertadores mag niet door de vingers glippen. Met nog 17 wedstrijden te gaan is de noodzaak voor een schokeffect hoog.

Citaat

afbeelding.thumb.png.45cfdc2551f14f9ab4f2fe30ecc109e2.png

Citaat

afbeelding.thumb.png.8210bad06c976df6e32ae934201c277f.png

We komen aan in het broeierige Sao Paulo in augustus. De transferperiode is voorbij en dus moeten we het met dit leger aan spelers gaan doen. Defensief is de keuze niet reuze. Zo moet op de linksback positie het harde spel vermeden worden aangezien Gustavo Ignacio de enige degelijke optie is voor deze plek. De smaakmaker van de ploeg heet Breno en die dreigt meteen voor een ruime 30 miljoen naar Leeds United te vertrekken. Gelukkig komen we net op tijd om de deal af te blazen en Breno horen we godzijdank niet mopperen daarover. Voorin is genoeg kwaliteit te vinden José Tadeu en Esmarlei Beckari. Op de linkerflank is het overigens gezellig. Waar haast niemand op linksback kan spelen, zijn er op de linksbuiten positie elke wedstijd vijf spelers die teleurgesteld moeten worden.

Citaat

afbeelding.thumb.png.d4e4ee82a553e6cbb7db6e2202bfd3b0.png

afbeelding.thumb.png.dac0cbb1d42b7524399f21f3b20d1ca7.png

Om de eerste update wat meer sprankeling te geven kan ik helaas geen transfers met jullie delen, maar uiteraard wel de debuutwedstrijd. Voor de eerste wedstrijd op het nieuwe continent reizen we af naar Coritiba, waar de plaatselijke club de twijfelachtige eer heeft om de laatste plaats te bezetten. Het is als nieuwe manager natuurlijk lekker om te starten tegen een club die het nog slechter doet en dus wordt er met goede moed gestart. In de eerste minuten wordt meteen duidelijk dat er kwaliteit schuilt in de selectie van Sao Paulo. De kansen komen rijkelijk en in de 20e minuut is het dan eindelijk raak. Linksbuiten José Tudeu schiet de club naar een 0-1 voorsprong. Een kwartier later maken we kennis met de harde kant van het Braziliaanse voetbal. Na een grove charge wijst de scheidsrechter naar de stip en weet Gabriel Sara de voorsprong te verdubbelen. In de 44e minuut lijkt er een penalty gegeven te worden aan Coritiba, maar de VAR geeft aan dat de overtreding net buiten het strafschopsgebied heeft plaatsgevonden. Wellicht waren we beter af met een penalty, want de voorzet van net buiten de zestien wordt direct binnen gekopt, 1-2.

In de tweede helft geeft wederom José Trudeu Sao Paulo meer ademruimte door met een poeier van afstand de 1-3 op het scorebord te zetten. Tien minuten voor tijd weet Coritiba de spanning weer terug te brengen door de 2-3 binnen te knikken en meteen wordt duidelijk waar bij beide ploegen het probleem ligt. Waar Sao Paulo de ene kans na de andere krijgt, ontbreekt het aan de scherpte. Die scherpte is daarentegen wel terug te vinden bij Coritiba, maar aan scherpte heb je weinig als je weinig tot geen kansen creëert. Deze wedstrijd loopt gelukkig goed af. Na wederom een harde tackel binnen de zestien mag Gabriel Sara opnieuw vanaf 11 meter proberen de bal tegen de touwen te werken: 2-4. Goede start, let’s do this.

afbeelding.png.930375bbdc477fe0b203a26190ef3980.png

@Kyrill @Christiano @spaansetukker@Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre

@Abe

Edited by Keko

SPFC estafette.png

Laat ik maar met de deur in huis vallen. Het is een beetje standaard geworden in mijn games in FM21, maar ik heb het in de laatste wedstrijd wederom verprutst. Waar ik na 37 wedstrijden nog op een mooie 7e plaats stond, goed voor kwalificatie voor de Copa Libertadores, heeft het gelijke spel in de laatste wedstrijd Sao Paulo naar de 8e plaats verdreven.

afbeelding.thumb.png.ebde934e691ad935cf33ce8cd7036385.png

De start van Igor Tudor ging voortvarend. De eerste wedstrijden werden voornamelijk gewonnen, maar aan het einde van het seizoen werd het spel stroever en nam de scherpte van de voorhoede af. Meerdere keren werd in de laatste vijf minuten een tegengoal geïncasseerd en ook tegen de kleinere ploegen kwamen we op het eind niet verder dan een bloedeloze 0-0.

afbeelding.png.bff5b49ea1445d27d800bc8efd2f1855.png

We sluiten het spel direct na de laatste wedstrijd om de volgende speler zo veel mogelijk tijd te geven om de selectie naar de eigen hand te zetten. Volgend seizoen moet het beter!

afbeelding.png.ca2c2dcc9b68d5affe3c64f5ee136739.png

@Abe

Wie voelt zich geroepen?

SPFC estafette.png

Dankzij de dappere keuze van Koen zijn we in Zuid-Amerika terechtgekomen, bij São Paulo. Van origine één van de meest succesvolle clubs in Brazilië, maar de club is enigszins in verval geraakt. In het verleden heeft Tricolor Paulista een lading landstitels veroverd, terwijl er ook Europees en zelfs internationaal prijzen werden gepakt. Sinds de start van deze save heeft de club echter geen prijs meer toegevoegd aan de rijkelijk gevulde prijzenkast.

0ad269677e3fd8b0af1cf66ead320745.png

De club blonk vooral uit in de verkeerde keuzes; dure vedettes terughalen uit Europa, terwijl de befaamde jeugdopleiding verslonsde. Niet bepaald verstandig.

giphy.gif

De selectie waar ik mee begon, gaf dit ook wel aan. Een aantal oudere spelers, plus een dure huurling uit Europa, terwijl het eigen talent voor de komst van Koen veelal verpieterde op de bank. Wij gaan daar verandering in brengen.

giphy.gif

Ik heb opgeruimd, maar dan ook echt. Een complete make-over, waarbij Queer Eye For The Straight Guy helemaal niks is (leuke serie om te kijken trouwens). In totaal hebben we twaalf spelers de deur uit gedaan.

741b8f44b44b9f006d8605bd75674d74.png

76f93c832d8f69608e146dc78a89753d.png

Ik weet dat ik Beckari er twee keer op heb staan, maar sommige transfers vallen qua historie dus nog onder seizoen 2029, andere deals vallen onder 2030. Either way, Shanghai is dol op onze spelers en we hebben een aardig transferbedrag bij elkaar verdiend. De enige speler die ik liever niet had verkocht was José Tadeu, maar die jongen werd ongelukkig nadat ik Grêmio de eerste keer afwees. Uiteindelijk heb ik er een mooi bedrag uit weten te onderhandelen. 

Dat brengt ons bij de big reveal; de nieuwe aanwinsten. 

giphy.gif

16e42ccab4cf61fd1eba39524c29b9dc.png

Wellington Paulo kwam transfervrij over van Atlético Mineiro. Geen wereldtopper, maar wel een nuttige rotatiespeler in de slopende marathon van een Braziliaans seizoen. Bovendien, #iesgraties... Dat zal een Nederlands dingetje zijn, maar een goede, gratis speler kan ik moeilijk afslaan.

ce7e9f9dae058dd284986525cec044e1.png

Onze voltallige voorhoede is de deur uit, dus dan moet er ook vers bloed bij. Voor 700k kwam Denerval over van RB Bragantino. Een nuttige rotatiespeler, die zeker in de kleinere wedstrijden leuk mee kan doen. 

36eb05877b2210e692e4e13f0e5507ff.png

Voor 3 miljoen werd Dalton losgeweekt bij Vasco da Gama. Geen bekende van Lucky Luke, voor zover ik weet heeft hij geen drie broers. Ik zie wel een snelle ( @Keko;) ) en veelzijdige speler, die zowel links op de flank als in de punt kan spelen.

98ef9402a94b33dbef20b3e2fdf1a743.png

Centrumverdediger Diego Carlos wilde graag voor een grotere club spelen. Voor 1,5 miljoen wilde Mineiro hem laten gaan en gaat een jongensdroom in vervulling. Een talentvolle jonge verdediger, die vooral als wisselspeler gebruikt zal worden dit seizoen.

d5545a335e6f2b28f11985b29afe32f9.png

Ik vond dat we een extra keeper nodig hadden, voor 500k kwam Juninho over Athlético Paranaense. Voorlopig is dit de enige Juninho in de selectie, maar ik heb nog een paar spelers gezien met dezelfde naam en behoorlijk wat talent. Als we ons echt gaan vervelen, kunnen we altijd nog gaan voor een elftal vol Juninho's :D 

abef846883da023412858edb4a237c56.png

Gabriel Veron kwam voor een half miljoen over van Atlético Goianiense. Een speler die als wisselspeler mag dienen en nogmaals, in dit lange en slopende seizoen gaan we spelers van dit kaliber nog hard nodig hebben. Je houdt de ploeg geen heel seizoen fit, rotatie wordt erg belangrijk.

4deef715072a4ab4b3c0e4f1dc17ccf8.png

"Belangrijk in de kleedkamer." Zo noemen ze dat. Of "de André Ooijer-rol." Misschien geen onbetwiste basiskracht, maar zelfs op die leeftijd kan hij van belang zijn voor ons. So what als hij niet bepaald de snelste is, hij kan wel voetballen!

21d75de0429dc6d5e3b37523b18568a2.png

Voor maar liefst 6 miljoen kaapten we Milagres weg bij Flamengo. Daar viel hij enigszins buiten de selectie, maar ik heb er vertrouwen in dat hij bij ons voor een basisplaats kan gaan vechten.

663e8ffd627cb4ce5cfb34e75789342a.png

Washington Diego was vooral heel erg gratis. Niet eens bijzonder goed, hij was gratis en ik vond dat we een derde spits nodig hadden. Als het niks wordt, dan verpatsen we hem gewoon weer. 

fd60b6edcb1526b4d9860576441a7c28.png

Uit Peru plukten we Giovanni Lavalle op, bij Allianza Lima. Een voornaam als een Italiaan, een achternaam als een Fransman, afkomstig uit Peru en hij was verrekt goedkoop. 700k en dit is een leuke speler voor ons middenveld. "Voetballend inzicht," of zoiets. Hij heeft het.

43be7c11be8dd2e98dd977ebdce76e6f.png

Ignacio Alonso is onze beoogde sterspits. 9 miljoen was nodig om hem los te weken bij Boca, maar ik denk dat we hier echt een superspits mee in huis halen.

043adb2df64e81f923d3ecfb17647d2d.png

Voor 3 miljoen hebben we een nieuwe rechtsback opgehaald bij San Lorenzo. Sica is de naam.

d6e16e505337c54576b5cd2320d8f6ad.png

Deze wonderkid komt voor 1,5 miljoen over, waarmee ons middenveld een extra boost krijgt.

5deb0dbf0e3353095fb9da3207d3f074.png

Argentijnse slagers, achterin zeer bruikbaar. 3,5 miljoen en River Plate stuurde hem naar ons toe.

3d7dc0530393e3f4488164b6c19bcd73.png

Onze beoogde rechtsbuiten komt uit Peru. Lekker talentje, toch?

f0b945be9bcf9c4f2cf9c6ee2cf2d354.png

En een extra linksbuiten, just for fun.

@Abe @Keko

• Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City