Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Recommended Posts

• Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart be

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we weer. Vooralsnog zijn er geen interessante clubs voorbij gekomen. In Europa een paar subtoppers, maar ik wil eigenlijk richting Noord-Amerika of Azië. Afrika

Shout out naar @xPeejay voor de banner!   Um Novo Começo De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant v

Posted Images

image.png.d58b7b97a724b3814d3696a6d036144e.png

De laatste fase 

@Kyrill @Christiano @spaansetukker@Boyzone @Glenn08 @Nom de Guerre

Nou. De finale tegen Manchester United was een spannende. Die gasten hebben een selectie waarin iedereen op de top van hun kunnen is met onder meer Onana, Tomori en Wan-Bissak. En wat te denken van het middenveld met Frenkie de Jong, Martin Ødegaard en Florentino Luis? Ga d'r maar an staan.

We begonnen vrij goed en ik vond ook dat we terecht op 1-0 voorsprong kwamen. Typisch doelpunt van Puskas. Bal achter de laatste lijn, hij is sneller en het net bolt. Direct daarna kwamen we onder druk te staan. Eerst een bal net naast van Rashford (ja die hebben ze ook nog..) voordat hij een penalty mocht gaan nemen na een heel domme overtreding van Dabo. Die was echt onnodig, tegen de achterlijn aan, twee man van ons erbij, niemand vrij van United, maar goed, je kent ze wel. Godzijdank, Rashford miste. Anders gezegd, Antic had 'm. Heel nice. Niet veel later gingen we rusten met een voorsprong.

Na rust kreeg United meteen drie grote kansen, waarvan de derde erin ging. Karim Adeyemi (ja die hebben ze ook!!) maakte de terechte gelijkmaker. Het ging toen redelijk gelijk op, allebei een paar aanvallen, maar het was weer Man Utd met de grotere kansen. Puskas had het idee dat ie steeds moest schieten vanaf 25 meter. Geen idee waarom. Vrij irritant. Helaas voor ons scoorden ze een mooie, cleane, 2-1. We stonden achter en mochten eigenlijk niet mekkeren. Het was ondertussen al de 76e minuut, dus ik besluit de PP Special in te ruilen voor de Bastard. Dit hield ook in dat er een CM af ging en een spits, Pereira, bij komt. Slechts een paar momenten nadat de wijzigingen in gegaan waren maakte één van de United verdedigers een heel domme overtreding in de zestien: penalty. Gajevic had net een penalty gemist in de competitie, maar zou godzijdank nu niet missen. 2-2. Heel mooi. En met die Bastard blijf je wel aanvallen. Ik zag dat mijn backs het zwaar hadden, dus twijfelde al welke wissel ik in ging zetten in de verlenging toen de jonge aanwinst Guberac een pass dwars door het midden gaf en Gajevic één-op-één zette met André Onana. En ik heb goed nieuws. Gajevic won dit duel. Oftewel, deze held maakte met zijn linkerpoot in de 90e minuut de winnende. Heel erg nice!! We hebben de CL geprolongeerd!

hs_dropsmic.png.c9734f9bc7c3e3d9329ca2848edf7c10.png

Daarnaast speelde we ook nog in de competitie mee en natuurlijk in de beker. Het mag geen verrassing heten dat we daar ook het mooiste eremetaal hebben opgehaald.

hs_cup.png.c26299cafb83aecf0f80b5d4e5de607a.png

hs_league.thumb.png.aa3b1186f492a6470ee223d250e29187.png

Ik vind dat we echt een heerlijke selectie hebben. We hebben twee keepers die allebei veel spelen, daar ligt nog wel een uitdaging. Op rechtsback zijn er weinig opties, eigenlijk alleen Dabo, maar centraal achterin is er echt heel veel kwaliteit. Op linksback hebben we een beetje een gat, maar de Laurentii kan er spelen, er zijn wat jonge gasten, dus er zijn mogelijkheden, maar een goede aanwinst zou mooi zijn.

Het middenveld is lekker om verschillende redenen, allereerst hebben we echt goede spelers, we kunnen heel veel verschillende formaties spelen, we hebben goede Kroaten, we hebben jonge gasten. Vooral Milojkovic is echt een genot. Ook voorin hebben we waanzinnige spelers. Vooral Guillherme en Pereira. Ik zou zeggen dat we Puskas moeten verkopen. Simpelweg omdat hij een nieuw contract wilt en Pereira beter is geworden. Dat is snel gegaan he.

hs_selection.thumb.png.28aa86296fe84edbf97852b920ca529e.png

@Nom de Guerre - ik moest ff in quarantaine ivm een test van iemand bij wie ik in de buurt was. Dus kon goed doorpakken. 

@Glenn08 - die Kroaat die jij in gedachte had dat is Fusic, niet Fimic. Vrij logische verwarring. Allebei rammend goed en rechsthalf.

https://we.tl/t-uKssCdxc1q 

1 minuut geleden zei Christiano:

Mooie resultaten @Abe !

@Kyrill Ik zou wel over kunnen pakken, maar dan zal het wel 2 weken duren voor ik mijn beurt af heb. Mochten jullie dat niet erg vinden neem ik graag een rondje over

Ik zelf heb daar 0 problemen mee. En de rest ook niet. Maar ik wil wel eerst even afwachten of @spaansetukker kan of wil, maar als hij niet kan vind ik best jij er 2 weken meedoet, prima hoor. Ik heb ook FM 18 Stoke City estafette lopen en mijn eigen save nu Stade Reims.

Als niemand wil kan ik em wel overnemen, ben deze week nog 4 van de 5 dagen thuis.

Edit: Ik had de opmerking van @Christianoniet gezien. Mij maakt et niet uit als het 2 weken zou duren allesinds.

Edited by Glenn08
2 uur geleden zei Christiano:

Jij mag ook @Glenn08 Als je eventueel voor het weekend klaar bent zou ik vanaf daar kunnen, eerder heb ik sowieso geen tijd

Wat speel jij het liefst, de hele voorbereiding of liever het einde van het seizoen? Als je graag de hele voorbereiding ook doet mag jij em van mij gerust nemen.

3 uur geleden zei Glenn08:

Wat speel jij het liefst, de hele voorbereiding of liever het einde van het seizoen? Als je graag de hele voorbereiding ook doet mag jij em van mij gerust nemen.

Ik wil de eerste helft van het seizoen wel doen. Dan pak ik hem dit weekend op

3 uur geleden zei Christiano:

Ik wil de eerste helft van het seizoen wel doen. Dan pak ik hem dit weekend op

Top dan laat ik em. Veel succes alvast, gaat volgens mij weer een pittige transferperiode worden.

Op 2-3-2021 om 20:01 zei Glenn08:

Top dan laat ik em. Veel succes alvast, gaat volgens mij weer een pittige transferperiode worden.

Sorry, maar ik kom er gewoon niet aan toe.

Zou jij hem op willen pakken?

Ik ben er net even mee begonnen. Moet wel zeggen dat het bij mij ook wel een tijd gaat duren. Sowieso niet voor het weekend klaar (normaal gezien). Als dat geen probleem is doe ik rustig verder.

2 uur geleden zei Glenn08:

Ik ben er net even mee begonnen. Moet wel zeggen dat het bij mij ook wel een tijd gaat duren. Sowieso niet voor het weekend klaar (normaal gezien). Als dat geen probleem is doe ik rustig verder.

Das 0,0 probleem, no worries ! Houdt ons op hoogte naar mogleijke nieuwe clubs!

Zelf ben ik meer fan van de wat mindere competities. Als we zouden overstappen zou ik dan zelf denken aan Roemenie, Turkije, Oekraine... Op dit moment ben ik ook meer bezig met het 'hervormen' van de ploeg.

18 minuten geleden zei Glenn08:

Zelf ben ik meer fan van de wat mindere competities. Als we zouden overstappen zou ik dan zelf denken aan Roemenie, Turkije, Oekraine... Op dit moment ben ik ook meer bezig met het 'hervormen' van de ploeg.

Das goed ja. Ik vind Oekraïne of Roemenië wel leuk. En anders een ploeg in 2e of 3e niveau van Engeland, Italië, Spanje of Duitsland? 

Ik ga morgen even kijken welke clubs er beschikbaar zijn, als er niet meteen iets leuk tussen zit, ga ik gewoon het seizoen beginnen met Hajduk, en competities toevoegen.

1 uur geleden zei Keko:

Wat is precies de bedoeling? Ik heb de game buiten de podcast om niet echt gevolgd :D

Je speelt een half jaartje en de volgende is. We zitten nu op het punt waar we op zoek gaan naar een nieuwe club.

• Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City