Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Recommended Posts

15 uur geleden zei rich ruzzian:

Lekker gecasht hoor. 

Ja zeg dat wel ja, idd :)

5 uur geleden zei Christiano:

Aardig wat centen binnengehaald! 
jammer dat je 3 keer op rij hebt verloren, dat was al wel een flinke tijd geleden denk😀

Ja zkr jammer. 1e competitie nederlaag thuis, zwaar onverdiend BTW was 1e in 46 competitie wedstrijden. En uit nederlaag 1e in 24 uitduels ofzo. Inmiddels ook 1-1 uit bij Dinamo, maar liefst 0-5 winst bij Osijek. En in CL nog 1-1 tegen Dortmund thuis en 1-4 winst bij Young Boys. 

• Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart be

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we weer. Vooralsnog zijn er geen interessante clubs voorbij gekomen. In Europa een paar subtoppers, maar ik wil eigenlijk richting Noord-Amerika of Azië. Afrika

Shout out naar @xPeejay voor de banner!   Um Novo Começo De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant v

Posted Images

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Mijnes. Ofja, ik heb die tactiek gekregen van iemand anders (Peter Prickett) en er mijn eigen sausje overheen gegooid. Hoezo? 

Vond et wel een leuke tactiek, vind je het goed dat ik em in mijn eigen game ook probeer?

Jongens! Ik heb een dillema/probleempje! Ik heb nu 14/18 competitie wedstrijden gespeeld! Alleen als ik ook de 6e groepswedstrijd van de CL uit bij Dortmund wil spelen, moet ik voor de 3e keer vlak ervoor tegen Dinamo spelen,en zo doende mijn 19e wedstrijd. Dus mijn vraag aan jullie wat zal ik doen;

18 wedstrijden en dan mijn opvolger Abe Dortmund uitlaten spelen of speel ik Dortmund wel maar dan eigenlijk 1 competitie wedstrijd teveel? Ik heb liever dat ik bij 18 duels speel maar dan rond ik in mijn ronde de groepsfase van de CL niet af... Maar niet dat per se heel erg is. Als ik zo thuis win van Youngboys thuis dan hebben we al 10 punten na 4 duels en dat is minimaal 2e plek al binnen....

@Nom de Guerre@Abe@Kyrill@Christiano@Boyzone@spaansetukker

@Nom de Guerre@Abe@Kyrill@Christiano@Boyzone@spaansetukker

Ik had me vergist die 3e keer tegen Dinamo die we ook wonnen thuis net, was pas speeldag 18. Het is nog geen winterstop maar ik ga nu wel doorgeven aan Abe. Gorica duel nummer 19 ga ik niet meer spelen.Ik vreesde Dortmund uit, onterecht. We hebben met overmacht gewonnen zojuist 0-4. Stonden 0-1 voor bij rust en ik zei tegen jongens guard for complacency en dat deden ze ze scoorde er nog 3 na rust. Dortmund pakte terecht rood maar toen stond al 0-3.  Ten eerste weet niet wie hem gehaald heeft transfervrij van Benfica, maar Pedro Perreira is FANTASTISCH. Hij scoort heel veel meer nog dan Guillerhme en Puskas met minder wedstrijden. Nom de Guerre zoals je kan zien op screens hieronder houd ik me keurig onder de salaris plafond van 50k per week alleen 2 hebben er 41k, meer niet. Alleen we draaien elk seizoen verlies, mijn vraag HOE DAN??!! Ik heb voor 225-245 miljoen aan spelers verkocht en maar 1 speler Cobelia gehaald voor 7,25. Hoe kan dat dan? We hebben toch ook alle CL miljoenen omdat Glenn vorig seizoen finale won en ik nu ook 16 punten haalde na 6 duels? Dus ik snap er helemaal niks van waarom zoveel verlies wordt gedraaid?!!? Oh ja in de competitie heb ik vaak full rotation gedaan en play youth prospects.  Goncalo Gil en die Servische Spits zijn uitgeleend. Ik heb het voorin gedaan vrijwel alles met de basterd punt naar achteren met Puskas, Guillerme en Perreira.

En hier de downloadlink:

https://wetransfer.com/downloads/466495951018a995540b6e316ab39f6a20210225085302/51ec6f5913c43742255f43ca61e18afc20210225085321/e090dd

Veel plezier en succes Abe vooral in hoop de CL titel te prolongeren :)

20210224220258_1.jpg

20210224224406_1.jpg

20210225091526_1.jpg

20210225092203_1.jpg

20210225093105_1.jpg

20210225093229_1.jpg

20210225093239_1.jpg

20210225093254_1.jpg

20210225093312_1.jpg

20210225093318_1.jpg

20210225093402_1.jpg

20210225093413_1.jpg

20210225093420_1.jpg

20210225093429_1.jpg

20210225093918_1.jpg

20210225094756_1.jpg

20210225094720_1.jpg

Thanks Karel! Niet bepaald easing expectations met de uitgesproken hoop om de CL weer te winnen ;) Mooi om weer door dit team te scrollen en na te denken hoe ik het dit weekend ga aanpakken.

Aantal dingen die mij opvielen: 

• We hebben 29 spelers die op HNL niveau spelen bij de club. Full rotation is sowieso een goede keuze @Kyrill want  die vele jonge spelers hebben speeltijd nodig. In eerste instantie komt het aantal van 29 op mij over als te veel, maar echt grootverdieners zitten er niet op de tweede lijn.
  • Volgens mij is het qua financiën redelijk recht voor z'n raap nu. We draaien continue 'operationeel' verlies, maar door de uitgaande transfers en CL miljoenen gaat het prima en hebben we nu €540 miljoen op de bank. Dat operationele verlies komt doordat onze maandelijkse inkomsten (oa. sponsor, recettes) zijn lager zijn dan onze maandelijkse uitgaven (salarissen). Dus blijven verkopen. Die tendens gaan we niet kunnen doorbreken.  
  • Er lopen vijf contracten af, wisselspeler Stefulj, basisspelers Gajevic en Fimic en talenten Loncarevic en Marzea. Zijn die bewust niet verlengd? @Kyrill @Glenn08Ik zou de Gajveic, Fimic en de talenten eigenlijk wel willen verlengen als ik er zo naar kijk.
  • Het is weer zover dat de hele selectie gewild is bij de Europese (sub)top, dus ik zal weer veel gaan afwijzen. Daarnaast ga ik de shortlist vullen met wat spelers, die is op het moment vrij leeg. Scouts staan ook niets te doen. Dat is wel een goede om op te letten denk ik, zeker omdat we het van die buitenkansjes moeten hebben.
  • De spoeling is achterin veel dunner dan voorin. Altijd lastig, maar wel eentje om op te letten.
  • @Nom de Guerrekreeg meteen de youth intake preview - This is a very poor crop of player, unfortunately. Bedankt BustTheNet. ;) 

Ik ga sowieso beginnen met de Bastard 2.5 en PP Special. Verder nog tips? @Boyzone @Christiano @spaansetukker @Nom de Guerre @Glenn08 @Nom de Guerre

Zin in!

Ja veel plezier en succes @Abe sorry als zo overkwam. Ik wou totaal geen druk op je leggen om CL te winnen, is meer dat kampioen worden in Kroatie met deze selectie letterlijk met blinddoek om en twee vingers in de neus nog te behalen valt. Dus vandaar!

Yes top, thanks. Die talentjes kan ik wel verlengen, ik ga kijken of ik Fimic en Gajevic deze winterstop nog kan verkopen voordat ze gratis de deur uitlopen. Ze willen allebei niet verlengen <85K dus dat gaan we idd niet doen. 

@Kyrill Geen probleem, ik bedoelde het ook met een knipoog :) 

Balen van die youth intake :cab: Heb ik daar zo m'n best op gedaan :D 

Ik ben benieuwd naar eventuele aankopen :D 

Financieel hebben we gelukkig iets meer vet op de botten, maar die reserves kunnen ook zo verdampen, helaas. Ik pleit nog steeds voor een soort van wage cap, al kunnen we die iets naar boven bijstellen.

image.png

Winterse transferperiode

Oké gasten, de transferperiode zit erop. Het was weer mooi,  maar wel zwoegen om de selectie intact te houden en dus veel bezig geweest met het afwijzen van biedingen. Er was vooral extreem veel interesse voor de backs, Rafael William en Dabo. Alle topclubs willen ze hebben. Het is me niet gelukt om Rafael William te behouden. Daar is nu de helft van de selectie boos om. De andere helft van de selectie was boos dat ik hem niet verkocht. Onmogelijk. Positieve is dat we in anderhalf jaar wel een ruime €37 miljoen op hem gepakt hebben.

hs_rafaelwilliam.png.d09c8838d60e41a3df186039a929e568.png

Nadeel is wel dat het vinden van een opvolger supermoeilijk is. Wel geprobeerd met Kotnik, zie screen beneden, en met Juricev hebben we twee gasten die prima mee kunnen in HNL en doorgroeien tot fatsoenlijk CL niveau. Ze staan er wel echt nog niet.

Alle spelers die ik hier eerder noemde heb ik weten te verlengen, dus Fimic, Gajevic, Ignat en Marzea heb ik aan de club weten te binden.Gajevic wilde eerst bijna 80k, maar is na een paar keer niet tot een akkoord komen uiteindelijk akkoord gegaan met 49k zonder gekke bonussen. Blij mee.

Er zitten wel twee addertjes onder het gras. Ten eerste, Fimic verdient nu €74k per week, maar hij zou anders gratis de deur uitlopen en RB Leipzig en Ajax hadden interesse. Aangezien het een 22-jarige topspeler is, denk ik dat we hem gewoon aankomende zomer moeten verkopen. Wat denken jullie? @Nom de Guerre @Kyrill @Glenn08 @Christiano @Boyzone @spaansetukker

Ten tweede, Ignat wil eerste keeper zijn. Qua salaris verdient hij weinig, en aangezien hij zoveel potentieel heeft (stukken meer dan Antic) lijkt het me geen gek idee om hem meer speeltijd te laten opdoen in de HNL. Antic wil trouwens echt nergens heen, best grappig om te zien, maar hij heeft bijvoorbeeld totaal geen interesse om met Mönchengladbach te praten.

Spoiler

image.thumb.png.fdb599e3c697bb307b28b9d69b72a675.png

Daarnaast heb ik wat jong grut aangetrokken om wat centen op te verdienen, maar dit komt eigenlijk vooral voort uit het wat systematischer opzetten van de scouting zodat we daar in de toekomst de vruchten van kunnen plukken. Guberac (€2.8mil) speelt wel al meteen in het roulatiesysteem. Kotnik (€.8mil) zit tegen de selectie aan. Stamenkovic (€500k), Smrz (€55K), Bessak (€950k) en Hrncar (€700k) in de -19. Wat ook belangrijk is, is dat ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk spelers te halen met zo min mogelijk klinkers ;) Dit is grappie natuurlijk. 

Spoiler

hs_kotnik.png.923060c6e8762e5badcb47952a9f86ef.pnghs_stamenkovic.png.755877e8edd80840f8aaee2bce7304db.pnghs_smrz.png.2adcc3ff6917a63ea1e320a249551129.pnghs_guberac.png.8f585b379e5eff63183a5367c3e2b94d.pnghs_bessak.png.9c2cd97a879a6214ef98eb5c408caf40.pnghs_hrncar.png.13ea51c0c30ab2a032f1e0752dd24fc7.png

Edited by Abe

@AbeKnap gedaan! Uiteindelijk is het normaal dat we soms onze topspelers verliezen, zo gaat het nu eenmaal in het echte leven ook.

Ik dacht eerst dat Fimic een Kroaat was die als club home grown telde, en wou zeggen hem altijd te houden. Maar zag nu net dat hij dat helemaal niet is, dus in de zomer proberen cashen lijkt me niet slecht.

image.png

Snelle tussenupdate

De eerste horde op onze weg naar prolongatie van de Champions League was Ajax. We hadden het uit best lastig, stonden 2-0 achter bij rust, maar na een 2-2 daar hadden de zelfbenoemde Godenzonen in Split echt niets te vertellen. 

hs_ajax.thumb.png.0a5ca7d2459597d1a55412c30a3ff1a9.png

Vervolgens viel me op dat er alleen nog maar wereldclubs over waren in de kwartfinale, hoewel de vraag is of je Valencia daarbij kan rekenen ;) 

hs_loting.png.685d957b9103fde61610dc422aacd935.png

Barcelona dus. Geen makkelijk ploegje. Na een onnodig 2-1 verlies in Catalonië wonnen we de kwartfinale vrij soepel. We hielden ze eigenlijk onnodig in de wedstrijd, maar waren echt veel beter.

hs_barca.png.e5284394f08f6a35cd1d71d8bfc91e13.png

De volgende horde, de laatste naar de finale, is Real Madrid. Die ga ik nu spelen. Daar horen jullie binnenkort meer over...

Nog twee zaken. Allereerst de contractverlenging van Stefulj. Eerder niet laten weten, maar uiteindelijk wel gedaan, aangezien hij een degelijke home-grown back is die op beide posities links en rechts uit de voeten kan, hij heeft veel invloed in de kleedkamer en hij kan qua niveau zelfs nog wel in Europa spelen. Nieuwe backs vinden is voor onze type club niet het gemakkelijkste en we hebben natuurlijk Rafael William verkocht en aan Dabo wordt hard getrokken. 

Dan de jeugdinstroom. Man man man. Er leken twee spelers het overwegen waard, maar beiden zijn niet ambitieus, nuchter en totaal niet vastberaden (3 en 4). Waardeloos, maar niet onverwacht. Uiteindelijk ook nog een paar spelers een contract aangeboden die betere persoonlijkheden hebben en wel aardige attributen, maar verwacht er niets van.

hs_youthintake.thumb.png.5b263992f5da4671e9d7eeeffbec1eb5.png

1 minuut geleden zei Abe:

Gefeliciteerd!! Held _O_ Ga niet op zaken vooruit lopen, is totaal niet bedoeld om extra druk op Abe te leggen. Maar mocht CL voor 2e keer winnen is dan misschien niet tijd voor nieuwe club en land voor Igor Tudor? @Christiano @Nom de Guerre @spaansetukker @Boyzone @Glenn08

Je gaat hard, @Abe#beastmode 

Eens met je beoordeling dat we Fimic beter kunnen verkopen in de zomer, á la Damian Jorge voorheen. Die Europese campagne gaat ook lekker, met als hoogtepunt natuurlijk die brute zege op Real :D Heerlijk als je zo'n pot hebt waar het balletje gewoon elke keer goed valt :D 

Overigens onderschrijf ik de mening van Karel, als we inderdaad twee keer op rij de CL pakken, dan ben ik an sich wel voor een nieuwe club zoeken ergens.

• Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City