Jump to content

[FM21 Estafette] Capetown City

Recommended Posts

9 minuten geleden zei Kyrill:

Alle 5 door mij aangetrokken spijt me. Excuses, ik doe ook niet hoor budget opmaken bij lange na niet. Verkoop maar of Nubel of Bijlow. Jorge heb al vaker gezegd ie weg mag. Zal voortaan beter best doen en gewoon helemaal niemand aantrekken. 

Ease up, Kyrill :) Het is geen persoonlijke kritiek en ik heb ook totaal niet bijgehouden wie welke deal heeft gedaan. Ik probeer te verklaren waarom ik dadelijk bepaalde transfers ga doen.

• Replies 487
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart be

Het heeft even geduurd, maar hier zijn we weer. Vooralsnog zijn er geen interessante clubs voorbij gekomen. In Europa een paar subtoppers, maar ik wil eigenlijk richting Noord-Amerika of Azië. Afrika

Shout out naar @xPeejay voor de banner!   Um Novo Começo De tijd in Kroatië zit erop. Sterker nog, de tijd in Europa zit erop. We pakken het vliegtuig en reizen af naar de andere kant v

Posted Images

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ease up, Kyrill :) Het is geen persoonlijke kritiek en ik heb ook totaal niet bijgehouden wie welke deal heeft gedaan. Ik probeer te verklaren waarom ik dadelijk bepaalde transfers ga doen.

Uiteraard hebt gelijk, ease up idd. Ik geef je 100% gelijk. Ben alleen maar blij je zegt. Ik houd wel vaker heel veel salaris en transferbudget over bij clubs, toch kut financiën helaas. Ik kijk ook absoluut naar committed spending. Maar zou ook daar nog meer gaan opletten. Overigens kijk ik bij aankopen vaak wat waarde bij verkopene club is en of zij er verlies op maken of niet. Iig heb al die 5 geen jaarlijkse procentuele verhoging toch? Das iig iets toch? Zal komende keer proberen als al aankoop op salaris van 50k of minder per maand. En ik snap soms hier persoonlijk anders kan overkomen maar ben geen 1x boos, geïrriteerd of niet neit kalm geweest. So no worries. En ik leg alleen uit waarom zie je kritiek ook neit persoonlijk ben alleen maar blij mee! :)

In mijn optiek moeten we ons ook focussen op spelers onder de 21, of het moeten absolute topspelers zijn.

Ik denk ook dat we vrijwel geen inkomende transfers hoeven doen, de selectie is sterk en er zit nog veel potentie in

13 uur geleden zei Kyrill:

Uiteraard hebt gelijk, ease up idd. Ik geef je 100% gelijk. Ben alleen maar blij je zegt. Ik houd wel vaker heel veel salaris en transferbudget over bij clubs, toch kut financiën helaas. Ik kijk ook absoluut naar committed spending. Maar zou ook daar nog meer gaan opletten. Overigens kijk ik bij aankopen vaak wat waarde bij verkopene club is en of zij er verlies op maken of niet. Iig heb al die 5 geen jaarlijkse procentuele verhoging toch? Das iig iets toch? Zal komende keer proberen als al aankoop op salaris van 50k of minder per maand. En ik snap soms hier persoonlijk anders kan overkomen maar ben geen 1x boos, geïrriteerd of niet neit kalm geweest. So no worries. En ik leg alleen uit waarom zie je kritiek ook neit persoonlijk ben alleen maar blij mee! :)

Gelukkig, ik denk dat we allemaal van elkaar kunnen leren in dit opzicht. Ik probeer nu uit te leggen hoe ik naar de zaken kijk, maar ik pik even goed dingetjes op van alle andere spelers.

2 uur geleden zei Christiano:

In mijn optiek moeten we ons ook focussen op spelers onder de 21, of het moeten absolute topspelers zijn.

Ik denk ook dat we vrijwel geen inkomende transfers hoeven doen, de selectie is sterk en er zit nog veel potentie in

Eens. Ik heb weliswaar spelers gekocht, maar vooral met het oog op de toekomst. Daarnaast bijna allemaal spelers met een EU-paspoort :D 

image.png

Een van de dingen waar tot nu toe in uitblinken is spelers goedkoop kopen, maar voor topbedragen weer verkopen. Ons scoutingsnetwerk richt zich vooralsnog vooral op Zuid-Amerika, de eigen markt op de Balkan en jeugdspelers van competities de relatief kleinere Europese competities. Een mooi voorbeeld van dit beleid is Jhonny Zapata.

4b98555f0908563dba009215ebc8a4ce.png

De Colombiaan kwam ooit transfervrij over van Millonarios, maar vertrok dus voor bijna 40 miljoen naar Benfica. In de tussentijd kwam hij in drieëneenhalf seizoen tot 73 competitieoptredens en maar liefst 59 doelpunten voor Hajduk. Nu hij een duur nieuw contract verlangde, was de tijd gekomen voor een afscheid. Bij Benfica gaat hij 150k per week verdienen, maar hij leverde ons bijna 40 miljoen op.

Dit is in feite een droomtransfer voor ons, net zoals bijvoorbeeld Chininha, Narcís, Rosato en Voicila dat eerder waren. Natuurlijk kunnen we ook leunen op de eigen opleiding, maar we mogen nooit afhankelijk zijn van onze eigen opleiding. Als die bron ooit droog komt te staan, hebben we een probleem. Ik vind het geweldig om te zien dat we al een enorme bron van talent hebben aangeboord die in onze opleidingsploegen speelt. Goedkoop gehaald, maar een potentiële bron van miljoenen in de toekomst.

Dit zijn de transfers die we als schoolvoorbeeld moeten nemen. Spelers vinden met overduidelijk talent die op de een of andere manier worden onderschat door de markt. Haal deze spelers binnen voor relatief weinig geld, ontwikkel ze, maar wanneer ze te duur dreigen te worden qua salarispost, verkoop je ze voor enorme bedragen. De prijs-kwaliteitverhouding moet dus altijd leidend zijn.

In dat opzicht is het dus handig als je weet hoe die prijs wordt bepaald. Hiervoor kijkt het spel naar vier factoren.

reputation01.png?ssl=1

De individuele reputatie, die van de verkopende club, die van de competitie waarin je actief bent en die van het land waaruit de club afkomstig is. Van die vier factoren kun je eigenlijk alleen de eerste twee goed beïnvloeden. Als je veel en vaak wint (en een bepaalde speler levert hieraan een bijdrage), dan gaan individuele reputaties en die van de club omhoog, hetgeen leidt tot een waardevermeerdering.

Op de lange termijn zijn goede prestaties van een club ook goed voor de waarde van de competitie en het land, maar dat is langetermijnwerk. Als in, dat kan vijf á tien jaar duren. De eerste twee waardes zijn dus belangrijk en beïnvloedbaar. Idealiter koop je dus spelers van kleinere clubs, uit kleinere competities en het liefst voordat ze echt doorbreken. Daarnaast verkoop je het liefd aan grotere clubs uit grotere competities.

Als voorbeeld wil ik daar Zapata gebruiken. Zijn waarde was ongeveer 400k toen hij overkwam vanuit Colombia. Hij was nog niet echt doorgebroken, nog geen jeugdinternational en actief voor een middenmoter uit een kleine(re) Zuid-Amerikaanse competitie. Naarmate dat hij bij ons doorbrak en zijn reputatie groeide, steeg zijn waarde ook. Vlak voor zijn transfer naar Benfica bedroeg zijn waarde ongeveer 20 miljoen. De dag na zijn transfer is die waarde gestegen naar 32 miljoen. Die waardestijging zit in de reputatie van zijn nieuwe club, de competitie waarin hij nu actief is en het land waar hij naar verhuisde. 

Het inschatten van deze toekomstige transferwaardes is waar onze winst ligt. Talent scouten gaat ons goed af, nu moeten we vooral slim verkopen. Op het moment dat de loonkosten te hoog worden, moeten we verkopen en dan het liefst tegen een waarde die min of meer gelijk is aan (of hoger is dan) de waarde van de speler na zijn transfer. 

Alors, more to come qua transfers.

@Nom de Guerre @Boyzone @spaansetukker @Abe

@Glenn08 @Christiano @Kyrill

Edited by Nom de Guerre

image.png

Na een lange aanloop hebben we het eerste transferwindow van dit seizoen achter de rug. Laten we beginnen met de olifant in de kamer; de financiële status.

15fd998a9cca26c4d6057588c06d4ea8.png

Geen ommekeer, maar wel een verbetering. Ons operationele verlies bedraagt nog altijd ruim 65 miljoen per seizoen, dus dat betekent effectief dat er 65 miljoen aan spelers verkocht moet worden per seizoen, of 65 miljoen niet moet worden gespendeerd per seizoen. Dat verlies kan natuurlijk kleiner worden door prijzengeld uit de Europese toernooien, maar laten we daar eens niet van uitgaan. 

Voor dit seizoen is dat operationele verlies in beginsel al afgedekt.

ec1515fcdf840d3725c119c2e0a172bb.png

Voor 55 miljoen gekocht, voor bijna 200 miljoen uitgaande transfers. Zapata en Nübel waren de grote mannen in dat opzicht, Panayotov werd door het bestuur verpatst. Williams heb ik met verlies verkocht vanwege zijn megasalaris. Jorge was derde keuze op links. Rhein was niet echt beter dan onze eigen spelers en verdiende te veel. Qua transfersom hebben we wel een kleine winst mogen beschrijven op Rhein. Mena en Kollie speelden vooral in het tweede, Trojak idem. Knust was een buitenlander en niet bepaald briljant. Djira werd vorig jaar verhuurd en is nu verkocht. Zubanovic speelde eveneens vooral in het tweede. Qua huurtransfers (niet zichtbaar) is alleen Dênis is potentiële eerste-elftalspeler verhuurd. Vierde keuze, dus beter als hij speeltijd krijgt elders.

De aanwinsten zijn een pak interessanter. Ik begin met de eerste aanwinst, Nenad Drinic.

00dcd80191741b82a6c750fabe992e19.png

Een potentiële nieuwe spelmaker. Gratis gehaald, geen belachelijk salaris, dus hey ho, let's go.

9191c5b47b6a7aa1888e4401942cddb5.png

Gonçalo Gil is de vervanger van Zapata. Een zelfde type speler, met een zelfde salaris. Zapata wilde meer, Gil is gratis en wilde wat Zapata had. Lijkt me een prima deal.

4b31aaf6566bd0214f3418c91fe73a86.png

Argentijnse verdediger met een Italiaans paspoort. Mag nu minuten maken bij Osijek. Ik zie er potentie in.

88b83583dc7452f99066addbfc38b54d.png

De nieuwe reservekeeper. Een EU-speler sinds kort, dus dat scheelt. 

c4b9d8f60aa42bb542b4d6c88924cf3f.png

Nog een Argentijnse Italiaan. Deze is nog beter, dus die houden we bij de selectie.

469880d2af9d9b97b4e11fd29772d54d.png

Een Braziliaanse Duitser, als talent op de flanken. Wellicht een beetje prijzig, maar gezien de verkoopcijfers, vond ik dat ik deze aankoop kan verantwoorden. 

90fd9af2811b2813cc9db3c4dd9b59ed.png

Aankoop van Karel, maar het is een Kroaat, hij is club-HG, dus waarom niet.

2c1b9493d362af956de38262432a877a.png

Talentje voor de toekomst.

497f55e7ce267a32560a9615b6811051.png

De opvolger van Panayotov. Niet goedkoop, wel directe klasse.

Dat geeft ons de volgende opties.

8da9d59bd3030f9bd1e1105dc6c8648c.png

In de competitie zijn we trouwens best voortvarend van start gegaan.

3126effac752c64b21cfca21d5c22c43.png

@Nom de Guerre @Boyzone @spaansetukker @Abe  @Glenn08 @Christiano @Kyrill

@Nom de Guerre wat Chris zegt, uitstekende en top manier van presenteren! Erg indrukwekkend! Ik had de verdedigende Jorge gekocht die nu in Januari hopelijk weggaat. DIe al weg is gegaan was niet van mijn hand, de rest wel. Ik weet no sweat maar wou gewoon zeggen, meer niet. Prachtig bedrag vooral je voor Zapata hebt ontvangen, heel goed gedaan!

@Boyzone iedereen heeft het heel druk helaas. Zou jij hierna na Nom de Guerre, halfjaar willen en kunnen spelen :)?

Lijkt me een prima verkoop. Zelf vind ik het wel jammer als we dat soort spelers moeten laten gaan, maar daar zit verder niet echt een goed ereden achter ;) 

image.png

Beste heren, mijn beurt komt ten einde. Ik heb het gevoel dat ik mijn opvolger een fijne ploeg in handen geef.

281e5be4dba4fe9fe58ab49db4445272.png

Qua resultaten best lekker. Europees twee gelijke spelen en in de beker tegen Gorica een moeizaam verhaal, maar verder gaat het verdomd lekker.

0a0c92cf3ed46fbf5b15b588f300cb26.png

Europees overwinteren was never this easy. Ik geloof er oprecht in dat we met deze ploeg een gooi kunnen doen naar de eindzege in de Champions League.

11c6aa4583ddfea4c3cfc769bc08cc5a.png

De competitie is min of meer gespeeld. Dit geven we nooit meer weg. Renato Augusto speelt als een god op de rechtervleugel. Scoring for fun and then some.

238dfb30f2ccad297cf362721bc6ed20.png

Op technisch gebied heb ik onze staff voor de youth intakes vervangen. Model professionals met betere stats. Hopelijk levert het ons iets moois op.

178d94ab3ed212802ed1ce40281fb943.png

Promises waar we rekening mee moeten houden. Balic gaat dus weg, Gil en Vuskovic willen verhuurd worden omdat ze te weinig spelen. In beide gevallen geen probleem.

Een paar interessante transferopties.

05eeef60f060359605c1a7e36c478912.png

Wanneer Renato Augusto weg wil, en dat moment komt steeds dichterbij, dan lijkt Guilherme me een prima vervanger. Hij heeft een Italiaans paspoort naast zijn Braziliaanse paspoort en kan net als Renato zowel in de punt als op rechts spelen. Voor 18 miljoen kunnen we hem op zeker halen.

c828c49fbb6315255108eae98175790f.png

Pedro Perreira lijkt net zoiets te zijn als Guilherme, maar dan goedkoper. Helaas ook minder een directe versterking, maar dan zou Gil dus meer speeltijd kunnen krijgen.

7f6d054d8cce430d0e55653a3cb8db92.png

Luka Demo heeft een Kroatisch paspoort en een aflopend contract. Helaas heeft meneer ook hoge eisen. Als we onder de 50k per week kunnen blijven, een prima versterking, zeker als we Jorge gaan verkopen.

https://wetransfer.com/downloads/f57b4e09131b9317180210456ebb38b920210221084244/a394306ad16bf543b66a62af5a21b65820210221084308/f8df24

@Nom de Guerre @Boyzone @spaansetukker @Abe  @Glenn08 @Christiano @Kyrill

9 uur geleden zei Kyrill:

Geweldig gedaan @Nom de Guerresuper!! En PSG maar naar EL door is geweldig, heerlijk. Weet je al wie we laatste 16 geloot hebben?

Kan jij spelen @Boyzone of @Glenn08

Anders misschien nieuwe speler als @V-Traxxof @TeamWesil

Geïnspireerd door jullie ben ik vanochtend zelf een game gestart met Hadjuk, ik zal de beurt aan mij voorbij laten gaan. Blijf jullie met veel plezier en interesse volgen :) 

image.png

Boys gisteren even wat doorgedaan, en ondertussen zit mijn beurt er al op. Wat een heerlijke ploeg is dit zeg. Wat een talentenfabriek, wat een heerlijke tactieken. Ik ga elke competitie even apart bespreken.

Competitie

6034b8aa0f445-Competitiewedstrijden.png

Laten we beginnen met de competitie, het was echt een piece of cake met deze ploeg. Gewoon een perfect seizoen. Beter kan natuurlijk moeilijk, enkel misschien wat minder tegengoals.

6034b8db88d6e-competitie.png

Beker

6034b8e9508d3-Beker.png

Ook hier weer weinig problemen. We zijn veel te goed voor Kroatië. Dus de echte uitdaging voor mijn lag in de CL.

Champions League

6034b960dc8df-CLWedstrijden.png

We begonnen vrij simpel aan de KO fase van de CL. De eerste 2 tegenstanders waren qua naam misschien wel wat beter als ons, maar op het veld was daar niets van te merken. Tegen Chelsea hadden we het moeilijker. Thuis kwamen we niet verder dan een gelijkspel. In de uitwedstrijd stond er na 90 minuten ook een 2-2 op het bord. Gelukkig konden we in de verleningen afstand nemen van de stugge Engelsen, met een doelpunt van Palaversa. De finale zou op Old Trafford gespeeld worden tegen Man City!

6034b9fcd0b92-CLwinst.png

We hebben gewoon de CL gewonnen! Zonder de licht geblesseerde Renato Augusto dan ook nog! Er waren in de 1ste helft ook al meteen 2 blessures bij De Laurentiis en Biuk. We kwamen in de 22ste minuut op een 1-0 voorsprong via Gajevic die een penalty omzette. Er werd ook nog een doelpunt van Biuk afgekeurd voor buitenspel, en ook de Engelsen zagen hun gelijkmaker van Felix afgekeurd worden voor buitenspel. Diep in de 2de helft leverde de druk van City dan toch een doelpunt op voor hun. In hun enthousiasme begonnen ze vol voor de aanval te kiezen, en dit werd afgestraft door Rubenilson op assist van Puskas!

Transfers

6034bab551c17-Transfersin.png

6034bac4a998d-transfersuit.png

Aan de inkomende kant heb ik enkel Guilherme al gehaald voor als Renato Augusto zou vertrekken. Aan de uitgaande kant heb ik geluisterd naar Guido, en 2spelers verhuurd. De gratis vertrokken speler zou nooit een meerwaarde worden.

Dan heb ik ook nog 2 bosmantransfers gedaan, het waren beide jonge spelers die op onze shortlist stonden.  Luka Demo kon ik jammer genoeg niet halen, aangezien Hertha een clausule activeerde om zijn contract te verlengen.

6034bb131fe8b-Diamant.png

6034bb228b482-Pereira.png

Voor de opvolger

Ik geef de game door meteen na de CL winst, de contracten van de Staff heb ik nog niet verlengd, die mag je eventueel eens evalueren.

We hebben ook 2x een sollicitatie aangeboden gekregen, 1x van Lazio, en 1x van Arsenal. Ik heb ze meteen afgewezen omdat ik ver wou geraken in de CL.

Jorge: Hij heeft een hoog loon, maar ik heb em erbij gehouden omdat ik voor de CL wou gaan. Hij mag eventueel vertrekken.

Bijlow: Heeft bij mij enkel de bekerfinale en de laatste competitie wedstrijd gespeeld. Ik vind dat hij teveel verdient en Antic is zeker niet slechter.

https://wetransfer.com/downloads/9ce0921f1994198e6caa0bc8537a4b9820210223081006/d26de80a49c8b9a95c440e3ae17d0da120210223081006/dcd191

@Nom de Guerre@Abe@Kyrill@Christiano@Boyzone@spaansetukker

Edited by Glenn08
  • Marius changed the title to [FM21 Estafette] Capetown City