Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #31

Titan

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Zeus:

Gefeliciteerd @Grote Ree. Zoals je weet ben ik altijd eerlijk. De vorige editie had je een geweldige inzending en dus wmb ook de terechte winnaar. Deze editie vond ik het echter helemaal niets aan en vraag ik me vooral af wat die drie simplistische flutnummers boven de esthetisch verantwoorde inzending uit mijn Frankrijk doen. Muzikaal dieptepunt op MU dit.

Zeus, ik heb je muzikaal hoog zitten maar hier sla je toch echt volledig de plank mis. Ik heb aan jouw inzending 12 punten toegekend omdat je song een fijne groove heeft en een lekkere sfeer neerzet. Wat dat betreft maakte jouw song meer indruk dan die van mijn concurrenten. Maar om dan de volledige top 3 als simplistische flutnummers weg te zetten terwijl jouw eigen nummer minder akkoorden bevat (tel maar na) en qua arrangement gelijk of minder dynamisch is dan de top drie, dat lijkt me niet fair. Prima dat deze top 3 je smaak niet is, maar zeg dat dan gewoon in plaats van te stellen dat die drie songs muzikaal inferieur zijn aan de jouwe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mist gewoon de creativiteit, de vindingrijkheid, die je wel degelijk bij het Franse nummer terug hoort. De Franse inzending is geen dertien in een dozijn-nummer, die andere imo wel. Slaagt er ook veel beter in een sfeer neer te zetten. Over dynamiek kan je overigens twijfelen bij de nummers van de VS en Schotland, het gaat ook om waar de dynamiek precies in zit. Daarin verrassen beide inzendingen totaal niet. Los overigens van dynamiek, vind ik ook dat de Franse inzending veel meer details kent en sowieso muzikaal echt heel veel verfijnder is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Grote Ree:

Wel verfrissend, iemand die tijdens de editie zijn eigen manier inzending de grond in boort :mrgy:
Is weer eens wat anders dan je inzending de hemel in prijzen. :D

Eerste keer dat ik hem luisterde vond ik hem echt wel leuk ( helaas in niet al te nuchtere toestand ) ook meteen ingestuurd.... Met de complete lijst luisteren had ik zoiets van wtf hoe heb ik dit leuk gevonden. Opname was echt slecht qua geluid. Vind het nog heel wat dat ik punten heb gekregen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste keer dat ik hem luisterde vond ik hem echt wel leuk ( helaas in niet al te nuchtere toestand ) ook meteen ingestuurd.... Met de complete lijst luisteren had ik zoiets van wtf hoe heb ik dit leuk gevonden. Opname was echt slecht qua geluid. Vind het nog heel wat dat ik punten heb gekregen haha
Haha, jouw inzending was ook één van de twee waar ik echt helemaal niks mee kon.
Wel hilarisch dat je hem in beschonken toestand hebt ingestuurd, denk dat dat weinig in de rijke historie van dit evenement is voorgekomen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MU Wereldsongfestival #31

deutschland.png.cb152b3c0baefaa28aa4caee36bc781c.png

Bevrijd

De redding is daar; de laatste stuiptrekkingen van HH zijn voorbij. De bevrijding knettert keihert door de barricades van het festivalterrein. Mannen ter ree en de hele bevolking van Hindeloopen snellen richting het podium, waar Heino en Heintje inmiddels van verdwenen zijn. ‘Geen leven zonder dit rijk,’ zouden ze nog in de microfoon geroepen hebben. Het laatste woord kwam echter nog van de zonnebrildrager, vakman als hij is: ‘Het was een genoegen uw gastheer te zijn; tot ooit!’ In het midden van de chaos zwengelt de muziek nog één keer aan. Het is Zweden, de afsluitende act van het festival.

Stemronde 18/18: Zweden

Maja Thunberg en Adreas Ryberg mogen de laatste muzikale noten verzorgen; het Zweedse droomduo  dat opereert onder de naam Star Horse is begaan met de maatschappij en wil een vreedzame wereld waarin nachtmerries niet bestaan – ideaal dus voor deze editie. Het tweetal is zelfs verantwoordelijk voor een platenlabel (Häxrummet Records) en organiseerde samen met de band Follow the Sea een festival in eigen land. Het dromerige Slower Now werd uitgebracht in 2015 en werd op de gelijknamige vinylplaat geperst. Waan je even in de prachtige, Zweedse natuur en laat je meevaren over de uitgerekte landschappen. Even rustig aan.

De punten van Zweden

MU WORLDVISIONSONGFESTIVAL #31 :: ScoreWIZ

Spoiler

image.thumb.png.67a800bb82dc0136dac3e6e97d4e9197.png

Dat was editie nummer 31! Een winnaar met een duidelijke voorsprong, maar daaronder was het nog nagelbijtend spannend met vier landen die in een bereik van tien punten van elkaar staan. Even spannend was het al in de middenmoot en in het rechterrijtje.

Als jullie nog niet genoeg hebben van de flauwe intro's en dito grappen wil ik er met genoegen nog eentje organiseren. Dan zonder WOII-referenties. Niet dat die er waren; het is maar wat je er zelf in leest. ;c 

image.png.74e18d0328f9e2defc68d4782913996e.png @Satyr | image.png.cb4d9a96dab9f8c4ed4f4d5ffbf0d607.png @Platina32 | image.png.38748105a811d52e3d3fa2c6fb6769d7.png @ivago | image.png.5caa7c81e9c227e6736105e618ceab73.png @Titan | image.png.5cdd4a53a268910d864d1b4432d3e272.png @Zeus | image.png.f8fec6cd49cb7a6e5a0439134fe2fdc2.png @nasje92 | image.png.ba7a0e61223ff5c33652281661dcfd19.png @Badmuts | image.png.5a1645f53c6e05166202b7af45912d9b.png @komodo25 | image.png.e02b60faf53989a04457535b9bb4d0f9.png @Erwin. | image.png.0361e4aff428760bbe890549cb2246a5.png @Fabian. | image.png.2a7b9c624c01fa2ebaae638405390eed.png @Chiemel | image.png.8762cf7500de145cd6530f8b88a9ea79.png @bas2204 | image.png.03f4af0f30e93447ce2adf99e6ab02f4.png @Roprop | image.png.d019ee82ade66da478b513fd6138b3bc.png @chrisje1993 | image.png.27c5452906eab8bfde2c5672976ec2b3.png @Grote Ree | image.png.c70b6b2ddb26dcc0d436feb6ab21b0b5.png @007mark | image.png.420ca69825919b1ea1afaadddd49033f.png @Chimpa | image.png.31200a998dfcf6232aa8baf2ebd7140b.png @Rogier.

bewerkt door Titan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de organisatie @Titan. Ik lees je stukjes nog altijd met veel plezier door hoor!

Voor mij zelf een plaatsje bovenaan in de middenmoot en in ieder geval in het linkerrijtje. Ik wist bij het inzenden al dat dit nummer waarschijnlijk niet zou winnen omdat ik al had verwacht dat er genoeg mensen zouden zijn die er niets aan zouden vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de wederom hilarische organisatie, @Titan:D

Voor mij een teleurstellende editie, maar niet getreurd, want ik heb al wat liedjes klaarstaan voor de volgende editie. Gefeliciteerd nog aan @Grote Reemet de overwinning! Met 8 punten kon ik jouw inzending zeker waarderen. Het komt niet vaak voor dat ik veel punten geef aan de uiteindelijke winnaar, haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites