Jump to content

[FM21] Geef de jeugd een kans bij FK Inter Bratislava

yuriberi
 Share

Recommended Posts

24 minuten geleden zei Fantasy:

Dat wordt een pittig seizoen als je de bookmakers moet geloven. Eens zien of de talenten ervoor kunnen zorgen dat je hoger eindigt dan dat zij voorspellen!

Hoe doe je trouwens een afbeelding naast de tekst? 

Je kan dubbelklikken op de afbeelding en dan uitlijning kiezen.

4 uur geleden zei yuriberi:

Je kan dubbelklikken op de afbeelding en dan uitlijning kiezen.

4 uur geleden zei Fantasy:

Zo leer je nog eens iets :D 

+1 :D

Bedankt!

Tevens een klein foutje in je tekst. Je geeft aan dat de bookmakers inschatten dat je op de laatste plek eindigt, dit is niet correct volgens je screen. Slovan B en Zilina B staan nog onder je :)

904069698_FootballManager.jpg.0f48fc8aa7c2f2dff90310124e7939f4.jpg

Deel 7

De voorbereiding is achter de rug, laten we eerst een kijkje nemen naar de selectie. 174682835_Schermafbeelding2020-12-12005245.thumb.png.00df55a4af63a9d13426b9370be6b0c4.png

Er is 1 absolute sterspeler, Vojech Toth. Echter is dat een linksachter, niet een positie waar ik al mijn hoop op vestig. Met de talenten Moravec en Gallo kan ik meer. Moravec is een AMC die ik ook kan gebruiken als een MC. Gallo zijn beste positie is AML, al gebruik ik hem ook vaak als AMC of zelfs als SP. Dit komt doordat ik toch vaak gebruik maak van Kralovic, de speler die vorig seizoen het belangrijkst voor mij was geweest. En met zijn 22 jaar is het toch iemand waar ik meer op kan bouwen dan op de 17 jarige spits Krcik. 

De eerste 10 wedstrijden zijn ook gespeeld. Tegen promovendus Zilina B zorgde een late treffer voor de overwinning. Maar in de 3 wedstrijden die volgden was ik kansloos. Ik moest maar weer wat aan de tactiek aanpassen, iets wat ik volgens mij bijna iedere 4 wedstrijden wel doe. Ik ben ook teruggegaan van 3 tactieken trainen, naar 2 tactieken trainen en uiteindelijk maar naar 1 tactiek. Ik weet niet of dat slim is, ik heb er verder geen verstand van. 

Maar de resultaten begonnen meteen beter te worden. Eerst een 0-0 tegen Senica, gevolgd door een 5-0 overwinning op Trebinov. Echter volgde meteen een 0-4 tegen Bardejov en een 1-1 tegen hekkensluiter Puchov. Dit was toch niet de tactiek waar ik naar op zoek was en dat werd ook weer pijnlijk duidelijk tegen Poprad en Pohronie, 0-2 en 2-6. 

729592851_Schermafbeelding2020-12-06212718.png.6bc749d41bdccae5a2cac0d17679d914.png

Na deze eerste 10 wedstrijden staan we in de gevarenzone. De laatste 4 degraderen. We moeten dus hopen op betere resultaten want degradatie zou betekenen dat dit avontuur meteen voorbij is. Echter zijn er nog 20 wedstrijden te spelen dus nog voldoende punten te verzamelen.

1271020152_Schermafbeelding2020-12-06212705.png.ab04bd0e405838387aa7ea6be401e18b.png

Spoiler

@Fantasy@JordiW.@Marius@V-Traxx@Mordurette @Koenbres@komodo25@spaansetukker@QuaLyon@Bingbangboem@Christiano@Zorsky@boydjoman

De jonkies moeten het nu inderdaad al gaan doen. Sommige jonkies doen hun best, maar de meeste zijn gewoon nog niet goed genoeg. Het is toch lastiger dan ik had gehoopt. Maar dat komt vooral doordat geen enkele tactiek echt lijkt te werken. Of dat komt doordat mijn spelers nog jong zijn en veel fouten maken, dat zou ik niet weten. 

Op het tweede niveau hier in Slowakije spelen het tweede elftal van Slovan Bratislava en Zilina mee. Die kunnen echter niet promoveren en krijgen dus ook geen notering voor het kampioenschap. Vandaar dat die onder mij staan. Maar ik ga er van uit dat zij over beter materiaal beschikken dus dat zou ze boven mij plaatsen. Ik ben de gedoodverfde favoriet om te degraderen. 

Edited by yuriberi

Net even bijgelezen, je eerste seizoen lek me redelijk verlopen te zijn, je leert de competitie en tegenstand kennen. Jammer dat er spelers vertrokken en dat je geen gratis spelers kon aantrekken.

Dit seizoen gaat het lastig worden op deze manier. Het kan inderdaad aan de te jonge spelers liggen, maar je krijgt wel vlot redelijk wat doelpunten binnen, misschien is een iets behoudenere tactiek wel een oplossing om minder goals te slikken.

121157713_FootballManager.jpg.eb89544c5fdb19d35436160b175c70e5.jpg

Deel 8

Net als vorig seizoen mogen we het proberen in de eerste ronde van het Slowaakse bekertoernooi. Waar we vorig seizoen ten onder gingen tegen een team uit een lagere klasse, troffen we nu het gepromoveerde Puchov. In de competitie hadden we daar net tegen gespeeld en toen werd het 1-1. Op de ranglijst staan ze net onder ons. Ook nu hebben we dus voldoende kans om door te gaan. Maar dan moet er wel goed gespeeld worden. 

We begonnen in onze 4-2-4 opstelling met de beste spelers opgesteld. Enkel Gallo was geblesseerd dus die was er niet bij. Puchov begon fel aan de wedstrijd en haalde al snel twee gele kaarten. Met een prachtige solo vanaf de middenlijn wist Kralovic voor ons de score te openen in de 33e minuut. In het restant van de wedstrijd was het voornamelijk Puchov dat gevaarlijk was. Het was aan onze keeper Tomko te danken dat er niet gescoord werd. Met een 8,4 werd hij een duidelijke MOTM. 

De 2e ronde van het bekertoernooi mochten we ook tegen Tweede Divisie genoot Ruzomberok, die juist dit seizoen was gedegradeerd en favoriet was om meteen weer terug te keren naar het hoogste niveau. We speelden de wedstrijd nadat we in de 90+7e minuut een 3-3 wisten te halen tegen nummer laatst Rimavska Sobota. Tegen Ruzomberok creëerden we niet zo veel. Een magere 0-1 werd het en ik was wel tevreden. Ik wil graag alle focus houden op het lijfsbehoud dit seizoen, want dat gaat een lastige taak worden.

De andere wedstrijden in het rijtje waren zeer wisselvallig. We scoorden wel bijna elke wedstrijd, maar kregen er toch ook wel veel tegen. Wellicht is het dus inderdaad een goed idee om te kijken naar een wat behoudendere manier van spelen. 

Spoiler

1513556077_Schermafbeelding2020-12-12005144.thumb.png.995b5e6f533f1f1d97d62091f52ecd11.png1826720237_Schermafbeelding2020-12-12005204.png.a8e565c0b31407ce8d0be0400fd9f6b1.png

En de nieuwe jeugdinstroom is er. Ik heb nu al zin in de Noord-Ier die er uit springt. Is wel weer iets anders dan een Slowaak. Heb in de jeugd ook nog een Oostenrijker, een Bulgaar en een IJslander lopen. Maar die kunnen het niveau nog niet helemaal aan. 

1278048492_Schermafbeelding2020-12-12012154.thumb.png.18bb34e33d305b7a6a226c75d470619f.png

Spoiler

@Fantasy@JordiW.@Marius@V-Traxx@Mordurette @Koenbres@komodo25@spaansetukker@QuaLyon@Bingbangboem@Christiano@Zorsky@boydjoman@FCbruges

Ik houd ervan om snel door te spelen als ik daar tijd voor heb. Vandaar nu alweer een nieuwe update. 

We staan nog steeds in degradatienood. Gelukkig in deze 8 wedstrijden wel 10 punten weten te halen. Maar ik moet stoppen met punten verliezen aan teams die onder de streep staan. 

904069698_FootballManager.jpg.0f48fc8aa7c2f2dff90310124e7939f4.jpg

Deel 9

In dit deel komen de oefenwedstrijden in de winterstop en de eerste 2 wedstrijden daarna aan bod. Ik heb eindelijk een idee hoe ik mijn spelers het veld in moet sturen. Dit begon al voor de winterstop met een paar knappe resultaten, dus nu was het de taak om die met de oefenwedstrijden te oefenen. Ik liet mijn assistent de duels plannen en hij had er zin in. Hij heeft namelijk 12 oefenwedstrijden gepland, vanaf half januari tot eind februari. 12 wedstrijden dus zo'n 36 dagen, dat betekent 1 elke drie dagen. 

Deze wedstrijden gingen wel aardig. Ik had aardige controle over het spel. Enkel scoren werd nog vaak lastig. Maar ik moet het doen met de spelers die ik heb, en de 17-jarige knaapjes doen hun best. En meer kunnen ze niet doen.

De wedstrijd na de winterstop tegen promotie kandidaat Presov ging erg goed. We waren veruit de bovenliggende partij, enkel is dat niet aan de score af te zien. Maar we wonnen wel, en daar gaat het om. Belangrijke punten in onze strijd tegen degradatie. De volgende wedstrijd tegen het nog altijd ongeslagen Senica speelden we ook erg goed, enkel wisten we het net niet te vinden. Senica wel in de laatste minuut met een penalty, dus helaas geen punt aan deze wedstrijd overgehouden.

Zoals met deze kleine update te zien is, zijn we wel iets dichter naar Martin en de B-teams van Zilina en Slovan Bratislava gekropen. Met nog 10 wedstrijden te gaan ligt alles dicht bij elkaar. Het beloofd een spannend einde te worden dit seizoen.

605968129_Schermafbeelding2020-12-12024435.png.0e61ef0a404dadbf8e0a06813cc6d472.png

2070084135_Schermafbeelding2020-12-12104656.png.830a0af561c4f0c268a5ddcbfc4590e3.png

Spoiler

@Fantasy@JordiW.@Marius@V-Traxx@Mordurette @Koenbres@komodo25@spaansetukker@QuaLyon@Bingbangboem@Christiano@Zorsky@boydjoman@FCbruges

Erg moeizaam inderdaad, maar ik geloof nu dat ik een goede tactiek gevonden heb. Na wat prutsen elke wedstrijd weer hebben wij nu het betere van het spel en zijn ook de grote kansen voor ons. Enige jammere is nog dat mijn keeper nog niet het niveau heeft wat ik wil. Hij heeft wel veel potentie en heeft al eens met Slowakije Onder 19 mee mogen spelen. Daar was ik echter niet blij mee want toen had ik geen keeper op doel :)