Jump to content

[FM21] Die Roten Teufel

Recommended Posts

810819172_Dierotenteufel.jpg.d5afb7024e586a7ba89ca666139c7c79.jpg

EPISODE 1: Bring back die Roten Teufels

Voor iedereen die nog een club zoekt voor een gave save, liga 3 is the place to go. Ben je op zoek naar een club met historie, een grote fanbase en een  mooi begin om op voort te bouwen dan is de liga 3 perfect! Zo ook voor mij, eigenlijk betrap ik mezelf erop dat ik elk jaar begin bij dezelfde club: 1. FC Kaiserslautern. 

Waarom

Allereerst ben ik een enorme fan van voetbalfans. 1.FC Kaiserslautern heeft niet alleen een enorme fanbase maar beschikt ook over een prachtig stadion waar 49.850 man in passen. De club staat momenteel 14de maar hoort natuurlijk net als enkele andere clubs in de liga 3 gewoon in de Bundesliga. In 1998 pakte die Roten Teufels de laatste van 4 landstitels en in 2012 was het officieel gedaan met het bestaan in de Bundesliga. De club staat ook zeker wel bekend om de jeugdopleiding met als grootste parel Fritz Walter, nu weten jullie gelijk de naam van het stadion. Fritz Walter (1920-2002) zal bij weinig van ons bekend zijn maar was misschien wel de beste Duitse voetballer ooit. Ballack en Klose zijn twee andere namen die op jonge leeftijd te zien waren in het rode shirt. Naast al deze feitjes heeft de club 2 gave derby's, Tegen Mannheim (Liga 3) en Mainz, zoek maar eens naar de derby op Youtube ;). 

Manager

Kevin Scheffler geboren in Erding, dit zal jullie niks zeggen waarschijnlijk maar deze naam heeft een plekje in mijn hart gewonnen. Tijdens mijn FM20 carrière bij de club kwam deze speler uit onze eigen jeugdopleiding en doorliep hij in de basis alle stappen tot aan de Bundesliga. Schaffer was een snelle buitenspeler en was vooral met zijn goals erg belangrijk in de promotie naar de Bundesliga (18 goals en 9 assist). Hij schopte het zelfs tot Duitsland onder 20 en kende ook in de Bundesliga nog een aantal redelijke jaren. De speler staat bekend om zijn ietwat lange haar en zijn motiverende houding. De buitenspeler nam als jeugdspeler andere jeugdspelers bij de hand en maakte vroeg aanspraak op de aanvoerdersband. Ook stond hij helaas bekend om zijn blessuregevoeligheid (Verrekte kniebanden), dit heeft hem op gegeven moment doen kiezen voor het coachen van de jeugdteams bij de club, in deze tijd heeft hij zijn coachingspapieren ook weten te halen. Scheffler is nu 34 en staat na Klopp en Nagelsmann er goed op in Duitsland als jonge trainer. Hij krijgt na teleurstellende jaren nu de kans om de club weer terug te brengen naar de oude glorie, Scheffler is niet alleen oud speler maar ook enorme fan van de club en staat er enorm goed op bij de supporters. 

Spoiler

schaffei.JPG.748bc10ee0ff040cb0b22a26d0e8dce5.JPG

Toekomst

Aangezien dit mijn long-term save moet worden ga ik mezelf enkele regels opleggen, dit vooral om het realistischer te maken. 

Jeugdopleiding: De jeugd is belangrijk bij de club en zal dan ook gemonitord worden, als een speler presteert in de jeugd wordt hij nauwkeurig in de gaten gehouden. 

Training: De training ga ik zelf opstellen, dit hoort een echte manager te doen samen met zijn assistenten (ja dit is best nieuw voor mij maar goed na een aantal tutorials moet het goed komen).

Scouting: Een erg belangrijk punt is de scouting. Om het realistisch te houden zijn er een aantal realistische manieren hoe we een speler kunnen vinden. 

1. Een speler waar we tegen spelen, of die bekend is in omliggende/grote landen. Dit zijn dus spelers die we live hebben gezien of op de tv in een grote competitie. 

2. De club heeft een systeem gekocht waardoor de club makkelijk spelers kan vinden die op de transferlijst of huurlijst staan, clubs kunnen hier een spelers aanbieden aan andere clubs (de welbekende transferlijst). 

3. De belangrijkste: mijn scouts, we moeten dus mijn scouts blijven verbeteren om de juiste spelers te vinden. (1 uitzondering : Sigurd Gronli, deze speler vond ik in mijn BETA save en ik wil hem graag iets langer gebruiken, mits we hem kunnen halen natuurlijk)

Verder ga ik iets dieper naar de spelers kijken en niet zomaar elke 30+ speler gelijk afschrijven.

Fritz Walter stadion

Fritz-Walter-Stadion, Kaiserslautern (Duitsland)

Dit wordt een save met vrij onregelmatige uploads, sommige weken heb ik veel tijd en sommige niet helaas hierdoor kan het sommige dagen iets meer zijn of iets minder. 

Edited by Koenbres
  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@spaansetukker @Copywriter @Rossi @Marius @komodo25 @Michaelinho* @Titan @Niejo101 @Mordurette @Fantasy @JordiW. @delichris   *kleine update   Ik had om mijn tweede elftal te kunne

Episode 11: Toch nog een beetje spanning   De zon schijnt in Kaiserslautern en eigenlijk zijn er weinig chagrijnige gezichten te zien binnen de club. 15 punten voorsprong en al heel lang gee

Gefeliciteerd met de titel verdiend. En het was nog lang onrustig in de Vulcanstrasse

Posted Images

1.FCK blijft mij altijd bij omwille van die titel in '98 toen ze als promovendus meteen landskampioen werden. Ook de passage van Gerets als trainer kan ik me nog herinneren. Met andere woorden, leuke clubkeuze! Heel wat werk op de stapel en een mooie uitdaging ook. Succes!

1378684194_Dierotenteufel.jpg.892d884ad7b527400d80f765ee2126a0.jpg

Episode 2: Welkom trainer dit zijn ze dan

1472219942_welkombijdeclub.JPG.95604b281b94eaecd973aaa629d17dc6.JPG

Zo de kogel is door de kerk, clubicoon Kevin Scheffler neemt het heft in handen en mag Kaiserslautern naar de Bundesliga 2 gaan coachen. De eerste dag is natuurlijk de dag om de selectie door te nemen, hier neemt de jonge coach graag zijn volgers in mee.

Doelmannen:

Onze eerste doelman is Avdo Spahic, een Bosniër geboren en getogen in Berlijn. Voor 100K kwam hij vorig seizoen al over maar moest hij nog schikken achter Lennart Grill, met zijn vertrek is het dan eindelijk tijd voor de jonge keeper (23 jaar) om zicht te bewijzen.

Jonas Weyand is dit seizoen de tweede viool, de keeper is een jongen van de club en deed al de nodige ervaring op in het tweede elftal, nu is het voor hem tijd om achter Spahic te wachten op zijn kans, wellicht in de beker?

In de voorbereiding wordt de transfervrije Constantin Fromann op stage genomen, wellicht kan hij als derde keeper het trio compleet maken.

Rechtsback

Dominik Schad zal hier voor het derde seizoen op rij als eerste keuze gelden en gaat waarschijnlijk zomaar weer de 30 wedstrijden aantikken. Mocht hij 40 wedstrijden halen dit seizoen zal hij toetreden tot de club van 100 bij de club. 

Als vervanger van Dominik hebben we er one of our one. Jannis Held speelt al enkele jaren in onze jeugdopleiding maar moet met zijn 20 jaar nog een debuut maken. Scheffler die in de jeugd met Jannis werkte ziet in de pijlsnelle rechtsback een prima back-up. 

Linksback

Als eerste keuze op de linksback hebben we een huurling op de lijst staan. Met Adam Hlousek die 1 jaar wordt gehuurd van Viktoria Plzen hebben we heuze Bundesliga ervaring in het elftal staan. De 31 jarige back speelde al voor Stuttgart en mag zich na een matige start bij Plzen gaan lagen zien in Liga 3.

Phillip Hercher is na zijn basisplek vorig seizoen de tweede keuze geworden op de linksback. Scheffler ziet de technische mankementen bij de Duitser en durft het toch niet aan. 

Centrale verdedigers

Op de rechtsbenige CV positie is er geen discussie mogelijk. Kevin Kraus is daar al twee jaar een betrouwbare kracht en dus geen enkele reden om dit te veranderen. De 28-jarige verdediger heeft veel ervaring en geeft altijd alles voor het team.

Op de linksbenige positie staat de tweebenige Carlo Sickinger. De verdediger kent een geschiedenis op het middenveld en kan zo prima uit de voeten als voetballende verdediger. Carlo is een speler uit de eigen jeugd en dat zien ze graag bij Kaiserslautern. 

Als eerste back-up hebben we Alexander Winkler, de linksbenige verdediger is nieuw en mag zich bewijzen in de voorbereiding. 

De eveneens nieuwe Tim Rieder is de back up van Kraus maar is multifunctioneel en zal ook op de verdedigende middenveld positie dienen als back-up. Lukas Gottwalt is nu nog geblesseerd maar neemt de rol van Rieder na zijn blessure over, hierdoor kan de verdediger zich dan volledig focussen op de middenveld positie. De Duitse Turk is wel geboren in Duitsland maar komt verrassend genoeg uit de jeugdopleiding van Boluspor. 

Middenveld

Hikmet Ciftci mag zich na 15 wedstrijden vorig seizoen nu officieel basisspeler nomen. De 22-jarige middenvelder gaat dienen als bal Dynamische middenvelder. 

Op de positie van bal veroverende middenvelder zien we Janik Bachmann, met zijn 350k was deze middenvelder 2 jaar geleden een dure investering, hopelijk gaat hij zich uitbetalen. Eerder genoemde Rieder is hier de back-up.

Nicolas Sessa gaat als back-up dienen van Hikmet. De Duitser heeft verrassend de Argentijnse tweede nationaliteit maar is wel gewoon geboren in Stuttgart. De broer van Sessa (Kevin Sessa) speelt bij Heidenheim in de Bundesliga 2, hopelijk dus snel een onderonsje tussen de twee broers. 

Aanvallend middenveld

Uit Essen hebben we de man met de gouden rechtervoet op het aanvallende middenveld staan. Marlon Ritter tekende al voor Scheffler zijn aankomst maar hier is de nieuwe coach maar al te blij mee. De aanvallende middenvelder die is opgeleid bij Essen scoorde voor Paderborn in 2017/2018 al eens 12 goals in de Liga 3.

Mohamed Morabet krijgt zijn kans als back-up van Ritter maar moet zich wel bewijzen. De Marokaanse Duitser zit al enkele jaren in het tweede elftal maar mocht vorig seizoen al 8 keer meedoen bij het eerste elftal, hij scoorde toen 2 goals. 

Linksbuiten

Op links hebben we een ware snelheidstrein met de naam Kenny Prince Redondo. Kenny die met zijn snelheid een beetje doet denken aan Scheffler in zijn voetbaljaren komt uit Munchen en wil dolgraag zich bewijzen. De buitenspeler heeft al flink wat jaren Bundesliga 2 gespeeld maar de echte doorbraak bleef tot nog toe uit. 

Hendrick Zuck die met zijn 30 jaar flink veel ervaring heeft mag zich tot tweede linksbuiten rekenen. Zuck die al een eerdere periode kende bij Kaiserslautern kent de trainer Scheffler dus ook nog uit zijn voetbaljaren. 

Rechtsbuiten

Nummer 10 Simon Skarlatidis mag op rechts de Griekse sirtaki toevoegen aan het elftal. De in Duitsland geboren speler met Griekse roots scoorde vorig jaar al 3 keer en krijgt dit jaar wederom de kans op rechts.  

Elias Huth en Marius Kleinsorge mogen samen uitvechten wie de plek achter Skarlatidis inneemt. Het kan ook zo zijn dat beiden de rol van Simon willen overnemen aangezien allebei hebben laten zien iets te kunnen in de liga. Marius liet het bij Meppen drie jaar lang zien en Huth scoorde bij een verhuurperiode al 14 goals voor competitiegenoot Zwikau.

Spits

Op deze positie gaat de allergrootste strijd losbarsten. Drie man die allerdrie nog kans maken op de basisplaats. 

Lucas Roser lijkt vooralsnog met de blessure van Spalvis aan het langste eind te trekken. De Duitser bewees zich al eerder in de liga 3 en hoopt ook bij de Rote Teufels vaak het net te vinden. Lucas ontmoet in de strijd met Lubeck zijn broer Martin. Lucas is wel fan van Mainz, hier moet nog even over gesproken worden ;). 

Marvin Pourie is door de blessure van Spalvis tweede keuze. De spits wordt gehuurd van KSC, de club waar hij 2 jaar geleden nog 22 goals voor maakte in de Liga 3. De spits speelde ook nog een tijd in Denemarken en ook daar vond hij gemakkelijk het net. 

Lukas Spalvis een Litouws internationaal is eigenlijk de gedroomde spits maar zal pas na 5 maanden weer aansluiten bij de training. De spits die Zlatan als idool heeft staat al lang bekend als enorm talent maar is met zijn 26 jaar nog altijd niet doorgebroken. Kwaliteit? Nee dat heeft hij wel maar de blessurelijst is enorm bij deze spits. Gescheurde kruisbanden en verrekte kniebanden vernielde zijn carrière bij Aalborg waarna een nieuwe start gemaakt zou worden in Duitsland. Na 24 wedstrijden sloeg het noodlot helaas opnieuw toe, de spits is al 2 jaar aan het revalideren van beschadigd kniekraakbeen en heeft dus nog een half jaar te gaan. 

Al met al staat er dus een prima selectie die op alle plekken dubbel bezet is. We zijn nog aan het zoeken voor een eventuele versterking op het middenveld en voor een speler achter Ritter, dit kan Gronli zijn maar hierover later meer. 

Screenshots kunnen jullie op verzoek aanvragen!

Spoiler

1222834278_selectie1.thumb.JPG.ac2ac218d8e76213404cfbc807dce25f.JPG

1541828100_Selectie2.thumb.JPG.8d7d53e5f091757bb77fdac9894398a9.JPG

@spaansetukker @Copywriter @Rossi @Marius @komodo25 @Michaelinho* @Titan @Niejo101 @Mordurette @Fantasy @JordiW.

Bedankt voor de vele reacties! Heb heel veel zin om met deze save te beginnen het is inderdaad een prachtige club met een fantastische geschiedenis. Mochten jullie screens willen zien dan hoor ik het graag!

Ik ken er niet bijzonder veel spelers van. Ja, Spalvis en Hlousek, zoals hierboven ook al wordt genoemd, maar voor de rest hoop ik dat het een aangename verrassing wordt. Iemand die Redondo heet krijgt natuurlijk altijd basis. ;) 

Had gedacht toch wel nog wat spelers te kennen, maar er zijn weinig bekende namen in de selectie. Alleen Spalvis en Hlousek zoals hierboven al aangegeven doen een vaag belletje rinkelen. Ben benieuwd wat jij ervan weet te maken met deze gevallen topclub.

1655484200_Dierotenteufel.jpg.4e038c82cb4ccf132c02f622e68ad100.jpg

Episode 3: Waar staan we?

Toen Scheffler zijn spelers voor het eerst sprak gaf hij gelijk aan iedereen een eerlijke kans te bieden. Er werden tijdens de voorbereiding dan ook meer dan 24 verschillende spelers gebruikt waaronder enkele proefspelers. Uiteindelijk is er van deze proefspelers nog één man toegevoegd aan het team van die Roten Teufels:

Constantin Frommann

Deze keeper gaat de tweede positie innemen als doelman maar heeft zeker de potentie om de eerste stek over te nemen op den duur. Hij wilde graag tekenen als reserve waardoor Spahic die als eerste doelman staat aangemerkt voorlopig de voorkeur geniet. De geboren en getogen Sasbachnaar komt uit de jeugd van Freiburg, deze club is ook zijn favoriet, misschien niet heel verrassend. De keeper speelde altijd voor Freiburg maar maakt vorig jaar op huurbasis al zijn debuut in Liga 3 voor Grossabach. De keeper liet zich positief zien tijdens de voorbereiding. Er waren ook nog 2 potentiele versterkingen op het middenveld maar helaas kwam hier financieel geen voortgang in. 

Spoiler

974255029_fromannkeeper.thumb.JPG.7ae2cc011d998c44f214317f1a20f487.JPG

Staf

De staf hebben we in orde gemaakt aan de hand van het plaatsen van advertenties. We hebben deze gefilterd op kwaliteit en vooral Duits sprekende trainers. Een trainer die hier ook aan voldeed na zijn succesvolle periode in Wolfsburg was een verrassende. Andrea Barzagli wilde graag beginnen aan zijn trainerscarrière en besloot te reageren op de advertentie. Is er een betere mentor voor onze verdedigers?

Spoiler

bar.thumb.JPG.814fc6acd1fedbf60b5f4836794a9fb0.JPG

Blessures

De voorbereiding kende helaas voor 2 spelers ook een vervelend einde. Kleinsorge en Hercher zullen de competitiestart gaan missen.

1652739205_Beginnbless.thumb.JPG.3b1b7e69a3e345437849bbde019d82dd.JPG

Wedstrijden

oefenpotten.JPG.1c01cede28205643e7b78e99494ee239.JPG

Een zestal wedstrijden werd afgewerkt, de uitslagen zeggen Scheffler niet veel het ging vooral om ritme opbouwen en hopen dat de spelers de tactiek aanleren. Er waren enkele interessante wedstrijdjes onder de spelers, Huth en Kleinsorge hebben lang gestreden om de rechtsbuiten positie en ook de twee spitsen deden weinig onder voor elkaar. Opvallend is dat rechtsback Held brutaal en hard op de deur klopt om Schad uit de basis te spelen. 

Beste spelers:

1630720676_besteboys.thumb.JPG.e35cd5e26863ca0e5cb56ff9f351a40e.JPG

Hier zien jullie de top 7 spelers in de voorbereiding. Kleinsorge en Hercher hebben het grootste deel gewoon meegespeeld. Roser heeft zich met 9 doelpunten gekroond tot topscorer en wint hiermee uiteindelijk ook de eerste plek in de spitspositie. Volgende week trappen we tegen Viktoria Koln de competitie af. Om 18.00 zijn we trots te bewonderen op de Duitse televisie. 

@spaansetukker @Copywriter @Rossi @Marius @komodo25 @Michaelinho* @Titan @Niejo101 @Mordurette @Fantasy @JordiW. @delichris

Bedankt voor alle reacties wederom, zijn inderdaad niet veel bekende namen maar over het algemeen ben ik best tevreden met de selectie. We hebben veel verschillende smaken en eigenlijk is de selectie zelfs iets te groot. De media voorspellen een derde plek voor ons!

Edited by Koenbres