Jump to content

[FM21] Strijd, Passie, Haagse Bluf

Rossi
 Share

Recommended Posts

808514079_HaagseBluf.png.4404cd6728370ab5b901f04c6a4769ff.png

Helaas waren we Europees uitgeschakeld, maar door onze prestaties ontstond er interesse rondom mij als trainer. Uiteraard heb ik de aanbiedingen van zowel Antwerp als PSV direct afgewezen, mijn missie hier is nog niet volbracht. Helaas verliezen we wel drie goede en gewaardeerde stafleden met Paul Buter (Directeur Voetbalzaken), Lex Schoenmaker (Scout) en Jan Boskamp (Ass. Man. O18). Na het seizoen gaan we op zoek naar geschikte vervangers. 

Met het oog op jeugdscouting en -ontwikkeling hebben we de samenwerking met Dordrecht aangepast en kunnen nu spelers op huurbasis daarheen sturen. Ook de samenwerking met Omiya Ardija is wat aangepast. Naast de financiële aspecten biedt de samenwerking nu ook voordelen op het gebied van jeugd. Dat was wel te kort dag en hadden er nog geen profijt van met de jeugdinstroom waar enkel jongens uit de regio instroomden. Van deze lichting lijken Arjan Balk en Jeroen Wirix de grootste talenten.

aed9b44b166ebb27f0fbbfa101af96b7.png

Eredivisie

Vermoeid door de Europese wedstrijd tegen Southampton moesten we drie dagen later alweer aantreden in de competitie tegen NAC. Tegen misschien wel dé verrassing van het seizoen hadden we het lastig. We kwamen nog wel knap op 1-2 maar uiteindelijk eindigde het 2-2 in Breda. Ook in eigen huis tegen Heerenveen ging het niet van een leien dakje, vooral door een heel goede Da Cruz. We trokken wel aan het langste eind toen Leemans vanaf de stip de 3-2 binnen schoot. De 3-4 winst bij Willem II was wellicht de leukste en spectaculairste wedstrijd van het seizoen welke wij gelukkig wonnen door een beslissende goal van Emmers. Maart werd afgesloten met een simpele 3-1 thuiszege op Zwolle.

4ad923e6138c54afcec83e331aef4d0d.png

April werd goed begonnen met een zege op NEC. Het bleef lang spannend met een 1-0 stand maar in de laatste twee minuten van de reguliere speeltijd liepen we uit naar 3-0. Op het Kasteel was jongeling Sarpong van onschatbare waarde. Hij maakte al snel de 0-1 en besliste daarmee de wedstrijd. Tegen Feyenoord liepen we tegen ons tweede verlies aan in deze competitie. De andere nederlaag was, toevallig, ook tegen de Rotterdammers. Een makkelijk gegeven penalty was beslissend in deze 1-2 nederlaag. We konden de derde plek grijpen door niet te verliezen van AZ. Het zag er even uit dat we vrij simpel zouden winnen maar zoals zo vaak was daar Karlsson. Karlsson zorgde er met twee goals voor dat de wedstrijd in 2-2 eindigde. De laatste twee wedstrijden kregen vooral jongens als Rieder, Wentholt en Seedorf de kans en de echte wil om te winnen leek verdwenen. Uit bij Emmen kwamen we niet verder dan 1-1.

e49175550444681731107137aa1fa84f.png

De laatste wedstrijd van het seizoen werd ook niet gewonnen. In Almelo eindigde ons seizoen met een 2-2 gelijkspel.

33b78f7bd5186e7e8408c1281d09a7f9.png

Na een geweldige periode hebben we de derde plaats weten vast te houden. Even werden we door de media nog aangemerkt als titelkandidaat, maar de zes punten die we toen achterstonden op Ajax hebben we niet weten goed te maken. We moeten nu gaan werken om de gelijke spelen vaker om te zetten in winst, maar daar heb ik wel vertrouwen in. We gaan overigens weer de Conference League in omdat PSV de beker won. NEC, Zwolle en Groningen degraderen terwijl Fortuna, Go Ahead en Excelsior de omgekeerde weg bewandelen.

607466946ca45dcf96c69e3af6d4aebe.png

De samenwerking met Lierse Kemperzonen zetten we nog minimaal een jaar door. Mede dankzij onze huurspelers zijn zij via de play-offs in de Nationale 1 gebleven. Dirksen werd daar talent van het jaar en we gaan kijken of we daar volgend seizoen weer wat jongens kunnen stallen. Uiteindelijk werd de club dan toch overgenomen, maar een boost in transferbudget gaan we helaas niet zien. Vlak voor zijn vertrek kondigde Jol nog wel aan dat de plannen voor verbouwingen aan het jeugdcomplex waren gestart. Zo besloot hij nog even snel ruim €5,5 miljoen euro van ons budget in de jeugd te pompen, prima kerel!

@Marius @Titan @Mordurette @delichris @mattihamstra @RubenS2 @Fantasy @Jotew @ElMarcos @komodo25 @FMNOOB @V-Traxx @FlyD @Messidona @spaansetukker @Mo @Michaelinho* @Kyrill

Dank voor de reacties.

We hebben het echt goed gedaan dit jaar, zonde van de gelijke spelen maar goed je kan niet alles hebben (winnen). We gaan ons richten op het nieuwe seizoen, een seizoen waarin een aantal jongens van de club hun laatste kans moeten pakken willen zij niet verkocht worden. Ook ga ik op zoek naar een type Kramer die in de slotfase een duel kan winnen. Botermans is nog niet goed genoeg en ga ik weer verhuren. Ook moeten we naar het middenveld gaan kijken, Simons en Bourard gaan weg. Verder wil ik wat jeugd gaan vastleggen, onze scout heeft wat leuke talentjes gevonden met potentie. Of ze haalbaar zijn én zich daadwerkelijk goed ontwikkelen moet in de toekomst gaan blijken. Als laatste wil ik kijken of de samenwerking met de Japanners echt waardevol is. Ik ga dus op zoek naar een Japanse speler om te kijken of dit de merchandising ten goede komt. Iemand tips? Heb hier namelijk nooit op gelet.

Edited by Rossi

Het wordt tijd dat Nederland wat plekken gaat stijgen op de coëfficiëntenranglijst, want als #3 de Conference League in moeten is natuurlijk te gek voor woorden. Al met al gewoon een topseizoen, nu wordt het tijd om door te selecteren en het kaf van het koren te gaan scheiden.