Jump to content

[FM21] All About The Youth - Episode One: Intercity CF

Recommended Posts

Tijdens FM20 kreeg ik de inspiratie om terug te keren naar een grote liefde die uit het verleden. Geef de jeugd een kans is een challenge waar ik in het verleden meerdere uren aan kwijt ben geraakt. Met FM20 begon het met Palermo waarmee de challenge gehaald werd waarna ik een avontuur in Turkije begon. Hier lukte het uiteindelijk niet om met enkel eigen jeugd het ultieme doel van de Champions League winnen te halen. Tot slot heb ik de laatste maanden nog een game gestart in Brazilië waar ik uiteindelijk mee gestopt ben toen het nieuws van een nieuwe FM meer en meer door begon te sijpelen. 

In FM21 ben ik dan ook van plan om meerdere jeugd challenges aan te gaan en deze in dit topic bij te houden. Voor de eerste stap heb ik gekozen voor Spanje waar ik na een simulatie door de veranderende competitiestructuur ruim de keuze had. Uiteindelijk viel mijn oog op Intercity CF een club uit Sant Joan d'Alacant. Sant Joan d'Alacant ligt onder de rook van Alicante en telt om en nabij de 24.000 inwoners. Slechts 1500 van deze mensen kunnen in het Poliesportiu Sant Joan d'Alacant een multifunctioneel sportcomplex met een mooie blauwe athletiekbaan om een mooie zachte kunstgras mat. Intercity CF bestaat officieel pas sinds 2017 nadat ondernemer Salvador Marti GCD Sant Joan overnam en een complete nieuwe identiteit gaf. Als Intercity CF wist de club in korte tijd op te stomen en zal in het seizoen 2021/2022 uitkomen in de nieuwe Tercera Division waar ze uit mogen komen in groep 3 van 5. 

Aangezien dit een jeugdchallenge is zal de focus zeker in de beginseizoenen liggen bij de jeugdinstroom en ontwikkeling van deze nieuwe spelers. 

• Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tijdens FM20 kreeg ik de inspiratie om terug te keren naar een grote liefde die uit het verleden. Geef de jeugd een kans is een challenge waar ik in het verleden meerdere uren aan kwijt ben geraakt. M

Daarmee is het seizoen nog niet ten einde want om uit vijf poules tot vier promovendi te komen wacht er voor de top drie van elke competitie plus de beste nummer 4 nog een toetje. Een twee rondes tell

Na de verrassende promotie was het een zomer van vooral consolideren. In januari werd al bekend dat Alan Luque na de zomer niet meer in San Juan d’Alicant actief zou zijn. Met het oog op de financiële

Intercity FC, het klinkt als een club uit een regionale divisie in de VS, maar het blijkt toch gewoon Spanje te zijn. Je avontuur in Turkije heb ik tijdens FM20 met plezier gevolgd. Hopelijk lukt het je ook met deze club; succes!

youth intercity.png

De eerste seizoenshelft van Alejandro Hernandez Creus bij Intercity CF valt niet anders te omschrijven dan geslaagd. De 36-jarige Mexicaan met Andorrees bloed begon zijn eerste dagen met het neerzetten van zijn begeleidingsteam. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor voormalig Belgisch international Erwin Vandenbergh. De inmiddels 62-jarige Belg werd aangesteld als hoofd jeugdopleiding en is daarmee verantwoordelijk voor de lijflijn van de club. Hiermee keert de voormalig scherpschutter terug in het voetbal na een lange tijd buiten de schijnwerpers. 

Spoiler

krOQMz9.png

Naast Vandenbergh kwamen nog zeven stafleden de club versterken. Estanislao Asensi, Luis Miguel Quirant en Carlos Caballero zullen samen met de al aanwezige Chupe de trainingsstaf vormen. Ook de medische staf kon wel wat versterking gebruiken. Zo zal Carlos Abel García de hoofd fysiotherapie worden met ondersteuning van Esmeralda González terwijl op sportwetenschappelijk gebied Juanma Salvador en Víctor Manuel Argüelles werden aangesteld. 

Spoiler

bnz7tfQ.png

1XCaAVm.png

YRZeAdd.png

KAsplAk.png

HIjmTZY.png

IQeH31B.png

mTnbQmp.png

Op het veld mocht aanvoerder Paco Peña zijn eerste beker in ontvangst nemen. In de niet al te hoog aangeschreven Federatiebeker hoefde Intercity CF geen enkel doelpunt te slikken. Zelf wisten ze er in de aanloop naar de finale in elke wedstrijd minimaal één binnen te prikken waarna de finale op penalty’s werd beslist. In de competitie viel er tot op heden ook voldoende te juichen. Enkel het bezoek bij het tweede elftal van Villareal leverde een nederlaag op voor de voetbalmachine uit Saint Joan d’Alacant. Met veel balbezit en een weinig foute passes lijkt de ploeg geïnspireerd te zijn door het Barcelona van Pep Guardiola. Grote uitblinkers tot dusver zijn zonder twijfel de 22-jarige centrumverdediger Alan Luque en de ervaren spits David Torres die tot nu toe in éénentwintig optredens al 16 keer het net wist te laten bollen. 

Spoiler

OSuMruF.png

OuVjNxz.png

Ook kreeg ik vlak voor het einde van het jaar nog een veelbelovend bericht vanuit de jeugdopleiding. Volgens Erwin mogen we een uitzonderlijke generatie jeugdspelers verwelkomen in april. Meest in het oog springend is een doelman uit Torrevieja. Ook in de rest van de verdediging mogen we enkele talenten verwachten evenals versterkingen voor het middenveld. Tot slot zijn er nog wat multifunctionele talenten die aan zouden kunnen haken bij de A-selectie. Al met al een veelbelovend rapport voor onze eerste jeugdlichting.

Spoiler

e8nXBeo.png

Spoiler
23 uur geleden zei spaansetukker:

Oeehh nicee!! moeilijke maar leuke challenge. Succes!!

Absoluut een lastige challenge maar zeker ook leuk ja.

23 uur geleden zei Titan:

Intercity FC, het klinkt als een club uit een regionale divisie in de VS, maar het blijkt toch gewoon Spanje te zijn. Je avontuur in Turkije heb ik tijdens FM20 met plezier gevolgd. Hopelijk lukt het je ook met deze club; succes!

Altijd een soort verrassing wat FM doet kwa promotie en toen ik deze club en het logo zag kon ik er moeilijk nee tegen zeggen.

23 uur geleden zei mattihamstra:

Succes!! Is ronald koeman misschien aandeelhouder of eigenaar? ;c 

Wel een liefhebber van treinen naar Spanje maar helaas geen Ronald Koeman die er bij betrokken is.

23 uur geleden zei Marius:

Leuke challenge waarbij je ook nog eens voor een nieuw mooi project kiest. Alleen al de naam van de club wekt de aandacht. Succes!

Het is een bijzondere naam voor een voetbalclub en helemaal gezien ze uit Spanje komen.

23 uur geleden zei Fantasy:

Als een Intercity richting de top dan ook maar :D Ik ga je weer volgen Jeroen!

Af en toe een stoptrein zijn zou ook geen schande zijn.

14 uur geleden zei komodo25:

Leuke challenge

Absoluut!

14 uur geleden zei ElMarcos:

Ik had verwacht dat je zou beginnen bij een satellietclub van Inter Miami, maar blijkbaar komt deze ploeg uit Spanje. Heel veel succes met deze mooie challenge.

Altijd een mooie verrassing wat voor clubs er op dit soort lage niveaus uitkomen.

14 uur geleden zei V-Traxx:

Veel succes met de challenge!

Dankje.

13 uur geleden zei Mordurette:

Ik moest ook even drie keer knipperen met mijn ogen toen ik las dat deze club uit Spanje komt. Ik ga je ook weer volgen!

En ook nog eens in een relatief kleine plaats gevestigd is.

12 uur geleden zei Niejo101:

Intercity CF.. Het enige Spaanse aan de naam is de volgorde in de afkorting, maar so be it. Veel plezier en succes met deze uitdaging!

Absoluut het meest Spaanse is de CF.

Daarnaast een woord van dank richting @Niejo101 voor de mooie banner!

@spaansetukker @Titan @mattihamstra @Marius @Fantasy @komodo25 @ElMarcos @V-Traxx @Mordurette @Niejo101

Met zo'n legendarische scherpschutter in je staf zit het alvast goed. En ook de eerste resultaten zijn natuurlijk geweldig. Hopelijk kan je deze doortrekken en komen ook de verwachtingen mbt de jeugdlichting uit. Dan wordt het helemaal een fantastisch debuutseizoen.