Jump to content

[FM21] Journeyman, José's Goal of Life

Recommended Posts

• Replies 411
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Goed onthouden!   Hele leuke club om de Spaanse piramide mee te beklimmen, paar keer CL mee gewonnen. Eerste club die vanaf het Afrikaanse continent een Europese prijs wint natuurlijk 

Spelers wegpesten, haha. En je dan afvragen waarom je niet altijd de steun van de groep hebt  De voorbereiding was misschien niet fantastisch, maar de start van het seizoen is gelukkig wel veelbeloven

Orlando Pirates tweede helft  Voor ik verder ga met de uitslagen, wil ik jullie iets vertellen. Ik krijg namelijk weer een cursus kado en ben hier heel blij mee. Nu kan ik me nog meer o

Posted Images

image.thumb.png.60a9da9e6802e8f48a486635b988d5c7.png

Pirates on fire

Genoeg wedstrijden in Zuid Afrika, naast de oefenwedstrijden zijn ook wedstrijden in de voorrondes van de Champions League maar ook is er de Super 8. De Super 8 is een beker toernooi in Zuid Afrika, waar de top 8 aan mee doet. Een extra kans op een prijs dus. Laten we is kort bekijken wat er allemaal gebeurd is.

Transfers

Acht nieuwe spelers zijn er aangetrokken, onder andere een oude bekende van mij Sedat Yuksel van Ajax. In mijn tijd bij Melilla huurde ik hem ook van Ajax. Daarnaast hebben we Duarte gehuurd van Vasco, een leuke Braziliaanse speler maar niet heel denderend. Verder ouwe rot Mauricio aangetrokken, een Braziliaanse verdediger die nog een jaartje komt ballen in Zuid-Afrika. Voor de rest wat spelers aangetrokken die vooral in de breedte plaatsnemen. 

Uitgaande transfers zijn er maar twee waarvan in benoemenswaardig is, Gopane vertrekt naar FC Porto voor 2.5 miljoen.

Achteraf vraag ik me af of er niet meer in zat, zij deden een bod van 500k en ik dacht joejoe en veranderde het in 2.5 mil.

Bod werd meteen geaccepteerd. Dit zijn dus de transfers. 

image.thumb.png.2f6a97645511b7af3fa30c4daa10c586.png

Oefenwedstrijden

Vier oefenwedstrijd om wat ritme op te doen. Vier ploegen die allemaal lager uitkomen, allen werden ze ruim verslagen.

image.thumb.png.ddf3b7227cfe3645b272c795fb9c24a5.png

Super 8

In de Super 8 nemen dus de 8 beste clubs uit Zuid Afrika aan mee. Als nummer favoriet moesten wij het opnemen teggen Sundowns, een bloedstollende kwartfinale, we hadden penalty's nodig om door te gaan. In de halve finale treden in een tweeluik op tegen Golden Arrows, thuis winnen we met 6-1 en uit blijft het 2-2. We gaan dus door naar de finale waar Supersport United op ons wacht. De finale wordt in oktober afgewerkt. De finale winnen we ook met maar liefst 5-0 en dus zijn we kampioen van de Super 8. Jeujj weer een prijs erbij. 

image.thumb.png.d08ca8db0931342b84a1a01647634d8f.png

Afrikaanse Champions League

In de voorronde van de CL moesten we tegen Gor Mahia uit Kenia, ik kom in landen waar ik normaal never nooit zou komen. Uit in Kenia wordt het 5-0 voor ons en thuis winnen we met 7-1. Ik denk echt oprecht dat zelfs Sparta Enschede het beter zou doen hun maar oke we zijn een ronde verder. 

De volgende horde voor de groepsfase is Primeiro de Agosto uit Angola. De kampioen van Angola treed op tegen de Pirates uit Zuid Afrika, ze gaan voor een puntje. Maar ze worden weggestuurd naar Angola met maar liefst 6-0.

Dan hebben we de plicht om twee weken later naar Angola af te reizen en het daar af te maken. 5-1. 

image.thumb.png.584a78fdbeb0f2065291b578b514fb7c.png

Loting Groepsfase

Wij zijn ingedeeld in groep A en komen daar Hearts of Oak, Al Ahly en Zanasco. Denk dat we wel minimaal tweede moeten worden, de grootste tegenstander en meteen favoriet voor de titel is Al Ahly uit Egypte. Zij hebben maar liefst negen keer de CL gewonnen. Voordeel hieraan is dat we meteen te weten komen of we net zo sterk zijn. Win je de twee luik dan weet je dat je ook de titel kan winnen.

image.thumb.png.dbbdd661a4439736367b778ba3273e60.png

Selectie 

De selectie voor aankomend seizoen, goede balans tussen jeugd en ervaring. 

image.thumb.png.9604230aea3367d49fc8bc39387ef5a0.png

image.thumb.png.d78eafc701a9482213a390236adda2fa.png

Roscoe Kerspuy

Een Zuid Afrikaanse spits, die dit jaar een basisplek heeft. Roscoe heeft voldoende potentie en verwacht veel van hem.

image.thumb.png.c563820ee3750111efea8537a51c8c8c.png

Bruno Manuel

Een talentvolle verdediger uit Angola, maar liefst 4 sterren en een potentie van 5. Hij wordt een grote en gaat veel geld opleveren.

image.thumb.png.0245a66850b80c5e90bc26632dc445e7.png

Maurico

De Braziliaan, komt op zijn 34e de rest wat bijleren, zou afwisselend spelen tussen bank en basis.

image.thumb.png.1eac907f480fb1e97fd8ec3287918c7b.png

Wat gaan we doen in Champions League?

Bedankt 

@mattihamstra @True_Legend @RubenS2 @V-Traxx@Niejo101@Titan @ElMarcos @ElPrincipito

@T10 @Marius @Titan @Fantasy @chrisje1993@komodo25 @JordiW. @delichris@Niejo101 @Koenbres  @Juca @jefri @FM_Lesly @Kyrill @Thomassje123 @TeamWesil

@Riquelme haha thanks ;) 

image.thumb.png.21cbfd6186095b607c5ea0ba17dbeb13.png

In het afgelopen jaar lijken we inderdaad soms niet te stoppen. Heel eerlijk als het zo simpel gaat verlies je snel het plezier in het spel. Doe mij maar meer de uitdaging. Anyway we gaan het afgelopen half jaar even bespreken. Moet zelf ook flink graven want de afgelopen dagen heb ik niks met FM gedaan.

Zuid Afrikaanse Champions League

We waren in groep A gezet met als favoriet Al Ahly, Hearts of Oak & Zanaco. Al Ahly is de favoriet voor de titel en laat daar onze eerste wedstrijd meteen tegen zijn. 3-0 is de uitslag voor ons, en dit geeft niet echt de kick die je hoort te hebben bij een CL wedstrijd. Hearts of Oak is de volgende die verslagen wordt namelijk met 5-1. Zanaco is iets lastiger maar wordt ook verslagen met 3-1. Als ik dit zo analyseer dan denk ik dat we de CL wel moeten winnen.

image.thumb.png.0e348b1eedecbafdeb2c1c671ba03f5b.png

De terugwedstrijden zijn in februari en maart daar dus komen we later op terug. Maar voor nu is dit de tussenstand.

Een mooie eerste plek en als we de volgende wedstrijd winnen, tegen Al Ahly, dan zijn we ook al door.

image.thumb.png.04fdb3f8292d66b436388583318f1e8a.png

Zuid Afrikaanse Knock out cup

Een bekertoernooi voor de Premier League clubs. Ze verzinnen allerlei bekertoernooien hier, maargoed vanzelfsprekend wonnen wij deze ook redelijk simpel. Dit toernooi speel je maar 1 keer tegen je tegenstander.

TTM was de eerste tegenstander en werd verslagen met 3-0. Vervolgens kwamen we de vorige winnaar Supersport tegen en zij werden met 5-1 verslagen. In de halve finale kwamen we Cape Town City tegen, zij werden verslagen met 2-1. 

De finale tegen Bloemenfontein Celtic was een lastige want we gingen eigenlijk naar verlenging maar toen kwam Mokoena in de 90+2 minuut en besliste de wedstrijd. Weer een prijs erbij :) 

Spoiler

image.thumb.png.db5f40c6c4833f1650f6ed68ae613b0e.png

image.thumb.png.14e780708c262abc5673c15ef7422d9e.png

Premier League

Eigenlijk wil ik hier niet teveel woorden aan vuil maken. 14 wedstrijden en 13 keer gewonnen 1 keer gelijk. Ik snap ook niet wat ik doe in Zuid Afrika, had dit niveau wel wat hoger ingeschat als ik heel eerlijk ben, zelfs Canada was moeilijker.

Uitslagen om eruit te halen zijn de 7-2 tegen Uthongathi, de 7-2 tegen Kaizer Chiefs in de derby. 6-0 tegen Leopards was ook een lekkere. De 0-0 tegen TTM is ook noemenswaardig als je kijkt naar de uitslagen eromheen. 

image.thumb.png.c16ac6ff03069b59f33a6d11b78f469b.png

Tussenstand

Dan ben je zo dominant in de competitie en sta je uiteindelijk maar 5 punten voor op de nummer twee. Maar de winst kun je ons al toeschrijven denk ik. Of gaat mijn arrogantie ons de kop kosten?

image.thumb.png.28e0dadc2b84976d2822bb2746dd2e77.png

Het volgende half jaar jas ik er ook even doorheen, want dan stopt mijn contract en die ga ik echt niet verlengen. Terug naar Europa! Wel wil ik nog de CL winnen zodat ik meer aanzien krijg. Maar voor nu ff doorgaan.

Bedankt 

@mattihamstra @True_Legend @RubenS2 @V-Traxx@Niejo101@Titan @ElMarcos @ElPrincipito

@T10 @Marius @Titan @Fantasy @chrisje1993@komodo25 @JordiW. @delichris@Niejo101 @Koenbres  @Juca @jefri @FM_Lesly @Kyrill @Thomassje123 @TeamWesil @Lupus.

@Riquelme