Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Cleverson Gabriel Cordova, beter bekend als Cleo, heeft voor een opvallende stap in zijn carrière gekozen. De aanvaller van Partizan Belgrado tekende eerder deze maand een contract tot eind 2013 bij Guangzhou Evergrande in China. De transfersom van 3,2 miljoen euro breekt alle records in het Aziatische land.

De 25-jarige Braziliaan kwam medio 2008 terecht in Servië bij Rode Ster Belgrado. Een seizoen later maakte hij de omstreden overstap naar Partizan Belgrado, waar hij uitgroeide tot een doelpuntenmaker. De Zuid-Amerikaan, die eerder in zijn carrière uitsluitend voor bescheiden clubs uitkwam, maakte 22 doelpunten in 41 competitieduels.

De bekendheid van Cleo nam dit seizoen toe door het feit dat hij in het toernooi om de Champions League liefst tien keer scoorde. De aanvaller maakte acht doelpunten in de voorrondes en scoorde daarna twee keer in de groepsfase. Cleo werd afgelopen maand aan diverse Europese clubs gelinkt, maar het kwam uiteindelijk niet tot een winterse transfer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi..

Servische hooligan drie jaar achter de tralies

8 maart 2011

Een Servische hooligan heeft een celstraf van drie jaar en drie maanden gekregen. De 29-jarige Ivan Bogdanov verdwijnt achter de tralies vanwege het stilleggen van het EK-kwalificatieduel tussen Italië en Servië in oktober.

Bogdanov was één van de aanstichters van de rellen in Genua. Hij klom tijdens de wedstrijd over een versperring en gooide vuurwerk op het veld. Ook moedigde hij andere supporters aan zijn voorbeeld te volgen. De interland werd al na zeven minuten gestaakt. De Italianen kregen vervolgens een reglementaire 3-0 zege toegewezen van de UEFA.

Naast Bogdanov kregen drie Servische hooligans een aantal lichtere straffen opgelegd variërend van het vernielen van publieke eigendommen tot misdragingen in het stadion. Vier Serviërs kwamen vorige maand al vrij onder de voorwaarde dat ze Italië vijf jaar niet in mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57' Hajduk Split 0 - 1 Rnk split

Wat een grap, gooi je de titel dalijk weg omdat je tot 2 keer toe niet kan winnen van een stadsgenoot, wat je amper een club kan noemen.

Als ze deze wedstrjid verliezen zouden ze alle spelers de hoogste boete geven die ze kunnen geven.

Edit: 2-1, niet dat het heel veel uitmaakt. Ik ben gaan kijken vanaf de 69ste minuut en het is Rnk split die de kansen krijgt. Dan scoort Hajduk en staan ze te juichen alsof ze zojuist van dinamo hebben gewonnen. Met die Sharbini voorop, dat is een clown op voetbalschoenen. Fantastische tactiek hebben ze , 6-4,,, 6 verdedigers, 4 aanvallers, ik weet niet of die middenvelders tussen de verdedigers horen te lopen maar dat doen ze wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds Pletikosa weg is heeft hajduk geen fatsoenlijke keeper meer gehad. Hier zet Subasic zichzelf weer eens goed voor lul,laat hij die bal gaan is er niets aan de hand, maar hij duwt die bal gewoon zelf over de lijn heen.

Pletikosa speelt toch nooit bij Tottenham en Spartak, misschien heeft hij zin om terug te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stipe blijft voorlopig nog wel even in Engeland/Rusland. Of hij nu op de bank zit of op het veld staat, het maakt hem niet uit. Die man wilt natuurlijk ook nog even zijn zakken vullen.

Ik verwacht hem pas over vier jaar, op zijn 35ste, terug in de Kroatische competitie. En kom op, misschien heeft Danijel Subasic momenteel niet zijn beste reeks achter de rug. Maar het blijft een degelijke keeper voor Hajduk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwuah, ik verwacht niet veel van de keeper van Hajduk, maar Subasic heeft al rond de 7 grote blunders gemaakt in 22 wedstrijden, dan heb ik alleen de blunders geteld. Als je ook doelpunten gaan tellen die hij had moeten hebben maar toch niet had dan kom je nog hoger uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat klopt. Zijn prestaties van dit seizoen drukken wel een grote stempel op de resultaten van Hajduk. Wat ik ook niet snap is dat Slaven Bilic Danijel Subasic als derde keeper op roept in plaats van dat dat jongeling Matej Delac is. Dit wordt toch de nieuwe keeper van Kroatie en zou hij dan al wat ervaring kunnen op doen met de selectie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delac moet naar een club waar hij zeker speelt. Ik zou het wel mooi vinden als hij voor een paar jaar naar Hajduk komt. Ik heb een aantal wedstrijden van hem gezien en ik vond hem niets minder dan Subasic. En het is belangrijk dat delac zich gaat ontwikkelen want de kroatische keepers die er nu staan (Runje, Pletikosa en Subasic) zijn niet bepaald van een hoog niveau.

In joegoslavie lopen volgens mij toch al niet zoveel goede keepers rond. Alleen van die Handanovic ben ik echt onder de indruk. Jammer dat het een sloveen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites