Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

[MENTION=6236]Sophomore[/MENTION]; De competitie is bijna afgelopen. Slechts 4 speelrondes nog te gaan en dan is seizoen alweer voorbij dus qua weer levert het nauwelijks problemen op (sneeuw valt gemiddeld pas in november).

Oh trouwens, als je Scandinavië zo bekijkt dan zijn ook de leden die over Denemarken en IJsland praten in het verkeerde topic ;c

[MENTION=4048]Satyr[/MENTION]; Hoe kom je er zo bij om Tampere United te volgen? Ik ben toevallig een aantal maanden terug in het stadion van Tampere geweest (neem aan dat zij in het oude stadion spelen?). Als je wilt kan ik nog wat foto's plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kom je er zo bij om Tampere United te volgen?

Ik volgde ze sinds een mooie game met CM 01/02. In 2011 werd de club uit de competitie gezet, de voorzitters gebruikten de club voor witwaspraktijken. De club bestaat op papier nog steeds, maar in 2012 werd door de fans TamU-K opgericht en ze begonnen in de laagste divisie (6e niveau). Dit seizoen kregen ze voor het eerst echt tegenstand en Ilves 2 (nota bene de reserves van 'aartsrivaal' Ilves) won de competitie. Gelukkig is er tegenwoordig voor de nummers twee een play-off en daarin spelen ze uit tegen FC Rauna (geen heen en terug, gewoon één duel bij de hoogst spelende ploeg)

Eindstand van hun huidige competitie: http://www.resultcode.fi/sarjat/sarja_sarjatilanne_ja_ottelut_nayta.php?sarja_id=108262&piiri_id=100003

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was op de hoogte van de witwaspraktijken maar dat er een doorstart was gemaakt wist ik niet. Ik hoop dat ze gauw promoveren tot aan de Veikkausliiga. Tampere hoort daar als één van de grootste steden van Finland representatief in te zijn. Wanneer vind deze wedstrijd tegen FC Rauna plaats?

Dit zijn een aantal foto's die ik begin dit jaar heb gemaakt in het stadion van Tampere (laatste foto ben ik zelf uiteraard):

6Vz.png

weIAV5.png

EJK7A.png

vyl3VAE.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanstaande zaterdag. Ze zenden trouwens alles live uit, echt geweldig: http://tamu-k.com/live/

Wat een vreselijke betonbak trouwens, hahaha. Daar spelen ze iig niet meer.

Haha klopt helemaal. Moet je nagaan dat dit destijds nog werd gebruikt voor de Olympische Spelen ;e Gaaf dat ze alles uitzenden! Heb ik uitgerekend aankomende zaterdag geen tijd om te kijken. Ik zoek ook nog steeds een goede website op Veikkausliiga wedstrijden te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh trouwens, als je Scandinavië zo bekijkt dan zijn ook de leden die over Denemarken en IJsland praten in het verkeerde topic ;c

Geografisch hoort Finland wel bij Scandinavië en Denemarken niet, cultureel hoort Denemarken er wel bij en Finland niet. :) IJsland is moeilijk, omdat dat eigenlijk voor het eerste gekoloniseerd werd door Noorwegen, dus er cultureel wel degelijk bij hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha klopt helemaal. Moet je nagaan dat dit destijds nog werd gebruikt voor de Olympische Spelen ;e Gaaf dat ze alles uitzenden! Heb ik uitgerekend aankomende zaterdag geen tijd om te kijken. Ik zoek ook nog steeds een goede website op Veikkausliiga wedstrijden te bekijken.

Wiziwig heeft vaak wel wat.

Scandinavie bestaat uit de bovenste drie landen, simpel zat. Denemarken hoort er niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geografisch hoort Finland wel bij Scandinavië en Denemarken niet, cultureel hoort Denemarken er wel bij en Finland niet. :) IJsland is moeilijk, omdat dat eigenlijk voor het eerste gekoloniseerd werd door Noorwegen, dus er cultureel wel degelijk bij hoort.

Is niet helemaal waar. Slechts het noorden van Finland (Lapland) hoort geografisch bij Scandinavië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schitterende ontknoping in IJsland vandaag hoor :D

FH en Stjarnan die een heel seizoen ongeslagen zijn gebleven en op de laatste speeldag tegen elkaar spelen, dus feitelijk een finale om de titel. Stjarnan op voorsprong gekomen, daarna rood gekregen en 1-1 worden, waarna in de 95e minuut met 10 man nog een penal weten te versieren en zo de titel pakken :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schitterende ontknoping in IJsland vandaag hoor :D

FH en Stjarnan die een heel seizoen ongeslagen zijn gebleven en op de laatste speeldag tegen elkaar spelen, dus feitelijk een finale om de titel. Stjarnan op voorsprong gekomen, daarna rood gekregen en 1-1 worden, waarna in de 95e minuut met 10 man nog een penal weten te versieren en zo de titel pakken :mrgy:

[twitter]518502631288111105[/twitter]

[twitter]518721345946157057[/twitter]

(d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Starjnan! Wat een helden! Door die filmpjes met dat juichen een aantal heerlijke FM-games mee gehad. Volgend jaar mag ik dus in de CL starten. Wel een heerlijke manier om kampioen te worden zeg. Die penaltynemen schuift hem ook rustig in de hoek alsof het de eerste minuut is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites