Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

En inmiddels is Jans opgestapt...

Los van het feit of het wel of niet gewaardeerd wordt in Amerika dat je zulke termen gebruikt, vind ik het nog altijd bijzonder dat het als zeer kwetsend ervaren wordt maar wel in heel veel mainstream muziek gebruikt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van het feit of het wel of niet gewaardeerd wordt in Amerika dat je zulke termen gebruikt, vind ik het nog altijd bijzonder dat het als zeer kwetsend ervaren wordt maar wel in heel veel mainstream muziek gebruikt wordt.
Hypocriete figuren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Lazy:

Het gaat erom dat het woord als kwetsend en denigrerend ervaren wordt als het gebruikt wordt door ‘de onderdrukker’ en de muziek niet gemaakt is voor mensen die eruit zien als Ron Jans. Niet dat ik het daar mee eens ben, trouwens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft hypocriet, ja. Wie zet een nummer met dat woord erin dan ook op? En dan als iemand het meezingt is de meezinger de klos. 

Alsof ik jullie Mijn Kampf te lezen geef en één van jullie daar vervolgens een passage hardop uit voorleest en ik het diegene dan kwalijk neem dat hij het gore lef heeft om een hersenspinsel van zo'n verwerpelijk figuur uit te spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei PJHoutman:

Het gaat erom dat het woord als kwetsend en denigrerend ervaren wordt als het gebruikt wordt door ‘de onderdrukker’ en de muziek niet gemaakt is voor mensen die eruit zien als Ron Jans. Niet dat ik het daar mee eens ben, trouwens. 

Eh? Volgens mij word rapmuziek voor iedereen gemaakt. Denk niet dat er artiesten zijn die vinden dat alleen african-american mensen naar hun muziek mogen luisteren, dat zou echt helemaal bespottelijk zijn. Bij menig hiphop-concert staan gewoon minstens 80% blanke mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Buffell:

Denk niet dat er artiesten zijn die vinden dat alleen african-american mensen naar hun muziek mogen luisteren

Noname is de eerste artiest die bij mij naar boven komt. 

Lol is dat wel juist? "in mij opkomt'' bedoel ik. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Sophomore:

Noname is de eerste artiest die bij mij naar boven komt. 

Ik heb onder andere een keer kort met Hopsin mogen spreken toen hij optrad in de Melkweg en hij was enorm dankbaar dat wij er waren, en daar kreeg ik een enorm oprecht gevoel bij, hoe hij daar over sprak. En ik volg veel mensen in dit genre, en ik kan me echt niet voorstellen dat het leeuwendeel van de rappers vindt dat hun muziek alleen voor 'zwarte' mensen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk niet. De Mona Lisa was ook voor de opdrachtgever, een liefdedgedicht is voor je geliefde, To Pimp A Butterfly voor Afro-Amerikanen. 

En de gedachte dat je alle woorden in elke context kunt gebruiken (nog los van de betekenis van het n-woord, voor zover je dat überhaupt los kunt zien) vind ik ook onzinnig. 'Lekkerding" is misschien acceptabel om tegen mijn vriendin te zeggen (heb ik overigens niet, jokes on you), maar is totaal taboe om tegen een onbekende kleuter te zeggen. 

Enfin, snap niet waarom ik zo iets evidents aan het uitleggen ben. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis vooral de nuance of het eventueel, misschien, toevallig ook aan Ron Jans had kunnen liggen als de meerderheid van de spelers klaar met hem was, de voorzitter klaar met hem was, de spelersvakbond klaar met hem was en zelfs Gerard Nijkamp die hij al heel lang kent zegt dat Jans dingen niet handig heeft aangepakt.

Kijk, dat hij geen racist is. Dat snap ik ook nog wel, maar overal in de wereld geldt toch wanneer de meerderheid van de spelersgroep er klaar mee is dan gaat de coach eruit. Zo simpel is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sophomore:

Natuurlijk niet. De Mona Lisa was ook voor de opdrachtgever, een liefdedgedicht is voor je geliefde, To Pimp A Butterfly voor Afro-Amerikanen. 

En de gedachte dat je alle woorden in elke context kunt gebruiken (nog los van de betekenis van het n-woord, voor zover je dat überhaupt los kunt zien) vind ik ook onzinnig. 'Lekkerding" is misschien acceptabel om tegen mijn vriendin te zeggen (heb ik overigens niet, jokes on you), maar is totaal taboe om tegen een onbekende kleuter te zeggen. 

Enfin, snap niet waarom ik zo iets evidents aan het uitleggen ben. 

Dan nog is het voor iedereen toegankelijk. Het is natuurlijk gewoon haatdragende, discriminerende onzin om mensen met een bepaalde huidskleur uit te sluiten van een slecht liedje. Historisch kwaad met nieuwerwets kwaad bestrijden, dat werkt niet. En ik vind dat het woord in kwestie, schijnbaar moet je het strikt genomen ineens typeren als 'het n-woord', inderdaad historisch gezien onfris is en daardoor ook maar beter uit het mondiale taalgebruik geschrapt zou worden. Maar dat gebeurd niet, er heerst nu een soort alleenrecht op het gebruik van het woord door gekleurde mensen. En dan ook nog vaak in commerciële context. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ging even zijn resultaten bekijken, want wist uit mijn hoofd alleen dat Braga is uitgeschakeld door Rangers in de EL. Maar wint dus in zijn eerste 2 maanden wel van Sporting CP, FC Porto (2x) en Benfica. Nogsteeds onzin dat je als club dan 10 miljoen neerlegt om hem binnen te halen, maar knap zijn de resultaten wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn Duitsland en Portugal vooruitstrevend wat betreft het opleiden van coaches. Dit is er weer zo een die vanuit de jeugd is doorgegroeid, grote talenten als Trincao heeft ingepast en geweldige resultaten neerzet. Door zo'n coach heeft Braga meteen  31 miljoen gevangen voor Trincao die naar Barça gaat. Als dat bij enkele spelers van Sporting lukt heeft hij zijn prijs er al uit natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wit-Rusland is dit weekend 'gewoon' begonnen aan de competitie, en daarmee het enige land in Europa wat nu voetbalt tijdens de Coronacrisis. Je moet toch wat in deze tijden, dus denk dat ik het nog ga aanzetten ook vanmiddag.

Verrassend genoeg hebben BATE Borisov, Shakhtyor Soligorsk en Dinamo Minsk dit weekend al verloren. Waren vorig seizoen de nummer 2, 3 en 4 in de competitie. Regerend kampioen Dynamo Brest heeft gelijkgespeeld. Die wisten vorig seizoen de reeks van 13 kampioenschappen op rij van BATE te doorbreken.

Meer mensen die dit stiekem toch maar gaan kijken? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites