Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Fener XI | Volkan, Gökhan, Ba, Kjaer, Caner, Souza, Mehmet Topal, Nani, Markovic, Diego, Van Persie.

Galatasaray XI: Muslera, Sabri, Chedjou, Hakan, Carole, Bilal, Selçuk, Yasin, Sneijder, Podolski, Umut.

Jammer dat Denayer niet fit genoeg is. Succes [MENTION=32707]Tombik[/MENTION]; [MENTION=11666]Ozan[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou wedstrijd was best matig, 1ste helft Fener beter en 2de helft Gala. Buitenspel goal Fener is en blijft vervelend, Gala mocht nog wel een penalty krijgen met Burak en Kjaer. Josef had minimaal geel (rood mocht ook) moeten krijgen voor die tackle op Sneijder en Ba geeft een knietje aan Burak wat normaal ook rood is. Heb sowieso helemaal niks met Aydinus. Gewoon Cakir erop zetten. Doodzonde dat we gewoon een spits missen.

Leek wel een tactiek van Fener om Sneijder uit de wedstrijd te schoppen.

Doodzonde trouwens dat een Meireles invalt en geen Ozan Tufan en dat een niksnut als Markovic wordt geleend en Alper Potuk/Volkan Sen niet speelt.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turks voetbal #8

Ja die Markovic kan alleen hard rennen.

Eerste helft had Fb minimaal nog eentje moeten scoren. Tweede helft ging het al een stukje beter. Snap niet waarom je je aanvallers blijft wisselen als je de bal niet naar voren kan brengen.

Wat een grote speler is die Sneijder ook he. Na al die trappen die hij kreeg, rustig gebleven en een assist gegeven. Koning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; gefeliciteerd gozer, ik zie deze 1-1 als een nederlaag. We hebben naar behoren gespeeld maar konden die tweede treffer maar niet vinden om de wedstrijd op slot te gooien.

Ik wist al direct dat het mis zou gaan toen Meireles erin kwam voor Diego.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; gefeliciteerd gozer, ik zie deze 1-1 als een nederlaag. We hebben naar behoren gespeeld maar konden die tweede treffer maar niet vinden om de wedstrijd op slot te gooien.

Ik wist al direct dat het mis zou gaan toen Meireles erin kwam voor Diego.

Diego moest er wel uit, die man kon het gewoon niet meer belopen. Je wist gewoon dat het minder zou gaan wanneer Diego eruit zou worden gehaald, maar het is niet dat hij zoveel keuze had. Alper zou al helemaal een catastrofe zijn, dus dan is het kiezen tussen Meireles die dit seizoen toch behoorlijk goed speelt of een Ozan Tufan die laatste weken minder goed presteert. We kunnen niet op alles gaan zitten janken. Van Persie moest eruit, die man was gewoon op. Als Fernandao erin komt en hij mist 2 100% kansen gaan we ook weer janken dat RvP er nooit uit had gemoeten voor Fernandao. Diego moest eruit, trainer maakt een in mijn ogen verstandige keuze (al heb ik persoonlijk altijd liever Ozan Tufan, maar begrijp de trainer wel). We hadden het gewoon veel eerder moeten afmaken, om nog maar te zwijgen over hoe in godsnaam een kereltje van 1m70 gewoon de bal in doel kan koppen terwijl er rond hem twee mannen staan van 1m85 en 2m .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh die 1-0 zeges van Fener is toch ook irritant :cab:

Gala 1-0 vrijetrap Selcuk.

Muslera, Sabri, Semih, Denayer, Olcan, Selçuk, Jem Paul, Yasin, Emre Çolak, Podolski, Burak Yılmaz.

Opvallend Jem, Carole geblesseerd en Sneijder geschorst. Opvallende opstelling met Emre, Jem en geen Chedjou. Vast om rust te geven vanwege Benfica volgende week.

Die Turkse trainerswissels gaan toch ook enorm snel :cab: Skibbe al weg en opeens Ismail Kartal coach van Es Es

2-0 Burak.

3-0 Burak penalty. Sjongejonge wat was dit Eskisehir vroeger goed he, dramatisch team nu.

4-0 Bilal, heerlijk schot.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet hoe en trainer kan blijven spelen met Josef - Topal. Ik had echt veel verwachtinge van Vitor, maar hoe hij zo angstig is beginnen spelen is echt te erg. Het is echt ongelooflijk hoe slecht we ook spelen he. Diego moet ook gewoon zo snel mogelijk verkocht worden. Haal een goede '10', geef Ozan Tufan vertrouwen en stel telkens Josef OF Topal op, maar nooit beide. RvP in de punt met Nani en Volkan Sen op de flanken. Is toch niet moeilijk om dat neer te zetten? Je moet toch geen toptrainer zijn om in te zien dat het gewoon voor geen meter loopt met dat middenveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diego moest er wel uit, die man kon het gewoon niet meer belopen. Je wist gewoon dat het minder zou gaan wanneer Diego eruit zou worden gehaald, maar het is niet dat hij zoveel keuze had. Alper zou al helemaal een catastrofe zijn, dus dan is het kiezen tussen Meireles die dit seizoen toch behoorlijk goed speelt of een Ozan Tufan die laatste weken minder goed presteert. We kunnen niet op alles gaan zitten janken. Van Persie moest eruit, die man was gewoon op. Als Fernandao erin komt en hij mist 2 100% kansen gaan we ook weer janken dat RvP er nooit uit had gemoeten voor Fernandao. Diego moest eruit, trainer maakt een in mijn ogen verstandige keuze (al heb ik persoonlijk altijd liever Ozan Tufan, maar begrijp de trainer wel). We hadden het gewoon veel eerder moeten afmaken, om nog maar te zwijgen over hoe in godsnaam een kereltje van 1m70 gewoon de bal in doel kan koppen terwijl er rond hem twee mannen staan van 1m85 en 2m .....

Een speler als Diego kan een wedstrijd beslissen, hij hoeft het ook niet te belopen, een steekpass op Fernandao bijvoorbeeld want Fernandao is een spits die je dient te bedienen. Diego eruit voor Meireles was gewoon een domme wissel, je weet dat je dan een goal om de oren gaat krijgen want Galatasaray begon gevaarlijk te komen.

Meireles speelt juist belabberd, die man spookt maar wat rond, een middenvelder die de bal niet op de juiste manier naar voren kan spelen en niet eens een bal goed terug kan passen is enkel een blok aan het been.

bewerkt door Tombik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een speler als Diego kan een wedstrijd beslissen, hij hoeft het ook niet te belopen, een steekpass op Fernandao bijvoorbeeld want Fernandao is een spits die je dient te bedienen. Diego eruit voor Meireles was gewoon een domme wissel, je weet dat je dan een goal om de oren gaat krijgen want Galatasaray begon gevaarlijk te komen.

Meireles speelt juist belabberd, die man spookt maar wat rond, een middenvelder die de bal niet op de juiste manier naar voren kan spelen en niet eens een bal goed terug kan passen is enkel een blok aan het been.

Je ziet hopelijk toch in dat Diego het spel ongelooflijk vertraagt. We spelen al zo traag en dan gaat die kerel bij elk balcontact 5x kappen en rond z'n as draaien om uiteindelijk terug te keren naar een simpele pass die hij 5 seconden ervoor al had moeten geven. Tuurlijk moet Diego spelen, want je hebt niets anders. Maar hij moet vervangen worden, als je ziet dat GS de beste speler van de competitie heeft op de '10' en wij rondlopen met Diego... Dat is toch een wereld van verschil. Verder ben ik het wel met je eens dat een Meireles niet de vervanger zou mogen zijn voor Diego, ook Ozan Tufan zou je niet mogen inbrengen voor hem.

Alper moet eerst maar eens paar wedstrijden goed spelen, want die man speelt al een jaar alsof hij net is gekocht van een amateurenploeg. Speelde z'n eerste goede wedstrijd dit jaar, op dit moment verdient hij ook niet opgeroepen te worden voor Turkije, dat zou pas echt lachwekkend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boca vannacht de titel gepakt _O_ Was al 4 jaar geleden sinds de vorige maar sinds Tevez afgelopen zomer is gekomen hebben ze bijna alles gewonnen op een paar wedstrijden na.

Voor de neutrale supporter was het leuk geweest als de beslissing pas volgende week had kunnen vallen, dan moet Boca nog op bezoek bij de nummer 2, Rosario Central. Maar die verloren vannacht en Boca won thuis met 1-0 van Tigre.

[video=youtube;kUrKbty-Q8Y]

Komende woensdagnacht spelen Boca en Rosario ook nog de finale van de Copa tegen elkaar trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat achtergrondinformatie over de grote drie van het Turkse voetbal.

Galatasaray werd in 1905 opgericht in een klaslokaal van het wereldberoemde Galatasaray Lyceum. Studenten aan deze school onder leiding van Ali Sami Yen richtten de club op met als doel; samenspelen als de Engelsen om de niet Turkse clubs te kunnen verslaan. Vanuit een historisch oogpunt bekeken is Galatasaray de club van de maatschappelijke elite, enkel mensen die hun opleiding genoten hebben aan het Galatasaray Lyceum kunnen lid worden van Galatasaray en het uiteindelijk schoppen tot voorzitter. Galatasaray is met 20 landstitels, 16 nationale bekers en 14 Super Cups de meest succesvolle voetbalclub. Galatasaray staat verder bekend als de eerste en enige Turkse voetbalclub dat een Europese hoofdprijs wist te winnen, de UEFA Cup, een paar maanden later werd daar de UEFA Super Cup aan toegevoegd.

Fenerbahce werd in 1907 opgericht in de volkswijk Kadikoy. Nadat eerdere pogingen werden afgeslagen door de Ottomaanse autoriteiten besloten drie mannen nog een laatste poging te wagen om Kadikoy een eigen voetbalclub te schenken. Nurizade Ziya Songulen, Ayetullah Bey en Necip Okaner vernoemden de club naar de befaamde vuurtoren in Kadikoy. Fenerbahce is van oudsher de volksclub van Turkije, de club had namelijk fans in alle geledingen van de Turkse bevolking. Deze grote populariteit had de club te danken aan de verdiensten in oorlogstijd. De overwinningen van Fenerbahce op diverse buitenlandse teams waren een grote morele steun voor het Turkse volk. Fenerbahce staat verder bekend als de rijkste club van Turkije.

Besiktas werd in 1903 opgericht als een gymnastiekclub. De club zou 8 jaar wachten voordat voetbal de grootste sportactiviteit binnen de club zou worden. De verantwoordelijke hiervoor was Seref Bey, tevens de eerste trainer in de historie van Besiktas. Traditioneel gezien is Besiktas de club van de middenklasse. Besiktas is één van de weinige Turkse clubs met de Turkse vlag in het embleem. Dit heeft te maken met het feit dat Besiktas ooit het nationale elftal mocht vertegenwoordigen in een interland tegen aartsrivaal Griekenland. De enige Turkse club in de Turkse voetbalgeschiedenis die deze eer kreeg toegekend. Besiktas staat verder bekend als een club met een trouwe achterban, een beetje vergelijkbaar met die van Feyenoord.

Deze drie clubs bezorgen de Turkse voetbalfans altijd spectaculaire wedstrijden. Zonder deze drie clubs zou het Turkse voetbal niet veel voorstellen en ik vind dat we eigenlijk blij moeten wezen dat ze bestaan.

fft99_mf2310477.Jpeg

bewerkt door Tombik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste Europa League avontuur was met Skibbe/Bulent met Lincoln toen :< Mis die tijden wel. Tot Bulent kwam en ruzie maakte met Lincoln en toen lagen we er in de kwartfinale eruit. Wat dat betreft is dat veel leuker dan een ronde doorkomen en eruit tegen een club als PSG. Alleen voor het geld is CL wel lekker natuurlijk. Al verloor Atletico in eigen huis ook van Benfica en wij hebben toch laten zien met de laatste prima mee kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet dat seizoen ook nog goed, wij liepen de EL mis door een nederlaag tegen Dinamo Kiev. Dat was volgens mij hetzelfde seizoen waarin de spelers van GS en FB in een heftige ruzie verwikkeld raakten. Wat vond ik dat een kansloze derby, 90 minuten lang schijtvoetbal om op het einde getrakteerd te worden op een akkefietje.

Dit is eigenlijk al jaren zo, er is geen derby tussen GS en FB wat ik met plezier heb zitten kijken. Elk seizoen peperdure selecties tegenover elkaar en elk jaar hetzelfde. Dit is verdomme de wedstrijd van het jaar en dan wil je gewoon kwaliteit zien.

De afgelopen derby hebben we gelukkig wel gezamenlijk kunnen kijken. De Galatasaray supporters waren in de meerderheid maar na afloop hebben we nog een bakje koffie gedaan. Dat is hoe het hoort te gaan.

bewerkt door Tombik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je woont toch in Nederland? Als je zelf hier niet samen kan kijken heb je echt de verkeerde mensen om je heen.

Benfica was zo slecht he. Hadden hier nooit mogen verliezen. Bilal is echt een enorme handrem voor je spel. Selcuk speelt dit jaar aardig, maar Bilal heeft de oude Selcuk overgenomen.

Besiktas zo om 5uur. Live op foxsports. Fenerbahce zie ik op de counter vandaag niet verliezen, gezien de naïeve spel die Ajax thuis speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites