Jump to content

Sir Vanparys

FC Bruges
 Share

Recommended Posts

ico35t.png

Maand December

Met nog 5 competitiewedstrijden en 1 bekermatch te spelen naderen we de winterstop. 

De verplaatsing naar de kust leek me interessant te worden, zij hebben de beste verdediging op dat moment, wij de ruimschoots te beste aanval. De eerste helft bleek nog spannend te zijn met een 1-1 aan de rust, maar in de 2de helft drukten we door en stond er verdiend 1-3.

Tegen Waasland-Beveren, KV Mechelen in de beker, Kortrijk scoorden we telkens 3x, 3-0. 

In Eupen ging het heerlijk, 0-5 na 26'. Daarna beetje de gas gelost omwille dat vele spelers vermoeid werden.

Laatste wedstrijd voor de winterstop was tegen Beerschot, ze stonden 4de, de heenmatch wonnen we met 4-1 maar vandaag ging dat zo simpel niet, we waren baas maar werkten de kansen niet af,

het leek alsof ik hier voor de 3de keer punten ging laten liggen, tot Lang in de extra tijd scoorde, verdiend, maar ik had toch liever sneller gescoord.

vebrbtycss.png

Stand Nieuwjaar

5lwrxq2369i.png

Ik ben tevreden tot dusver, we staan ruim 1ste, we hebben nog niet verloren, best scorende ploeg, mede dankzij onze goeie maand december hebben we nu nipt de beste verdediging.

@Vlonkie @mattihamstra @Marius @Fantasy @spaansetukker @DGremlin @RubenS2 @komodo25 @JordiW. @delichris @chrisje1993 @V-Traxx @Rossi @Messidona @Koenbres @FlyD

Edited by FC Bruges
wazige afbeelding

jk31i3cabx.png

Transferperiode januari

Januari, de maand om spelers te verkopen, uit te lenen, te lenen of te kopen. We doen het goed, Club Brugge staat 1ste , we zitten nog in de beker en in de 8ste finales van de Champions League, weliswaar tegen Bayern.

Ethan Horvath had nog een contract tot de zomer, hij is een goeie reservedoelman voor Mignolet maar ik wou geen geld meer aan hem hangen dus besloot ik hem te verkopen voor hij gratis de deur uitliep. Hij gaat terug naar zijn ex-club Molde waar Club hem destijds weghaalde voor 1M, nu ontvangen wij 450k.

Alvarez Balanta kwam slechts 3 keer aan spelen toe, wanneer hij speelde was hij geen meerwaarde en hij maakte ook enkele cruciale fouten. Hij trainde slecht en ik wou geen energie steken in een speler die misschien het potentieel wel heeft maar niet de juiste concentratie en mentaliteit heeft. Hij gaat naar het Engelse Burnley voor 8.75M. Dat lijkt me een mooi bedrag voor iemand die overbodig is.

Matej Mitrovic mocht in de zomer blijven omdat ik een back-up in hem zag, kwam geen enkele keer in actie deze heenronde en ik besloot hem te verkopen, hij gaat naar het zonnige Eibar dat 3.5M veil had voor hem.

Dan verkocht ik nog 2 spelers, de eerste wou ik eigenlijk niet verkopen, de andere mocht weg bij een goed bod.

Frederico Ricca had de concurrentiestrijd met Sobol gewonnen en was zwel verdedigend als aanvallend sterk. Hij wou eind de zomer al weg maar niemand gaf genoeg, ik moest hem beloven hem te laten gaan voor een vast bedrag.

Deze winter wou hij nog steeds weg helaas, Newcastle die 6de staat in de Premier League bood na lang onderhandelen uiteindelijk 15M, ik had mijn belofte aan Ricca 15M voor een 26 jarige linksback is ook best wel mooi en ik heb gelukkig nog Sobol die zijn vertrek waardig kan opvangen.

Krmencik speelde geregeld zijn wedstrijden, Okereke is 1ste spits, Badji word die op termijn en moest samen met krmencik de speeltijd delen die ze kregen. Parma bood 8M en ik besloot er wel op in te gaan. Krmencik word 28 en aangezien hij slechts een goeie vervanger was besloot ik dat te aanvaarden. 

Er zijn niet enkel spelers verkocht, ik heb ook 3 spelers aangetrokken. 1 komt ons direct aanvullen, de andere 2 pas deze zomer.

De eerste is Koni De Winter , hij is momenteel op huurbasis bij FC Den Bosch in de Keukendivisie van Nederland. Hij word verhuurd door Juventus. Bij FC Den Bosch speelde hij al 16 wedstrijden, en daarin was hij goed voor 5 goals en 2 assists.

fbrygl.png

Zijn contract zou aflopen komende zomer en ik kon deze talenvolle Belg een contract voorleggen. Andere Engelse (sub)-toppers zaten ook achter hem aan, maar Club Brugge leek hem de ideale tussenstap.

Op ons middenveld hebben we momenteel Deketelaere en Vormer die de basis vormen, Vanaken speelt op de 10.

Vormer word al 33 eind dit seizoen en ondanks dat hij onze topspeler is dit moment wil ik toch al uitkijken naar een vervanger, want Rits is nog goed in de competitie maar komt eigenlijk te kort voor het niveau dat ik voor ogen heb.

Onze 2de aanwinst is ook een Belg en ook een centrale middenvelder, Nicolas Raskin, Ex-buffalo en dit seizoen bij Standard, hij zou komende zomer ook einde contract zijn, wou hij het niet verlengen of wou Standard van hem af om financieel meer ruimte te hebben, ik weet het niet. Ook hier waren meerdere mooie ploegen geinterresseert  maar komt hij komende zomer naar Club Brugge

zhr2969ahs8r.png

Raskin was sterk bezig dit seizoen, 22 matchen, 2 goals en 4 assists, ik heb nog geprobeerd hem deze winter te laten komen maar Standard vroeg 2.9M, dan wacht ik graag een half seizoen en komt hij gratis over. Zo heb ik 2 jonge belgische talenten weten te strikken voor de positie van centrale middenvelder.

De laatste transfers van Club Brugge is Fedde Leysen, ook een jonge belg, hij speelt bij de U-19 van België. Speelt al gans de jeugd bij PSV. 

7ndgizi.png

PSV vroeg aanvankelijk 8M voor Leysen, dat was veel te veel voor mij, toch zeker voor een linksback, we zitten hier niet in de Premier League hé. Toen Leysen van onze interesse hoorde wou hij weg en diende een transfersverzoek in. Voor 2.8M kon ik hem kopen. 17 jaar, hij kan rustig rijpen bij ons en back-up zijn van Sobol.

We hebben 3 jonge belgische spelers aangetrokken, ik prefereer belgisch als het kan maar zal ook nog wel buitenlanders kopen. Ik wou nog meer versterkingen maar sommige ploegen wouden ons wat uitmelken. Ze weten van de Champions League euro's die we ontvangen hebben, maar ik wil niet met geld smijten. En bij andere spelers die ons interessant leken waren ze nog niet voldoende gescout.

@Vlonkie @mattihamstra @Marius @Fantasy @spaansetukker @DGremlin @RubenS2 @komodo25 @JordiW. @delichris @chrisje1993 @V-Traxx @Rossi @Messidona @Koenbres @FlyD