Jump to content

Sir Vanparys

Recommended Posts

• Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja da's heerlijk hé, in oktober IRL ook in het stadion mogen meemaken die 2-1 winst tegen Club   Wat een voorsprong in de competitie, en de beker binnenhalen is ook lekker. Bayern is natuur

Aanstelling Diego Vanparys   Acht je kampioen worden in de JPL, de finale van  de beker en de groepsronde van de Champions League behalen effectief ook haalbaar?   Ik denk dat dit

Bah een verhaal met Club.. wie zit daar nu op te wachten?    Veel succes (maar toch maar niet teveel ook  )

1 uur geleden zei Fantasy:

4231 gegenpress, dé fraudetactiek van FM :D Hopelijk gaat het ook jou geen windeieren leggen!

Wat bedoel je met de fraudetactiek? 

Ik heb deze formatie en instellingen zelf gemaakt hoor, tactiek maken aan het spelersmateriaal vind ik heel fijn. Bedoel je dat deze op de tactiek lijkt die jij bedoelt? 

Ik heb de eerste wedstrijden vant seizoen al achter de rug. Ik probeer nog deze week of int slechtste geval het weekend de volgende update te plaatsen met de voorbereiding 

Ja bedoelde er niet mee dat je valsspeelt hoor, alles behalve zelfs :D Meer dat het de meest gebruikte formatie en speelwijze is waarmee je menig tegenstander het leven zuur maakt! 

Ik gebruik deze formatie en speelwijze zelf ook regelmatig, werkt als een tierelier :classic_ninja:

Edited by Fantasy

1bj2so0d.png

Voorbereiding 2020/2021

Ik koos ervoor om veel te spelen, er is een ruime kern die zeker 2 matchen per week aankan, zo kan ik voldoende rouleren zodat iedereen met elkaar speelt, aan elkaar gewend geraakt en de tactiek onder de knie krijgt. Ik wou onszelf ook wel testen en toegroeien naar het seizoen. Ik koos ervoor om tegen ploegen te spelen uit de Jupiler Pro League, zo wou ik toch een beetje een idee krijgen van hoe we het zouden doen in de competitie.

pll3ky9yrpr1.png

We begonnen vrij goed tegen Standard, enorm veel balbezit, goeie combinaties, Een mooie match om volgen, helaas stond het vizier van onze spelers nog niet op scherp, vele kansen werden niet afgemaakt, al moet gezegd worden dat de jongeling Bodart ook wel uitstekend stond te keepen.

Tegen Genk, Gent en Charleroi eigenlijk hetzelfde beeld, goed spel en tegen deze ploegen werkten we veel beter af, enig minpuntje hier is dat Gent en Charleroi toch wisten tegen te scoren uit slechts 1 en 3 kansen.

Volgende 3 tegenstanders zijn Rapied Wien, Porto en Benfica

ifbmbubm.png

Ik wou onszelf hier testen hoe we het zouden doen tegen ploegen die we kunnen loten bij de Champions League of de Europa League. 

Tegen Rapid Wien viel het spelbeeld wat tegen, het was zeker niet slecht maar minder vlot dan de voorbije wedstrijden. Misschien waren de spelers ook niet 100% fit. Maar belangrijkste is ook dat je zo'n wedstrijden wint. Tegen Porto en Benfica voelden we meer weerstand. We kwamen 0-2 achter tegen Porto, goed spelen, zelf 2 afgekeurde doelpunten hebben en de eerste goal van Porto viel op een tegenaanval, en de 2de viel ook op de tegenaanval, hier stond onze verdediging een beetje te hoog. Na de rust ons goeie spel verder gezet, de verdediging iets lager gezet en gelukkig nog gelijk kunnen maken, we konden zeker gewonnen hebben want er zijn in totaal 3 goals afgekeurd van ons. Tegen Benfica komen we 1-0 voor, direct kregen we tegengoal, daarna komen we in de 2de helft zelfs 1-2 achter, domineren en 2 goals, maar moesten deze wedstrijden eigenlijk altijd winnen.

Ik kon ook nog 2 toppers vastleggen, Liverpool en Borrussia Dortmund, mijn favoriete ploegen in het buitenland, ook 2 clubs waar Klopp trainer was/is. Ik wou hier zien vlak voor de competitie hoe we het zouden doen tegen tegenstanders van Champions League niveau, ploegen de eigenlijk beter zijn en waar het geen schande is om van te verliezen.

l4e71r.png

Tegen Liverpool domineerden we mooi, hielden we de bal in de ploeg, creeërden we zelfs al enkele kansen, maar op het halfuur liepen we op een counter, 0-1, in diezelfde minuut maakten we 1-1 gelijk, want hier konden we Liverpool verrassen op de counter, daarna waren we nog de evenknie, maar je voelde wel dat zij spelers hebben als Salah die toch het verschil kunnen maken. Salah zette Liverpool op 1-3 voorsprong. We deden nog goed mee en konden nog de 2-3 maken, in mijn ogen verdiend. Ik was tevreden, ons spel was goed, de verdediging staat misschien te hoog tegen ploegen van dit soort kaliber. Maar we zijn niet afgeslacht, integendeel, als je de kansen bekijkt en schoten op doel kon de eindstand gerust omgekeerd zijn. Tegen Dortmund wou ik bevestiging zien. We waren heer en meester, nochthans stond Dortmund met hun sterkste elftal. Krmencik was de held met  een zuivere hattrick.

Kortom een geslaagde voorbereiding, spel is goed, de afwerking zit ook wel snor, misschien moet ik de tactiek toch wat aanpassen in verdedigend opzicht, de verdediging stond soms te hoog en we werden paar keer pijnlijk gepakt in de rug.

@komodo25 @Marius @Vlonkie @spaansetukker @V-Traxx @DGremlin @RubenS2 @delichris @mattihamstra @JordiW. @Fantasy @chrisje1993 @Rossi

1bj2so0d.png

Seizoensbegin, de maand september:

Met een gerust hart leefde ik toe naar de competitiestart, we hadden prima resultaten behaald in de voorbereiding, toch is het altijd spannend om te gaan zien hoe we met de druk omkonden om direct er te staan en te presteren want de verwachtingen zijn de titel binnenhalen. Hoe minder punten we laten liggen hoe beter dus.

mn0x8n2.png

13/15 hebben we uit onze eerste 5 wedstrijden behaald. Over het algemeen ben ik tevreden met deze behaalde punten.

Tegen Kortrijk ging het niet gemakkelijk, de betere zijn tegen deze stugge ploeg en dominant zijn maar we scoren pas de 0-1 in minuut 61 via Deketelaere en de 0-2 in 64' via Vanaken. We geven weinig weg en houden hier ook de 0.

De wedstrijd thuis tegen Beerschot was zalig, dit was hoe we altijd moesten spelen, dominant, tegenstander wegspelen en weinig weggeven.

Diatta scoorde hier 2x, Vormer met een vrije trap en Kossounou met een kopbal op hoekschop. we kregen 2 schoten tegen en helaas wist Tissoudli 1 x tegen te scoren op en counter. Dit is dan ook de enige smet op deze zege.

3de match van het seizoen en direct de slag om vlaanderen. 1-1, echt ik ben er nog altijd niet goed van, domineren, kansen afdwingen, gent stond met hun ganse ploeg in de eigen 16, we vonden niet gemakkelijk ruimte, en als we dan al ruimte vonden stond de paal of lat in de weg, heel frustrerend om je team heel goed te zien spelen zonder zichzelf te belonen. We gaan rusten met 76% balbezit en 0 schoten van de tegestander.

In de 2de helft komen we via Schrijvers op voorsprong, minuut 64 belonen we onszelf, maar nadien vergeten we onze voorsprong uit te diepen, en dan ken je het gezegde, dan kan je wel eens het deksel op de neus krijgen. 7 seconden voor tijd scoort AA Gent op hoekschop via Kleindienst de 1-1.

Echt balen, nog altijd. Krantenkop: Domineren, tegenstander volledig wegspelen maar het uithanden geven in de slotseconden.

3 dagen na dit puntenverlies krijgen we wel heel slecht nieuws, Deketelaere valt uit voor 2-3 maand met gescheurde buikspier, Rits en de 16 jarge Arne Engels zullen zijn plaats vervangen. Toch een serieuze aderlating zonder Deketelaere, maar dit bied ook mogelijkheden om Rits en Engels aan het werk te zien

Thuis tegen Mechelen konden we gerust 10 keer gescoord hebben, paal en lat hielden ons van hoge score. Krmencik was hier de held met zijn eerste 2 goals. Vormer, Diatta en Balanta scoorden de andere tegendoelpunten. Helaas is er 2 dagen nadien ook minder nieuws, Krmencik is out voor 4 maanden met een gebroken enkel de hij op training opliep.

Laatste match dit seizoen was in STVV,  Okereke, Dennis en Mechele scoren voor ons, Shved scoort tegen. Steeds ons goede spel, maar iedere match lopen we op een fatale counter, zal toch een werkpunt worden. In deze wedstrijd liet ik de 16 jarige Arne Engels debuteren, hij kwam 20' voor tijd Rits vervangen. Hij is een jeugdspeler met talent die mede door blessures wel speeltijd zal krijgen.

We eindigen de septembermaand met een serieuze domper, nadat Deketelaere al voor 2-3 maand out is, Krmencik al voor 4 maand uitviel, is nu ook Mats Rits geblesseerd uitgevallen met verrekt enkelbanden 2-3 weken gelukkig maar. Door deze situatie zitten we wel krap centraal op het middenveld. Sobol valt ook uit op training voor 5-6 weken, Badji 5-6 dagen.

Ik word bijna bang om nog te trainen als je ziet hoeveel spelers er op training gekwetst geraken.

@komodo25 @Marius @Vlonkie @spaansetukker @V-Traxx @DGremlin @RubenS2 @delichris 

@mattihamstra @Fantasy @JordiW. @chrisje1993 @Rossi