Jump to content

Sir Vanparys

Recommended Posts

• Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja da's heerlijk hé, in oktober IRL ook in het stadion mogen meemaken die 2-1 winst tegen Club   Wat een voorsprong in de competitie, en de beker binnenhalen is ook lekker. Bayern is natuur

Aanstelling Diego Vanparys   Acht je kampioen worden in de JPL, de finale van  de beker en de groepsronde van de Champions League behalen effectief ook haalbaar?   Ik denk dat dit

Bah een verhaal met Club.. wie zit daar nu op te wachten?    Veel succes (maar toch maar niet teveel ook  )

otogme4i7bb.png

Aanstelling Diego Vanparys

Acht je kampioen worden in de JPL, de finale van  de beker en de groepsronde van de Champions League behalen effectief ook haalbaar?

Ik denk dat dit logische doelstellingen zijn voor een topclub en vind dan ook dat Club Brugge altijd voor de titel en beker moet gaan in eigen land.

We zijn de te kloppen ploeg in België. Europees hebben we nog stappen te zetten de komende jaren.

Wat mogen we van jou verwachten als relatief onbekende coach?

Passie en liefde voor het spelletje. Alsook discipline en gedrevenheid, dat verwacht ik ook van mijn spelers, 200% focus en de borst nat maken.

Zoals de slogan van de Club luidt: NO SWEAT NO GLORY. Er alles aan doen om het kampioenschap en de beker binnen te halen.

Europees ben ik benieuwd om ons te kunnen meten met de grotere ploegen en persoonlijk hoop ik ook op en Europese overwintering,

al hangt dat natuurlijk ook voor een stuk af van de loting.

Je bent nog vrij jong en onervaren, de fans staan ook wat sceptisch tegenover je komst. Hoe ga je dit aanpakken?

Ik begrijp de fans volkomen, ik ben ook al supporter van deze prachtige club sinds ik een kleine pagadder was.

Hard werken en vooral resultaten behalen en wedstrijden winnen, en liefst met knap aanvallend voetbal. Zo ga ik iedereen overtuigen!

De club staat er financieel goed voor, er is een ruim transferbudget (15M). Mogen we transfers verwachten?

Er staat een al een sterk elftal die al bewezen heeft wat ze kunnen, ik ga zeker niet zomaar met centen gooien. Ik ga eerst de huidige kern goed evalueren en in de jeugd kijken of daar talenten zijn die eventueel al een meerwaarde kunnen zijn voor het eerste elftal. Vincent Mannaert en ikzelf kijken altijd rond naar jonge (belgische) talenten of opportuniteiten. We zullen zeker ook een lijstje aanmaken per positie dat mocht een titularis vertrekken we snel kunnen handelen.

Kun je al iets prijs geven over je opstelling, tactiek of basiself?

Een basiself heb ik nog niet in gedachten, ik wil de oefenmatchen en voorbereiding gebruiken om zo een beeld te vormen van de beste per positie, ook een variant van de basisopstelling wil ik uitproberen tijdens de voorbereiding.

Ik kan je wel al zeggen dat we veel in een 4-2-3-1 opstelling zullen spelen, waar de flankverdedigers mee gaan naar voor . 

Over tactiek wil ik vanuit een goeie organisatie uitvoetballen, de bal goed en met momenten snel laten rondgaan, het veld breed houden, de flankverdedigers die mee over de flankaanvallers gaan en veel steekpasses of voorzettenlaten geven.

Verzorgd en aanvallend voetbal. In balverlies wil ik veel druk op de bal en compact gaan spelen.

Je carrière start bij een topclub, hoe zie je zelf je carrière evolueren?

Ik krijg een unieke kans, en er is geen garantie op succes, Maar ik ga niets aan het toeval overlaten en er alles aan doen om hier te slagen.

Ik ben iemand die behoorlijk loyaal is en je zal mij niet binnen een jaar zelf zien vertrekken, ik wil hier graag Club Brugge nog meer de competitie laten domineren, europees serieuze stappen zetten, de Europa League winnen lijkt me een mooie droom, de Champions League natuurlijk ook, al moet nog blijken of wij dat financieel gat tussen de toplanden en belgië kunnen dichten. Verder wil ik heel graag meer de jeugd laten doorstromen naar het eerste elftal. De scouting ook verder uitwerken. Kortom ik heb nog uitdagingen en werk genoeg bij Club Brugge de komende jaren. Eerst hier slagen en groeien.

Daarna zie ik wel, Borussia Dortmund en Liverpool zijn wel 2 favoriete ploegen in het buitenland, heel misschien kan ik daar ooit aan de slag.

Ik ben enorme fan van Klop en hij is zowat mijn trainersidool.

Bedankt en veel succes komend seizoen!

Eén update gemist, maar een leuk interview waarin je je visie en doelstellingen aangeeft. Bij club kunnen ze dit seizoen leuk voetbal verwachten met een trainer die Klopp als idool heeft, hopelijk weet je met de gegenpress veel successen te boeken!