Jump to content

Show je save

Recommended Posts

Ik had in het FM cafe al gepost dat ik met FC Dordrecht en Indonesië was begonnen, nu zal ik het hier bij houden. Geen zin en tijd om een novelle te gaan maken van deze game. Kijken hoe ik deze kleine club omhoog kan krijgen en hoe we het met Indonesië gaan doen. Misschien kunnen we nog wat leuke "Nederlanders'' kunnen naturaliseren en ons een keer plaatsen voor het WK.

Bij Dordt ligt de uitdaging in de selectie, er is geen tot weinig geld en van alles spelers in de selectie loopt het contract af op 4 na. En we zitten met een heel leger aan huurlingen. Inmiddels heel wat opties gelicht en contracten verlengd en Koswal uit de onder 18 meteen als basisspeler laten beginnen. 

En we mogen niet klagen hoe het tot nu toe gaat, met een 6e plaats in de winterstop doen we het boven verwachting. Al ben ik wel bang als we gaan promoveren, dan wordt het wel heel erg moeilijk. Dus eigenlijk moet ik eerst alles opbouwen en een waardige eigen selectie op de been krijgen. Maar er is nog een lange weg te gaan dit seizoen. En in de beker hebben we de eerste 2 rondes ook overleeft. 

b1518b39fd90aa3e15abed529a3f376e.png

dfd2a6e63af35cf1aef9d8b50f9052f8.png

7bae36dc4f8ea93b4084dba8285257a7.png

Nog een paar huurlingen erbij gehaald om de selectie iets breder te maken. 

1e3217d6bad365f5cb114434aaca6ca1.png

En met Indonesië hebben we slechts 2 wedstrijden gespeeld, wel 1 plaats geklommen op de wereldranglijst (168)

cf57d51efa0cd6aeafc0df663c7b3edc.png

• Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leon de Kogel:  Aan alles komt een eind   In 2056 is het dan zover Leon de Kogel heeft alle landenprijzen gewonnen van zijn lijstje. We verloren zelfs twee keer van Indonesië dit toernooi, m

Inmiddels zit ik bijna in het jaar 2039 met Vitesse. Wij zijn lekker op weg, al was het begin van de save nog even 'lastig'. Op dit moment hebben wij het GelreDome achter ons gelaten en spelen wij in

Seizoen 2025/26   Na toch wel de teleurstelling die op het einde van vorig seizoen heerste nadat we geen prijs wisten te pakken ondanks dat we tot het laatste meestreden op 3 fronten hebben

Posted Images

Met Stade Rennes in seizoen 4. Eerste seizoen 3e, 2e seizoen 2e.

In seizoen 3 97 punten gehaald gedeeld 1e maar PSG had van mij gewonnen dus helaas.

Dit seizoen gaat het ook prima. Vorig seizoen wel de beker gewonnen en dit jaar de super-cup met pingels van PSG

tjaa.PNG

14 uur geleden zei GAE EAGLES:

Ik had in het FM cafe al gepost dat ik met FC Dordrecht en Indonesië was begonnen, nu zal ik het hier bij houden. Geen zin en tijd om een novelle te gaan maken van deze game. Kijken hoe ik deze kleine club omhoog kan krijgen en hoe we het met Indonesië gaan doen. Misschien kunnen we nog wat leuke "Nederlanders'' kunnen naturaliseren en ons een keer plaatsen voor het WK.

Bij Dordt ligt de uitdaging in de selectie, er is geen tot weinig geld en van alles spelers in de selectie loopt het contract af op 4 na. En we zitten met een heel leger aan huurlingen. Inmiddels heel wat opties gelicht en contracten verlengd en Koswal uit de onder 18 meteen als basisspeler laten beginnen. 

En we mogen niet klagen hoe het tot nu toe gaat, met een 6e plaats in de winterstop doen we het boven verwachting. Al ben ik wel bang als we gaan promoveren, dan wordt het wel heel erg moeilijk. Dus eigenlijk moet ik eerst alles opbouwen en een waardige eigen selectie op de been krijgen. Maar er is nog een lange weg te gaan dit seizoen. En in de beker hebben we de eerste 2 rondes ook overleeft. 

b1518b39fd90aa3e15abed529a3f376e.png

dfd2a6e63af35cf1aef9d8b50f9052f8.png

7bae36dc4f8ea93b4084dba8285257a7.png

Nog een paar huurlingen erbij gehaald om de selectie iets breder te maken. 

1e3217d6bad365f5cb114434aaca6ca1.png

En met Indonesië hebben we slechts 2 wedstrijden gespeeld, wel 1 plaats geklommen op de wereldranglijst (168)

cf57d51efa0cd6aeafc0df663c7b3edc.png

Doe je toch prima met Dordrecht! Indonesië zegt me niet zoveel, kun je nog wat bekende spelers overtuigen om voor Indonesië te spelen?

12 uur geleden zei ErwinFm:

Met Stade Rennes in seizoen 4. Eerste seizoen 3e, 2e seizoen 2e.

In seizoen 3 97 punten gehaald gedeeld 1e maar PSG had van mij gewonnen dus helaas.

Dit seizoen gaat het ook prima. Vorig seizoen wel de beker gewonnen en dit jaar de super-cup met pingels van PSG

tjaa.PNG

Mooie strijd wordt dat met PSG. Vorig seizoen net niet, dus dit seizoen hopelijk net wel. Zonde dat het dan op basis van de onderlinge wedstrijd beslist is. Dit jaar maar winnen van PSG dan.

11 uur geleden zei MNie:

Doe je toch prima met Dordrecht! Indonesië zegt me niet zoveel, kun je nog wat bekende spelers overtuigen om voor Indonesië te spelen?

Mooie strijd wordt dat met PSG. Vorig seizoen net niet, dus dit seizoen hopelijk net wel. Zonde dat het dan op basis van de onderlinge wedstrijd beslist is. Dit jaar maar winnen van PSG dan.

Met Dordt gaat het meer dan prima, ver boven verwachting zelfs. 

Bekende spelers die eventueel voor Indonesië kunnen uitkomen zijn Tom Haye, Joey Suk als voornaamste namen. Nog wel een paar KKD spelers, enkel Haye wil praten maar wil nog niet. Dus het is nog even wachten tot ze iets ouder zijn en wellicht wat newgens er bij komen. Echt lange termijn dus. 

11 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Met Dordt gaat het meer dan prima, ver boven verwachting zelfs. 

Bekende spelers die eventueel voor Indonesië kunnen uitkomen zijn Tom Haye, Joey Suk als voornaamste namen. Nog wel een paar KKD spelers, enkel Haye wil praten maar wil nog niet. Dus het is nog even wachten tot ze iets ouder zijn en wellicht wat newgens er bij komen. Echt lange termijn dus. 

Newgens uit indonesie zit soms wel een goede tussen moet ik zeggen. Zou leuk zijn als je er wat kunt overtuigen.

8 minuten geleden zei MNie:

Newgens uit indonesie zit soms wel een goede tussen moet ik zeggen. Zou leuk zijn als je er wat kunt overtuigen.

Ik ben benieuwd, hopelijk zitten er een paar leuke tussen en eventueel nog een paar Nederlandse Indonesiërs die er in komen en dan voor Indonesië willen uitkomen. 

Gaat nog wel een paar jaar overheen voor we een leuk team op de been hebben. 

46 minuten geleden zei 19CH98:

Johnny van de Burgerking al gepolst voor een comeback?

Hahaha dat was de eerste naam die in mij op kwam ook!

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge (van alles en nog wat)

Ik bleef tot na de Azië Cup wachten, maar bij de landen op mijn lijstje kwamen er geen vacatures vrij. Ik besloot toen om de nieuwe bondscoach van China te worden. Een grootmacht in Azië, maar wint amper prijzen. Aan het einde van het jaar worden we kampioen van Oost-Azië.

1824734227_EastAsianCup_Profile-3.png.5398fec73aad5375bb7a5682d1257428.png

Daarna bleef ik bij China, maar ik kwam nog steeds niks vrij bij de landen waar ik interesse in had. We hebben de WK-kwalificatiecyclus voorledig doorlopen en het WK zal ik waarschijnlijk ook meemaken met China. 

In de tussentijd begon ik aan mijn laatste uitdaging als clubcoach. Ik was al tweejaar zoekende naar een club en was het zat. Ik besloot om naar Singapore te gaan. Daar werd ik de coach van Tanjong Pagar United FC. Deze club is bezig met een nieuwe voorzitter om een nieuwe topclub te worden in eigen land en komt uit in het enige continentale clubtoernooi die ik nog niet heb gewonnen. De Conference Cup van Azië. 

Toen Leon de Kogel daar kwam had hij alle geluk van de wereld. Miljoenen aan transferbudget in een competitie waar amper de spelerswaarde boven de 100.000 komt. Ik kocht een paar sterren weg bij de concurrentie en die werden in één klap kansloos. We verloren geen enkele wedstrijd en speelden (inclusief alle toernooien) zelfs maar één keer gelijk! 

Continentaal ging het ook makkelijker dan gedacht. In de eigen regio waren wij oppermachten en we gingen gemakkelijk door naar de volgende rondes. Eind 2053 was het zover. Leon de Kogel heeft nu alle internationale clubprijzen gewonnen!

Spoiler

1639257236_TanjongPagarUnitedFC_Competitions.thumb.png.ab30b3a92abe7aca68f23a57568d33c7.png

Spoiler

513169020_TanjongPagarUnitedFC_Fixtures.thumb.png.7721bd46b80c194646fccb79b7fdf67b.png

Hoe nu verder?

Met China ga ik naar het WK en dan zie ik verder. Ik hoop na de Azië cup verder te kunnen bij een ander land om mijn bondscoach-challenge te voltooien. In clubverband ben ik klaar. Ik ga nog een seizoen verder bij Tanjong en dan zie ik wel.  

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge (afsluiting van mijn huidige avonturen)

Als clubcoach had ik al mijn doel bereikt en ik maakte voor de lol nog één seizoen af in Singapore. We verloren weer geen wedstrijd in eigen land en alle prijzen wonnen wij dus weer. Daarnaast mochten wij ons opmaken voor de CL. Het niveauverschil met de Conference Cup is enorm en het was van te voren wel zeker dat wij niet doorgingen. We speelden gewoon ons spel en maakten een prima indruk. 

1257761387_TanjongPagarUnitedFC_Fixtures-3.thumb.png.9759223794b97f0fd21b3c2a72063137.png

Spoiler

498706902_TanjongPagarUnitedFC_Competitions-3.thumb.png.c03b362258fe3162a30a52b36a46e407.png

Voordat ik met China naar het WK ging kon ik weer kampioen worden van Oost-Azië. Dat gebeurde ook. 

212059969_EastAsianCup_Profile-5.png.642a53e5ea244211ff67004634124d8f.png

Tot slot het WK. Equatoriaal-Guinea was de grote verassing in Afrika, maar geen partij voor China. Deze overwinning ging de boeken in als grootste WK-overwinning ooit! Tegen de top in Europa hadden wij geen geluk en daardoor stranden wij in de derde ronde. 

93928271_ChinaPR_Fixtures.thumb.png.10cf5796b9169a6bd10f94e4caed07b1.png

Hoe nu verder?

Als clubcoach ben ik klaar en ik heb ontslag genomen. Na het WK waren er 10 vacatures vrij bij de landenteams. In de media had men al het idee dat Leon de Kogel weer een baan kreeg bij een topland. Dat gebeurde niet. Tot mijn verassing zag ik een vacature bij India. India had voor het eerst in lange tijd weer het WK bereikt en de bondscoach stopte op zijn hoogtepunt. Eindelijk krijgt Leon de Kogel de tijd om kampioen van Zuid-Azië te worden!

Het eerste seizoen met Dordrecht zit er op, 8ste geworden en in de 3e ronde van de playoffs uitgeschakeld door RKC. Al met al een goed seizoen gedraaid. Hopelijk kunnen we dit volgend seizoen herhalen en misschien nog net iets meer. 

eddc2ad48bd657c7b7edbe59cd46df9c.png

64d8d348e586245ab7d70037eb56c11b.png

De selectie bestaat wel uit veel huurlingen en daarvan heb ik er enkele nog een jaar langer gehuurd om de selectie op orde te krijgen, geld is er niet. Deze huurlingen kosten ons niets en dat geeft nog wat extra ruimte om de selectie te versterken. Daarnaast wordt er aan Koswal getrokken vanuit de eredivisie, maar ik wil hem nog niet kwijt. 

En met Indonesië hebben we het redelijk gedaan, Thom Haye is inmiddels international geworden en dat is wel een topspeler voor ons. 

f936125a5a6d7e74cd4bb3d4332bc5d4.png

9fcaf385f944c60345c2abb607ba69f6.png

Gepost (edited)

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 

Na het WK kon ik eind juli aan de slag in India. Het doel was om kampioen te worden van Zuid-Azië en eind september had ik die doel al gehaald. Eigenlijk was dat ook wel de verwachting, omdat in FM India elke keer deze prijs won.

628861250_India_Fixtures.thumb.png.aa596cc2d7483888bf14ba8739ae732f.png

Dan blijft er nog één prijs over; het kampioenschap van Zuidoost-Azië. Eind december had ik al weer een nieuwe klus bij Maleisië. Leon de Kogel was al eerder coach geweest van dit land, maar won de prijs toen niet. Nu kan hij revanche nemen.  Eerst moeten wij wel meteen een goed resultaat in de Azië Cup leveren. Er werd verwacht dat wij de groepsfase zouden overleven, maar kregen een pittige loting. Uiteindelijk deden wij het naar behoren.

1864152005_Malaysia_Fixtures-5.png.4fa503d8910a35e474a581a995198fc7.png

Hoe nu verder?

Eigenlijk simpel. Over twee seizoenen krijg ik de kans om kampioen van Zuidoost-Azië te worden. Daarnaast zijn er kwalificatiewedstrijden voor het WK.

Edited by FMNOOB
Gepost (edited)

Leon de Kogel:  Aan alles komt een eind

In 2056 is het dan zover Leon de Kogel heeft alle landenprijzen gewonnen van zijn lijstje. We verloren zelfs twee keer van Indonesië dit toernooi, maar door één thuisoverwinning ging de prijs toch naar ons. 

223953826_Malaysia_Fixtures-7.thumb.png.5e1762971a2a936a1f3d2bf762ae380c.png

Overzicht als Bondscoach

Dit zijn dan alle landenprijzen die ik heb gewonnen. Mongolië is natuurlijk de meest opvallende naam, maar in mijn save zijn de prijzen met Syrië en Mexico ook bijzonder.

bondscoach.png.0913fe47323c3f6161f83b05f44fcd00.png

Overzicht als Clubcoach

Later besloot ik in het spel ook om alle continentale clubprijzen te winnen. Er zitten een paar clubs tussen waarvan ik nooit had gehoord en leuk om het spelletje in dat land mee te maken.

clubcoach.png.60074cef253b6ee9e210d79b8b9d49d0.png

Afscheid van mijn save

Ik bleef nog even doorgaan met Maleisië. We deden het verrassend en behaalden zelfs het WK!  Dit was voor het eerst dat Maleisië naar een WK ging. 

1884536358_WorldCupAsianQualifyingSection_Profile-16.png.345326b927f2ae83ff9e7f633c22fcb8.png

We kregen een pittige loting en we waren kansloos. Ik had stiekem de hoop op een zwak Chili, maar die hadden een paar toppers rond lopen, waarvan één de gehele Spaanse competitie aan flarden schoot. Het was echt tegenhouden en hopen op een wonder....

Spoiler

880416524_LeondeKogel_Inbox-430.thumb.png.54515e8c1ce138c5786e80ed29659ce3.png

Spoiler

1526292597_LeondeKogel_Inbox-432.thumb.png.126a613bdd6227ed72f36b492d43bcda.png

Daarna besloot ik om te stoppen en Leon de Kogel met pensioen te laten gaan.  Ik denk dat het bereiken van het WK met Maleisië wel een mooi slotstuk is van Leons avontuur. 

@19CH98 @Titan @RubenS2 @delichris

Edited by FMNOOB

Wat een seizoensontknoping met Dortmund.

Lange tijd ( tot aan 6/7 wedstrijden tot het einde) stonden we 6 punten achter. Totdat we Bayern 3-0 versloegen in de kwartfinale van de DFB. Dit gaf ze een knauw, waarna ze direct een wedstrijd verloren en we daarna thuis in de competitie hun ook pakten. Hierna duurde het tot de laatste speelronde alvorens we de titel konden pakken ( Al was dit 1 wedstrijd voor het einde al beslist gelet op het doelsaldo).

EI437Eo.png

Vervolgens kwam de finale van de DFB Pokal, waar we moesten aantreden tegen RBL. Appeltje-eitje, en ook deze prijs ging mee naar huis:

0oKemal.png

Vervolgens kwam het toetje: De CL finale tegen Atletico, die deze game een ziek elftal hebben. Al doet de uitslag anders vermoeden, was het best een eenzijdige finale.

uUVOfP8.png

Dit alles mogelijk gemaakt door ene Erling Braut Haaland. Jezus christus wat een statistieken:

RcB2mPl.png

Inmiddels wil meneer niet verlengen, dus dat wordt nog wel een dingetje. Liverpool bood al 150 mil, maar dat vond deze man te weinig. Inmiddels wel Sancho laten vertrekken voor 118 miljoen naar Barca, die wou niet verlengen en zijn contract liep af. 

Inmiddels zit ik bijna in het jaar 2039 met Vitesse. Wij zijn lekker op weg, al was het begin van de save nog even 'lastig'. Op dit moment hebben wij het GelreDome achter ons gelaten en spelen wij in het Vitesse Stadion met bijna 59.000 zitplaatsen. Ondertussen hebben wij 12x het kampioenschap behaald, 7x de KNVB beker, 10x de Johan Cruijff Schaal,  1x UEFA Super Cup, 2x Europa League en 2x Champions League. Wij hebben ongeveer 450 miljoen euro op de bank en de grootste talenten van Europa in onze selectie. De komende jaren staan in het teken van uitbouwen, meer talenten binden en kijken of wij nog een aantal keer vaker de CL kunnen winnen .

image.thumb.png.b79d5e07142b5f2ca5e85c4ab98c54eb.png

• 2 weeks later...
5 minuten geleden zei 19CH98:

Toch jammer dat dit geen novelle is geworden zo te zien, FA Cup + EL Winst in seizoen 1 is gewoon heel knap. Op naar de CL

Haha ik voel geen druk om er nog 1 te starten hoor :classic_happy: We hebben ontzettend veel geluk gehad met de lotingen, in beide gevallen een redelijk makkelijke weg. In seizoen 1 ook nog geen transfers gedaan, dus nu nog alles naar mijn hand zetten.

1 uur geleden zei MNie:

Haha ik voel geen druk om er nog 1 te starten hoor :classic_happy: We hebben ontzettend veel geluk gehad met de lotingen, in beide gevallen een redelijk makkelijke weg. In seizoen 1 ook nog geen transfers gedaan, dus nu nog alles naar mijn hand zetten.

Hou mij maar op de hoogte, je mag mij zeker taggen bij updates

Lekker hoor @MNie De basis voor een mooie selectie is er zeker. Zelf heb ik soms het geduld niet om Skipp, Parrott, Sessegnon en nu ook Dane Scarlett en Alfie Devine door te laten groeien, gezien jouw verhalen heb jij dat wel. Wel Aurier verkopen hè! :5

1 minuut geleden zei Nummerke10:

Lekker hoor @MNie De basis voor een mooie selectie is er zeker. Zelf heb ik soms het geduld niet om Skipp, Parrott, Sessegnon en nu ook Dane Scarlett en Alfie Devine door te laten groeien, gezien jouw verhalen heb jij dat wel. Wel Aurier verkopen hè! :5

Skipp en Parrott zijn aangesloten bij de selsctie. Sessegnon heb ik verkocht. Dane scarlett had zijn minuten gemaakt bij me. Maar ging naar United. Devine weet ik zo niet. Aurier is zeker vertrokken na seizoen 1.