Jump to content

Show je save

Richarð.
 Share

Recommended Posts

2 uur geleden zei MNie:

Ben benieuwd naar je selectie!

Met die drie Nederlanders heb je wel talent, hopen dat ze het willen. Dan maak je wel een goede stap zeg. Succes met de Asian Cup.

Thanks. Eerste twee wedstrijden in de groepsfase makkelijk gewonnen (4-0 tegen Koeweit en 4-1 tegen Thailand). Nu volgt Syrië en op papier ook geen moeilijke tegenstander. Daarna komen de betere landen als Japan, Zuid-Korea en Australië. 

Edited by Mordurette

60719c2651235-dinamo_zagreb.png
Dinamo Zagreb - Seizoen 2021/2022 (2)

Het tweede seizoen zit er op en ook dit is een seizoen waar we tevreden over kunnen zijn. Het was een lang seizoen dat al vroeg begon met wedstrijden in de eerste kwalificatieronde van de Champions League. Afgelopen seizoen is de Kroatische competitie twee plekken gestegen, waardoor we komend seizoen in de tweede ronde mogen instappen in plaats van in de eerste ronde. Scheelt alweer twee wedstrijden.

60719ccb612a0-seizoen_2_voorbereiding_cl

Een flink pad hebben we moeten afleggen om uiteindelijk weer de groepsfase van de Champions League te bereiken. In juli kenden we geen moeite met FC Ilves en Ferencváros. In augustus waren de tegenstanders al van een wat beter formaat. Rosenborg wist ons in eerste instantie op een gelijkspel te houden, maar thuis wisten we de klus te klaren. Crvena Zvezda wisten we uiteindelijk ook te verslaan. 

60719da024a69-transfers_begin_seizoen_2.

Qua transfers wisten we in de zomer Adam Hlozek als grootste naam binnen te halen. Plavsic werd goedkoop gehaald als back-up speler en Behrami werd gehaald als mentor voor de jonge talenten. Daarnaast halen we met Simic een talentvolle spits binnen voor de toekomst. 

Aan de uitgaande kant zijn er wel veel wijzigingen te vermelden. Vanwege het hoge aantal spelers dat onder contract staat hebben we veel spelers verhuurd, maar daarnaast zijn er ook een flink aantal spelers verkocht die niet meer nodig waren of die een stap hogerop mochten maken. Onder andere:
-Bruno Petkovic naar Villarreal voor €10 miljoen

-Dinko Horkaš naar BMG voor €2,5 miljoen
-Kim Hyun-Woo naar Burnley voor €2 miljoen

In de winter wisten we dankzij goed werk van de scouts ook een aantal goedkope talenten op te pikken. De scouts zijn vanaf het begin van het seizoen alle spelers van de nationale elftallen en jeugdteams van Kroatië, Servië, Kosovo, Noord-Macedonië, Albanië, Georgië, Slovenië, Slowakije, Roemenië, Bulgarije, Moldavië, Tsjechië, Montenegro, Bosnië, Hongarije en Oekraïne afgegaan. Dit scoutingswerk heeft een aantal (toekomstige) pareltjes opgeleverd. De grootste zet was toch wel het terughalen van Pjaca die op de transferlijst stond bij Juventus. Ook Modric stond op de transferlijst voor €5 miljoen, maar aan zijn salariseisen konden we helaas niet voldoen. 

6071a1431397c-transfers_winter_seizoen.p
De spelers met een geel bolletje zijn newgens.

Uiteindelijk zijn we in seizoen 2 €25 miljoen kwijt aan transfers en wisten we aan de uitgaande kant €33,5 miljoen te verdienen.

__________________________________________________________________________________________________

Dan de prestaties van de rest van het seizoen

In de competitie werd zoals verwacht het kampioenschap weer behaald met een ruime voorsprong. Dit seizoen werden we echter helaas niet ongeslagen kampioen. NK Lokomotiva wist trouwens dit seizoen weer te promoveren naar het hoogste niveau. Ze werden tweede achter het tweede elftal van Dinamo Zagreb. :D

6071a1f4ba0a2-eindstand_s2.png

In de beker wisten we het tot de finale te schoppen, helaas ging deze verloren. Echter geen ramp, aangezien in de beker vooral de talenten aan de bak mochten. Proeven aan het grote werk, laat maar zeggen.

6071a25c201c2-beker_s2.png

En dan het toernooi waar we het uiteindelijk allemaal voor doen, de Champions League. Zoals eerder aangegeven wisten we na een lange kwalificatieroute de groepsfase te bereiken. Doel vanuit het bestuur in ieder geval geslaagd. We zaten net als afgelopen seizoen in pot drie en daar kwam een gunstige loting voor ons uit. We werden gekoppeld aan FC Porto (die ons vorig seizoen uitschakelde in de Europa League), Hertha BSC en RB Salzburg. Een poule waarin kansen liggen op overwintering in de Champions League.

6071a2f399b4b-champions_league_s2_groeps

6071a32a47b69-groepsfase_cl_s2.png

En dat lukte uiteindelijk ook, we eindigden als tweede in de poule. Porto was net als afgelopen seizoen beter en zij werden groepswinnaar in deze poule. De tweede plek leverde ons een loting op tegen FC Barcelona. Een mooie tegenstander om ons tegen te meten.

6071a3822220d-barcelona.png

Zoals verwacht was Barçelona te sterk voor ons. In eigen huis wisten we knap met 2-1 te winnen, maar in Spanje gingen we 1-3 onderuit. Geen schande, absoluut een knappe prestatie van deze selectie.

Spoiler

6071a4401277e-statistieken_s2.png

De grootste talenten in deze selectie zijn 
-Zivkovic (18, centrale verdediger)
-Saranic (19, rechtsbuiten)
-Duvnjak (19, centrale middenvelder)
-Brekalo (19, linksback)
-Hlozek (19, spits)
-Bulat (20, centrale middenvelder)

De dragende krachten van dit team zijn Livakovic (GK), Peric (CV), Ademi (CM) en Majer (CAM).

Komende zomer gaat ongetwijfeld een interessante transferperiode worden. Het gaat lastig worden om Hlozek (die een clausule van €23,5 m in zijn contract heeft), en Majer te behouden. Daarnaast zal er ook de nodige interesse in de talenten zijn. We gaan sowieso weer cashen komende zomer, dat is duidelijk.

Een erg leuke game. Zoals het nu gaat verwacht ik nog wel een flink aantal seizoenen bij Zagreb te kunnen blijven.

Screens van spelers/newgens uiteraard op aanvraag! :)

5 uur geleden zei JordiW.:

60719c2651235-dinamo_zagreb.png
Dinamo Zagreb - Seizoen 2021/2022 (2)

Het tweede seizoen zit er op en ook dit is een seizoen waar we tevreden over kunnen zijn. Het was een lang seizoen dat al vroeg begon met wedstrijden in de eerste kwalificatieronde van de Champions League. Afgelopen seizoen is de Kroatische competitie twee plekken gestegen, waardoor we komend seizoen in de tweede ronde mogen instappen in plaats van in de eerste ronde. Scheelt alweer twee wedstrijden.

60719ccb612a0-seizoen_2_voorbereiding_cl

Een flink pad hebben we moeten afleggen om uiteindelijk weer de groepsfase van de Champions League te bereiken. In juli kenden we geen moeite met FC Ilves en Ferencváros. In augustus waren de tegenstanders al van een wat beter formaat. Rosenborg wist ons in eerste instantie op een gelijkspel te houden, maar thuis wisten we de klus te klaren. Crvena Zvezda wisten we uiteindelijk ook te verslaan. 

60719da024a69-transfers_begin_seizoen_2.

Qua transfers wisten we in de zomer Adam Hlozek als grootste naam binnen te halen. Plavsic werd goedkoop gehaald als back-up speler en Behrami werd gehaald als mentor voor de jonge talenten. Daarnaast halen we met Simic een talentvolle spits binnen voor de toekomst. 

Aan de uitgaande kant zijn er wel veel wijzigingen te vermelden. Vanwege het hoge aantal spelers dat onder contract staat hebben we veel spelers verhuurd, maar daarnaast zijn er ook een flink aantal spelers verkocht die niet meer nodig waren of die een stap hogerop mochten maken. Onder andere:
-Bruno Petkovic naar Villarreal voor €10 miljoen

-Dinko Horkaš naar BMG voor €2,5 miljoen
-Kim Hyun-Woo naar Burnley voor €2 miljoen

In de winter wisten we dankzij goed werk van de scouts ook een aantal goedkope talenten op te pikken. De scouts zijn vanaf het begin van het seizoen alle spelers van de nationale elftallen en jeugdteams van Kroatië, Servië, Kosovo, Noord-Macedonië, Albanië, Georgië, Slovenië, Slowakije, Roemenië, Bulgarije, Moldavië, Tsjechië, Montenegro, Bosnië, Hongarije en Oekraïne afgegaan. Dit scoutingswerk heeft een aantal (toekomstige) pareltjes opgeleverd. De grootste zet was toch wel het terughalen van Pjaca die op de transferlijst stond bij Juventus. Ook Modric stond op de transferlijst voor €5 miljoen, maar aan zijn salariseisen konden we helaas niet voldoen. 

6071a1431397c-transfers_winter_seizoen.p
De spelers met een geel bolletje zijn newgens.

Uiteindelijk zijn we in seizoen 2 €25 miljoen kwijt aan transfers en wisten we aan de uitgaande kant €33,5 miljoen te verdienen.

__________________________________________________________________________________________________

Dan de prestaties van de rest van het seizoen

In de competitie werd zoals verwacht het kampioenschap weer behaald met een ruime voorsprong. Dit seizoen werden we echter helaas niet ongeslagen kampioen. NK Lokomotiva wist trouwens dit seizoen weer te promoveren naar het hoogste niveau. Ze werden tweede achter het tweede elftal van Dinamo Zagreb. :D

6071a1f4ba0a2-eindstand_s2.png

In de beker wisten we het tot de finale te schoppen, helaas ging deze verloren. Echter geen ramp, aangezien in de beker vooral de talenten aan de bak mochten. Proeven aan het grote werk, laat maar zeggen.

6071a25c201c2-beker_s2.png

En dan het toernooi waar we het uiteindelijk allemaal voor doen, de Champions League. Zoals eerder aangegeven wisten we na een lange kwalificatieroute de groepsfase te bereiken. Doel vanuit het bestuur in ieder geval geslaagd. We zaten net als afgelopen seizoen in pot drie en daar kwam een gunstige loting voor ons uit. We werden gekoppeld aan FC Porto (die ons vorig seizoen uitschakelde in de Europa League), Hertha BSC en RB Salzburg. Een poule waarin kansen liggen op overwintering in de Champions League.

6071a2f399b4b-champions_league_s2_groeps

6071a32a47b69-groepsfase_cl_s2.png

En dat lukte uiteindelijk ook, we eindigden als tweede in de poule. Porto was net als afgelopen seizoen beter en zij werden groepswinnaar in deze poule. De tweede plek leverde ons een loting op tegen FC Barcelona. Een mooie tegenstander om ons tegen te meten.

6071a3822220d-barcelona.png

Zoals verwacht was Barçelona te sterk voor ons. In eigen huis wisten we knap met 2-1 te winnen, maar in Spanje gingen we 1-3 onderuit. Geen schande, absoluut een knappe prestatie van deze selectie.

Toon verborgen inhoud

6071a4401277e-statistieken_s2.png

De grootste talenten in deze selectie zijn 
-Zivkovic (18, centrale verdediger)
-Saranic (19, rechtsbuiten)
-Duvnjak (19, centrale middenvelder)
-Brekalo (19, linksback)
-Hlozek (19, spits)
-Bulat (20, centrale middenvelder)

De dragende krachten van dit team zijn Livakovic (GK), Peric (CV), Ademi (CM) en Majer (CAM).

Komende zomer gaat ongetwijfeld een interessante transferperiode worden. Het gaat lastig worden om Hlozek (die een clausule van €23,5 m in zijn contract heeft), en Majer te behouden. Daarnaast zal er ook de nodige interesse in de talenten zijn. We gaan sowieso weer cashen komende zomer, dat is duidelijk.

Een erg leuke game. Zoals het nu gaat verwacht ik nog wel een flink aantal seizoenen bij Zagreb te kunnen blijven.

Screens van spelers/newgens uiteraard op aanvraag! :)

Lekkere loting ook in de CL groepsfase, dat wil je ieder jaar wel denk ik 

3 uur geleden zei Nummerke10:

Al vrij snel Europees succes met overwintering, dat zal de financiën geen kwaad doen @JordiW. :D

Ja, dat was wel lekker. Al was de loting natuurlijk ook gunstig. Financiën zijn in de afgelopen twee seizoenen door prijzengeld en transfers flink gestegen! Van €10 miljoen naar €130 miljoen.

1 uur geleden zei MNie:

Lekkere loting ook in de CL groepsfase, dat wil je ieder jaar wel denk ik 

Deze loting was wel echt lekker inderdaad. Wel echt mazzel gehad, eigenlijk de zwakste teams uit pot 1 en pot 2.

banner232.thumb.png.b1f4484fd5eb02152c5a4f3190168994.png

2040/2041 Bondscoach challenge (1/2)

Eerst ga ik in op Leon's avontuur in Zuid-Afrika en in de volgende post gaat het over zijn avontuur als clubtrainer, want er is weer veel gebeurd. Wel kan ik verklappen dat hij niet naar Arsenal ging. Wereldkampioen Argentinië toonde wel haar interesse, maar die wees Leon de Kogel af. Hij moet nog één prijs winnen met Zuid-Afrika en daar gaat hij nu voor. 

Eerst ging hij op pad met het U-23 team van Zuid-Afrika naar de Olympische Spelen. Het doel was om de groepsfase te overleven en wie weet kon hij een bronzen mediale winnen die nog ontbrak op zijn lijstje. We overleefden de groep en kregen daarna Spanje als tegenstander. Gelukkig heeft Spanje nu niet z'n goede jeugdlichting en wonnen wij die wedstrijd. In de halve finale hadden wij juist niks in te brengen. Om de strijd voor de bronzen plak moesten wij tegen de VS. Die kans lieten wij ook niet liggen. 

1786987251_SouthAfricaUnder23s_Fixtures.thumb.png.e3775019e20c8558938c6d5c68482db8.png

Daarna gaan we naar de hoofdprijs van Afrika: de Afrika Cup. Daar kan ik kort over zijn. Die is ook binnen! 

728105218_LeondeKogel_Inbox-374.thumb.png.2f39dc88ef30f5a34f82fc06c58ed482.png

Vervolg Bondscoach-challenge

lijst.png.90cc9eaa44762c01a9cbe075181ab936.png

Het lijstje van Leon de Kogel begint al aardig vol te raken en er zijn nog zes prijzen over. In het ideale scenario zou ik naar Noord-Amerika gaan en daarna mij focussen op de overige prijzen in Azië en Oceanië. Het lijkt erop dat ik met Zuid-Afrika ga deelnemen aan het WK, tenzij er een land zijn bondscoach ontslaat vanwege tegenvallende resultaten. Die kans acht ik klein. Eerst komt er nog een post over zijn clubavontuur, want hij heeft daar ook weer een hoop meegemaakt! 

Edited by FMNOOB

banner232.thumb.png.1ccc520d076f15f482fca9133199f517.png

2040/2041 Leon de Kogel als clubcoach (2/2)

Helaas, geen Arsenal, maar in Mexico blijven vond ik ook prima.  Als je naar de prijzen keek dan zou je denken dat het prima ging. Beide supercups en de openingsronde werden gewonnen. Alleen de finale van de Leagues Cup won ik niet. Het ging wel moeizamer dan voorheen. Mijn voorhoede is vrij oud en kan het niet allemaal meer aan. Helaas, zijn dit ook meteen drie/vier spelers waardoor het moeilijk is om iedereen meteen te vervangen. Ik heb gezocht naar alternatieven, maar op een eigen jeugdspeler na waren die er niet. Het maakte er ook niet makkelijk op dat dit ook meteen allemaal Mexicanen waren en dat er competitieregels zijn voor het aantal niet-in-Mexico-geboren personen zijn. Dit merkte ik ook in de competitie. Ik haalde geen eens de top vier en moest dus een extra play-off ronde spelen. Gelukkig kwam het elftal weer op stoom, maar die onoverwinnelijkheid van eerst is nu toch echt weg. 

371410751_CFAmrica_Competitions-3.thumb.png.8c321f482b90beb9fe3e84de608758dc.png

Ik leek mij op te maken voor een nieuwe afsluitende ronde toen er een vacature vrij kwam in Nederland. AFC Ajax stond op de zesde plek en konden in december het kampioenschap al vergeten. Ik stuurde een nette brief en er kwam een reactie met een positief resultaat. 

Spoiler

1752954945_AFCAjax_.thumb.png.e87d3fd118edd3acdb89149a4743156e.png

Ik dacht dat ik binnen kwam bij een club waar alles goed geregeld was en dat men alleen pech had qua resultaat. Dat was dus niet zo. Ajax had zichzelf jarenlang vastgehouden aan haar gouden generatie, maar die is al een tijdje ten einde. Er waren toen veel kampioenschappen gewonnen, maar Europees had men niks gewonnen. Dat is opmerkelijk, want Feyenoord, PSV, FC Twente, ADO en AZ waren allen zeer succesvol in de lagere Europese competities.

Dat was niet het enige wat opmerkelijk was. De club is qua financiën afgegleden naar de subtop. Nu zijn Feyenoord en Heerenveen erg rijk en kan ik zelf amper een miljoen besteden bij deze club. Ook zit er een nieuwe voorzitter en die vond dat het tijd was voor verandering. Alle satellietclubs werden gedumpt en er werd alleen samengewerkt met RKC dat onderin de KKD speelt. Ook zit er amper wat niveau in het jeugdelftal en is de selectie ook toe aan verfrissing. 

Ik kreeg als doel om de derde plek te halen, zodat Ajax mee kan doen aan de CL. Dat was knap lastig, want tot speelronde 30 waren er zeven(!) clubs die streden om een ticket voor CL-voetbal. Gelukkig behaalde 

Spoiler

637376988_AFCAjax_Fixtures-3.png.d62bd493b52fbb08d9b16d2655037499.png

345534388_Eredivisie_Profile-31.png.335aa9b0362c30fac5fc962399c48863.png

Ajax speelde ook nog in de EL. Ik kan je alvast verklappen dat die boven verwachting ging....

Spoiler

868286916_AFCAjax_Fixtures.thumb.png.a1250cadf8c928f3a5fbc9a4a757fa74.png

Al Sadd | PES 2020 Teams Database & Stats | Pro Evolution Soccer 2020  eFootball Database

Al-Sadd Sports Club seizoen 2023/2024

Zoals belooft show ik mijn save in Qatar. Ik ben bezig met een challenge om het nationale elftal van Qatar klaar te stomen voor een WK titel, dit probeer ik te doen met spelers uit Europese of Zuid-Amerikaanse landen die vervolgens minimaal 5 jaar in Qatar voetballen en uit mogen komen voor het nationale elftal. Dit zijn voornamelijk spelers die (net) niet goed genoeg zijn om uit te komen voor hun eigen land en bij mij sterspelers kunnen zijn. Tot op heden heb ik drie spelers die niet Qatar afkomstig zijn en wel deel uitmaken van het nationale team, maar die speelden al langere tijd in het land voordat ik met deze challenge begon. Mijn doel is dan ook om tijdens het WK in 2030 een gooi te doen naar de wereldtitel omdat de meeste spelers die nu in mijn team rondlopen bij Al-Sadd dan speelgerechtigd zijn.

Over de club gesproken, Al-Sadd is een topclub in Qatar waar op dit moment grootheid Xavi de scepter zwaait. De club interesseert me niet zoveel, dit had net zo goed een ander team kunnen zijn, enkel speelden hier al enkele internationals van Qatar en kan ik hen zo goed mogelijk trainen en opstellen. De club dient meer als bijzaak. Salarissen moeten gewoon betaald worden, ongeacht wat de spelers eisen. Willen ze een contractverlenging en meer verdienen? Prima, zolang de club het uiteraard kan ophoesten krijgen ze die verhoging.

Als we kijken naar het team spelen er heel wat buitenlanders bij ons. Grootste nadeel is dat we maar maximaal 9 buitenlanders mogen opstellen in de competitie. Hierdoor moet ik flink gaan passen en meten en kijken naar de selectiestatus van de spelers. Hierdoor moet ik af en toe spelers teleurstellen, maar echt veel problemen heb ik hiermee nog niet gehad. Ze mogen lekker een jaar voetballen in ons tweede elftal en in de beker hun wedstrijden spelen, aangezien daar geen restricties gelden.

d55ee45a23e4f6b94116d747c9460eab.png

dfaf1cc46126afe1e8e214976fc38d58.png

3b527413f8b298ea386709447e08ef61.png

Jullie zullen wel denken, wat een grote selectie!? Klopt, dit is dus omdat de meeste spelers wel in de bekertoernooien spelen, maar niet in de competitie en ik hen wel graag bij het eerste elftal hou. Een aantal spelers zullen hopelijk snel verkocht worden, aangezien zij toch al interlands gespeeld hebben voor een ander land, denk hierbij aan Matko Miljevic (Amerika) en Ömer Beyaz (Turkije). Beide absolute vedettes ondanks hun jonge leeftijd, maar voor mij niet meer interessant. Spelers als Nam Tae-Hee en Han Kwang-Song zijn uitzonderingen, omdat de Champions League regels in Azië weer extreem lastig zijn qua buitenlandse spelers. Je mag maar 3 buitenlandse spelers registreren en één extra buitenlander die uit Azië komt.

Afgelopen zomerperiode heb ik Arezo kunnen verkopen nadat ook hij voor Uruguay zijn debuut gemaakt had. Hij is voor 23 miljoen vertrokken naar Sevilla.

Ook zijn er nog enkele talenten verhuurd aan andere clubs uit Qatar om hen speeltijd te geven die ze bij mij niet zouden kunnen krijgen, maar ze wel in aanmerking blijven komen voor een paspoort. Een speler moet 3 jaar aan één gesloten in Qatar verblijven alvorens hij een paspoort krijgt. Indien hij 5 jaar aan één gesloten in Qatar speelt is hij speelgerechtigd voor het nationale team.

Kortom, de vraag van deze challenge is heel simpel: Kun je een WK titel kopen?

Indien iemand een screenshot wilt van een specifieke speler laat je het maar weten...

banner232.thumb.png.1d04f3c55f7cce402378b21f14969312.png

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2041-2042

AFC Ajax

Eerst beginnen we met Ajax. Ik merk dit seizoen pas echt hoe erg Ajax is afgezakt. We hoeven alleen maar de EL te halen en afhankelijk van de bekerwinnaar kan ik zelfs zesde worden. Het was een wisselvalig seizoen. Af en toe leek het erop dat ik met gemak kampioen zou worden en even later stond ik weer gewoon gelijk met de concurrenten. Uiteindelijk, heeft Leon de Kogel de landstitel (voor het eerst in NL) binnengehaald. In Europa ging het weer geweldig. We winnen de supercup en komen zelfs tot de halve finale van de CL. 

183091226_AFCAjax_Competitions-2.thumb.png.2a38c8b13768eae2a3aae7e54eb47a20.png

32680517_AFCAjax_Fixtures-5.thumb.png.681aa0b56b576358aaf6b2a1c679518c.png

Zuid-Afrika

Na het kampioenschap van Afrika ben ik op zoek naar een andere uitdaging die kwam er niet dus ik bleef sowieso tot het WK bij dit land. In januari weer de kans om een prijs te winnen met het B-elftal en die kans liet ik weer niet liggen.

Op het WK liet dit land een prima indruk achter en Italië had een verlenging nodig in de kwartfinale om dit land te stoppen. Een prima resultaat. Uiteindelijk, verloor Italië de finale van Brazilië. 

1210353483_SouthAfrica_Fixtures-2.thumb.png.048b8a213cc7ad819c9cb929b39c12f4.png

Volgend seizoen

De KNVB vroeg of de Kogel weer bondscoach wilde worden, maar die aanbieding sloeg ik af. Met Nederland had ik alles al gewonnen en mijn focus ligt op Azië en Noord-Amerika. Helaas, was er geen interessante vacature, dus ik verwacht nog dat ik minimaal tot de Afrika Cup blijf. Leon de Kogel vertrekt ook niet bij Ajax. Ik had voor ogen dat hij een keer naar een Engelse of Spaanse topclub zou gaan, maar die clubs lieten hem steeds links liggen. Ik ga kijken hoe ver hij kan komen met Ajax en of er überhaupt rek is bij deze club. Ik wil weer landskampioen worden en de JCS winnen, want dat is nog de enige Nederlandse prijs die ontbreekt in mijn prijzenkast.

banner232.thumb.png.c456bac25be8af2277d478f9b58601d9.png

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2042-2043

AFC Ajax

Ondanks het kampioenschap en de halve finale CL was de doelstelling weer om de EL te halen. Ik maakte een grote schoonmaak in de selectie en haalde vooral jong talent van buiten Europa. In eigen land waren dit seizoen heer en meester en alle drie de prijzen sleepten wij binnen. In de CL was het verschil tussen uit en thuis erg groot. Tijdens de knock-out wedstrijden gingen wij thuis vol op de aanval en uit juist vol in de verdediging. Het was te zien aan de resultaten, maar als de balans positief is dan ga je gewoon door. Het bleef ook gewoon doorgaan. We moesten het opnemen in de finale tegen PSG en die club gun je gewoon niks. 

Jarenlang heb ik gezocht naar een Europese topclub die Leon de Kogel een CL overwinning kon schenken, maar uiteindelijk werd het weer een Nederlandse club die geen schim meer was van zichzelf en 2,5 jaar later de CL wint. 

970932516_AFCAjax_Competitions-4.thumb.png.f531d0f1a3fd86b1040f34c1581307f5.png

Spoiler

1683304015_AFCAjax_Fixtures-7.thumb.png.7a6059ffcceeabd538b5f117a8daad79.png

Talentvolle aankopen Ajax

Spoiler

516504106_RichardSolano_Profile.thumb.png.4ce314ee30e93950cc0fa8993e0c31ef.png934404185_LucasSilva_Profile.thumb.png.067f5db1ca79f0ed9850885bdb9c8bd4.png103355735_FernandoPrieto_Profile.thumb.png.69d868fb5c79ba63b985fa15a6ff784a.png

Zuid-Afrika

Er kwam geen nieuwe uitdaging en Leon bleef in Afrika. We werden in januari weer gekroond tot de kampioen van Afrika. 

1483791839_SouthAfrica_Fixtures-3.thumb.png.40d64e4607287ad0c93fcd8e34467513.png

Hoe nu verder?

Ik wacht de Gold Cup in juli af en hoop dat er een plekje vrij komt bij de VS of Mexico. Als clubcoach heb ik nog geen idee. Leon de Kogel heeft alleen de CL van Afrika nog niet gewonnen, maar aan de andere kant lijkt het mij leuk om eerst met een andere Nederlandse club de Conference League te winnen. Dan heb ik meteen alle Europese clubprijzen gewonnen.

Ik ga denk ik proberen om beide supercups te winnen om mijn CV weer op te krikken en dan neem ik ontslag. Dan zie ik wel weer Leon gaat eindigen. 

banner232.thumb.png.cf467e25ff743215a609d4f99a7e2db9.png

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2043-2044 (1/2)

Er is weer een hoop gebeurd en daardoor splits ik mijn bericht weer in twee delen. We gaan eerst verder met zijn 'Pentagon' challenge als clubcoach. In het begin van dit seizoen was ik nog coach van Ajax. Ik had al aangegeven dat ik na die CL-winst toe was aan een nieuwe uitdaging, maar ik bleef er nog even om twee supercups op mijn cv bij te  schrijven.

190262203_AFCAjax_Fixtures-10.png.2e7e6eee67b3cf23431b042dabf29be2.png

Na een tijdje twijfelen hakte ik de knoop door en vertrok naar Zuid-Afrika. Ik wilde graag die laatste CL ook toevoegen aan mijn cv . Mamelodi Sundowns. Men stond op de elfde plek en stond ruim achter op de top vier. Ik moest met de club minimaal achtste worden. In de zomerstop haalde ik zeer veel nieuwe spelers naar de club, want er was amper kwaliteit. Men had blijkbaar ooit hun gehele budget geïnvesteerd in één Europese speler, maar die bracht niks. Dat er meer kwaliteit in de selectie was na mijn komst, was ook wel te zien aan de resultaten. 

182283976_MamelodiSundownsFootballClub_.thumb.png.15f87f4eeb62afb5d906d15d1b406e37.png

Reeks onder de vorige coach

Spoiler

200828005_MamelodiSundownsFootballClub_Fixtures.png.69f37a2e0a0281ec1bcfa20c5095d88c.png

Reeks onder Leon de Kogel. 

Spoiler

111549909_MamelodiSundownsFootballClub_Fixtures-3.png.6c6c20fc82acb0451cbaf048640d0d34.png

De kampioen konden wij niet bereiken, maar we werden na die eindsprint netjes vierde. Daarnaast wonnen wij de belangrijkste beker van Zuid-Afrika en mogen wij naar de Afrikaanse Conference League!

181642875_SouthAfricanPremierSoccerLeague_Profile-3.png.3c6e302cdf991bc400c5800b0f845b9a.png

1929187425_MamelodiSundownsFootballClub_Fixtures-5.png.8cc8df3d37fd2015c879e0cab4effbb7.png

Hoe nu verder?

In het volgende bericht ga ik het hebben over Leons avontuur als bondscoach en als bondscoach beleefd Leon weer enorm veel nieuwe dingen.

banner232.thumb.png.758d7f5c29e3115f4bf0dd6efa3b2ed8.png

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2043-2044 (2/2)

Uiteindelijk kwam die nieuwe klus als bondscoach. In de zomer kwam er een vacature vrij bij Mexico. Ze hadden verloren in de finale van de Gold Cup. Leon kent het land goed doordat hij coach was geweest van América en zijn wonderkid van Ajax kon natuurlijk ook wat positiefs over hem vertellen. 

Mexico_.thumb.png.2fe0063ea496801aba12b488d767a7d1.png

Eerst was het doel om ons te kwalificeren voor de Gold Cup. Dat gaat via de Nations League. Ondanks dat dit divisie A is, was onze tegenstand erg laag. Guyana kreeg vooral een pakslaag en kreeg in twee wedstrijden 31 doelpunten tegen! We wonnen in onze groep en plaatsen ons voor de Gold Cup. Ook gaan wij door naar de halve finale van dit toernooi. 

1143652116_NorthAmericanNationsLeague_Profile.png.a96b32a6855b17c82e5b2991515767cc.png

In de zomer van 2044 kunnen wij de Nations League winnen en dat doen wij doen ook. 

530700707_Mexico_Fixtures-3.thumb.png.e04dcb8e1770b7bdbb566152b4899ecd.png

Vijf na dit toernooi is de Copa America. Mexico mag weer als gast meedoen. Zullen wij het eerste gast zijn die met deze prijs ervandoor gaat?

Spoiler

872789717_Mexico_Fixtures-4.thumb.png.07823f75e0fde18ff6651f5b213e320e.png

Hoe nu verder?

Over één jaar is de Gold Cup en die wil Leon de Kogel natuurlijk winnen. In Zuid-Afrika breekt een nieuw seizoen aan. Wil hij naar de CL dan moet hij kampioen (of eventueel tweede) worden. Een zware klus. 

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2044-2045

Mamelodi Sundowns

Het tempo zit er goed in en ik ben alweer een seizoen verder. We starten eerst met Mamelodi Sundowns. De club moet bij de eerste twee eindigen om continentaal voetbal te halen. We worden zelfs kampioen, maar het was zwaar. Door de periodekampioenschappen in de competitie en het speelschemabeleid van FM had ik soms 5 wedstrijden in een week, terwijl er ook zeer rustige periodes waren.   De Afrikaanse Conference Leaguefinale werd een Zuid-Afrikaanse onderonsje en die ging gelukkig naar ons. 

256991174_MamelodiSundownsFootballClub_Competitions.thumb.png.c38913a084d43ea82afe09977503a799.png

Spoiler

436216047_MamelodiSundownsFootballClub_Fixtures-7.thumb.png.07ecb5e7e0ec0cf98c6fd3e43409fcbd.png

Mexico

De Gold Cup staat nog op mijn lijst en die wil ik graag ook winnen. De VS heeft de vorige twee edities gewonnen, maar nu is Mexico oppermachtig. Vooral Guyana is niet blij met ons en zelfs het niveauverschil is groot in de finale. Nu heeft Leon de Kogel alle landenprijzen gewonnen in Noord-Amerika.

1252279983_Mexico_Fixtures-5.thumb.png.d62548df9f6d30398456d9c891c0a4b4.png

Wat gaat er nu gebeuren?

In Afrika heb ik één doel; de CL winnen.  Met Mexico heb ik alle prijzen gewonnen en kijk ik in principe uit naar een nieuwe uitdaging. De kans is wel groot dat ik met Mexico deelneem aan het WK.

Uit de volgende landen kan ik kiezen om de volgende prijzen te winnen:

SEA Championship: Brunei, Thailand, Indonesië of Maleisië. 

SAFF Champioenschip: India

Pacific Games en Pacific Nations Cup: Nieuw-Zeeland (evt. andere eilanden, maar die kans is zeer klein)

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2045-2046 (1/2)

CL met Mamelodi Sundowns

Het tempo blijft hoog in mijn save en ik ben alweer klaar met mijn volgende seizoen ;c. In dit seizoen kan Leon de Kogel met Mamelodi Sundowns de CL winnen en daarmee zijn eigen Pentagon-Challenge voltooien. Daarom trap ik ook meteen af met continentaal voetbal. In de zomer wordt er al beslag gelegd op de Afrikaanse Supercup en die voorrondes zijn echt een grap voor mijn team. In de groepsfase gaat het ene beetje gelijk op, maar dan hebben wij het weer makkelijk tot de finale. Daar komen wij grootmacht ES Tunis tegen. Deze ploeg heeft de afgelopen vijf jaar al vier titels gewonnen en we hadden penalty's nodig om te winnen. De Pentagon Challenge is voltooid!

616324248_MamelodiSundownsFootballClub_Fixtures-9.thumb.png.bfcc04bab3a6ec0a5369ac136f0239d8.png

Overige competities

Voordat ik in Zuid-Afrika kwam vroeg ik mij af waarom er wisselvalig werd gepresteerd door alle ploegen. Elk jaar was er meestal een nieuwe kampioen die een jaar later een stuk minder deed. Nu weet ik het wel beter. Het komt door het continentale voetbal. FM heeft de neiging om ploegen die strijden om vele prijzen een zeer ongunstige speelschema te geven, dat mede komt door het periodekampioenschap. Vooral aan het einde van elke periode is het normaal dat je soms om de twee dagen een wedstrijd speelt. Het gevolg dat de AI vaak speelt met een B-elftal in de competitie.  

Omdat het winnen van de CL mijn hoofddoel was, had ik al in mijn hoofd om de rest op te offeren. Gewoon je minimale doelstellingen halen, zodat je niet ontslagen kunt worden. Uiteindelijk deed ik het nog uitstekend in eigen land. We speelden drie bekerfinales en wonnen er twee. Daarnaast sloot Leon het jaar nog af met een kampioenschap.

1335298287_MamelodiSundownsFootballClub_Competitions-3.thumb.png.c41441e6ba5ac95dc0c30c45f4c61eb8.png

Beste coach ooit!

Het is Leon in 2046 gelukt. Hij is nu de best presterende trainer ooit!

744339534_LeondeKogel_Inbox-404.thumb.png.6b61f49414ee8eb0c0ad833db9f854bc.png

1596200681_Game__LeondeKogel-Mongoliatest345__Worldwide.thumb.png.7d9c43e5c436554bc76e67e9bb3d1aa2.png

Wat gebeurd er nu?

Als clubcoach neem ik nu ontslag en denk ik even na wat mijn volgende avontuur gaat worden. Met Mexico ga ik deelnemen aan het WK in Zuid-Korea.

Edited by FMNOOB

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2045-2046 (2/2)

WK met Mexico

In Noord-Amerika zijn wij heer en meester en wij zijn zelfs de kampioen van Zuid-Amerika. Hoe gaan wij het doen tegen  Europese tegenstanders? Dit keer is het WK in Zuid-Korea en ik heb het gevoel dat deze prijs naar Mexico kan gaan. Op dit moment speelt er een gouden generatie in Mexico en ik speel in een continent waar ik vaak succes heb gehad. Kortom, een garantie op succes. 

We komen in een makkelijke groep, maar in de tweede ronde gaat het bijna mis tegen China. 

1780484043_Mexico_Fixtures-7.thumb.png.d0c18a194257aa07b7bc90670ec72bdc.png

Daarna komen wij alleen tegenstanders tegen uit Europa. Gelukkig zitten wij steeds aan de goede kant van de loting en ontlopen wij de grootste jongens. 

1310512769_Mexico_Fixtures-8.png.9b7c1c221e26794174c475593d3a16bd.png

In de finale treffen wij met Portugal een taaie tegenstander. Het beloofd een spektakel te worden!

Spoiler

1113014196_LeondeKogel_Inbox-406.thumb.png.de3347f7e9803ed44d92a3dfe2a5033c.png

Hoe nu verder?

Na het winnen van het WK vertrekt Leon de Kogel bij Mexico. Mexico heeft (inclusief haar jeugd) nu alles gewonnen de afgelopen drie jaar en staat nu zelfs eerste op de FIFA-ranking. Leon gaat naar een continent waar hij nog niet bondscoach is geweest; Nieuw-Zeeland. Met dit land hoop ik de volgende prijzen te winnen: Het kampioenschap van Oceanië ne de Pacific Games. 

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2046-2047

Nieuw-Zeeland

We gaan op jacht naar nieuwe continentale prijzen en Leon de Kogel gaat voor het eerst aan de slag in Oceanië. 

Je zou denken dat Nieuw-Zeeland oppermachtig zou zijn in Oceanië, maar dat valt vies tegen in mijn save. De lokale prijzen gaan ook vaak naar andere eilanden. De eerste prijs is hier een goede voorbeeld van. De Pacific Games. Het toernooi is 22 keer gespeeld en Nieuw-Zeeland heeft dit toernooi, maar één keer gewonnen!

Ook al stuurt Nieuw-Zeeland als enige eiland een U-23 team, we moeten deze prijs gewoon winnen. Na 28 jaar wint dit land weer deze prijs!

1147973143_NewZealandUnder23s_Fixtures.png.a0d02f8bd702bec85f4a9f3c6517b83e.png

Nieuwe clubuitdaging

Leon de kogel heeft in alle speelbare continenten de CL gewonnen, dus ik ging op zoek naar een nieuwe uitdaging. Uiteindelijk heb ik het volgende voor hem als clubcoach bedacht; Alle continentale clubprijzen winnen. In Europa en Azië heb ik de Conference League nog niet gewonnen, in Zuid-Amerika staat de Copa Sudamericana op mijn lijst en in Noord-Amerika is er ook nog een kleine prijs.

In Januari kwam ik weer in Brazilië. Ik had bijna een contract ondertekend bij een club, maar die kwalificeerde zich toch nog voor het hoogste  continentale niveau. Uiteindelijk ging ik aan de slag bij Goias Esporte Clube, die eindigde als 14de. Deze club komt wel uit in de Copa Sudamericana. Deze club is niet echt een hoogvlieger en heeft ook nooit een prijs gewonnen op het hoogste niveau. Wel is men erg opermachtig in hun eigen staat:

Spoiler

1704125353_BrazilianGoisStateChampionship_Profile.png.70b50e4ee330422ba81dfed1a21de3da.png

Daarnaast zijn wij er goed begonnen in de competitie. Is dat de eindstand dan teken ik ervoor.

Spoiler

323059199_BrazilianNationalFirstDivision_Profile.png.896492d2d0e28cbeae12fc9fd0b19b34.png

En de groepsfase van de Copa hebben wij ook al overleefd.

Spoiler

1242586263_GOI_Fixtures.thumb.png.d860aa9fb88e06d46da66309ee6bb0b8.png

Hoe nu verder?

Het doel voor volgend seizoen is duidelijk. Verder met Nieuw-Zeeland en daar de Nations Cup winnen. In Brazilië is er, maar één doel; de Copa Sudamericana winnen. Of dit met mijn huidige club gebeurd zien wij wel. Misschien maak ik wel een last-minute switch om die prijs te winnen. 

Edited by FMNOOB

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2047-2048 (1/2)

Succes met Goias Esporte Clube

Het ging al erg goed in de eerste competitiehelft, maar daarna ging het nog beter. Ondanks een smalle selectie en ik vaak met een B-elftal moest spelen waren de uitslagen erg goed. We verasten vriend en vijand. We haalden zelfs 4 punten tegen de kampioen en leken the best of the rest te worden. Helaas, verloor ik op de laatste dag van een laagvlieger. Ondanks dat haalde ik de hoogste positie ooit met deze ploeg.  

Spoiler

605473451_BrazilianNationalFirstDivision_Profile-3.png.7daed316e20ee6152020d1e3b9a62f99.png

In de beker ging het ook uitstekend en won de ploeg voor het eerst in haar geschiedenis deze prijs.

Spoiler

1929276881_GOI_Fixtures-3.thumb.png.dd2ed89d380e6db4359ce6efb1de642a.png

Daarnaast naar mijn hoofddoel, de  Copa Sudamericana. Tegen alle verwachtingen in gaat die prijs ook naar ons. Mijn avontuur is dus al na één seizoen klaar.  

Spoiler

1763127574_GOI_Fixtures-5.thumb.png.25a7ac4e87fc57ca9eb8211a7dc8dcfa.png

Ordinair prijshoppen

In januari ging ik naar Sparta. Toen Leon de Kogel coach was in Twente was deze ploeg een taaie tegenstander die vaak in Europa actief was en zelfs de Conference League had gewonnen. Nu strijdt de ploeg tegen degradatie en zelfs dochterclub de Graafschap presteert een stuk beter. Waarom wil Leon de Kogel naar deze club? Nou, vanwege het feit dat de club uitkomt in de Conference League. Ze waren eerste geworden in hun groep en stroomden daardoor naar de tweede ronde van het knock-outsysteem. 

Gaat Leon de Kogel binnen één seizoen twee continentale clubprijzen winnen?

Spoiler

1075982337_SpartaRotterdam_Fixtures.thumb.png.8913786de39d3f344de3046ec2fa3379.png

Spoiler

1811759152_Eredivisie_Profile-34.png.1f0f8540606369ee73b6ce3fcde11623.png

Hoe nu verder?

Eerst wil ik kampioen van Oceanië worden met Nieuw-Zeeland. Dan geef ik jullie ook meteen een overzicht hoe ik ervoor sta met mijn uitdagingen.

5 minuten geleden zei 19CH98:

Alles wat jij aanraakt veranderd in eremetaal, echt niet normaal wat jij kan!

Bedankt, maar ik ben ook wel eens vertrokken bij Feyenoord en Southampton zonder succes. Het helpt ook wel mee in Europa dat ik alleen de Nederlandse competitie heb geladen. Vooral in het begin van mijn avontuur met Leon de Kogel was het niet altijd succesvol. 

Het avontuur bij Goias was echt onverwacht. Ik ging daar eigenlijk  naar toe om te wachten op een betere club in Brazilië. Nu ga ik aan de slag in Canada en wie weet gaat dat wel een tijdje duren. 

Zojuist zei FMNOOB:

Bedankt, maar ik ben ook wel eens vertrokken bij Feyenoord en Southampton zonder succes. Het helpt ook wel mee in Europa dat ik alleen de Nederlandse competitie heb geladen. Vooral in het begin van mijn avontuur met Leon de Kogel was het niet altijd succesvol. 

Het avontuur bij Goias was echt onverwacht. Ik ging daar eigenlijk  naar toe om te wachten op een betere club in Brazilië. Nu ga ik aan de slag in Canada en wie weet gaat dat wel een tijdje duren. 

Succes in Canada in ieder geval. Ben benieuwd wat je daar kan

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2047-2048 (2/2)

Kampioen van Oceanië

Zoals verwacht werd Leon de Kogel kampioen van Oceanië. In eigen regio oppermachtig, maar buiten dit continent lijkt het dat wij niks te  zoeken hebben.....

716360029_NewZealand_Fixtures.thumb.png.3055de2aae64fbca2a8ff3ff3a9f8120.png

Tussenstand

Leon de Kogel heeft een hele rits aan prijzen gewonnen, maar hoe ver is hij en wat heeft hij allemaal gewonnen?

Eerst gaan we kijken naar alle landenprijzen en dan kunnen wij zien dat alleen de lokale prijzen van de SEA en SAFF nog niet zijn gewonnen. De komende jaren ga ik kijken of Leon in Zuid(oost)-Azië aan de slag kan.

Spoiler

bondscoach.png.868b10941d9cea69a6af59fcbc3486a3.png

Als clubcoach heeft Leon ook al heel wat prijzen van zijn lijstje gewonnen. Alleen nog de North American League (CONCACAF League) en de Confederation Cup van Azië moet hij nog winnen. Helaas, is de CL van Nieuw-Zeeland niet mogelijk om te winnen in de standaard database van FM.

Spoiler

club.png.f6da01d89bb88f25460d04c6d8bd8034.png

Hoe nu verder?

In Oceanië heeft Leon de Kogel alles gewonnen en zijn focus is gericht op Zuid(oost)-Azië. De kans is wel groot dat hij naar het WK gaat voordat er een nieuwe uitdaging komt als bondscoach. In clubverband vertrekt Leon naar Valour FC in Canada. Hij wil graag de CONCACAF League winnen. 

Gloucester 2021-2022

Terugblik voorgaand seizoen

2020-2021 (National League North) was het jaar van de grote vier. Attractief voetbal, de topscoorder van de competitie, weinig blessures en een geweldige moraal. De play-offs werden gehaald, maar daarin bleek de koek op. Het enige negatieve puntje: veel te veel tegendoelpunten.

Doelstelling

Net als vorig seizoen was de doelstelling het behalen van de play-offs (top 7).

Transfers

Van de grote vier (Asante-spits; Mensah-linksbuiten; Dawson-middenvelder; McClure-rechtsbuiten) verliet alleen McClure de ploeg. Hij ging spelen in zijn thuisland Noord-Ierland. Van zesde klasse voetbal in Engeland naar een doelpunt op het Europese toneel (oké, voorronde Conference League tegen Lokomotiv Tbilisi, maar toch). Als vervanger werd Ward gehaald. Verder werden Doorbar-Baptist en Daniels toevoegt aan de selectie. Ward groeide uit tot een steunpilaar van het elftal, Doorbar-Baptist maakt veel progressie, wat resulteert in een basisplek en een oproep voor Australië onder 20. Daniels valt tegen maar is een mooie aanvulling voor de breedte.

Tactiek

Tactische was het doel om minder doelpunten tegen te krijgen. Vandaar dat we afstapten van de 4-2-4 breed en overgingen op een 4-3-3 VM breed. Een spits miner en een controleur erbij om meer grip te krijgen op de tegenstander.

Het seizoen

De start was goed. Dat wil zeggen, de eerste wedstrijd. Daarna was het droevigheid troef. Toen de tactiek eindelijk aansloeg begon een ander noodlot. Blessure na blessure, en voornamelijk bij de bepalende spelers. Het hele seizoen hikten we achter de play-off plekken aan. De hoop bleef, tot in februari onze sterspeler van vorige seizoen, Dawson, zijn onderbeen brak. 10 maanden uit de roulatie, wat voor hem reden was om te stoppen met voetbal. Nog geen maand later kreeg onze andere sterspeler, spits Asante, precies dezelfde blessure. Ook hem zijn we voorlopig kwijt. Er werden nog paniekhuurlingen aangetrokken, maar een nieuwe slechte reeks volgde. Gelukkig kon ik het bestuur overhalen om de klus af te maken, maar de play-off plekken waren uit het zicht. Daardoor wat jeugdspelers de kans kunnen geven en werd het seizoen nog enigszins goed afgesloten met het linke rijtje.

Spoiler

stand.thumb.png.7cea4e97614a76817a54b93d18450b33.png

Spoiler

opstelling.thumb.png.cc35400ed54749a77cf5701a12d563e9.png

Selectie

Doel: De oude Cole werd vervangen door de 24-jarige Lovett. Hij keepte een zeer degelijk seizoen met een clubrecord aan clean sheets (18 wedstrijden). Ook verwierf hij een plek in de Gloucester beste 11 aller tijden.

Verdediging: Net als vorig seizoen speelde Whittle veel op links. Op rechts deed nieuwkomer Doorbar-Baptist het indrukwekkend goed. Centraal is Jones een vaste waarde geworden. Daarnaast speelde vaak Gunning, maar hij paste mentaal niet bij de club, begon te zeuren, haalde de moreel van het elftal omlaag en mocht vertrekken naar Dartfort (dat dit jaar degradeert en we volgend seizoen weer bij ons in de competitie hebben).

Middenveld: Dawson speelde geweldig tot hij met pensioen ging. Naast hem maakte O'Sullivan de stap tot basisspeler in de selectie.

Buitenspelers: Mensah deed het weer steengoed op de linksbuiten, en nieuwkomer Ward was de revelatie van het seizoen. Hij verbrak het record van meeste assists voor de club in één seizoen en maakte de meeste doelpunten. Ook werd hij meteen opgenomen in de Gloucester beste 11 aller tijden.

Spits: Waar hij vorig jaar aan de lopende band scoorde, ging dat dit jaar een stuk minder. Toch behaalde hij ‘gewoon’ het hoogste gemiddelde van het hele team. Helaas zijn we Asante volgend seizoen nog maanden kwijt door zijn blessure.

Spoiler

458930167_XI2021-2022.thumb.png.07cfdb4350b5880f537aa35ef747704c.png

Spoiler

1468321449_XIAllertijden.thumb.png.9aab2a0e7f72787f62a691eb2cc9dfb1.png

Doelstelling volgend seizoen:

Gezien de financiën worden wat overbodige spelers geloosd, en zal de club zich richten op de eigen vijver om in te vissen. Verder willen we ons weer gaan plaatsen voor de play-offs. Hopelijk loopt het seizoen voorspoediger dan dit jaar. Eerst maar eens kijken of we iedereen kunnen behouden in de zomer.

Gepost (edited)

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2048-2049

2048

Een nieuwe club en een weer een aparte uitdaging. De competitie in Canada is opgesplitst in  een lente en een herfstcompetitie. De winnaars van deze competities (of de beste nummer twee over beide competities opgeteld bij dezelfde kampioen) mogen in een tweeluik bepalen wie de algehele kampioen is.  Valour blameerde zich in de lente-variant en Leon de Kogel moest ervoor zorgen dit die titel toch kwam. 

Ik dacht dat ik een geweldige selectie kon samenstellen voor dit niveau. Miljoenen op de bank en genoeg goedkope regens die ik kon binnen halen, maar er was een reden voor dat enorme budget. In de Canadese competitie mag er maar € 12.500 per week worden uitgegeven aan spelerssalarissen en je mag maximaal 23 spelers hebben.  Kortom, ik moest het met deze selectie grotendeels doen. 

Veel Canadese clubs zijn gelijkwaardig, maar wij werden eerste en mochten meedoen aan de finalewedstrijden. 

Spoiler

908101169_CanadianPremierLeague_Profile.png.b5f7b9d9b82c23e4b691aa5a8d366d69.png

In de finale waren wij oppermachtig en plaatsen wij ons ook voor continentaal voetbal. 

1058629852_CanadianPremierLeague_Profile-3.png.684696acc71322ac6da0fe8c8d47b292.png

Lente 2049

Aangezien continentaal voetbal pas in de zomer spelen konden wij ons focussen op de competitie. De lentecompetitie was best zwaar, omdat er in het spel alleen in april en mei wordt gevoetbald. Dus 14 wedstrijden in een korte tijd. Daarnaast was er ook de Canadese beker, maar die lieten wij schieten. 

Spoiler

1680747564_CanadianPremierLeague_Profile-5.png.cf50df09d9968a945a642d71c0c3b015.png

Nieuw-Zeeland

Met het eerste elftal was er niet veel te beleven, maar we mochten wel naar de Olympische Spelen. Laten wij het er maar bij houden dat dit meer een informatieve trip was....

2107124733_NewZealandUnder23s_Fixtures-3.png.d3cc51107230c55de43dd0d03f3677b2.png

Hoe nu verder?

Als bondscoach zoek ik een nieuwe uitdaging, maar het is waarschijnlijk dat ik met Nieuw-Zeeland naar het WK ga. Met Valour FC ben ik al geplaatst voor de kampioensfinale, daarom kan ik mij lekker focussen op continentaal voetbal. 

Edited by FMNOOB

Leon de Kogel:  De Bondscoach Challenge 2049-2050

CONCACAF Cup (North American League in FM)

Een nieuw en onbekend toernooi voor mij. Ik dacht dat Canadese ploegen kansloos waren in dit toernooi, maar dat bleek om de CL te gaan. Regelmatig komen Canadese ploegen bij de beste vier, maar één keer werd deze prijs gewonnen door een Canadese ploeg.  Aangezien alleen Canada speelbaar is in de standaard FM-database moest ik het opnemen tegen 'grijze teams'. Op basis van de spelers die wel zichtbaar waren was er eigenlijk, maar één tegenstander waarvoor ik bang zou moeten zijn: Deportivo Saprissa. Deze ploeg is bijna elk jaar winnaar van dit toernooi en er zitten twee potentiele wonderkids in dit team. 

Ik nam een gok, dat je alleen kan doen voor snel succes. Ik kocht diverse spelers, maar schreef deze niet in voor de nationale competitie. Ja, ik kreeg hierdoor aardig wat boze spelers, maar door het salarisplafon van de competitie kon ik deze spelers gewoon niet inschrijven. Ik ben hier ook alleen maar voor deze prijs en na het winnen ervan ga ik ook weer weg, dus de lange  termijn boeit mij dan ook niet. 

1674249794_ValourFootballClub_Fixtures.thumb.png.4c70bad95814b6301782a2310a0b9e41.png

Onze grote concurrent Saprissa kwamen wij al in de kwartfinale tegen en we beslisten het thuis met een waar spektakel, Daarna was het eigenlijk een zekerheid dat wij deze prijs zouden winnen. Kortom, de CONCACAF Cup staat nu ook op het lijstje van Leon de Kogel!

In eigen land en de CL

Aangezien wij al geplaatst waren voor de kampioensfinale was de competitie geen prio. WE werden ondanks het drukke speelschema ook eerste deze herfstcompetitie en werden uiteindelijk ook met gemak Canadees kampioen. 

747883784_CanadianPremierLeague_Profile-9.png.ea1915de5e494113bb6cd083bbade8e3.png

Voordat ik afscheid nam van Valour FC wilde ik eens zien wat deze ploeg ook kon brengen in de CL. Doordat wij bij de beste zes zaten van de CONCACAF Cup mochten wij deelnemen aan dit toernooi.  We mochten meteen aftrappen tegen een titelkandidaat, Cruz Azul.  Na de thuiswedstrijd leek het erop dat wij niet verder gingen, maar onze kamikaze aanval in de uitwedstrijd zorgde voor een ware stunt. 

Daarna troffen wij de oude club van Leon de Kogel en titelverdediger América. Die ploeg was een maatje te groot voor ons. Achteraf, kan ik trots zijn op deze ploeg. We zaten bij de beste acht van Noord-Amerika!

304299222_ValourFootballClub_Fixtures-3.thumb.png.a45bc60ccb569073b763f9a8eaac87f4.png

Nieuw-Zeeland

We mochten naar het WK en kregen een pittige loting. Helaas, geen ploeg uit Afrika of Azië, maar wel met het land waarmee Leon de Kogel in de vorige editie wereldkampioen werd (Mexico). We boden goed verzet, maar kwamen alsnog tekort. 

589328624_NewZealand_Fixtures-3.png.ba5d054f1e020bac572cc2a4374436ef.png

Wat gaat Leon nu doen?

Leon de Kogel is nu clubloos en hoeft alleen nog maar de Conference Cup van Azië te winnen. Echter, komen hier weinig speelbare clubs in uit en het liefst wil ik deze prijs winnen met de ploeg waar Leon de Kogel zijn debuut maakte als clubcoach, Selangor. Deze club is nu een ware topclub in Maleisië en wint bijna elk jaar de titel. Kortom, ik moet wachten totdat deze club een fout maakt of ik moet uitzoeken in welk ander land ik een avontuur moet aangaan. 

Als bondscoach wil ik graag naar India, Indonesië of Maleisië. Met deze drie landen kan ik kampioen worden van Zuid-Azië of Zuidoost-Azië. Ik hoop naar de Azië Cup bij één van deze landen aan de slag te gaan. 

Gepost (edited)

Ondertussen alweer een tijdje bezig in mijn save met SC Bastia. Een voetbalclub gevestigd op Corsica; een eiland in de middellandse zee met iets meer dan 300.000 inwoners. In 2017 werd de club failliet verklaard en teruggezet naar de National 3, het vijfde niveau in het Franse voetbal. Vervolgens promoveerde zij direct weer naar het vierde niveau en ook weer richting het derde niveau. Ook de competitie waar je ze bij de start van FM zal vinden.  1 van de doelen van mijn save was om eerder dan PSG, de CL te winnen. Dat is in 2029 gelukt.  Het succes zal ik verder proberen uit te breiden om in alle nationale competities de ‘recordhouder’ te worden en in alle Europese toernooien de Franse ploeg te worden met de meeste overwinningen.

Dit houdt in dat ik moet winnen:

Lique 1: 14x, 5x gewonnen 

Coupe de France: 15x, 6x gewonnen 

Franse supercup: 13x, 3x gewonnen

Conference League: 1x, 1x gewonnen 

UEFA cup/Europe League: 1x, 1x gewonnen 

Champions League: 2x, 1x gewonnen 

Europese supercup: 1x, 1x gewonnen

Ja ik snap dat dit nog kan veranderen als ik zelf eens faal, maar dit is hoe het er nu voor staat

Ik probeer zo'n realistisch mogelijk tranferbeleid te hanteren. Voor zover dat mogelijk is.  Mijn focus ligt als Franse club dan ook voornamelijk op Franse, Belgische en Afrikaanse spelers. Al zal ik een mooi buitenkansje natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan natuurlijk.

Het bestuur besloot direct na de promotie naar L2, om een nieuw stadion te gaan bouwen. Totdat deze af was speelde we onze wedstrijden in het stadion vann Nice. Het stadion is daarom ook niet naar mij vernoemd, maar naar Pierre Cahuzac. Oud voetballer en trainer die Bastia in de jaren 70 naar de ECII finale leidde. Voor de PSV’ers hier misschien wel bekend want zij wonnen toentertijd de tweede wedstrijd en gingen met de prijs aan de haal. 

stadion

Faciliteiten

De organisatie

technische, scouting en medische staff

Aantal leuke newgens 

Ruben Thomas

Ezequiel Hall

Obinna Yusuf

Freddy ik waag me niet aan zijn achternaam

Mamadou Diallo aka de Franse Lewandowski

Eddy Moreau

Laurent Le Hir

Moet voor het komende seizoen nog wat versterken in de breedte op een paar posities, maar de selectie ziet er goed uit. Van zo'n Diallo hoop ik zijn persoonlijkheid nog aan te kunnen passen wat temperamental is wel vervelend. Maar oh oh oh wat is hij goed verder. 

Buiten de gewonnen CL finale is tot nu toe dit denk wel het mooiste moment geweest. Het kampioenschap bij notabene PSG binnen halen. 

Kampioenspot

Edited by Regis