Jump to content

[FM21] Brabantse nuchterheid in Breda

Jkx05
 Share

Recommended Posts

7 uur geleden zei komodo25:

Aardig gehandeld maar meer uitgeven dan er binnenkomt hoort een negatieve balans op te leveren

De bedragen voor in & uit stonden door mijn stommiteit omgedraaid. Bedankt voor de oplettendheid, het is inmiddels aangepast!

Edited by Jkx05

1393806754_BannerBrabantseNuchterheidinBreda(6).jpg.c88f189d3b88bb952c405adfd93034d4.jpg

“Tussentijdse evaluatie”

De korte winterstop van twee weken is aangebroken. Tijd om even te evalueren en terug te kijken naar de eerste seizoenshelft.

NAC begon allesbehalve voortvarend. Tegen Helmond Sport werd in de eerste wedstrijd direct duidelijk dat de selectie nog lang niet klaar was voor een jacht op promotie. Uiteraard heeft de reorganisatie op iedereen een enorm effect gehad. Vooral de spelers die op de transferlijst werden geplaatst staken de ontevredenheid niet onder stoelen of banken. Helaas had dit zijn invloed op de sfeer binnen de kleedkamer. Vooral voor de nieuwe jongens was de gespannen sfeer ontzettend benauwend.

De Nederlandse competities krijgen regelmatig de stempel Micky Mouse-competitie. Ook in de Keuken Kampioen-divisie is dit toch wel het beeld in de eerste seizoenshelft. Iedereen kan klaarblijkelijk van elkaar winnen. Enkel NEC stijgt boven iedereen uit en is fier koploper. NAC vond zich, voornamelijk door een extreem slechte oktobermaand, na 11 wedstrijden terug op de 17(!) plaats. De vele late uitgaande transfers in oktober hadden veel effect op de spelers, waardoor zij als team compleet uit elkaar vielen. Veel onzekerheid en ontevredenheid zorgde er uiteindelijk voor dat in oktober geen enkele wedstrijd werd gewonnen (GVGVVG).

Na oktober werd de rug gerecht. De spelers gooide het schroom van zich af en voornamelijk de terugkeer van aanvoerder Moreno Rutten na zijn blessureleed had zichtbaar effect op het elftal. In de decembermaand wist NAC hierdoor drie belangrijke overwinningen op rij te boeken. De Parel van het Zuiden vindt zich hierdoor terug op de 6e plaats op de ranglijst.

Spoiler

1025654322_KeukenKampioenDivisie_Profiel-2.jpg.e97b898325671eeea105a90ec2c9dd92.jpg

Kox is uiterst tevreden over de rol van Sydney van Hooijdonk en Mounir El Allouchi. Beide spelers stonden op wanneer de trainer dit van hen verlangde en hebben met hun inzicht en goals de ploeg op sleeptouw genomen. Ralf Seuntjens wist daarentegen de hoge verwachtingen niet waar te maken in de punt van de aanval. Voornamelijk mentaal had de targetman het ontzettend moeilijk. Na een te lange doelpuntloze reeks en commentaar op de staf is de routinier zijn basisplaats kwijtgeraakt. In de 5-2-2-1 formatie werd Van Hooijdonk in de spitspositie gezet, waar hij eerder aan de linkerkant stond. Nieuwe aanwinst Blummel verving Seuntjens in de basiself en kwam op de oude positie van Van Hooijdonk te staan.

Ook een belangrijke rol is weggelegd voor Norichio Nieveld. De centrale verdediger werd op amateurbasis aangetrokken, waarbij iedereen verwacht had dat hij voornamelijk een kleedkamerfunctie ging vervullen in het elftal van Kox. Echter blijkt de ervaren kracht zijn verdedigende kwaliteiten nog steeds te bezitten, waarmee hij inmiddels een vaste basisplaats heeft afgedwongen in de vijfmans-verdediging.  

1404252582_Opstelling01-21.thumb.png.50deeed5ba916af76e63eac96300e8b4.png

Spoiler

@Copywriter  @mattihamstra  @JordiW.  @chrisje1993  @komodo25  @delichris  @Titan  @Fantasy  @Marius  Weer bedankt voor alle reacties en complimenten.

Dit is toch wel by far de lastigste save ooit voor mij. Hiermee is maar weer eens aangetoond dat het mentale extreem belangrijk is in FM. Zo'n reorganisatie is uiteraard de beste manier om de samenhang in je elftal compleet te vernielen. De transferperiode die door Corona tot ver in oktober duurt is hierbij geen voordeel gebleken. Gelukkig is het inmiddels redelijk op de rit. Tijd om te gaan bouwen aan een mooie Brabantse toekomst voor deze club! 

Edited by Jkx05

1393806754_BannerBrabantseNuchterheidinBreda(6).jpg.c88f189d3b88bb952c405adfd93034d4.jpg

“Recordtransfer voor NAC”

NAC heeft diep in de buidel getast om het elftal nog meer Brabantse invulling te geven. Opnieuw komt er een groot talent over van N.E.C. Bart van Rooij is na Robin Roefs en Souffian El Karouani het derde talent wat dit seizoen de overstap maakt naar Breda. Met de transfer is maar liefst 1,4 miljoen euro gemoeid. Van Rooij gaat aan de rechterkant van het veld een tandem vormen met zijn (bijna) naamgenoot Kaj de Rooij.

Spoiler

1371886592_BartvanRooij_Profiel.thumb.png.b752e3c68658c07c80f1e857059fa762.png

Het betaalde transferbedrag is een nieuw record in de geschiedenisboeken van de Bredase club. Een opvallend oud record in de huidige tijd in de voetbalwereld. Ondanks dat er de afgelopen jaren door veel clubs met geld wordt gesmeten staat bij NAC het transferrecord al vanaf 2006. Destijds werd Brian Pinas aangetrokken van Cercle Brugge voor een bedrag van €700.000,-. Nu is het record dus verdubbeld met het aantrekken van Bart van Rooij.

De 19-jarige rechtsback speelde in de eerste seizoenshelft bijzonder goed bij koploper N.E.C. Met vijf assists en een gemiddelde beoordeling van een 7,2 was hij een belangrijke schakel in de ploeg van Rogier Meijer. Het is dan ook niet gek dat NAC een groot deel van het vastgestelde transferbudget moet gebruiken om de tiener uit Escharen per direct te kunnen verwelkomen in de selectie.

Plannen voor het trainings- en jeugdcomplex

Inmiddels heeft het bestuur mooi nieuws aangekondigd. Om de doelstellingen de komende jaren te kunnen behalen heeft men geld beschikbaar gesteld voor zowel het trainingscomplex als het jeugdcomplex. De verbouwingen zijn per direct gestart. De afronding van de werkzaamheden staat gepland op 12 oktober 2021.

Spoiler

@Copywriter  @mattihamstra  @JordiW.  @chrisje1993  @komodo25  @delichris  @Titan  @Fantasy  @Marius Het is me inmiddels duidelijk dat er maar weinig goede verdedigers uit Brabant beschikbaar zijn, dus moet ik voor dit soort grotere talenten in de KKD veel geld neerleggen om geborgd te zijn voor de toekomst. Nieveld, Fleuren en Joppen gaan helaas niet eeuwig mee en beginnen al af te takelen qua stats.

Heb nog aangeklopt bij Virgil van Dijk, maar helaas wil hij nog even wachten met zijn terugkeer naar Nederland :sorry:;c

Edited by Jkx05

48 minuten geleden zei Copywriter:

De vraag is wordt er met de ingame editor gespeeld? Dan is er veel mogelijk :sorry:

Rare aanname m.i. De editor heb ik nog nooit gebruikt en zie ik als pure spelbederf.

Makkelijk laten gaan vind ik daarnaast ook totaal niet van toepassing. 1,4mil (en 600k voor El Karouani) vind ik alles behalve makkelijk laten gaan. Voor een rechtsback van een KKD-elftal is dat toch wel de hoofdprijs. Roefs was daarnaast nog jeugdspeler en kon middels een contract zonder onderhandeling met NEC worden binnen gehengeld (uiteraard met een standaard vastgestelde vergoeding).

Edited by Jkx05

3 minuten geleden zei komodo25:

Heb niets over makkelijk gaan gehad he. Alleen dat de spelers makkelijk kiezen voor een club die niet direct veel hoger staat aangeschreven. Vind dat wat verrassend maar bedoel er verder niets mee hoor

Qua spelers heb je daar inderdaad gelijk in. Reputatie van NEC en NAC ligt in het spel nagenoeg gelijk, waar NEC toch direct gaat promoveren dit seizoen. Dacht voornamelijk dat je het over NEC als club had welke makkelijk zijn spelers liet gaan. 

Excuses voor de vergissing, sloeg ook vooral aan op de aanname van Copywriter.

25 minuten geleden zei Jkx05:

Rare aanname m.i. De editor heb ik nog nooit gebruikt en zie ik als pure spelbederf.

Makkelijk laten gaan vind ik daarnaast ook totaal niet van toepassing. 1,4mil (en 600k voor El Karouani) vind ik alles behalve makkelijk laten gaan. Voor een rechtsback van een KKD-elftal is dat toch wel de hoofdprijs. Roefs was daarnaast nog jeugdspeler en kon middels een contract zonder onderhandeling met NEC worden binnen gehengeld (uiteraard met een standaard vastgestelde vergoeding).

Niet raar want er zijn er genoeg die voor een game bepaalde spelers willen halen en met de ingame editor werken.

Was geen aanname maar een vraag.