Jump to content

[FM21] Eindhoven is Blauw WIt

Niejo101
 Share

Recommended Posts

image.png.d3b1ab6aa6edce4783b89b90622a18b4.png

8.

Er zijn nog maar een paar minuten te spelen als Jorn Vancamp de bal aangespeeld krijgt. De verdediger dwingt hem helemaal naar de zijkant van het veld, maar gelukkig is daar Sylla Sow die hem met een goede loopactie een aanspeeloptie in de zestien biedt. Sow kaatst de bal gelijk weer terug naar Vancamp, die op zijn beurt de bal in kan spelen op de aangesloten Laros Duarte. Niemand had Duarte opgepikt, dus de middenvelder kan inschieten vanaf een meter of 14, en dat doet hij feilloos. Met amper nog tijd om te herstellen op de klok tekent hij voor de winnende treffer tegen FC Groningen. Het is een onbeschrijfelijk gevoel dat zich van je meester maakt; het besef dat de eerste driepunter van het seizoen behaald is. Na slechts twee punten uit de eerste drie duels voelt dit als een bevrijding.

Julian Lelieveld maakt in deze wedstrijd zijn debuut vanaf de bank voor FC Eindhoven. De rechtsback werd op de valreep nog aangekocht van De Graafschap, om de langdurig geblesseerde Vermeulen te vervangen. Julian stond al langer op mijn shortlist, dus de deal was snel in kannen en kruiken. Voor 245k komt hij over van de Superboeren, waardoor we voor de komende jaren naast Justin Ogenia een betrouwbare rechtsback hebben.

Julian Lelieveld

De wat minder verlopen start was ergens wel verrassend te noemen, aangezien in de voorbereiding veelal gewonnen werd, en geen een keer het onderspit gedolven moest worden. Als je in het voorseizoen dik wint van NAC en zelfs FC Kopenhagen weet te verslaan, verwacht je niet dat je vervolgens  met hangen en wurgen tegen datzelfde NAC en medepromovendus Telstar slechts tweemaal een puntje pakt.

Voorbereiding

Na de overwinning op FC Groningen sluipt er echter iets in de hoofden van mijn spelers. Waar het hele voetballandschap verwacht dat FC Eindhoven linea recta weer terug zal keren naar de eerste divisie, gloeit er een vonkje van hoop binnen de club. Een paar meer van dit soort resultaten, wat zou er dan mogelijk kunnen zijn? Ook Fortuna Sittard ging over de knie, waardoor een mooi sprongetje op de ranglijst gemaakt werd.

Natuurlijk werd daarna her en der nog puntverlies geleden, maar over het algemeen presteerde mijn blauw-witte armada ruimschoots boven verwachtingen in de eerste dertien wedstrijden van het jaar. Toen werd de flow echter ruw doorbroken. In november en december werd geen enkele overwinning behaald. Ook geen nederlagen of remises overigens, want in haar oneindige wijsheid besloot de FIFA in 2010 het WK 2022 aan Qatar toe te wijzen. Derhalve ligt het clubvoetbal deze herfst compleet stil, en kan FC Eindhoven zich richten op het hervatten van de Eredivisie in januari, wanneer het speelschema geen enkele ruimte voor onvoorziene omstandigheden toe zal laten.

Na 13 wedstrijden staat mijn FC Eindhoven op een wonderschone zesde stek, mede te danken aan de heerlijke overwinning in de laatste speelronde tegen AZ. De Alkmaarders beten zich stuk op de hechte defensie in het Jan Louwers Stadion, en liepen aan de andere kant van het veld tot tweemaal toe in het mes. Het is het resultaat dat tot nu toe het meest tot de verbeelding heeft gesproken, maar het seizoen is nog lang…

WedstrijdenTussenstand

Bedankt voor jullie reacties! Het tempo in mijn game ligt helaas wat lager dan ik zou willen, maar uiteindelijk komen we er wel :) 

@Fantasy @Marius @chrisje1993 @Jkx05 @Titan @Copywriter @mattihamstra @FC Bruges @komodo25 @delichris @Michaelinho* @JordiW. @ElMarcos @V-Traxx @spaansetukker @KayDeManaager @FM_Lesly @boydjoman

Mocht je geen standaard mention van mij willen, laat het dan gerust weten :) 

Edited by Niejo101

image.png.d3b1ab6aa6edce4783b89b90622a18b4.png

9.

Dat dus nooit meer. Zonder me hier al teveel met politiek in te laten, moet me toch nog even van het hart dat die hele poppenkast dat zich het Wereldkampioenschap noemde wat mij betreft dus nooit of te nimmer in Qatar gehouden had moeten worden. Een eindtoernooi hoort thuis in een land waar het ook daadwerkelijk beleefd kan worden door de gehele bevolking. Niet zoals hier, waar het feitelijk een prestigeproject is gebleken van de oliesjeiks die er het meeste geld voor over hadden. Prachtige stadions, dat wel natuurlijk, maar verkoop dat maar eens aan de families van de Nepalese “gastarbeiders” (er zijn andere woorden te bedenken) die hun zoon, man of papa nooit meer terug zullen zien.

Anyway, een lang verhaal kort; Nederland ging in de achtste finale ten onder aan Brazilië, dat later derde zou worden ten koste van Argentinië. Het toernooi werd gewonnen door de Duitsers (hoe kan het ook anders), Italië kreeg de troostprijs en daarna kon de hele bende weer de zandbak uit. In Europa wachtte de spelers vrijwel meteen weer de voortzetting van de competitie, waarin de wedstrijden hutjemutje gepropt waren om dat vermaledijde WK maar van een plekje op de kalender te voorzien.

Mijn spelers hadden er een rustige paar maanden op zitten, want we hebben natuurlijk (nog) geen WK-gangers in de gelederen. Eind december werden daarom een paar oefenpotjes gespeeld, weinig noemenswaardigs daartussen, waarna we in januari vol aan de bak mochten. Zoals je in de screens hieronder kunt zien, hebben we de vorm van voor de winterstop heel aardig door weten te trekken. Natuurlijk werd er nog verloren van Ajax en PSV, waardoor we op precies de helft van het seizoen nog steeds op de zesde plek stonden, maar de resultaten werden in de tweede helft van het seizoen nóg overtuigender doorgetrokken; de vaderlandse voetbalpers sprak al van een ‘fenomenale prestatie voor een promovendus!’ Nu had ik zelf eerlijk gezegd ook vooraf niet bepaald gerekend op een vierde plek. En als we in de slotfase niet zoveel punten hadden verspeeld, had dat ook zomaar een derde kunnen zijn. Ongekend...

Wedstrijden - Eindstand

Een belangrijk onderdeel van het succes van mijn FC Eindhoven werd de in de winterstop aangetrokken Albert De Ridder. De jonge Vlaming uit een dorpje met de alleraardigste naam Bierbeek (bij Leuven) kon gratis worden overgenomen van FC Volendam, waar men overduidelijk niet erg met het vasthouden van hun talenten bezig is. Albert is van origine een AMC, en past in die zin niet echt in mijn tactiek, maar hij kan ook prima als naar binnen komende linksbuiten acteren. Op die positie dwong hij dan ook al snel een vaste plek af in mijn basisopstelling.

Albert De Ridder (screen maart 2023)

Bedankt voor jullie reacties! Er is dit seizoen (22/23) erg veel gebeurd, daarom snel (morgenavond wellicht) nog een update. Samen zou het een te grote lap tekst zijn geweest...

@Fantasy @Marius @chrisje1993 @Jkx05 @Titan @Copywriter @mattihamstra @FC Bruges @komodo25 @delichris @Michaelinho* @JordiW. @ElMarcos @V-Traxx @spaansetukker @KayDeManaager @FM_Lesly @boydjoman

Mocht je geen standaard mention van mij willen, laat het dan gerust weten :) 

Edited by Niejo101
screen wedstrijden gefixt