Jump to content

[FM21] Eindhoven is Blauw WIt

Niejo101
 Share

Recommended Posts

image.png.d3b1ab6aa6edce4783b89b90622a18b4.png

6.

De winterse transferperiode. Persoonlijk hou ik er niet echt van om midden in het seizoen nog veel aan mijn selectie te wijzigen, maar soms dwingen de omstandigheden je toch om in januari te gaan handelen. Zo had ik te maken met twee ontevreden centrale verdedigers. Bart Biemans en Mawouna Amevor konden zich maar moeilijk schikken in hun nieuwe rol als bankzitter. Om ervoor te zorgen dat hun humeur niet over zou slaan naar de rest van de groep besloot ik ze hun zin te geven en te huur aan te bieden. Keerzijde voor hun was wel dat ze werden overgezet naar het reserveteam. Voor hen werd slechts 1 speler gehaald; Colin Rösler komt op huurbasis over van NAC, en tekent daarna meteen een contract voor nog eens twee seizoenen bij FC Eindhoven.

Ook in de aanval liep er ééntje sikkeneurig te wezen. De tegenvallende zomeraanwinst Balongo vond het maar lastig dat hij niet zo veel aan spelen toe kwam, en voor hem werd in Roda JC een gewillige koper gevonden. In eerste instantie werd jeugdproduct Ezra van der Heiden naar voren geschoven als tweede spits, maar toen de transfervrije Emanuele Pecorino zich meldde, werd deze 20-jarige Italiaan snel ingelijfd. Emanuele zit kort achter het niveau van Jorn Vancamp, en kan hem over afzienbare tijd van concurrentie voorzien. Over Vancamp gesproken; de Belg wordt dit seizoen nog gehuurd van Beerschot, maar volgend seizoen mag Jorn zich gewoon speler van FC Eindhoven noemen. Hij tekent ook tot medio 2024.

Rösler - Pecorino

Dan de prestaties van mijn FC Eindhoven in die eerste maanden van 2021; de slotfase van het seizoen. We stonden er natuurlijk heel aardig voor tijdens de jaarwisseling, maar mijn doel was natuurlijk het afdwingen van directe promotie, en en passant het liefst nog een kampioenschap vieren in het Jan Louwers Stadion. Ik zal er niet al te lang omheen draaien: Het is gelukt! Dankzij een onwaarschijnlijk sterke reeks van maar liefst 20 wedstrijden waarin niet verloren werd, namen we de koppositie over en hebben die sindsdien niet meer afgegeven. Natuurlijk waren er nog resultaten bij die zeer deden aan de ogen, met name de gelijke spelen tegen Jong Ajax en Jong PSV zorgden zo hier en daar voor een bidon die door de kleedkamer vloog, maar over het algemeen kan ik uitermate tevreden zijn over de manier waarop mijn jongens zich keer op keer wisten te manifesteren. In de thuiswedstrijd tegen de Graafschap op 1 april stelden we ons zeker van promotie naar de Eredivisie. Direct daarop wonnen we bij Dordrecht en doordat Jong Utrecht tegelijkertijd onderuit ging tegen Jong AZ, was ook de titel een feit! Natuurlijk had ik dat liever in eigen huis kunnen vieren in plaats van in het altijd sfeervolle Riwal Hoogwerkers Stadion maar so be it. Het is een seizoen geworden waar de supporters voor altijd met plezier aan terug zullen denken.

WedstrijdenEindstand

Het enige doel dat nu nog restte was het aanscherpen van enkele clubrecords; Het oude puntenrecord (80) uit 14/15 werd verbroken, alsook het laagste aantal nederlagen in een seizoen (6) uit 78/79. Bovendien keepte Stijn van Gassel zichzelf de recordboeken in door maar liefst 25 keer zijn doel leeg te houden! Vanuit de Eredivisie wisten PEC Zwolle en Sparta Rotterdam het hoofd niet boven water te houden, zij degraderen direct naar de Keuken Kampioen Divisie. De promotie / degradatie playoffs werden uiterst verrassend gewonnen door SC Telstar, dat dit seizoen op de tiende plek eindigde. De ploeg uit Velzen-Zuid schakelde achtereenvolgens Excelsior, GA Eagles en Almere City uit, waardoor de Witte Leeuwen volgend seizoen voor het eerst sinds 1978 weer op het hoogste podium verschijnen. Ik heb een beetje een zwak voor deze heerlijke cultclub die zichzelf vooral níet al te serieus neemt. Sinds seizoen 78/79 spelen FC Eindhoven en Telstar beiden onafgebroken in de Eerste Divisie, en de wedstrijden tussen deze ploegen worden dus niet voor niets met een kwinkslag “El Clasico del Primera Division genoemd”. Des te mooier dat we nu gezamenlijk het stapje omhoog maken. Ik vind het werkelijk prachtig!

Bedankt voor jullie reacties!!!

@Fantasy @Marius @chrisje1993 @Jkx05 @Titan @Copywriter @mattihamstra @FC Bruges @komodo25 @delichris @Michaelinho* @JordiW. @ElMarcos @V-Traxx @spaansetukker 

Mocht je geen standaard mention van mij willen, laat het dan gerust weten :) 

Edited by Niejo101

El Clasico del Primera Division :D Een traditie die volgend jaar gewoon op een hoger niveau wordt verder gezet :D 

Ongeslagen na de winterstop en zodoende ook met ruim verschil kampioen geworden. Ik neem aan dat de transfers ook hun bijdrage geleverd hebben en goed uitgepakt hebben. Die transfervrije Italiaan zag me er in ieder geval beloftevol uit.

image.png.d3b1ab6aa6edce4783b89b90622a18b4.png

7.

Ieder jaar is het weer een afweging die gemaakt moet worden. In hoeverre wil en kan ik mijn selectie een beetje herkenbaar houden. Bij FC Eindhoven loopt sinds jaar en dag een flink contingent Belgen rond, naast natuurlijk een boel Nederlanders, al dan niet uit Brabant afkomstig. Dat laatste is voor mij niet echt van belang, maar ik wil er in ieder geval voor waken dat ik niet iedere transferperiode een blik exoten open trek, waardoor mijn geliefde blauw-witte brigade er na verloop van tijd uit gaat zien als een heus vreemdelingenlegioen. Het lastige is wel iedere keer weer dat er met de stap naar de Eredivisie een kwaliteitsslag gemaakt moet worden, en zie maar eens de juiste Nederlanders en/of Belgen te vinden die de ploeg werkelijk versterken én voor een klein salaris (ik ga mezelf natuurlijk niet meteen in de schulden steken) willen komen ballen. Daarom zul je zien dat ik deze zomer ook een Noor (de al bekende Rösler), een Duitser, een Italiaan en een Fransman heb aangetrokken. Mijn blik blijft natuurlijk gericht op de ‘lage landen’, maar soms ontkom je er niet aan.

Maar goed, genoeg geklets, ik zal de nieuwe jongens eens onder de loep nemen.

Kyan van Dorp: Onze nieuwe tweede doelman. De jonge Jort Borgmans wordt een jaar verhuurd aan Katwijk om vlieguren te gaan maken, waardoor deze vacature open kwam te staan. Kyan komt gratis over van de PSV opleiding.

Lorenzo Lucchesi: Lorenzo werd ons aangeboden door dezelfde zaakwaarnemer als die van de al eerder aangetrokken Pecorino. Lucchesi gaat wedstrijden meedraaien met de reserves, maar moet er staan wanneer er blessures gaan komen bij de vaste keuzes centraal achterin.

Colin Rösler: De vaste keuze centraal achterin. Colin is de zoon van de roemruchte goalgetter Uwe Rösler en speelde het afgelopen halve seizoen al op huurbasis in het Jan Louwers Stadion. NAC laat hem nu vertrekken; their loss.

Thore Jacobsen: Op linksback viel er een gat door het aflopen van de huurovereenkomst van Finnsson. Dat wordt opgevuld door Thore. Een echte wingback die vanaf de flank voor veel gevaar zal kunnen zorgen.

Joey Antonioli: Een beetje een blinde gok. Na het nieuwsbericht gezien te hebben dat Feyenoord deze Volendamse jongeling wilde inlijven, bekeek ik de speler en zag dat hij door de gehele vaderlandse subtop op het verlanglijstje stond. Meteen een contract aangeboden; meneer hoeft maar 50k per jaar en dat kan ik missen. Bij binnenkomst blijkt dat-ie ook redelijk kan ballen, al valt er nog wel wat aan te schaven.

Laros Duarte: Met Laros ben ik erg in mijn nopjes. Hij komt transfervrij over van Sparta, en hoewel hij het afgelopen seizoen maar twee wedstrijden speelde weet ik zeker dat deze complete middenvelder voor ons een absolute meerwaarde is.

Sylla Sow: De enige speler waar we deze transferperiode een heuse transfersom aan hebben uitgegeven. Voor maar liefst 275k komt Sow over van RKC, en hij is het naar mijn mening ook zeker waard. Sylla was het afgelopen seizoen in de KKD goed voor 15 doelpunten en 4 assists, en dat bij een ploeg die onderin het rechter rijtje bivakkeerde…

Lucas Makan: Met het oog op de toekomst werd deze hangende linksbuiten alvast aan ons reserve elftal toegevoegd. Lucas staat meteen op de nominatie om verhuurd te worden, want ik wil dat hij veel wedstrijden gaat spelen om zo te groeien als speler. Op termijn verwacht ik dat hij van waarde gaat zijn voor de hoofdmacht.

van Dorp - Lucchesi - Jacobsen - Antonioli - Duarte - Sow - Makan

Selectie 22/23

Dan nog het volgende, we hebben een heuse rentree. Precies een jaar geleden nadat doelman Ruud Swinkels het Jan Louwers Stadion verliet, is hij alweer teruggekeerd. Niet onder de lat, maar aan de zijlijn, waar hij gaat fungeren als manager van de reserveploeg. Het is altijd mooi om op deze manier een echt clubicoon terug te laten keren. Welkom terug Ruud!

Bedankt voor jullie reacties! 

@Fantasy @Marius @chrisje1993 @Jkx05 @Titan @Copywriter @mattihamstra @FC Bruges @komodo25 @delichris @Michaelinho* @JordiW. @ElMarcos @V-Traxx @spaansetukker @KayDeManaager @FM_Lesly

Mocht je geen standaard mention van mij willen, laat het dan gerust weten :)