Jump to content

[FM21] De vlucht van de adelaar

Recommended Posts

• Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

7. De eindejaarsfeesten waren nog maar pas achter de rug wanneer we een overvolle speelkalender in januari te verwerken kregen. Maar liefst 7 competitiewedstrijden en een bekerwedstrijd stonde

5. December staat bekend als feestmaand maar qua speelkalender beloofde dit wel andere koek te worden. Beginnen deden we in Genua, op het veld van Sampdoria. We kwamen al snel op 0-1, via wie

14.     Het onvergetelijke sprookje van de kleine kampioenen Nummer 10 op rij voor Juventus? Of een bekroning voor het onvergelijke seizoen van promovendus Spezia? De Serie A

Posted Images

Specia Calcio.JPG

5.

December staat bekend als feestmaand maar qua speelkalender beloofde dit wel andere koek te worden. Beginnen deden we in Genua, op het veld van Sampdoria. We kwamen al snel op 0-1, via wie anders dan Nahuel Estévez. Onze rechtshalf moet zowat betrokken zijn bij meer dan de helft van onze doelpunten. We domineerden de ganse partij en de thuisploeg kwam amper voor in het spel. Een rode kaart na 72 minuten hielp hen alvast ook niet voorruit en wij mochten met drie punten als Sinterklaaskadootje terug naar huis.

Een week later kwam AS Roma op bezoek in het Alberto Picco stadion. We deden meer dan goed mee en de 1-0 van Diego Farias vlak na rust was niet eens onverdiend. Naarmate de minuten en seconden weg tikten droomden we steeds meer van een stunt. Maar deze werd doorprikt door een late gelijkmaker van de bezoekers. Bryan Cristante scoorde met een pegel vanop 21 meter in blessuretijd.

Een punt tegen een topclub werd op deze manier zo waar een zure appel om in te bijten maar we lieten het niet aan ons hart komen en reageerden met een 0-1 overwinning op het veld van Torino. Doelpuntenmaker van dienst was opnieuw de onvermijdelijk Estévez.

v2_large_b9fa13c6e2972853109e56d371c82c6

De volgende topper die op bezoek mocht komen in ons kleine stadionnetje was AC Milan. Een ploeg die tot de verbeelding spreekt maar we lieten ons niet van de wijs brengen en mochten zelfs al juichen na amper 6 minuten spelen. Diego Farias scoorde met een knappe volley. De bezoekers reageerden wel en namen ook het meeste balbezit voor hun rekening maar scoren zat er niet in, mede dankzij uitstekend keeperswerk van de man van de wedstrijd, Jeroen Zoet.

Alvorens te mogen genieten van een korte break mochten we nog afreizen naar Sardinië om het plaatselijke Cagliari partij te geven. Amper drie dagen na de loodzware partij tegen Milan zaten we duidelijk met zware benen maar een snelle dubbele voorsprong via centrale verdediger Chabot en sluipschutter Farias  bezorgden ons opnieuw drie punten.

01.jpg.b717d877877e55bddfe0964aec4c8bba.jpg

Bijgvolg mogen we met een droom van een tussenstand de eindejaarsperiode in.

02.jpg.fbe37af3c26c289ce01c5b69647d01a1.jpg

Reacties

Spoiler

@Titan @RubenS2 @Bingbangboem @ElPrincipito @chrisje1993 @mattihamstra @Niejo101 @Fantasy @glennix @Copywriter @FCbruges @komodo25 @ElMarcos @Mordurette @JordiW.

@Michaelinho* @V-Traxx @DGremlin @Krabby

@Jotew @spaansetukker

Bedankt voor alle reacties!

Een loodzware maand maar wel gewoon 13 op 15, en eigenlijk had dat 15 op 15 moeten zijn want die wedstrijd tegen Roma hadden we gewoon moeten winnen. Maar ik vermoed dat ik niet te klagen heb :)

WAT IS DIT?! Achterin de zaakjes zo goed op orde hebben dat één goal vaak genoeg is, wat een weelde :< Halverwege behoor je gewoon tot de titelkandidaten als je naar de tussenstand kijkt, ongekend. Als je dit weet vast te houden na de korte winterbreak dan is Europees voetbal volgend jaar een zekerheidje! 

Specia Calcio.JPG

6.

01.thumb.PNG.b3fdfad186e82e805ab19b41bfce9068.PNG

Ferrera trainer van het jaar

Onze landgenoot Emilio Ferrera is in de Italiaanse Serie A verkozen tot trainer van het jaar. Ferrera is pas sinds afgelopen zomer aan de slag bij promovendus Spezia maar maakte wel indruk in minder dan een half jaar tijd. Na dertien wedstrijden in de competitie bezet de bescheiden club immers de derde plek in de Serie A.

v2_large_3ef83a38f8b69c1c67103c722d32d07

De Spaanse Belg volgt op de erelijst Atalanta-trainer Gian Piero Gasperini op. Voordien ging de prijs tussen 2012 en 2018 maar liefst 6 keer naar een trainer van Juventus. Massimo Allegri mocht de prijs drie keer in ontvangst nemen, net zoals zijn voorgang Antonio Conte. Tussendoor stond toenmalig Empoli trainer Maurizio Sarri in 2016 op het hoogste schavotje. 

"Zeer vereerd, maar vooral hard blijven werken."

Emilio Ferrera reageerde vooral erg bescheiden op deze erkenning: "Ik ben enigszins verrast om deze prijs in ontvangst te mogen nemen nadat ik hier nog maar pas deze zomer aan de slag ben gegaan. Maar natuurlijk ben ik ook zeer vereerd. Toch mogen we ons niet te veel laten afleiden door alle complimenten maar moeten we vooral hard blijven werken. De competitie is immers nog niet eens voor één derde afgewerkt. Degradatiezorgen zijn momenteel misschien niet meer aan de orde, maar het is nog veel te vroeg om ons ergens op vast te pinnen en aan grootspraak te gaan doen."

02.thumb.jpg.07ee6ba8a81a423f49e041cca77e7a9e.jpg

Reacties

Spoiler

@Titan @RubenS2 @Bingbangboem @ElPrincipito @chrisje1993 @mattihamstra @Niejo101 @Fantasy @glennix @Copywriter @FCbruges @komodo25 @ElMarcos @Mordurette @JordiW.

@Michaelinho* @V-Traxx @DGremlin @Krabby

@Jotew @spaansetukker

Bedankt voor het reageren allemaal!

Even een andere soort update als intermezzo om ook wat in te spelen op al jullie enthousiaste reacties. Natuurlijk ben ik zelf ook heel opgetogen over de voorlopig derde plaats in de tussenstand, maar we zijn natuurlijk nog maar 13 speeldagen ver en iets als Europees voetbal lijkt mij nog zeer ver af. Aan wilde voorspellingen ga ik me dus nog niet wagen :)