Jump to content

[IDS] [FM21] De Gouden Knuppel

Recommended Posts

• Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoofdstuk 5: ontmoeting met het buitenland <1> De briefwisseling tussen Mahmadu en Till bleef aanhouden, zelfs nadat ze elkaar weer in levende lijve gezien hadden. Het vluchtelingenwer

Hoofdstuk 1: een verscheurde jeugd   > 1 < Mijn moeder was een animist en mijn vader hield van dieren. Veel meer weet ik niet over het tweetal dat verantwoordelijk was voor mijn g

Hoofdstuk 3: cultuurclash   <1> Vanaf het moment dat ik mijn zwerftocht richting Europa begon, had ik één doel voor ogen: een veilig bestaan opbouwen waarin ik kan zijn wie ik wil

Posted Images

123789181_Bannergoud.png.faa6677ae18eaa109a5200ad48b05a14.png

Hoofdstuk 2: de toenadering

> 1 <

‘We zijn hier allemaal achttien, maar voor jou kan ik wel een uitzondering maken.’ Eén van de zwaar opgemaakte meisjes op de parkeerplaats gaf hem een vette knipoog. Haar kleding en make-up moesten doen vermoeden dat zij reeds de volwassen leeftijd had bereikt, maar Mahmadu wist wel beter. Reageren deed hij niet. In plaats daarvan bleef hij voor zich uit staren naar de weg. Zo af en toe stopte er een auto of truck en stapten twee hoge hakken het voortuig in. Twee tientjes en een druiper later was de situatie weer hersteld en kon de cyclus zichzelf gaan herhalen. Vanuit het oosten begon de avond zijn intrede te doen. ‘Ik moet een plek voor de nacht vinden,’ zei hij tegen zichzelf, en stond op.

Hij wenkte één van de dames en vroeg waar zij vannacht zou slapen. ‘Overal waar jij wilt, schat.’ Mahmadu legde uit dat hij dergelijke intenties niet had en dat hij onderweg was naar Freetown om daar te werken aan zijn toekomst. ‘Willen we dat niet allemaal? Kijk ons hier staan nu, iedereen was ooit onderweg, maar is hier al te lang blijven hangen.’ Een crossmotor kwam de parkeerplaats op. ‘Shit, the boss man, ik kan nu niet verder praten. Snel, wegwezen! Wacht daarachter bij de lage schuur.’

‘Ik wil de wereld iets goeds terug doen.’ De Duitser keek versuft op vanachter zijn laptop en zag het gezicht van de man op de bank tegenover hem. Hij zag eruit als een zeventigjarige, al had het evengoed een tachtiger kunnen zijn. Hoofdhaar was nog amper te bespeuren, met uitzondering van een grijzend sikje onder de kin. ‘Ik wil de wereld iets goeds terug doen.’ De kersverse Champions League-winnaar begreep dat de woorden aan hem gericht waren en dacht tegelijkertijd aan zijn vrouw – ik moet je alles twee keer zeggen voordat je iets hoort of doet, verdammt noch mal. Voor zijn leeftijd stond de onbekende soepel op. Hij kwam dichterbij en stak zijn handen ter verontschuldiging voor zich uit. ‘Walter, aangenaam. Mag ik naast u komen zitten?’

Spoiler

@delichris: Nu FM21 volledig uit is, kan ik al beter een richting op gaan, maar het blijft nog even wachten op de integratie van het spel.

@RubenS2: Hopelijk zijn de verwachtingen niet té hoog!

@V-Traxx: Ik hoop dat het de goede kant opgaat; dank!

@Krabby: Thanks, en welkom (terug)! Gaat er van jou binnenkort ook nog een verhaal volgen? :) 

@Niejo101: Dankjewel, en welkom uiteraard!

@chrisje1993: Bedankt!

@mattihamstra: Wie weet - het begint er wel op te lijken...!

@Michaelinho*: Dat is dan ook precies de bedoeling ;) 

@Fantasy: Op die finale heb ik geen invloed, hoort niet bij de game ofzo ;c 

@Marius: Blijkbaar heeft de emotionele beslissing wel gewerkt, al weet ik er het fijne niet van - was er zelf niet bij... Och, wat is twijfelachtig :D 

@komodo25: Dat het een flink verhaal wordt, ben ik af en toe ook bang voor. Ik zal me proberen in te houden, haha.

@ElMarcos: Dubieus? Waar? Thanks!

Edited by Titan

123789181_Bannergoud.png.faa6677ae18eaa109a5200ad48b05a14.png

<2>

Ik vind mezelf terug in een truck die in de richting van Freetown rijdt. De klap op mijn achterhoofd bonkte nog na. Wat er gebeurde voordat zijn lichtschakelaar werd omgezet, herinner ik me nog goed. ‘Smeerlap, dacht je dat je niet op zou vallen tussen al die hoeren hier? Ik herken jouw soort uit duizenden. De onschuldige jongen uithangen, maar ondertussen allerlei homoziektes verspreiden onder de gezonde mensen.’ De militair die me had ontdekt was duidelijk dronken en had nog de geur van één van de veel te jonge meiden om zich heen hangen. Dat verzetje – God had vast een oogje toeschietelijk toegeknepen – wilde hij nu feestelijk afsluiten met het aftuigen en oppakken van een anders-geaarde jongeman.

Ik heb er vaker van gehoord. Bepaalde dromen zijn hier bij wet verboden en het leven met een geheim is niet ongevaarlijk. Waar ze me naartoe brengen, ga ik hoe dan ook gelijkgestemden ontmoeten die me met geopende armen en ritsen wilden ontvangen – niet de manier waarop ik mijn leven wil beoefenen. Met een nog altijd kloppend hoofd sluit ik mijn ogen. Voor me zie ik tante Ejatu. ‘Voor iedereen heb ik een beetje gespaard.’ Sinds ik op weg ben, heb ik nog niet gekeken hoeveel er in het stoffen zakje zat. Ik voel hoe de inhoud rinkelt wanneer ik het door mijn vingers laat glijden. Wat nou als ik hier een prijzig Über-ritje van kan maken?

Terwijl Mahmadu van de ene situatie in de andere belandde, beëindigden in Duitsland de twee mannen net hun gesprek. ‘Je bent een goede man, Till. Volgens mij kan ik samen met jou iets moois terugdoen voor de wereld, hoe klein het gebaar in perspectief misschien ook is. Goed, ik moet een vliegtuig halen, want er zijn nog veel landen die ik moet bezoeken. De oude man trok zijn kraag terug in de plooi, vouwde verrassend vlot zijn corduroybroek over zijn instappers en groette Till. ‘Succes op Cyprus, we spreken elkaar nog wel.’

Spoiler

@spaansetukker: vrij bloemrijke passage toch? ;c Bedankt man!

@Fantasy: beetje bij beetje zal FM geopenbaard worden in dit verhaal, hehe.

@Michaelinho*: thanks, ik ben bij dat het bevalt!

@chrisje1993: wederom bedankt voor je positieve reactie!

@Marius: goed om te horen dat het nog altijd bevalt. Humor is niet het doel an sich, maar ik wil het niet té serieus maken.

@mattihamstra: dat die twee iets met elkaar van doen krijgen, staat ondertussen wel in de sterren geschreven. Op welke manier nog niet. Bedankt!

@RubenS2: aha, een scherp lezer! Tja, wie zal het zeggen... ;) 

@delichris: haha, Walter Weiss, hopelijk in de oorlog niet van de verkeerde kant.

@ElMarcos: mooi om te lezen; dank voor het compliment!

@komodo25: daar sluit ik me volledig bij aan; haal zelf ook veel plezier uit lezen en aan verhalende novelles van andere users.

@ElPrincipito: bedankt voor de mooi woorden; blij dat het goed valt!

@V-Traxx: dankjewel! :)

@JordiW.: kijk aan, gelukkig blijft het nog altijd bevallen. Thanks!

Edited by Titan
  • Marius changed the title to [IDS] [FM21] De Gouden Knuppel
  • Marius pinned this topic