Jump to content

[IDS] [FM21] De Gouden Knuppel

Titan
 Share

Recommended Posts

123789181_Bannergoud.png.faa6677ae18eaa109a5200ad48b05a14.png

<2>

De zaak is heropend. Met dat bericht werd Mahmadu bij wijze van spreken wakker. Echt wakker worden doet hij dagelijks door op te staan, zich aan zijn kruis te krabben, het toilet te bezoeken, een ei te bakken en een plens water in zijn gezicht te gooien. Het eerste contact met de buitenwereld was dus het tekstbericht van Ruby; perfect nieuws om de laatste fase van het voetbalseizoen mee te beginnen. Een uur later liep hij al zijn dagelijkse rondje door de stad. Op de Oude Markt blonk de ochtendzon op de helft van de terrassen. Overal waar je kwam, hing een golf van opwinding. De plaatselijke club deed het goed en men durfde hardop te gaan dromen. Het ondenkbare was denkbaar geworden. Zou het ook werkelijkheid worden?

Wedstrijden.PNG.66ca730c68c87b670dc2b4c8f0dd8a9e.PNG

Niet degraderen was de opdracht aan het begin van het seizoen. Dat OHL er nu zo goed voorstaat, zou voor ontspanning moeten zorgen in de benen van de spelers. Het tegenovergestelde gebeurde. De hoopvolle verwachtingen van de fans en de volledige aandacht van de binnenlandse media, met clickbaitwebsites voorop, zorgden voor druk. In Mechelen werd het direct strijden voor de drie punten. Tot aan de 75e minuut gebeurde er niets en plots stond de thuisploeg op 1-0. De achterstand leek verlossend te werken op de zenuwen; in een kwartier tijd werd er een comfortabel ogende 4-1 zege uit het vuur gesleept.

Standaard Luik, de tegenstander in de naderende bekerfinale, liet op Den Dreef alvast de plannen zien voor de finale. De Rouches waren eenvoudigweg beter en vertrokken met drie verdiende punten oostwaarts. De op papier eenvoudige wedstrijden tegen Westerlo en Eupen werden opnieuw moeizaam gewonnen. In ’t Kuipje werd in de slotfase nog maar eens een achterstand weggepoetst. Tegen Lierse Kempenzonen werd voor de tweede keer dit seizoen niet gescoord; nogmaals werd het 0-0. Een kleine teleurstelling, die lichtelijk werd weggespoeld in het thuisduel met Sint-Truiden.

Citaat

738794942_standapril.thumb.PNG.ee3f8c83c0a236a9c4903a0c6e7bbf1a.PNG

Nog zeven finales wachten er – zes in de Kampioensgroep en eentje in Koning Boudewijn Stadion. 25.000 kaarten werden er verkocht aan fans van OHL, een aantal waar Den Dreef tweeëneenhalf keer mee gevuld kan worden. Leuven leeft!

Spoiler

@Kyrill: Haha, het is een heel grote Bah aan het worden, in de positieve zin van het woord!

@Emmerich.: Welkom en dank voor de mooie woorden!

@Marius: Daar lijk je zomaar gelijk in te kunnen krijgen. Mocht het allemaal goed lopen, dan kunnen de beeldhouwers aan de slag om de stad van een nieuw beeldje te voorzien :D 

@delichris: Zeer lekker, dank voor je reactie!

@FMNOOB: Vooralsnog is er geen enkele aanbieding geweest. Het contract loopt na dit seizoen af en er zijn zelfs geen gesprekken geweest vanuit het bestuur. Dat kan nog een interessante episode worden voor Mahmadu.

@ElMarcos: Helaas, een bonus zit er niet in bij goede resultaten. Enkel een straf wanneer er gedegradeerd zou worden. Slecht onderhandeld dus van onze vriend, hehe.

@RubenS2: Dank voor het scherpe lezen, dat lijdt vanzelf tot minder fouten ;c 

@mattihamstra: Dat kun je gerust stellen!

@JordiW.: Wat is hij lekker gewoon gebleven, he ;) 

@komodo25 @Fantasy

Netjes het reguliere seizoen afgesloten, al had je waarschijnlijk nog graag een paar extra puntjes gesprokkeld (tijdens het schrijven twijfel ik nu of ik Lierse nog een keertje zou vermelden :D ). De play-offs worden uitermate spannend, terwijl je ook nog eens een bekerfinale tussendoor moet afwerken. De ervaring zou in het voordeel van de concurrentie uit Brugge moeten zijn, maar misschien kan je wel blijven verrassen zoals al gans het seizoen.

Edited by Marius

Wat heb ik genoten de afgelopen dagen deze novelle van je door te lezen, Titan. Die Mahmadu maakt nogal wat mee, eerst in Luxemburg en nu in zowel België als Rusland! Leuk dat ook Fjodor en Till deel uit maken. Dat maakt het lezen nog leuker, graag een tag bij ieder volgend stukje tekst. Goede prestaties trouwens met zowel de nationale ploeg, Junglinster en OHL!

Edited by KayDeManaager

Gepost (edited)

123789181_Bannergoud.png.faa6677ae18eaa109a5200ad48b05a14.png

<3>

Voor het eerst in anderhalf jaar tijd dacht ik niet aan mijn – als er rationeel over nadenkt volstrekt onlogische – missie om Fjodor op vrije voeten te krijgen. Het had alles te maken met de opgebouwde spanning rondom OHL. Onwillekeurig gingen hierdoor mijn gedachten terug naar Junglinster, waar we ook richting finalemomenten gingen. Daar voelde echter amper iemand de druk. Wat er ook gebeurde, het was goed. Nu is er wel druk, terwijl niemand voorafgaand aan het jaar had verwacht dat we het tot hier zouden schoppen. Winkeliers in de stad bieden plotseling kampioensmerchanidse aan; laten shirtjes drukken met OHL Bekerwinnaar 2025. Kortom, men wilde iets en ik moest daarvoor gaan zorgen. Vroeger zou ik gaan onderduiken in dergelijke situaties, maar tegenwoordig probeer ik mijn hoofd omhoog te steken en elke uitdaging vol trots aan te pakken.

Wedstrijden.thumb.PNG.a83bc9b4f84b9bdb1824c4c76e92e9d8.PNG

De eerste, en eigenlijk ook enige finale was die voor de beker. Tot ieders verbazing hadden we Anderlecht in de halve finales volledig overrompeld en zagen we onszelf terug in het Koning Boudewijn Stadion te Brussel. Standard Luik, onze tegenstander, stak in een zeer goede vorm en in de voorgaande twee competitieduels hadden we nog niet van hen gewonnen (1-1, 1-2). We tastten elkaar de eerste helft af en kwamen niet tot scoren. Het leek een wedstrijd te worden die door één doelpunt een beslissing kreeg, wat ons bijzonder goed was uitgekomen, want Branco van den Boomen schilderde in de 57e minuut een bal in de kruising.

Een doorgeschoten bal over rechts zorgde ervoor dat het alsnog 1-1 werd. Khalid Miftah, een razendsnelle rechtsbuiten van amper achttien jaar was net ingevallen en maakte zijn eerste treffer in dienst van Luik. Een fikse tegenvaller, maar de doodssteek moest nog komen. Christopher Operi liet zien te zijn opgegroeid en Abidjan en probeerde een einde aan de nog jonge carrière van de zojuist genoemde Miftah te maken: donkerrood en met tien man de verlenging in. In die toegevoegde tijd gokte ik verkeerd. Ik wilde Standard verrassen door onze controleur op te offeren, maar dit pakte desastreus uit. In zes minuten tijd counterde onze opponent naar een 4-1 voorsprong. Op dit punt moet ik de jongens een compliment geven: ze bleven strijden kwamen zelfs nog terug tot 4-3 door twee perfect uitgevoerde tegenaanvallen. Hier bleef het bij en tot ieders verrassing werd een jonge Marokkaan dankzij zijn eerste profdoelpunten de man van de wedstrijd.

Beker.PNG.9f9eb6481b3655c2f27af89624e63e54.PNG

Sommige Leuvense ondernemers zagen de humor er wel van in en pasten met een zwarte stift hun merchandise aan door het woordje ‘geen’ toe te voegen aan de slogan. Geen paniek, want dan gingen we toch gewoon het nationale kampioenschap winnen? Nee, ook dat lukte niet. We hadden het gigantisch zwaar en in deze fase werd duidelijk dat OHL nog niet bij de gevestigde orde hoort. Vier van de zes wedstrijden moesten met reservedoelman Vincent Sels gespeeld worden, daar onze vaste doelman een polsblessure had opgelopen – dit tot grote hilariteit van sommige jeugdspelers. Hoe dan ook, we kwamen dichtbij, maar net niet dicht genoeg, en dat blijft ruk.

Kampioensgroep.thumb.PNG.42f560bbd3fb6b9455cd11198422974b.PNG

Spoiler

@FMNOOB: haha, en toch wil Mahmadu graag een prijs zien! De geruchten gaan de rondte dat er weldra een verbeterd voorstel wordt voorgelegd....

@delichris:  waarschijnlijk wachtte het bestuur op de eindresultaten, die natuurlijk invloed hebben op de inkomsten van volgend jaar. Er schijnt een nieuw contract in de maak te zijn.

@Kyrill: we hebben Club ontzettend goed weerstand geboden, maar uiteindelijk zijn ze in Brugge verdiend kampioen geworden!

@mattihamstra: Club is veruit de beste club op dit moment en hadden het vooral voor de winterstop pittig door het Europese programma dat ernaast lag. Uiteindelijk zijn zij de verdiende kampioen.

@V-Traxx: fan was je sowieso al toch, van OHL? ;c Dank!

@komodo25: een stunt zat er aan het einde van de rit niet in, maar we mogen terugkijken op een behoorlijk geslaagd seizoen.

@RubenS2: gelijdelijk wordt het beter. En nu houd ik op ;c Appeltje-eitje, kat in 't bakkie, zou je zeggen... Het mocht niet zo zijn!

@True_Legend: uiteindelijk was het de bedoeling om het per wedstrijd te bekijken, maar dat waren denk ik meer teams van plan. Alsnog aanschouw ik dit als een geslaagd seizoen, ook al werd er geen prijs gewonnen.

@Marius: hebben die Kempenzonen toch weer een bepalende rol gespeeld in de strijd om het kampioenschap :D Het was erg spannend en de prijzen gingen naar de ploegen die in principe in het voordeel waren qua kwaliteit (en punten).

@ElMarcos: het waren toch iets te veel finales voor OHL op dit moment. We hebben ons bovenin gemeld en daar gaat het nu om!

@Niejo101: wat betreft de sportieve prestaties heeft zich een anticlimax afgespeeld; laten we hopen dat dit geen voorbode voor de andere ontwikkelingen is!

@JordiW.: zo is het precies, geen prijzen, maar wel een tevreden gevoel over het hele seizoen. Tot het einde toe meegestreden en zelfs nog de topscoorders mogen leveren.

@KayDeManaager: dank voor de lovende woorden! Ik zal je uiteraard meenemen in de tags, en hopelijk vergeet ik dat niet!

@Fantasy

Edited by Titan

Hoe ruk het ook is om met lege handen te staan. Eigenlijk is het op basis van je status en verwachtingen die je vooraf had volkomen logisch. Positief gezien heb je de club echt zeer mooi op de kaart gezet. Dat is voor nu misschien wel het belangrijkste! 

En zo blijf je op het einde van de rit met lege handen ... (of kleeft er toch iets aan die polsen? :D) Nee, het is hard maar als promovendus zonder de nodige ervaring en waarschijnlijk net te weinig kwaliteit om twee/drie topwedstrijden per week aan te kunnen is het niet geheel onlogisch. Mahmadu moet vooral trots zijn, en zorgen dat OHL geen eendagsvlieg was.

44 minuten geleden zei Titan:

Tot ieders verbazing hadden we Anderlecht in de halve finales volledig overrompelt en zagen we onszelf terug in het Koning Boudewijn Stadion te Brussel. Standard Luik, onze tegenstander, stak ik een zeer goede vorm

Goed dat je geleidelijk ophoudt met dat soort woordgrapjes, nu nog met de dt-fouten en typo's ;) 

Zonder gekkigheid: een enorm spannende finale en een prima prestatie in het eerste seizoen op het hoogste niveau, maar op het einde merk je dat OHL nog net dat tikkeltje tekort komt. Geen nood: volgend jaar weer een seizoen. Al is de vraag of Mahmadu niet stilaan denkt aan elders nog meer poen pakken.

Wat een pech voor Leuven. Ik kan er niks anders van zeggen. Zowel in de beker als in de competitie ben je de eeuwige 2e. Hoe zuur is dat dan! Misschien kunnen Till en Mahmadu beter (G)leuven gaan preuven(proeven) in Leuven of in Rusland of waar ze nog zitten ;) .

26 minuten geleden zei RubenS2:

Goed dat je geleidelijk ophoudt met dat soort woordgrapjes, nu nog met de dt-fouten en typo's ;) 

Zonder gekkigheid: een enorm spannende finale en een prima prestatie in het eerste seizoen op het hoogste niveau, maar op het einde merk je dat OHL nog net dat tikkeltje tekort komt. Geen nood: volgend jaar weer een seizoen. Al is de vraag of Mahmadu niet stilaan denkt aan elders nog meer poen pakken.

Nee, ik moet geen drie dingen tegelijk doen, ben geen vrouw :D