Jump to content

[IDS] [FM21] De Gouden Knuppel

Titan
 Share

Recommended Posts

123789181_Bannergoud.png.faa6677ae18eaa109a5200ad48b05a14.png

<13>

‘Ha Till, ouwe pantybeuker!’ Bij aankomst op het trainingsveld stond de gehele selectie als één groep te wachten op ons. Ze hadden er lucht van gekregen dat hun Duitse trainer vandaag voor de laatste keer aanwezig zou zijn bij de club. Zelf had hij graag met de stille trom willen vertrekken – Till hield er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Gelukkig voor hem heeft hij in mijn een Afrikaanse vriend opgedaan die hem wel de aandacht wil schenken die hij verdient. De jongens hadden een klein afscheidsfeestje georganiseerd en gaven hem wat schijtlollige cadeaus: zeven ansichtkaarten van Duisburg (‘één voor elke avond van de week’), een mattenklopper (‘van je vrouw gekregen’) en nog wat prullaria. Ondanks het vele lachen kwamen er toch emoties bij Till naar boven op het moment dat hij een ingelijste groepsfoto met ons twee in het midden van mij kreeg. ‘Opdat je nog eens aan ons denkt.’

Een dag later was het zover; Till stapte in de taxi richting het vliegveld van Luxemburg. Het toestel zou hem terugbrengen naar de plek waar we allebei zo’n tien maanden geleden waren vertrokken, zonder dat we elkaar goed kenden. In minder dat een jaar zijn we nader tot elkaar gekomen. Veel gesprekken hebben we gevoerd. Gesprekken over het leven, onze verledens en over niets. Met recht beschouw ik hem als een vriend, wat het afscheid zwaarder maakt dan gedacht. Om een last-minute bromance voor de ogen van een Indiase taxichauffeur te voorkomen stapte hij vlug in. ‘Let goed op de jongens, Mahmadu. We schrijven!’ En weg was hij, terug naar de honderden andere Mahmadu’s die hoopten op een goed bestaan in Europa.

Intake.PNG.c53bc138a81e7e8d90c1a26c77110d26.PNG

Goed op de jongens letten, dat werd absoluut een taak voor me. Een aantal weken geleden werd er een compleet nieuw jeugdelftal gepresenteerd door Yannick Weber, onze hoofd jeugdopleiding. Stuk voor stuk jongetjes die qua postuur niet ver van mijn Afrikaanse tijd afzaten; amper vel op de botten en wankelend bij tegenwind. Tot mijn grote verbazing liep er ook een Chinees ogende gast tussen. Toen ik hem in het Engels vroeg hoe hij hier was beland, antwoordde hij in vloeiend Luxemburgs dat hij was geadopteerd, waarna hij een bal drie meter naast een ploeggenoot speelde – voetballen kon-ie niet. De enige speler die voetballend opviel volgens de trainers was Olivier Skrijelj. Er werd me aanbevolen dat ik hem komend seizoen bij de selectie moest halen, een advies dat ik maar ter harte neem.

1603737768_OlivierSkrijelj.PNG.f265593e036f4233e2b69996e00a0f40.PNG

Spoiler

@spaansetukker: daarmee is de kater direct verdwenen; uitstekend nieuws voor onze kleine vriend!

@Marius: het blijft een grote ontdekkingsreis voor Mahmadu; er zal ongetwijfeld nog veel volgen. Till verdwijnt uit Luxemburg, maar hij gaat niet vergeten worden...

@Fantasy: thanks voor de lovende woorden! De beloning is inderdaad prachtig voor de jonge coach.

@JordiW.: hij zal het nu zelf moeten laten zien; hij heeft in ieder geval meer dan genoeg geleerd.

@V-Traxx: haha, en, ik heb toch niet per ongeluk een bestaand persoon ingezet? :D Grote kans dat er wel iemand met zo'n naam rondloopt, daar niet van.

@mattihamstra: in dit geval was het een prettige kater gezien de goede afloop!

@delichris: een betaald contract had ik nog niet eens verwacht, maar blijkbaar was de stap naar semi-professioneel voldoende.

@ElMarcos: er valt in Luxemburg wel iemand weg op wie hij terug kan vallen (m.u.v. de woensdagavonden). We gaan zien hoe het vervolg loopt!

@RubenS2: ik denk niet dat Mahmadu de komende tijd veel aan de alcohol zal gaan; de kennismaking was bijzonder slecht. Maar goed, dat heb ik mezelf ook weleens wijsgemaakt :D 

@komodo25: that's the spirit, haha! Till verdwijnt niet volledig uit het verhaal, hij is alleen iets verder weg nu.

Edited by Titan

12 minuten geleden zei Titan:

zeven ansichtkaarten van Duisburg (‘één voor elke avond van de week’), een mattenklopper (‘van je vrouw gekregen’)

:-D

Kan me wel voorstellen dat het verder een emotioneel afscheid was! Die jeugdspeler ziet er niet al te schitterend uit, maar wat wil je ook op dit niveau.

Iedere nieuwe update tovert steevast weer een glimlach op mijn gezicht of doet me soms zelfs hardop lachen. Je blijft er een heerlijke schrijfstijl op na houden! Fantastisch seizoen gedraaid natuurlijk, proficiat met het ongeslagen kampioenschap en de bijbehorende promotie. Ben zeer benieuwd naar hoe het verhaal zich voor Mahmadu en Till verder gaat ontwikkelen!

123789181_Bannergoud.png.faa6677ae18eaa109a5200ad48b05a14.png

Hoofdstuk 4: internationale post

<1>

Junglinster, 10 augustus 2021

Gewaardeerde vriend,

Wist je dat ik er al mijn hele leven van heb gedroomd om een correspondentie te onderhouden met een persoon in het buitenland? Vroeger, toen ik een jaar of zes was, had ik vriendjes die soms brieven kregen van blanke mensen uit Europa of Amerika. Vaak waren het foto’s van katten of van een stel andere kinderen, soms van een weldadig ingerichte kerstmaaltijd; alsof hun honger door de aanblik van een foto gestild was. Uit schamele dankbaarheid stuurden die kinderen dan maar een tekening terug met wat blije gezichten. Het was voor hun voogden in het dorp voldoende om een toelage te krijgen uit één of ander goededoelenfonds. Een echte band werd nooit opgebouwd tussen die zogenaamde foster parents en de kindsoldaten in spe. Hoe anders is dat tussen ons?

Als je me kon zien, zag je hoe enthousiast ik ben. Mijn excuses als ik soms afdwaal. Laat ik het over het voetbal hebben, want dat is wat ons beiden is gaan binden het afgelopen jaar. Ik heb nog wel iets leuks trouwens, maar daar kom ik later nog op terug. Het is hier een drukte van jewelste sinds je weg bent. De scouts doen het echt prima, en je hebt nog wat leuke tips op een briefje achtergelaten zag ik. Dertien nieuwe spelers zijn er gekomen! Niet allemaal voor het eerste hoor, de 21-jarigen hebben ook een stimulans gekregen. Oh, en wat je nog niet wist: Ruiz-Lopez en Messaoud hebben we definitief kunnen overnemen na hun huurperiode van vorig jaar. Ook Edin Osmanovic blijft nog een jaar bij ons, hij nog wel op huurbasis.

Bij deze brief stuur ik je wat meer beelden van de spelers; misschien vind je het leuk om het te volgen. Zo niet, dan hoor ik het wel. Och Till, er gebeurt hier echt veel. Acht oefenwedstrijden zitten er al op. Ik merk dat het soms nog moeilijk is wanneer ik zelf de beslissingen moet maken. Mamer was bijvoorbeeld veel beter dan wij en ik wist niet hoe we daar op moesten reageren. Hopelijk gaat het in de competitie veel beter, want het is een concurrent wat betreft de degradatieplekken. Jammer dat onze wedstrijden niet worden uitgezonden, nu kun je er niets van zien! Misschien dat je wat in de krant kunt lezen over ons. Over vijf dagen is het al zover, dan starten we de competitie uit bij Dudelange. Wat een spanning!

Oefenen.PNG.102f3967958019d00503fc5792641e99.PNG

Ik hoop dat alles goed gaat daar op Cyprus en dat je in gezonde doen bent. Het is anders zonder jou bij de club, maar dat wist je vast al. Hoe dan ook, het ga je goed mijn vriend en hopelijk hoor ik snel van je.

Mahmadu

Citaat

1977476897_YannisDublin.PNG.feba5e6699f012297a42817f4ec1c68c.PNG711848808_PitHess.PNG.831acc58b2394203c236725f5ff557e8.PNG209999448_OliverOlesen.PNG.b577e70c52d35a405ee5243ee4e4bce1.PNG1314571654_MustafaMohamed.PNG.b0e72228de23b1a797e19c1ada5fb8bd.PNG1884909732_MathieuTrieweiler.PNG.dd1c787b565303cd996831f79d1e33f9.PNG1792510528_KevinAgovic.PNG.437e7aad72aafe9c60c3bb6244c8ab12.PNG1469358338_KenanAgovic.PNG.4cc415ae4c024ea2ee75e11c2ef8509a.PNG106374704_HugoMonteiro.PNG.8e0dca896ee4e5c597dc3c95b5102367.PNG2111673956_FaridIkene.PNG.4f8d23a1d1e78fadf12b9faa2cfa152a.PNG431721059_EdisOsmanovic.PNG.dc31b0bca4f9bd716db16f20ad65d01a.PNG2087411620_DritroKelmendi.PNG.c395f8f4041a07f9bf5597b672d56e50.PNG108644289_CdricBaiverlin.PNG.7208058b371c661c4d21bad2ceb8e5c4.PNG1784930487_AlessioBidoli.PNG.2ef8b7ca0261a861115d3f6489fb232a.PNG

Spoiler

@Fantasy: de potentie valt nog lastig in te schatten op deze manier. De kwaliteit bij Junglinster is erg laag, dus vergelijking met grotere teams heb ik helaas niet. We gaan kijken hoe hij zich ontwikkelt!

@RubenS2: Mahmadu moest stiekem wel een traantje laten ;) Voorlopig mag de verdediger mee met de wedstrijdselectie en gaan hopen op speelminuten.

@komodo25: het zegt inderdaad erg veel over het niveau. Daar mag ook wel eens een mattenklopper overheen, hehe.

@V-Traxx: zijn ervaring wordt node gemist, merkte ik in de voorbereiding. In de competitie moet het zich echt uit gaan wijzen.

@ElMarcos: ik weet niet wat Cyprus op het gebied van schaken te bieden heeft ;c 

@Marius: in vergelijking met sommige spelers die hier speelden toen ik startte met de game is het geen gekke spelers. We gaan het afwachten hoe hij zich profileert als hij mee mag doen.

@Niejo101: wauw, bedankt voor de lovende woorden; ik hoop dat ik dat vol kan houden :) Mahmadu en Till houden contact!

@JordiW.: hij gaat kansen krijgen, dus we gaan het vanzelf zien. Mahmadu moet er nu bijna echt aan beginnen; ik ben ook benieuwd hoe dat gaat lopen!

@TeamWesil: dank, een start waar iedereen blij mee is. Nu hopen op een goed vervolg natuurlijk!

@delichris: ik heb het Till gevraagd, maar het zegt hem niks. Misschien een verketterde oudtante ;) 

@mattihamstra: och, niet veel, de gemiddelde kwaliteit van het team bij aanvang was ook niet veel, haha. 

@spaansetukker: hij mag nog wel een jaartje meedoen met het jeugdelftal. Meer om daar een volwaardig eigen team te kunnen laten spelen. Kost toch niets, hehe.

Moeilijk om soms het niveau van de tegenstander in te schatten maar die resultaten uit de voorbereiding lijken op het eerste zicht toch het nodige vertrouwen te kunnen geven. Met 13 nieuwe spelers heeft de kern trouwens ook een heuse facelift ondergaan, dus dat is ook altijd aanpassen natuurlijk.

8 minuten geleden zei Titan:

Vroeger, toen ik een jaar of zes was, had ik vriendjes die soms brieven kregen van blanke mensen uit Europa of Amerika. Vaak waren het foto’s van katten of van een stel andere kinderen, soms van een weldadig ingerichte kerstmaaltijd; alsof hun honger door de aanblik van een foto gestild was.

XD XD 

Maar maak je niet druk verliezen tegen mamer is geen schande 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] De Gouden Knuppel
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic