Jump to content

Novelle van het jaar ... 2020 - FINALE

Novelle van het jaar 2020  

24 members have voted

1. 1. Wat was jouw favoriete verhaal het afgelopen jaar?

• [FM20] Nordic Dominance van Daniell
      0
    • The way up van Fantasy
      10
    • [FM20] Boerenverstand van Titan
      0
    • [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven van komodo25
      3
    • [FM20] Living Under The Stars van ElPrincipito
      1
    • [FM20] Van Mongolië naar Macau van Titan
      9
    • [FM20] Lekker Wijnen in Frankrijk van StanleyW
      1
    • [FM20] The Russian Dream van Titan
      0
    • [FM20] [LLM] Conquer Europe van delichris
      0

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 11/18/2020 at 08:00 PM

Recommended Posts

Jury, bedankt! Ik zal spoedig jullie liefhebbenden weer vrijlaten en het beloofde zwijggeld overmaken!

Dat was echt een nek-aan-nekrace dus :classic_love: Opnieuw de complimenten aan @Fantasy die de in mijn ogen mooiste waardering kreeg: de publieksprijs. Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij wat @Marius al schrijft: het niveau lag erg hoog dit jaar en we hebben van veel verhalen kunnen genieten. Het wordt al een uitdaging om dit jaar met z'n allen te gaan evenaren. Gezien de reeds gestarte novellen van een aantal heb ik er wel vertrouwen in!

Amen. Schitterende novelles waren er gemaakt en wat een spanning tot aan de juryrapporten aan toe. Dank ook alle juryleden voor het beoordelen van de negen (!) novelles in de finale. Dat geeft het niveau wel aan van de novellen van afgelopen jaar, die lag ontzettend hoog _O_ 

En @Titan; gefeliciteerd natuurlijk. Je mag je met drie finaleplekken natuurlijk al tot winnaar kronen, maar met deze verkiezing al helemaal. Schitterend verhaal en stiekem hoop ik dat je FM21 overslaat om het verhaal volledig af te gaan maken :< Heerlijk om dat avontuur te volgen en wellicht dat het achterkleinkind van White straks bij het #1 land een prijs kan gaan pakken. Chapeau, chapeau, chapeau.

Jullie hebben op de vorige pagina al mijn uitgebreide juryrapport per verhaal kunnen lezen, maar nog even een korte recap: wat een ongelooflijk niveau! Wat mij betreft echt bizar hoe veel mooie verhalen in deze finale stonden (en nog een heleboel die dit niet hebben gehaald). Drie makers staken er bovenuit en legden een enorm hoge lat voor de rest: @Titan, @Fantasy en @StanleyW. Die laatste is een beetje de onbezongen held deze verkiezing, want hij verdient wat mij betreft een veel hogere plek. Maar de verhalen van deze drie hebben mij het meest laten genieten deze FM, waarvoor hulde en dank! Dan rest mij nog de felicitatie voor @Titan, die van mij de overwinning sowieso verdient door met drie (!) verhalen deze finale te halen!

Het niveau was echt ongelooflijk hoog dit jaar, waarvoor jullie allen mijn complimenten verdienen. Deze ongezien spannende ontknoping is daarvan het mooiste resultaat. Ik zou de winnaar kunnen feliciteren, maar dit zou afbreuk doen aan de prestaties van de andere genomineerden. Bij deze: proficiat aan jullie allen!

Volgens mij staan niet al mijn cijfers juist erin @Marius. Ik had ook nog een paar cijfers van het eerste deel verhalen aangepast in mijn laatste versie. Ik weet niet of het verschil uitmaakt, maar toch. :classic_ninja:

Op basis van het gemiddelde van mijn cijfers was @Fantasy de winnaar, maar kort daarna kwamen beide verhalen van @Titan. Prima winnaar dus, gefeliciteerd! Verder nog een shout-out naar @ElPrincipito, die mijn winnaar was geweest op basis van grafisch plus taalkundig. De kwalitatieve winnaar dus.

En sorry voor de onvoldoendes hier en daar, maar uw aller oppergod blijft een nors en streng wezen.

Twee geweldige novelles die verdiend 1 en 2 zijn geworden. Hoewel gedeeld eerste de lading ook wel dekt. Maar aangezien de jury leidend is gefeliciteerd @Titan. Was ook het verhaal waar ik op gestemd hebt. En dat was wel een lastige keus want ook het verhaal uit Ijsland van @Fantasy was een genot om te volgen. Dat ik zowaar mee mocht doen was al een verrassing ( Nog bedankt voor de 1e stem toen voor IDS @Copywriter , Dat ik de finale haalde was al een grotere verrassing en dat ik net niet op het podium sta ( gedeeld 3e klinkt gewoon mooier ) had ik zeker niet verwacht. Zie in de juryrapporten wel wat puntjes waar ik nog aan kan werken. Al met al dus zeer tevreden hier

26 minuten geleden zei komodo25:

( Nog bedankt voor de 1e stem toen voor IDS @Copywriter , Dat ik de finale haalde was al een grotere verrassing en dat ik net niet op het podium sta ( gedeeld 3e klinkt gewoon mooier ) had ik zeker niet verwacht. Zie in de juryrapporten wel wat puntjes waar ik nog aan kan werken. Al met al dus zeer tevreden hier

Absoluut verdient want ook jouw novelle die al een tijd loopt boeit nog steeds.  Maar kan me voorstellen dat met de komst van FM21 jij ook FM18 de rug toekeert.

Felicitaties aan @Titan . Het was voor mij een eer om in de jury te zitten en heb met plezier mijn rapporten opgesteld. 

Verder sluit ik mij aan dat het niveau hoogstaand was en dat alle finalisten waardige deelnemers waren. 

53 minuten geleden zei Copywriter:

Absoluut verdient want ook jouw novelle die al een tijd loopt boeit nog steeds.  Maar kan me voorstellen dat met de komst van FM21 jij ook FM18 de rug toekeert.

Felicitaties aan @Titan . Het was voor mij een eer om in de jury te zitten en heb met plezier mijn rapporten opgesteld. 

Verder sluit ik mij aan dat het niveau hoogstaand was en dat alle finalisten waardige deelnemers waren. 

Ik ga lekker door met Neunkirchen. 

• 4 weeks later...

Beetje laat, maar alle finalisten gefeliciteerd met het bereiken van de finale.

Er zaten echt hele toffe Novelles bij dit jaar (mijn eerste jaar op MU, dus kan eigenlijk niet over andere jaren praten).

Wat mij betreft zijn jullie allemaal winnaars :classic_biggrin: