Jump to content

no one expects an angel to set the world on fire

Recommended Posts

• Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Evelien Hernández - Hamstra   Geboren op 18 april 1980 in een klein dorpje genaamd Nunspeet. Als kind had ik een prima leven mijn ouders woonden naast mijn opa en oma die daarnaast weer een

Echt veel heb ik buiten het voetballen om nog niet gedaan. Dat kwam mede omdat we nog geen eigen huis hier hadden. Al die tijd hebben we in een hotel moeten leven en dan zit je toch in een soort van b

Mijn keuze is gemaakt en voor de mensen die er raar van op kijken of misschien nog niet helemaal overtuigd zijn wil ik graag wat laten zien natuurlijk. Wat moet een 16 jarige nou in het onder 23 team?

Posted Images

234813190_BANNERmonterrey.png.09864bb459d5d731c043bd58710c88ae.png

Het was zaak om niet te gaan zweven. Het is natuurlijk leuk als je scoort tijdens je debuut en een record weet te pakken maar het is slechts 1 wedstrijd. Toch heb ik ook die avond moeite om de slaap te vinden. Daar lig ik dan met mijn 16 jaar. Een paar uur geleden is een droom werkelijkheid geworden en nu is het zaak om volgende dromen uit te laten komen. 

Sinds ik een contract hier heb haalt Vincent Janssen mij op. Het is voor hem ook wel fijn om Nederlands te kunnen praten en onderweg praten we nog even na. Ook hij zegt me dat het zaak is om dit niveau vast te houden. Eenmaal op de club gaat de knop om naar de volgende wedstrijd. Die wedstrijden volgen zich trouwens in een rap tempo op. Slechts 3 trainingsdagen zit er tussen mijn debuut en de volgende wedstrijd tegen Santos Laguna. Voor mij geen bekende club maar een andere Mexicaanse grootheid heet daar ook gespeeld namelijk Jared Borgetti. Het is gewoon een prima ploeg volgens de trainer dus we moeten uitkijken dat we niet in het mes lopen. Opnieuw een hesje tijdens de afsluitende training dus opnieuw een plekje in de basis. Waar ik voor en tijdens mijn debuut eigenlijk geen last had van zenuwen of druk is dat deze wedstrijd anders. Mensen kennen mij nu en verwachten dus iets en die mensen laat ik tijdens deze wedstrijd in de steek. We komen vlak voor rust op achterstand en na de rust krijg ik een geweldige kans op de gelijkmaker. Ik moet snel handelen en schuif de bal onder de doelman door. De bal spat uiteen op de paal. 2 minuten later is het aan de andere kant raak en die gemiste kans blijft hangen. Het blijft bij 2-0 voor Santos Laguna maar na de wedstrijd neem ik het mezelf kwalijk dat ik het team niet op gelijke hoogte kon brengen. Wie weet wat er dan was gebeurd. Dit is dus ook topsport.

Voetbal kan soms hard zijn maar in dit geval krijg ik van de trainer te horen dat ik misschien wel te hard voor mezelf ben. Zelf denk ik daar anders over. Als aanvaller moet je doelpunten maken en vind ik dat elke kans raak moet zijn. Natuurlijk is dat een onmogelijke opgave maar door die eis aan mezelf te stellen zal ik uiteindelijk een beter speler worden en hopelijk ook een gevreesde aanvaller. De coach laat me ook weten dat Funes Mori er weer aan zit te komen maar dat hij op zoek is naar een plekje voor mij. Die woorden doen me natuurlijk goed en zorgt weer voor het nodige vertrouwen. Ik start gelukkig ook weer tegen Pachuca. Een voor mij bekendere club qua naam. Ondanks de woorden van de trainer ben ik me er van bewust dat ik deze wedstrijd iets moet laten zien want anders raak ik mijn plek naast Janssen kwijt. Maar zoals altijd is het belangrijker om als team te winnen. Ik heb 23 minuten nodig om de wedstrijd open te breken met een schitterende assist op Vincent. Ik ontvang de bal rond de middenlijn en mijn aanname is niet helemaal lekker. De bal blijft iets onder me hangen maar uit stand weet ik hem met buitenkant rechts in de ruimte achter de verdediging te leggen. Janssen ziet de doelman wat voor zijn doel staan en krult de bal hoog er overheen. De bal valt binnen en Janssen geeft mij de credits. Ook de rest van mijn teamgenoten feliciteren mij met deze assist maar er moet meer gebeuren. 7 minuten later kopt Vegas een hoekschop binnen en zie je toch dat het spel zakelijker word aan onze kant. Dat het snel met met gaat dat heeft nu ook het effect op mijn lichaam en na een uur spelen voel ik dat ik helemaal leeg ben. De trainer heeft dat door en haalt me naar de kant. De aanwezige supporters trakteren mij op applaus en op mijn beurt bedank ik ze voor hun komst. In tijden van corona is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend. Het blijft bij 2-0.

Een wedstrijd waar mijn oom vooral naar uitkijk was de uitwedstrijd tegen Necaxa. De club waar hij zijn grootste prestaties wist te behalen. Uitgerekend in deze wedstrijd begin ik op de bank. Het zat er al een beetje aan te komen. Zoals gezegd mijn lichaam moet nog wennen aan de wedstrijden die snel achter elkaar volgen en de trainer neemt me dan ook in bescherming. Toch voelt het dubbel. Ja het is fijn dat de trainer mij de rust geeft die ik nodig heb om te wennen aan het spelen van veel wedstrijden achter elkaar maar als speler is het zitten op de bank nooit fijn. Ik krijg in deze wedstrijd slechts 5 minuutjes speeltijd in een wedstrijd die we met 1-4 weten te winnen. Nu Funes Mori terug is van zijn blessure is het zaak om te laten zien dat ik de kans verdien. Of dat lukt is nog maar de vraag. Het is aan mij om de trainer te overtuigen.

2070371686_resultaten1.png.d24823ad6e445880828b7dc807e5111c.png

@Titan Janssen is de enigszins ervaren kracht die angel op sleeptouw kan nemen en dat lijkt hij ook te doen

@ElMarcos Het is inderdaad het eerbetoon aan de oom 

@RubenS2 hoe kan het ook anders dat er een kleine terugval is na zo'n debuut

@Fantasy snel van de 0 af is fijn maar daarna is het een klein beetje minder op die assist na

@ElPrincipitoeen doelpunt tijdens je debuut zorgt voor verwachtingen en dat maakt het lastiger voor angel

@JordiW. Het blijft even bij die ene treffer maar angel krijgt in ieder geval de minuten om zich te laten zien

@V-Traxx De supporters mogen verlangen naar meer. Alleen moet Angel uit kijken niet te bezwijken onder de druk

@delichris Het had een slechter debuut kunnen zijn natuurlijk

@komodo25 Veel mooier kan het eigenlijk niet. Ja misschien als het de enige treffer in de wedstrijd was geweest

@spaansetukker Angel heeft een tipje van zijn kunnen laten zien nu is het zaak om dat niveau van de eerste wedstrijd als standaard te gebruiken

@Marius Sowieso is het geen mindere prestatie door die hattrick van Janssen. Het is voor een jonge speler sowieso al bonus om tijden zijn debuut tot scoren te komen

@Niejo101 @True_Legend @Copywriter @T10 @kevindeweerd

Mooie pieken afgewisseld met een paar dalingen. Angel is natuurlijk nog maar 16, dus het logisch dat hij nog niet elke week constant kan presteren. Belangrijkste is dat hij z'n potentie laat zien, en volgens mij doet hij dat prima! Nu hard voor zichzelf, maar over twee jaar kan het al een geweldenaar zijn.

Angel weet gelukkig ook in dienst van het team te spelen met al een mooie assist op Janssen achter zijn naam. Net op het moment dat hij graag 90 minuten had willen spelen, wordt hij door zijn coach in bescherming genomen. Dat is misschien maar goed ook, het seizoen is nog lang.

1288503851_BANNERmonterrey.png.9cd3dacb0ed75a92a0478ad3e69e43d7.png

Ik keek natuurlijk al vaak zat naar voetbalpraat programma's en daarin hoorde je toch vaak dat een talent ongeduldig werd als die een paar keer had gepeeld en er dan ineens naast stond. Ik vond het altijd onzin maar kan me er nu toch wel een klein beetje in vinden. Het is niet zozeer ongeduldig maar in mijn geval wil ik mezelf gewoon graag bewijzen. Dat kan dan ook alleen met speelminuten. Ik ben nog jong en natuurlijk verwacht niemand dat ik het team op sleeptouw neem maar ik ben er van overtuigd dat ik in goede doen een redelijk niveau kan halen waarmee ik het team kan helpen.

Ondanks dat Funes Mori weer fit genoeg is krijg ik voor de wedstrijd tegen Puebla te horen dat ik toch in de basis sta. Mijn moeder denkt nog dat ik vast wel getergd zal zijn maar dat is niet het geval. Ik ben gewoon blij dat ik weer een basisplaats heb. Ik wil wel laten zien dat ik in potentie een vaste basisplek verdien. Daar is natuurlijk wel een goede persoonlijke wedstrijd voor nodig. Na 9 minuten heb ik het publiek al op de banken. Het is een lange bal van Kranevitter en ik gebruik mijn lichaam slim waardoor mijn directe tegenstander niet bij de bal kan. ik blijf een beetje tegen hem aan hangen en in de draai ben ik er vandoor. Ik speel de bal iets te ver voor mij uit maar met de punt weet ik de bal nog net het tikje te geven dat nodig is om de doelman kansloos te laten en ons op 1-0 te zetten. Dit keer weet ik wel hoe ik het moet vieren. Ik draai mijn wijsvingers om met oren en met mijn tong uit mijn mond loop ik weg. Ik zit er lekker in vandaag. Met al een treffer op zak voelt het ook goed. Ik zorg er voor dat we lekker door kunnen voetballen en laat voor rust nog maar eens mijn klasse zien. In de 33e minuut verdubbel ik de score als Meza een lange bal door kopt en ik zonder twijfel uit de volley de trekker over haal. De bal val binnen in de kruising en ik vier het op dezelfde manier. Ik lijk hier al snel de status van publiekslieveling te veroveren. Voor rust is de wedstrijd helemaal klaar als Janssen er 3-0 van weet te maken. De sfeer zit er goed in tijdens de rust maar na rust is het eigenlijk wel erg zakelijk Lainez weet er nog wel 4-0 van te maken maar we laten het na om een monsterscore neer te zetten.

Het voelt allemaal geweldig maar ook ik krijg de geluiden mee dat ik het waarschijnlijk alleen in thuiswedstrijden kan. In uitwedstrijden met een vijandige sfeer is het er nog niet uitgekomen. En dus zal ik tegen Cruz Azul wel weer onzichtbaar zijn. Na de wedstrijd tegen Puebla kan de trainer eigenlijk niet om mij heen en dat spreekt hij ook uit. "Angel heeft alles in huis om een ster te worden. Ik kan voor deze wedstrijd ook niet anders dan hem weer opstellen. Anders krijg ik de supporters misschien wel op mijn dak." 

Het vertrouwen voel ik niet alleen van de trainer. Ook de spelers laten zien dat ze inmiddels over hun twijfel heen zijn door me vaker aan te spelen. Dat heb ik alleen maar aan mijzelf te danken. Dit keer ben ik wel getergd omdat de lichte kritiek van buitenaf komt. Die mensen wil ik toch graag de mond snoeren en in minuut 22 scoor ik ook mijn eerste uitdoelpunt. Het is niet de mooiste en er is een blunder van de doelman voor nodig maar ik sta op de goede plek. Meza brengt de bal scherp voor en de doelman stort zich op de bal maar laat deze glippen. Het is dan voor mij simpel binnen tikken en dat doe ik dan ook. Vlak voor rust maakt Kranevitter er 0-2 van en dat is toch een beetje tegen de verhouding in. Cruz Azul is iets beter maar komt niet echt tot kansen en wij zijn vandaag behoorlijk effectief. We moeten dus waken voor gemakzucht en scherp blijven in de 2e helft. Binnen 10 minuten staat het 1-2 en is de spanning weer helemaal terug. We staan onder druk en komen er voetballend nog maar zelden uit. Als dat dan een keer wel gebeurd is het opnieuw juichen geblazen voor ons. Lainez ontvangt de bal op rechts ongeveer op de middenlijn en hij rukt op. Hij komt wat naar binnen en ik zie hem zoeken naar een steekbal. Ik maak de loopactie en de bal komt. De pass heeft de perfecte snelheid en uit de rug van een verdediger ben ik weg en besluit ik snel te schieten. Het is opnieuw een voltreffer maar even twijfel ik nog aan buitenspel. Ik kijk naar de grensrechter maar die doet niets. Ik kan mijn 4e in 2 wedstrijden vieren maar op de weg terug is het toch nog even afwachten of de goal blijft staan. Na het bekijken van de beelden blijkt dat ik geen buitenspel stond en dus blijft de goal staan. 1-3 en in de 72e minuut lijkt de wedstrijd gespeeld. In de 88e minuut bekroond lainez een goede wedstrijd met de 1-4 maar dan is het nog niet afgelopen. In de 94e minuut lok ik nog een strafschop uit en voor mij bestaat er geen twijfel. deze is voor mij. Ik pak de bal en kijk Janssen zelfverzekerd aan. Het knikje van Vincent is voldoende en ik leg de bal neer. Met deze stand en met al 2 treffers op zak is het heel verleidelijk om het mooi te doen maar ik ben al snel zeker van mijn zaak om het overtuigend te doen. Hoevaak komt het voor dat je een hattrick kan maken en ik ben heel dicht bij mijn eerste met deze kans. De doelman kiest al snel een hoek en ik schiet de bal hard door het midden. De scheidsrechter fluit gelijk af en ik pak de bal uit het net. Deze is voor mij en gaat door niemand meer afgepakt worden. In de kleedkamer vraag ik om een stift en wil ik de handtekeningen van al mijn medespelers op de bal hebben. Deze is voor mijn ouders die binnenkort naar Nederland gaan en de bal dan aan opa en oma kunnen geven. Het is de bedoeling dat ik mee ga tijdens de interland periode maar wie weet is mijn goede spel wel bij de coaches van Nederland of Mexico opgevallen. 

1623143568_goedestart.png.15f97372cdfaf04dacd4714b9325a0ca.png

478384436_resultaten2.png.a10981fb603dc1e538b1b3a1afde5095.png

@JordiW. Die potentie heeft hij in deze 2e wedstrijden laten zien met 5 treffers

@RubenS2 een jongen van 16 kan nooit elke wedstrijd top zijn maar het antwoord op die reservebeurt is fantastisch

@Marius Het is zoals gezegd dubbel elke speler wilt spelen maar op 16 jarige leeftijd is geduld een schone zaak.

@delichris het kan niet altijd even goed zijn dat is duidelijk zeker niet zo goed als de afgelopen wedstrijden

@komodo25 De teamprestatie staat altijd voorop of angel nou wel of niet presteert

@Titan Het seizoen is zeker nog lang maar op deze manier word het bijna onmogelijk om angel nog buiten de basis te houden

@spaansetukker angel bewijst messcherp te zijn als het gaat om zichzelf te bewijzen en op de kaart zetten

@ElMarcos @Fantasy @ElPrincipito @V-Traxx @Niejo101 @True_Legend @Copywriter @T10 @kevindeweerd