Jump to content

no one expects an angel to set the world on fire

mattihamstra
 Share

Recommended Posts

1029708508_bannerunited.png.954d64498b042b1f1bd3b45e0dfaded4.png

Die eerste goal voor United smaakt naar meer. We hebben een vrije dag op zondag en dus besluit ik om de wedstrijd van Madelene te gaan bekijken. Of nouja dat was eigenlijk de bedoeling maar van kijken komt het niet echt. Voetbalgek als de Engelsen zijn word ik hier al snel herkend en blijf ik foto's maken en handtekeningen uitdelen. Op dagen als deze doe ik dat natuurlijk graag. Ik ben hier nieuw en wil een band met de fans krijgen. Daar helpen dingen als deze natuurlijk aan mee. Die vrije dag komt goed uit want 2 dagen later staat er een wedstrijd in de Champions League te wachten. Op maandag ochtend reizen we af richting Kiev waar we aantreden tegen Shakhtar. Een aardig team maar wij moeten daar normaal gesproken gewoon van winnen. Op de persconferentie een dag voor de wedstrijd verteld de manager dat ik op de bank start. Na 2 goals in de vorige wedstrijd had ik stiekem toch de hoop op een basisplaats maar ik moet dus nog even geduld hebben. 

Die Hymne die door het stadion heen galmt het zorgt opnieuw voor kippenvel bij mij. Het was alleen nog veel mooier geweest als ik dit had gehoord terwijl ik op het veld stond. Ik zie mijn teamgenoten ploeteren in de eerste helft. Shakhtar speelt vanuit een gesloten organisatie en wij lijken de creativiteit te missen om daar doorheen te voetballen. In de rust krijg ik het seintje om me te gaan warm lopen. De kans is dus groot dat ik mijn Champions League debuut ga maken vandaag. 5 minuten na de rust is het De Vrij die uit een hoekschop raak weet te koppen en dat is gelijk een teken voor de trainer om mij te brengen. Er gaan nu ruimtes ontstaan en die moet ik zien te benutten. Het duurt niet lang voordat ik gevaar weet te stichten. 8 minuten na het betreden van het veld is daar het gat en duik ik de ruimte in. De bal van Bruno is perfect in de loop en ik ben weg. Ik zie de doelman al komen en even lijk ik de bal iets te ver voor mij uit te spelen. De doelman ziet zijn kans schoon maar dan weet ik mijn voet toch onder de bal te zetten en met een subtiel wippertje maak ik er 0-2 van. Het is alsof ik op een wolk zweef. Wie mij 3 jaar geleden had gezegd dat ik in de Champions League zou spelen en ook nog scoren had ik voor gek verklaard maar het is toch echt zo. Het karwei word afgemaakt door Martial die er vlak voor tijd ook nog 0-3 van maakt.

Ik ben aardig naam aan het maken voor mezelf op deze manier. 2 keer scoren bij mijn basis debuut en scoren bij mijn Champions League debuut. Volgens velen kan de manager al bijna niet meer om mij heen. Ik blijf er zelf redelijk nuchter onder maar weet natuurlijk ook wel dat ik op de goede weg ben. De manager deelt die mening en in de thuiswedstrijd tegen Watford mag ik het weer vanaf het begin laten zien. Echter kijken we in deze wedstrijd al snel tegen een achterstand aan en moeten we een ander soort voetbal gaan spelen. Het word typisch Engels waarbij ik veel duels aan moet gaan en dat is toch even andere koek. Niet dat ik ondersneeuw in dit geweld maar het is wel aanpoten. Na 34 minuten ben ik opnieuw trefzeker. Het is dit keer een simpel intikkertje omdat de doelman een schot van rashford moet lossen maar ik ben er niet minder blij mee. In de afgelopen wedstrijden is het 4 keer raak dat is toch een behoorlijke statistiek. Echter geven we na rust opnieuw niet thuis en komt Watford opnieuw op voorsprong. Na 67 minuten spelen word ik vervangen omdat de manager denkt dat een frisse speler meer impact kan hebben. Helaas blijkt dat niet zo te zijn en verliezen we met 1-2.

Het is zuur om te verliezen maar aan de andere kant is het ook wel eens goed. Dat klinkt raar maar het laat zien dat er nog een hoop te leren valt en het zorgt er ook voor de we iets recht willen zetten. Dat moet dan gebeuren in een thuiswedstrijd tegen Barcelona. Bij Barcelona speelt toch wel mijn voetbal god. Messi is in mijn ogen de grootste speler in het hedendaagse voetbal en ik wil maar wat graag mijn shirt met hem ruilen. Door het verlies tegen Watford word ik helaas het kind van de rekening en mag ik plaatsnemen op de bank. Zoals gezegd ik moet geduld hebben en er staan wanneer dat nodig is. Vanaf de bank zie ik Rashford in de 34e minuut de 1-0 maken en het stadion ontploft. Kort na de rust legt Bruno een vrije trap op het hoofd van Maguire en deze kopt snoeihard de 2-0 tegen de touwen. Ik loop op dat moment al warm en kan niet wachten om er in te komen. Na een uur spelen moet Martial de strijd staken met een blessure en ben ik zijn vervanger. Ik sta ineens naast Messi en spreek hem in het Spaans aan. Hij is zichtbaar verrast. 'Cambiar de camiseta después del partido?' ik krijg een goedkeurend knikje van hem en ben dus al verzekerd van zijn wedstrijd shirt. Nu over tot de orde van de dag en bij de les blijven. Bij de les ben ik want met mijn allereerste balcontact is het alweer raak. In eerste instantie word de voorzet van Telles geblokt maar hij krijgt een herkansing en brengt de bal hard een laag voor bij de 1e paal. Met buitenkant rechts stuur ik de bal richting het doel en Ter Stegen kan niet meer reageren. Dit moet wel de definitieve bevestiging zijn voor een basisplaats denk ik op dat moment bij mezelf maar al snel neemt de euforie bezit van mijn lichaam en denk ik daar niet meer aan. Griezmann maakt er weer een wedstrijd van maar in de slotfase weet Rashford zijn 2e van de wedstrijd te maken en zo winnen wij in eigen huis met maar liefst 4-1 van Barcelona. De spelers van Barcelona zijn al van het veld af als wij nog een ereronde lopen. Ik bedenk me ineens dat Messi me nog iets beloofd heeft en hoop maar dat ik zijn shirt nog krijg. Ondanks de nederlaag van zijn team staat hij me netjes op te wachten in de spelerstunnel. daar volgt een begroeting en is het respect van mij richting hem heel groot. Als ik dan toch ooit nog een droom heb is het dat ik ooit nog eens samen met hem mag voetballen. Die kans lijkt echter klein. Messi is natuurlijk niet meer de jongste en ik zit voorlopig wel op mijn plek bij United zo lijkt het. Eenmaal thuis kan ik maar moeilijk in slaap komen. Ik besluit in mijn eentje te gaan genieten van het uitzicht over Manchester vanaf mijn balkon. Terugkijkend op de afgelopen weken ben ik van de hel in de hemel beland. Ik sta er te weinig bij stil maar op dit soort momenten kan en mag ik denk ik wel hartstikke trots zijn op waar ik nu sta.

1678416921_resultaten21.png.34a1f0e3211585fd0874d7b0d9cd0f45.png

@Marius dat noemen ze een visitekaartje afgeven ;)

@delichris Het is toch een derby en als je daarin het verschil kan maken met je eerste 2 voor de club is natuurlijk lekker

@Titan bij een club als united moet je er staan als je de kans krijgt. wat dat betreft heeft angel zichzelf een enorme dienst bewezen

@JordiW. De verwachtingen moeten ook hoog zijn bij een club als united maar voorlopig lijkt hij nog steeds te leveren

@xPeejay je kan je basisdebuut natuurlijk slechter beleven

@komodo25 Het lijkt tot nog toe een goede match. Hoewel angel geduld moet opbrengen komen zijn momenten vanzelf

@ElMarcos @V-Traxx @Goatruida @Niejo101 @Whitewolf345 @spaansetukker @RubenS2 @TeamWesil @Fantasy @ElPrincipito @True_Legend @Copywriter @T10 @kevindeweerd

Ik ben van plan weer met afbeeldingen te gaan werken. Verwacht geen hoogstaande edits daarin maar ik zal af en toe op deze manier een soort van nieuws bericht plaatsen

1286588646_bannerunited.png.5a2716be1f8d1de22a5a1da83336eb10.png

Mijn goede vorm in niet onopgemerkt gebleven en dus mag ik starten in de wedstrijd tegen Newcastle United. Het is duidelijk dat ik er nog niet ben en dat ik ook in deze wedstrijd moet laten zien wat ik kan. Toch voelt deze basisplaats als een bevestiging voor mij. Echter heb ik het in deze wedstrijd niet. Mijn impact van de bank lijkt toch iets groter te zijn dan nu ik mag starten. Het is ook niet gek want als ik moet invallen is er al sprake van enige vermoeidheid en ben ik nog fit. Nu is het constant het gevecht aan gaan tegen een verdediging die de fysieke duels juist erg fijn vinden. In de 41e minuut mag ik wel een assist bij schrijven als ik Martial een niet te missen kans voor de 2-0 geef maar meer heb ik eigenlijk ook niet laten zien. Ik mag dus in de kleedkamer achterblijven na de rust. Het word uiteindelijk 4-1 en dit is toch wel een mentaal tikkie dat ik krijg. Ik moet hard blijven werken om de manager te overtuigen van een vaste basisplaats. Daarvoor zijn goals nodig en ik weet dat ik die goal in mij heb. 

Hoe vaak komt het voor dat 2 centrale verdedigers bij elkaar 6 keer weten te scoren in 1 wedstrijd? Ik denk nooit dus wat dat betreft zorgen we voor een mooi unicum. Galatasaray komt op bezoek voor de Champions League en dat hebben ze geweten ook. Ik begon weer op de bank en na de wedstrijd tegen Newcastle had ik weinig reden om daar tegen in te gaan. Onze standaardsituaties zijn vandaag van een ander niveau en dat komt mede door Bruno Frenandes die vandaag 7 assists mag bijschrijven. De Vrij weet er 2 te maken uit een hoekschop en Maguire maar liefst 4. Na een uur spelen mag ik toch weer bewijzen wat ik kan en opnieuw doe ik dat. Bruno brengt de bal scherp voor en Muslera mist de bal volledig. Het is voor mij simpel om de bal tegen de touwen aan te koppen maar je moet er natuurlijk wel staan. Het is dan al de 8-0 voor ons en dus lijkt het een niets zeggende goal maar het feit dat dit mijn enige kans was laat nog maar eens zien dat ik de scherpte wel degelijk heb. Het word uiteindelijk 10-0. Al met al een geweldige avond voor ons en onze supporters maar 10-0 eigenlijk is dat op Champions League niveau gewoon een schande in mijn ogen.

Ik win de Premier League titel voor talent van de maand September en weet dat ik aardig op weg ben. Met nog iets meer dan een maand te gaan tot aan het WK begint het toch weer een beetje te spelen. Ja ik had het uit mijn hoofd gezet en me gericht op het WK van 2026 maar nu ik me ook regelmatig laat zien bij Manchester United kan het toch bijna niet anders dat ook de bondscoach moet zien dat ik iets kan brengen als dat nodig is?  Het lijk me niet meer dan logisch dat het door mijn hoofd speelt sterker nog als het aan mij ligt ben ik zeker van speelminuten op het WK. Het is in mijn ogen eigenlijk onbegrijpelijk dat we tijdens de interlandperiode in Oktober geen interlands spelen en dus moet ik mezelf laten zien op club niveau. Het is dan wel weer lekker dat de manager toch weer kiest voor mij in de wedstrijd tegen de Wolves.

Het is dan erg lekker dat ik binnen 11 minuten het vertrouwen van de manager kan terugbetalen met de openingsgoal. Het is een voorzet vanaf rechts en ik kom net voor de doelman bij de bal waardoor hij kansloos is. Deze treffer moet ik echter wel bekopen met wat hoofdpijn want hun doelman komt vol in botsing met mij. Het is een behoorlijke klap die ik voel maar ik kan gelukkig verder. Het is eigenlijk een saaie wedstrijd maar gelukkig weet ik voor rust voor nog een hoogtepunt te zorgen als ik een iets te scherpe voortzet van Martial toch nog weet binnen te glijden en zorg voor de 2-0. Ik heb in de rust het gevoel dat ik vandaag wel eens mijn eerste hattrick in de Premier League kan gaan maken en ben dan ook nadrukkelijk op zoek naar mijn 3e treffer. Na een aantal keer voor eigen succes te zijn gegaan zonder geluk is het na 67 minuten spelen dan zo ver. Zonder dat ik er eigenlijk zelf weet van heb maak ik mijn hattrick. Een schot van Donny  krijg ik vol tegen mij aan waardoor de doelman niks meer kan doen en de bal uiteindelijk binnen valt. Een lelijke goal maar wel een goal die op mijn naam komt en dus heb ik die hattrick. Ik krijg na 70 minuten spelen een publiekswissel en zie Rashford dan nog zorgen voor de eindstand van 4-0. Na afloop neem ik de wedstrijdbal in ontvangst en laat ik deze in de kleedkamer signeren door mij medespelers. 

In de 4e ronde van de Carabao Cup mag ik opnieuw aan de aftrap verschijnen. Arsenal is de tegenstander en dit keer is Bondscoach Martino aanwezig om te kijken of ik en Corona een oproep verdienen voor het WK. Ik weet dat hij er is en ik weet ook maar al te goed dat ik in deze wedstrijd ook weer iets moet laten zien want waar Jesus eigenlijk een zekerheidje lijkt te zijn voor het WK heb ik nog wel iets te bewijzen. Ook vandaag laat ik mezelf weer zien door in de 29e minuut Rashford alleen voor Leno te zetten en zodoende de assist te leveren voor de 1-0.Vlak na rust mag ik zelf de 2-0 maken als ik alleen maar tegen een voorzet van Telles aan hoef te lopen. Er lijkt niks aan de hand maar 20 minuten later staat het alweer gelijk en kunnen we weer van voor af aan beginnen. Het is 4 minuten later een te korte terugspeelbal richting hun doelman waar Rashford goed druk weet te zetten. Met een slechte uittrap komt de bal op 30 meter bij mij en met een soort van stift zet ik ons weer op voorsprong. Ik maak voor de camera aan soort van bril gebaar. Met dit gebaar wil ik eigenlijk vragen of dit word gezien. Arsenal gaat in de slotfase alles of niets spelen en ik word naar de kant gehaald voor een verdediger. Het lijkt op 3-2 te eindigen maar in de blessuretijd is het bij Arsenal open huis en stappen we het veld af met een 6-2 overwinning. Ik bewijs inmiddels wel degelijk dat ik zowel bij de club als bij Mexico niet zou misstaan in de basis maar de komende tijd moet uitwijzen of mijn gevoel overeenkomt met de manager en de bondscoach. Ik doe er alles aan wat binnen mijn macht ligt maar uiteindelijk zijn hun het die de keuzes moeten maken.

955775634_resultaten22.png.77d6229d36ec450f89fc653ece6a0ea6.png

@Marius En angel blijft daar ook lekker mee door gaan. Het is natuurlijk ook fijn om in een team te spelen dat erg makkelijk het doel weet te vinden

@Titan Angel gaat door op de ingeslagen weg en het lijkt een kwestie van tijd voor niemand meer om hem heen kan

@Niejo101 de tijd van de kansen pakken lijkt verleden tijd met optredens als deze. wie weet of hij de komende tijd in de basis mag blijven starten

@xPeejay De uitslagen blijven groot met altijd wel een rol voor angel

@komodo25 Ondertussen lijkt ook de manager overtuigd van zijn kunnen

@delichris Hij blijft zichzelf bewijzen en bekroond nu ook zijn basisplaatsen met goede prestaties

@JordiW. @ElMarcos @V-Traxx @Goatruida @Whitewolf345 @spaansetukker @RubenS2 @TeamWesil @Fantasy @ElPrincipito @True_Legend @Copywriter @T10 @kevindeweerd

1570543780_bannerunited.png.c38c2f570968a05b00a9981ae56014b1.png

Moet ik het wel doen? Of toch maar niet? Vragen die ik mezelf stelde toen ik op het punt stond Angel een berichtje te sturen. Ik wist dat als ik het wel zou doen en de berichten of het nieuws dat ik contact had met het nieuwe talent van Manchester United alle verhalen over wat ik in het verleden heb gedaan weer naar boven zouden komen. Hoewel ik het achter me heb gelaten is het toch lastig. Ik ben vaak zat met de nek aangekeken door voetballers of door mensen in de voetbalwereld maar met Angel was het anders. 

Waarom ik besloot om Angel een berichtje te sturen. Omdat ik toen ik een paar maanden in Dubai zat door een vriendin werd gewezen op een onbekende voetballer die er wel goed uit zag. Het bleek om Angel te gaan en aan de woorden van mijn vriendin was niets gelogen. Ik heb een paar wedstrijden gezien en wat mij echt over de streep trok was het zelfvertrouwen dat  hij uitstraalde. Ineens was er een opening om contact te zoeken want Angel zou verhuizen naar Manchester.

Sinds zijn komst is het eigenlijk best snel gegaan. Tijdens onze eerste date werden we gelijk opgemerkt en in no time was het nieuws hier. Ik was bang dat zijn reputatie door mij zou verslechteren maar na het horen van zijn mening wist ik zeker dat Angel de juiste is voor mij. 'Ze zullen alleen over je verleden door gaan als ik niet presteer. Het is aan mij om ervoor te zorgen dat wij in alle rust kunnen ontdekken of het werkt tussen ons.' Achteraf is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat hij gelijk heeft gehad. Daarom ben ik nu ook niet meer bang om een wedstrijd op Old Trafford te gaan bekijken. Door zijn goede prestaties letten de mensen weer veel minder op mij en dat voelt fijn. 

Inmiddels weet Angel ook dat hij van de hemel naar de hel kan gaan in slechts 1 wedstrijd. Na 2 geweldige optredens tegen Southampton (8-1) en Galatasaray (8-0) waarin hij in totaal 5 keer trefzeker was kreeg hij na de wedstrijd Liverpool die overigens ook werd gewonnen met 2-1 de nodige kritiek te verduren. 'Angel moet er staan in grote wedstrijden maar hij laat het daarin afweten.' Hij scoorde niet en dus waren er gelijk weer die meningen. Zo gaat dat hier in Engeland. Zijn antwoord volgde in de wedstrijd tegen Shakthar waarin hij weer een hattrick mocht bijschrijven en nog even een zwijggebaar maakte. 

In mijn ogen verdiende Angel dan ook een oproep voor het WK maar daar was hij dus alle behalve zeker van. Ik weet dat het in Engeland gebruikelijk is dat de bondscoach de spelers van te voren opbelt met de mededeling dat ze geselecteerd zijn maar in Mexico moet je het live op tv horen.  We hebben er beiden niet veel aandacht voor als de bondscoach de namen bekendmaakt voor de linies waar Angel niet voor in aanmerking komt maar hij word zenuwachtig als er word begonnen aan de aanval. 'De volgende aanvallers neem ik mee naar het WK. Hirving Lozano , Jesus Corona , José Juan Macias , Diego Lainez , Raul Jiménez en als laatste Angel Hernandez.' Het ongeloof op zijn gezicht was fantastisch om te zien. Er kwam wat emotie los en dat is natuurlijk logisch. Toen het besef er eenmaal was ging meneer richting het balkon en kwam er een schreeuw van emotie en opluchting los. 

Voor hij zich op het WK kon gaan richten stonden er nog wel een aantal wedstrijd met Manchester United op het programma. Tegen de Spurs kwam het team niet verder dan 2-2.  In Camp nou speelde Angel weer 1 van zijn betere wedstrijden met een goal en 2 assists. Helaas was het niet genoeg voor de overwinning en ging Barcelona er in de blessuretijd nog met de 4-3 overwinning vandoor. In de laatste wedstrijd voor het WK avontuur kon beginnen liet hij nog een keer zijn waarde zien met een assist. Tegen Fulham staat in in de 96e minuut nog 1-1 als Angel met een schitterend hakje Rashford een leeg doel gunt 2-1 en een heerlijke ontlading. 

Of ik wedstrijden kan bijwonen op het WK is nog maar de vraag. Ik heb natuurlijk ook gewoon mijn verplichtingen bij de club weer ik speel maar hopelijk komen we daar wel uit.

1808238832_resultaten23.thumb.PNG.08783c93d7d2a75f41b91d0d6fead4ec.PNG

@delichris Uiteindelijk is het WK een feit

@Marius er komen inderdaad nog genoeg kansen maar hij mag in ieder geval ervaring op gaan doen op dat toneel

@komodo25 De bondscoach lijkt hem in ieder geval aan het werk te willen zien voor langere tijd

@Titan Die oproep is er weer maar aangezien zijn naam als laatste op de lijst stond zal hij nog niet gelijk op minuten moeten rekenen

@Niejo101 Het gaat gebeuren. Of er minuten aan zitten te komen moet nog blijken

@xPeejay @JordiW. @ElMarcos @V-Traxx @Goatruida @Whitewolf345 @spaansetukker @RubenS2 @TeamWesil @Fantasy @ElPrincipito @True_Legend @Copywriter @T10 @kevindeweerd

Gaaf, weer een update vanuit een ander perspectief. De speelsheid en hier en daar ook het zenuwachtige van een jonge speler komt dan mooi naar voren! Op naar de WK; talent van het toernooi zou geen gekke verwachting zijn, al hangt alles af van de speeltijd die Angel krijgt.

992777242_bannerunited.png.f9b3ba68794354357131cdb078fa4b75.png

Opgeroepen voor het WK. Zelf had ik het gevoel dat ik het mee ging maken maar als je kijkt naar de selecties van de bondscoach was het niet zo vanzelfsprekend. Dat ik als laatste werd genoemd was een grote opluchting natuurlijk. Ik heb mezelf niet echt een doel gegeven voor dit WK. Het is vooral ervaring opdoen als 18 jarige en dan die ervaringen meenemen voor de komende jaren. Het is fijn om vanuit Manchester naar Mexico af te reizen met de aanvoerder van de selectie. Jesus Corona heeft natuurlijk een bak aan ervaring en heeft al meerdere WK´s meegemaakt. ´Luister Angel, maak je straks klaar voor een complete gekte rondom jou. Je bent de benjamin van de groep en gaat gezien worden als een idool. Niet alleen door de jongeren in het land maar ook door alle volwassen. Mensen zijn altijd gek op de jongste speler in de selectie en dus komt er heel veel druk bij kijken als je wel minuten gaat maken. In mijn ogen hoor je in de basis want je bewijst dat keer op keer bij de club.´ 

Dat er druk bij komt kijken dat lijkt me logisch. Het is een WK het hoogste van het hoogste. De ogen van de hele wereld zullen gericht zijn op dit toernooi. Bij aankomst in Mexico blijkt wel wat Jesus bedoeld met het feit dat mensen mij zien als idool. Onder strenge beveiliging duurt het 3 kwartier voor ik het vliegveld met Jesus kan verlaten. Er zijn dus mensen die onze vlucht vanuit Manchester op de voet hebben gevolgd.  Ook op de eerste openbare training is het een totale gekte die ik nog niet eerder heb meegemaakt. Het maakt indruk op me en het is misschien nog wel meer aandacht dan ik had verwacht. 

We hebben een trainingskamp in Amerika waar we toch wat meer rust hebben om ons voor te bereiden op de wedstrijden in de groepsfase. Met Rusland , Nederland en Japan hebben we toch wel een behoorlijke groep waarin het niet zomaar vanzelfsprekend is dat we maar even door gaan. In de oefenwedstrijd tegen Albanië kom ik niet tot spelen. Het is een lastige wedstrijd voor het team en er word maar met 1-0 gewonnen door een doelpunt van Jiménez uitgerekend een concurrent om de spits positie. Toch is bondscoach Martino niet helemaal tevreden en krijg ik de kans in de laatste oefenwedstrijd tegen Duitsland. Tot scoren kom ik niet maar ik werk keihard en zorg ervoor dat de spelers om mij heen wat meer tot hun recht komen. Er word met 4-0 gewonnen van toch een kandidaat om de wereldtitel. Ik heb een goede indruk achter gelaten dus ik mag misschien toch hopen op een mooi WK. 

We komen slechts een paar dagen voor onze 1e wedstrijd aan in Qatar en op dat moment is nog steeds niet bekend hoe we spelen maar belangrijker wie er spelen. Zelfs op de afsluitende training in het Al-Shamal Stadium voor de wedstrijd tegen Rusland is het nog niet duidelijk. Ik ben wel gevraagd om de persconferentie bij te wonen en pas daar laat de bondscoach wat los over de opstelling. Ik zit naast hem en word daarmee verrast. Ik sta namelijk in de basis en kom dan ook even moeilijk uit mijn woorden. 'Tsja uuuuhm we zullen ons land op een waardige manier vertegenwoordigen.' 

Ik kan die nacht maar moeilijk in slaap komen en voel de zenuwen door mijn lijf gieren. Donderdag 24 November de dag van mijn debuut op het WK. Mijn ouders zijn voor dit hele toernooi over gekomen en ook Madelene kan een aantal wedstrijden mee pakken. Ze is er dus bij in de groepsfase en zal dan terugreizen naar Engeland voor haar eigen verplichtingen. Het is geweldig om de sfeer in het stadion al ver voor de aftrap mee te maken. Hier droomt elke kleine jongen van en ik beleef het nu. In de basis en de woorden van Jesus spoken nog even door mijn hoofd. Mensen verwachten wat van mij en ik moet het nu echt laten zien. Een groot deel van het stadion is groen gekleurd en dat is toch wel lekker natuurlijk. Tijdens het volkslied overstemmen de Mexicanen de Russen en dat zorgt voor een enorme boost. Na 10 minuten ben ik al betrokken bij een belangrijk moment. Een lange inworp in mijn richting en ik krijg een behoorlijke zet in mijn rug. Strafschop en Corona gaat achter de bal staan. Dit moet de 1-0 zijn maar Jesus schiet op de paal. Na deze mogelijkheid om de voorsprong te pakken laat Rusland ons het spel maken. We krijgen in de laatste fase niet veel ruimte en komen niet echt tot kansen. 0-0 lijkt een logische ruststand te worden maar dan is daar toch ons moment. Lozano komt met de perfecte steekpass en op het randje van buitenspel mag ik door. Oog in oog met Maximenko gaat er van alles door mijn hoofd. Ik mag niet missen. IK MAG NIET MISSEN. Maximenko duikt al vroeg richting de bal en ik kan er langs. Ik schuif de bal in het lege doel en vanaf dat moment beleef ik het in een soort van waas. Ik ben er lichamelijk maar geestelijk ben ik even in hogere sferen. Het besef komt er pas als de spelers boven op mijn duiken. De jongste doelpuntenmaker voor Mexico op een WK. Bij het teruglopen naar de eigen helft zoek ik mijn ouders en Madelene op en blaas ik nog een kusje hun kant op. Ik ben er in de rust ook niet helemaal bij en voor we het veld weer op gaan krijg ik nog een tik op mijn achterhoofd van de bondscoach. 'Focus Angel' 8 minuten later is het weer raak. Opnieuw Lozano die de ruimte achter de verdediging ziet en ik ben vertrokken. Meenemen op de borst nog een keer laten stuiteren en dan de doelman iets uit positie zien staan. Met een lob probeer ik het dan maar. Maximenko kan er net niet bij en de bal ploft het doel in. 2-0 en 2 doelpunten tijdens mijn debuut op een WK het lijkt te gek voor woorden maar het gebeurd toch echt. Na een uur spelen word ik naar de kant gehaald en mag ik gaan genieten van wat er allemaal is gebeurd. Ik zie Lozano de 3-0 nog maken en zo is het een perfecte start van het WK.

1098727067_resultaten24.thumb.PNG.1209d493bd9eb3892a194e9e4fe34b92.PNG

@Daniell je hebt inderdaad aardig wat bij te lezen maar tof dat je er weer bij bent ;)

@Goatruida Af en toe door de ogen van iemand anders om een andere invalshoek te belichten is voor de afwisseling wel fijn

@Titan met 2 doelpunten als start zal angel zeker een speler zijn die zomaar eens die prijs zou kunnen winnen

@Marius Angel zorgt er maar gelijk voor dat ze niet meer om hem heen kunnen

@delichris even voor de afwisseling tussendoor

@V-Traxx voor een jonge jongen natuurlijk een droom die uit komt

@komodo25 @Niejo101 @xPeejay @JordiW. @ElMarcos @Whitewolf345 @spaansetukker @RubenS2 @TeamWesil @Fantasy @ElPrincipito @True_Legend @Copywriter @T10 @kevindeweerd