Jump to content

no one expects an angel to set the world on fire

mattihamstra
 Share

Recommended Posts

105554999_AHbanner.png.a91f21282db51d638f2e9ace66a97e90.png

'Ik moet het doen. Nee ik ga het doen.' Woorden die ik in mezelf telkens herhaal voor de beker finale district oost in de leeftijdscategorie onder 17. Ik weet dat er scouts van meerdere profclubs aanwezig zullen zijn en als ik ooit nog eens op wil vallen dan moet het vandaag gebeuren. Ik heb last van mijn lies maar vandaag moet de kroon op het seizoen gezet worden. Hoe vaak maak je het nou mee dat je in de jeugd een bekerfinale mag spelen? 

Mijn naam is Angel Hernandes. Zoon van een Mexicaanse vader en een Nederlandse moeder en zoals elke jongen heb ik de droom om profvoetballer te worden. Ik ben in het verleden al door een aantal clubs gescout maar omdat ik het niet goed deed op school zag ik steeds mijn droom in rook op gaan. Nu heb ik mijn zaken beter voor elkaar en is het vandaag 30 Mei 2020 de dag waarop ik echt mijn laatste kans krijg. Voetbalgek als mijn vader is heeft hij het na de halve finale nergens anders over. Als ik ooit nog iets wil en in de voetsporen van mijn oom Luis wil treden moet ik presteren. De wil en het temperament heb ik duidelijk van hem. Mijn moeder maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Als ik maar plezier heb in wat ik doe dan is het voor haar al goed. Mijn oom is trouwens ook een scout in Mexico en hij is speciaal voor deze wedstrijd over gekomen. Een belofte die hij tijdens vorige zomer had gedaan.

Daar waar mijn teamgenoten allemaal stijf staan van de zenuwen vind ik het eigenlijk wel lekker die kriebels in mijn buik. Juist als er druk op staat voetbal ik vaak goed. Het is druk bij Be  Quick in Zwolle. Zoveel mensen staan er normaal niet langs de lijn maar het is natuurlijk ook geen normale wedstrijd. Nog even snel naar binnen en de trainer verteld ons nog maar eens dat we er vooral van moeten genieten want een wedstrijd als deze is uniek. Als het aan mij ligt worden wedstrijden als deze de normaalste zaak van de wereld. Dat genieten lijken wij in de eerste 10 minuten vooral van het weer te doen maar de werkelijkheid is dat we dan al tegen een 0-2 achterstand aan kijken. Ik kan wel door de grond zakken maar weet ook heel goed dat dit niet het moment is om mijn teamgenoten af te vallen. Dan maar de boel op peppen want er zijn  immers nog 70 minuten te gaan. Zorgen dat we snel scoren en het is gewoon weer een wedstrijd. Dat snel scoren gebeurd niet en we zoeken de kleedkamer met een 0-2 achterstand. De trainer gaat als een gek tekeer in de rust en dan komt dat temperament van mij bovendrijven. 'Trainer vind je het gek ? Je zegt vooraf dat we van deze wedstrijd moeten genieten dan neem jij dus genoegen met een nederlaag toch? zolang we maar genieten. Dan moet je nu ook niet lopen zeiken. Denk je dat wij niet gewoon deze wedstrijd willen winnen? We hebben verdomme vaker een kansloze 1e helft gespeeld en wisten ons toch vaak terug te knokken. waarom kan dat nu niet? Jongens dat we hier staan daar mogen we trots op zijn maar zorg er in godsnaam voor dat we na deze wedstrijd nog trotser kunnen zijn.'

Even is het stil en kijkt iedereen mij met grote ogen aan. De enige reactie die ik van de trainer krijg is 'Als je het denkt te weten neem de ploeg dan op sleeptouw in de 2e helft.' Ik moet eerlijk toegeven dat ik even bang was dat hij mij zou wisselen maar gelukkig is dat niet het geval. De 2e helft begint en we zijn een stuk scherper. Het lijkt te gaan lopen en al snel volgen de eerste kleine kansjes. Nog geen aansluitingstreffer maar op dat moment voel je wel dat de wedstrijd aan het kantelen is. We zijn een kwartier bezig als ik bij een lange bal een duw in mijn rug krijg. Vrije trap op een mooie plek en op een situatie als deze train ik vrijwel elke training. Voor mij is links van het doel en dus ligt de bal fijn voor mijn rechter. Ik weet al lang dat iedereen een bal over de muur verwacht en ik weet ook dat de keeper daar een pasje voor gaat maken. Ik besluit de bal met mijn wreef richting de hoek van de doelman te schieten en tijdens de vlucht zie ik de keeper inderdaad dat pasje maken. De bal draait steeds meer naar de paal toe maar gelukkig ploft de bal tegen het netje is staat het 1-2. Geen tijd om deze treffer te vieren we moeten door. Onze tegenstander word onzeker en het is zaak om die gelijkmaker zo snel mogelijk te maken. Die valt 10 minuten later als de bal vanuit een hoekschop in een scrimmage blijft liggen en ik nog net mijn grote teen tegen de bal krijg om het beslissende zetje te geven 2-2 en nog tijd genoeg om de wedstrijd helemaal om te draaien. Toch sluipt dan bij ons ook de onzekerheid er in. De trainer wil duidelijk ook niet vol voor de winst gaan en twijfelt ook wat te doen. Het lijkt wel schaken maar in de slotfase als beide teams toch  vermoeid raken worden de ruimtes groot. Wij komen nog goed weg als er een bal op de lat word geschoten. Het gebruikelijke 'scheids hoe lang nog' klinkt en deze geeft aan dat er nog 3 minuten te spelen zijn. Een minuut later krijg ik de perfecte steekpass. En ben ik op het randje van buitenspel weg. Het is echter nog een meter of 35 richting het doel en ik voel mijn lies al aardig. Met alles wat ik heb pers ik er nog een sprint uit en spookt er van alles door mijn hoofd. Vooral de gedachte een echte goede voetballer is in deze situatie altijd de baas voel ik heel sterk. Maar ook de angst om te missen komt voorbij. Ik zie vanuit mijn ooghoek een ploeggenoot mee komen en ik ben maar wat blij daarmee. Nog even kijken wat de keeper doet en op het moment dat hij een paar passen naar voren doet leg ik de bal breed. Mijn ploeggenoot kan de bal in het lege doel schuiven en iedereen word gek. Het is nog anderhalve minuut afzien maar we flikken het. 

Op het moment dat ik mijn trainer in zijn armen spring na het laatste fluitsignaal hoor ik achter hem al iemand roepen dat alleen spelers met extra kwaliteiten op deze leeftijd in de situatie van de 3-2 de bal afleggen. 'Iedereen wil namelijk de held zijn want die jongens vinden die status heerlijk maar wat die nummer 16 daar deed dat lijkt zo simpel maar is zo verschrikkelijk goed.' Ik kijk nog even die kant op en zie dat het word gezegd in het groepje waar meerdere scouts bij elkaar staan. 

Ik ben dus opgevallen.......

----------------------------------------------------------

Een nieuwe football manager betekend een nieuwe spelers novelle van mijn kant. Wegen prive omstandigheden heb ik mijn laatste fm20 novelle links laten liggen en bewust gewacht op de nieuwe editie. 

Omdat het een spelernovelle is moet ik nog even wachten voordat ik ingame los kan gaan. Tot die tijd zal ik updates plaatsen met achtergrond verhalen en zal ik hier en daar ook bewust wat steekjes laten vallen zodat misschien mijn clubkeuze duidelijk word. 

1797096249_AHbanner.png.0755f7edd35235c8fd970f4886d88e9d.png

Het feestje word na de wedstrijd gevierd en dat mag natuurlijk ook wel als je in een beker finale op deze manier weet te winnen. Het is de kroon op een mooi seizoen maar als het aan mij ligt is deze nog niet voorbij en hoop ik nog op die kers op de taart. Mijn teamgenoten duiken de kleedkamer in om daar verder te feesten maar ik besluit mijn ouders op te zoeken die daar met mijn oom staan. Zoals eigenlijk gebruikelijk begint mijn vader gelijk met het analyseren van de wedstrijd en mijn spel. Mijn vader is mijn grootste fan maar is eigenlijk nooit tevreden. Ik weet eigenlijk niet beter en ik heb het ook echt aan hem te danken dat ik op een heel behoorlijk niveau uit de voeten kan. Ondanks mijn blessure , De 2e goals en de assist heeft hij nog steeds aanmerkingen op mijn spel. Dit keer gebeurd dat in het Spaans zodat mijn oom zich er eventueel ook in kan mengen. Van mijn oom neem ik eigenlijk alles aan. Met 85 interlands met daarin 35 goals staat hij op nummer 4 op de topscorerlijst van het Mexicaanse elftal en met 4 goals op het WK van 1998 zal ik wel gek zijn om niet naar hem te luisteren. 

Zoals dat bij latino´s vaak gaat volgt er een verhitte discussie met veel armgebaren en ik zie vanuit mijn ooghoeken dat zelfde groepje mensen naar ons kijken als toen ik mijn trainer in zijn armen sprong toen de wedstrijd net was afgelopen. Volgens mijn vader had ik me meer in het spel moeten betrekken. Dan was het allemaal niet zo moeilijk geweest maar ik ben het daar niet mee eens. ´Pap je moet niet vergeten dat ik met een lichte blessure aan mijn lies deze wedstrijd in ben gegaan. door juist te doseren kon ik in de slotfase nog van belang zijn. Als ik dat niet had gedaan was ik na een uur spelen waarschijnlijk klaar geweest. Volgens mij ben ik juist door te doseren van waarde geweest vandaag. Ik heb dan misschien niet veel kansen gekregen maar de kansen die ik kreeg waren raak.´ Gelukkig is mijn oom het volledig met mij eens en hij zegt behoorlijk onder de indruk te zijn van mijn vermogen om zo scherp mijn eigen spel te analyseren. Neem daarbij mijn spel en volgens hem kan ik makkelijk voor een BVO uitkomen. ´Lukt het niet in Nederland dan moet ik misschien maar contact gaan zoeken met wat clubs in Mexico.´ 

We ronden het gesprek af en zoals altijd gebeurd dat met een high five en een knuffel van mijn vader. Op het moment dat mijn vader en oom richting de kantine willen lopen en ik mijn teamgenoten in de kleedkamer op wil zoeken komt er een man naar ons toe. Hij kom me wel bekend voor maar ik kan zo snel niet voor de geest halen waarvan. Maar als hij ons aanspreekt weet ik gelijk wie het is. Het is Henk De Jong trainer van SC Cambuur. 'Goedemiddag. Wat dacht je ik eis vandaag even alle aandacht op? Voor jou leeftijd speel je al zo volwassen en zie je het spelletje echt goed. Ook nu je hier weer staat na te praten dat vind ik schitterend om te zien. Je kan er ook voor kiezen om lekker feest te vieren wat logisch is maar dit getuigd van een stukje professionaliteit.  Ik heb eigenlijk maar 2 of nee eigenlijk 3 vragen voor je. Die assist bij de 3-2 dacht je er niet aan op toch zelf te schieten?  Waarom zit jij niet al bij een BVO? En tot slot hoe zou je het vinden om een stage af te werken bij SC Cambuur?'

Nou meneer De Jong. Ik had redelijk wat tijd om na te denken dus er schoot van alles door mijn hoofd. De kans om de held te worden maar ook de kans om de schlemiel te worden als ik zou missen bijvoorbeeld. Daarbij speelde mijn lies behoorlijk op en op dat moment zag ik mijn teamgenoot vrij staan. Dan is het vrij simpel de kans om te scoren was voor hem groter en dan moet je die bal gewoon afspelen. 

Ik heb bij 2 clubs mee mogen trainen maar dat was niet meer te doen met school. Ik ben er ooit uitgepikt bij de soccer schools van Feyenoord en ik heb 2 jaar geleden nog mee mogen trainen in de jeugd bij Vitesse. Feyenoord was niet te doen voor mijn ouders en daarbij zat ik op een belangrijk punt met de overgang van basisschool naar voortgezet onderwijs. Bij Vitesse ging ik er voor maar vonden mijn ouders dat mijn prestaties op school niet goed genoeg waren. Nu heb ik inmiddels mijn examens afgerond en is het wachten op het beslissende telefoontje maar ik ga er wel vanuit dat ik slaag.

Om eerlijk te zijn hebben mijn vader en ik deze dag omcirkeld op de kalender. Dit moest de dag zijn van mijn laatste kans om nog ergens terecht te komen dus op de vraag hoe ik het zou vinden om een stage af te werken bij uw club kan ik alleen maar antwoorden met dat ik het geweldig vind. 

'Goed jongen dan gaan we dat regelen. Als je vader mij zijn telefoonnummer geeft dan neemt iemand van de club contact met hem op en dan hoop ik je snel te zien. Ga nu maar feest vieren.'

Ik kijk mijn vader aan en onze blik is veelzeggend. Deel 1 van de missie lijkt geslaagd.

-----------------------------------

@RubenS2 Het begin is er en de eerste club die Angel een kans geeft is er ook. Het zou natuurlijk iets te voorspelbaar zijn als de keuze ook gelijk op cambuur zou vallen ;)

@Marius Ik heb het geprobeerd met een manager verhaal maar daaruit kwam maar weer eens naar voren dat ik zelf toch het meeste plezier haal door het vanuit de ogen van een speler te doen

@JordiW. De eerste post blijft toch altijd het moeilijkst vind ik. Waar begin je? hoe wil je het brengen? en ook hoeveel informatie wil je gelijk weggeven zijn vragen die bij mij vaak naar voren komen. Gekozen om het op deze manier te doen ook omdat ik ingame nog niet kan starten.

@komodo25 het was eigenlijk wel wachten op de nieuwe FM voor weer een spelersnovelle

@True_Legend Een nieuwe FM staat eigenlijk gelijk aan een nieuwe spelersnovelle van mijn kant ;) 

@delichris het begin is er weer eens kijken waar het dit jaar toe gaat leiden

@kevindeweerd De kop is er af. Zoals al aangegeven vind ik de 1e post toch het moeilijkst

@ElPrincipito Het begin is er. De eerste club die angel een kans geeft ook. Maar Er kan nog van alles gebeuren gezien de woorden van oom Luis

Met cambuur is de eerste club genoemd. Ik zal gaande weg nog wat meer clubs laten vallen tot de dag dat de game officieel is. Uit dat rijtje clubs mogen jullie dan de keuze maken waar jullie Angel willen zien.

Vaak koos ik de club zelf uit maar het leek me dit jaar juist leuk om jullie daarin te betrekken. En zo zullen er in dit verhaal nog meer keuzes voorbij komen waarin jullie als lezers bepalen wat er eventueel gebeurd.

Leuk dat Cambuur zich aanbiedt, maar dit dit je definitieve startclub wordt zou zoals je zelf al aangeeft te voorspelbaar zijn. Je update leest vlot weg, maar toch een kleine opmerking: er staan vrij veel dt-fouten in en een foutje in verband met jou/jouw waarin ik me wel lichtjes stoor. Probeer die wat te vermijden indien mogelijk, al snap ik dat het snel gebeurd is.

Je vorige verhaal heb ik niet vanaf het begin kunnen volgen, wat het net iets lastiger maakte voor mij om te blijven hangen. Nu dus vanaf het begin erbij! Je begin is in ieder geval weer een duidelijke inleiding met achtergrond van je personage. Succes!

1003364502_AHbanner.png.28ab3cd59985cf3bbe33730ccaa623fe.png

SC Cambuur is in mijn ogen gewoon een Eredivisie waardige club dus om daar een stage af te mogen werken klinkt goed. Toch is het zo dat ik niet gelijk wil happen. Mijn oom had het namelijk over clubs in Mexico waar hij een balletje op gaat gooien. Europees is het geen bekende speler maar in Mexico is het een absolute Legende. In FIFA heeft hij zelfs een ICON kaart. Luis Hernández beter bekend als "El Matador". Als het om WK goals voor Mexico gaat is hij gedeeld topscorer. Waar hij ook komt in Mexico er word naar hem geluisterd. Het is dus afwachten of daar wat uit komt.

Vakantie hebben we daarom ook nog niet geboekt. Waar veel van mijn leeftijdsgenoten uitkijken naar een vakantie is dat bij mij helemaal niet. Ik was bezig met een missie en daarvoor is deze zomer alles bepalend voor mij. Ik moet zorgen dat ik fit ben zodat ik waar dan ook mijn visite kaartje af kan geven. 

Er gaat 10 dagen overheen voor ik het nummer van mijn oom op mijn telefoon zie verschijnen. 'Angel zet je telefoon even op luidspreker als je ouders in de buurt zijn. Zoals beloofd heb ik contact gezocht met een aantal clubs en 2 clubs willen je een kans geven om te laten wat je allemaal in huis hebt. Monterrey en Tigres  zijn de clubs waar ik het over heb. Zouden jullie deze week nog deze kant op kunnen komen?"

Dat zijn dus weer 2 clubs er bij. De Mexicaanse competitie volg ik niet echt dus ik ga gelijk zoeken op internet. Het enige wat ik uit mijn hoofd weet is dat Vincent Janssen bij Monterrey speelt en dat Gignac bij Tigres speelt. Ik zoek dus gelijk wat informatie over beide clubs op en zie dat ik gelijk voor een pittige keuze kom te staan. Het zijn namelijk rivalen van elkaar. Beide clubs komen uit de regio Nuevo Leon en spelen dus de Clásico Regiomontano tegen elkaar. Ik ga al snel de plussen en minnen tegen elkaar af strepen om op die manier een beetje te bepalen bij welke club ik als eerste ga kijken. Mijn oom heeft voor beide clubs gespeeld en was ook de eerste speler die voor beide clubs in de derby wist te scoren. Toch bekruipt mij het gevoel dat als ik voor de ene club kies ik bij de ander niet meer welkom ben omdat ik dan eerst voor de rivaal heb gekozen. Het feit dat er bij Monterrey al een Nederlander speelt weegt voor mij wel zwaar mee. Ik zou me aan hem op kunnen trekken en hij zou me wegwijs kunnen maken zodat ik misschien wat sneller kan aarden. 

Het is eigenlijk een ideaal scenario want op deze manier gaan we toch nog op vakantie en heb ik de kans om mijn kwaliteiten te laten zien in een competitie waar je niet zo snel aan denkt maar vooral dat avontuur trekt mij ook wel aan. Slechts een paar dagen later zijn we onderweg richting Schiphol om richting Mexico te vliegen maar dan gaat opnieuw de telefoon. Er is opnieuw een club waar ik niet snel aan had gedacht met interesse.

--------------------------------------

@JordiW. Gezien de mexicaanse achtergrond kon je er op wachten dat er tenminste 1 mexicaanse club tussen zou zitten

@delichris Cambuur is inderdaad een leuke club maar de 2e clubs die er bij zijn gekomen zijn ook niet mis

@ElPrincipito Cambuur is leuk maar misschien te voorspelbaar. Nu is er iets meer keuze

@MariusBlanco is ook een legende in mexico natuurlijk ;)

@RubenS2 Cambuur is uiteindelijk wel 1 van de keuzes waaruit jullie kunnen kiezen. aan de hand daarvan zal ik dan weer een update bedenken. Ik zal er op proberen te letten om die foutjes er uit te halen ;)

@komodo25 Groningen is inderdaad ook een leuke club 

@Copywriter De interactie maakt het voor mij ook nieuw. dat zorgt er wel voor dat ik met mijn updates kort om mijn ingame voortgang moet zitten

@Titan Er komt nog meer achtergrond informatie over bijvoorbeeld familie 

@True_Legend @kevindeweerd

Ik ga nog 1 club aan de keuzes toevoegen en dan kan het grote stemmen beginnen ;) Zoals gezegd zal de keuze aan jullie zijn