Kyrill Geplaatst 15 oktober 2021 Share Geplaatst 15 oktober 2021 4 minuten geleden zei hjs: Nu de voorstellingen stilaan op het einde lopen zal ik het volgende thema maar bekend maken. We naderen 1 november dus herdenken we degenen die ons verlaten hebben. In Memoriam. Het is de bedoeling dat je groep zoekt waarbij de zanger of zangeres overleden is. Dus geen willekeurig lid wel de frontman of frontvrouw. Graag ook een lied uit de periode van de overledene. Een overleden solo artiest(e) mag wel. @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 Huh? Waar heb je het over? Ik snap het niet... Dit moet überhaupt beginnen toch nog? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 15 oktober 2021 Share Geplaatst 15 oktober 2021 1 minuut geleden zei Kyrill: Huh? Waar heb je het over? Ik snap het niet... Dit moet überhaupt beginnen toch nog? Ja,is volgend thema. Gewoonweg artiest(e) zoeken die overleden is. bvb Amy Winehouse,Jeff Buckley,Leonard Cohen,Frank Sinatra,Aretha Franklin Als je groep wilt,band selecteren waarvan de zanger(es) van overleden is. bvb Nirvana,AC/DC (tijd van Bon Scott),The Cranberries,Joy Division,INXS,... Ik ga wel niet teveel voorbeelden geven hé. Hoop dat het nu wel duidelijk is ;). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 16 oktober 2021 Share Geplaatst 16 oktober 2021 Gambia's Calling @Tim' is het volgend kind van de duivel,want hij koos deze klassieker van The Rolling Stones daterend uit 1969. Daarmee is deze track de oudste die in deze lijst voorkomt. The Rolling Stones hoeven weinig of geen introductie zou ik zeggen. Deze rockers zij zelfs nu nog actief op toch wel pensioengerechtigde leeftijd. We hebben helaas wel vrij recent afscheid moeten nemen van drummer Charlie Watts. Toen deze song verscheen was er veel controverse rond. De religieuze instanties zagen dit als duivelsverering wat niet het geval is. De lyrics zijn geschreven vanuit het standpunt van de duivel die hier wilt duidelijk maken dat hij niet de bron van alle kwaad is maar dat de mensheid zichzelf voor de spiegel moet plaatsen. Er word gerefereerd naar historische momenten waar de duivel de rol van de mensheid aankaart. Mick Jagger haalde zijn inspiratie voor deze song uit de roman The Master and Margarita van Mikhail Bulgakov. Leuk weetje:de originele titel zou The Devil Is My Name geweest zijn. Just as every cop is a criminal And all the sinners saints As heads is tails, just call me Lucifer 'Cause I'm in need of some restraint So if you meet me, have some courtesy Have some sympathy and some taste Use all your well-learned politesse Or I'll lay your soul to waste, mm, yeah Heeft de jury begrip voor de duivel ? @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 18 oktober 2021 Share Geplaatst 18 oktober 2021 Flashbericht uit de Galapagos Eilanden Wat laat onze leguaan @nasje92 door onze oren galmen? Tijd voor een "geestig" verhaal ,want @nasje92 zag wel heil in de titelsong van de musical The Phantom Of The Opera geschreven door Andrew Lloyd Webber (gebaseerd op het boek (Roman) Le Fantôme de l'Opéra van Gaston Leroux uit 1910) in 1986. Webber is ook verantwoordelijk voor andere gekende musicals zoals Cats en Jesus Christ Superstar om er maar een paar te noemen. @nasje92 koos wel niet voor de originele versie van Sarah Brightman & Steve Harley maar voor die van Floor Jansen (zangeres Nightwish) & Henk Poort tijdens het programma Beste Zangers. Deze ging in 2019 viraal toen het op youtube verscheen. Over de betekenis van de song vond ik deze visie wel interessant. The song is yourself speaking to yourself. Phantom is your spirit influenced by death, chistine (christ-ine) is the battle for life, against the spirit of death. Your mind is yourself singing to your body and others, hearing what you're telling yourself. Plain as day it says: "my/your spirit and my/your voice' in one combined. The phantom of the opera is here/there, inside your/my mind. " as you grow stronger against evil, it grows stronger against you, undefeatable until the love of god frees one. Christine will later ask god to allow her to love phantom, where he finally leaves, out of love. In geek mythology this is nemisis, your best friend, worst enemy. In religion this is satan and death, and christ and life. Sing, my angel of musicHe's there, the Phantom of the Opera Kent dit verhaal een happy end of valt het doek voortijdig ? @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 19 oktober 2021 Share Geplaatst 19 oktober 2021 Vikings ahoi !!! De keuze van onze stoere Noorman @Satyr is toch wel verrassend te noemen imo. Niet gedacht dat hij gevoel voor humor had en als norse viking door het leven ging. Hij wilt ons aan het lachen brengen met Nanowar of Steel,een Italiaanse band die metal -parodieën de wereld in stuurt. De geselecteerde song Valhallelujah (daterend uit 2019) is een soort van metal kerstsong en bevat gospelelementen. Het is ook een ode aan Odin,de Zweedse metalbands Amon Amarth en Hammerfall en Ikea (jawel,de Zweedse meubelketen). De lyrics moet je dus niet al te serieus nemen,dat mag duidelijk zijn. Ze werkten voor deze song samen met Gloryhammer (Britse Powermetalgroep) zanger Angus McFife. Our Father OdinWho art in IKEAWe understood your messageWe are here to worship your creationPlease, listen to our prayer! Gaat @Satyr glorieus naar het Valhalla of gaat hij roemloos ten onder. @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 oktober 2021 Share Geplaatst 31 oktober 2021 @hjs dit bloedt nu helaas al dood voor het begonnen is En dat vind ik iig zonde. . Kan je zsm wanneer je tijd hebt alles op rijtje zetten, zodat we kunnen gaan luisteren en stemmen. Dat kost zkr ook wat weken met zoveel deelnemers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 2 november 2021 Share Geplaatst 2 november 2021 Op 31-10-2021 om 12:25 zei Kyrill: @hjs dit bloedt nu helaas al dood voor het begonnen is En dat vind ik iig zonde. . Kan je zsm wanneer je tijd hebt alles op rijtje zetten, zodat we kunnen gaan luisteren en stemmen. Dat kost zkr ook wat weken met zoveel deelnemers. Komt in orde,een evenement organiseren is tegenwoordig niet makkelijk en als die regels ivm covid of de meningen van uw medeorganisatoren/collega's steeds veranderen bespoedigd dat de zaak ook niet. Dacht dat het grotendeels in orde was maar we zijn terug praktisch vanaf nul begonnen. Is niet van mijn gewoonte om dingen te laten aanslepen als ik iets organiseer. @ivago kan dat normaal bevestigen want ik heb lang wat zaken op mij genomen op het Vlaamse forum en dat ging toen vrij vlot vooruit. Maar bon de laatste 2 inzendingen zal ik gewoon in het overzicht posten zonder "uitgebreide" voorstelling. Zal nu beginnen aan YouTube playlist en die hier dan asap meedelen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 2 november 2021 Share Geplaatst 2 november 2021 Alle deelnames op een rijtje Cuba Schotland Kiribati Noord-Korea Montenegro Rusland Ghana Indonesië Gambia Galapagos Eilanden Noorwegen Filipijnen Kroatië @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 full playlist Youtube Formule om te stemmen is bekend denk ik. Deadline is 19/11/2021 om 23h59 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 november 2021 Share Geplaatst 7 november 2021 Gestemd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 13 november 2021 Share Geplaatst 13 november 2021 (bewerkt) Nog een weekje tijd om uw votes door te sturen. Heb tot nu toe van 3 personen antwoord gehad. @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 13 november 2021 bewerkt door hjs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 18 november 2021 Share Geplaatst 18 november 2021 Op 13-11-2021 om 20:08 zei hjs: Nog een weekje tijd om uw votes door te sturen. Heb tot nu toe van 3 personen antwoord gehad. @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 Is de deadline te kort? Heb van niemand nog scores ontvangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 18 november 2021 Auteur Share Geplaatst 18 november 2021 6 minuten geleden zei hjs: Is de deadline te kort? Heb van niemand nog scores ontvangen. Ik heb toch al gestuurd dacht ik ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 23 november 2021 Share Geplaatst 23 november 2021 Op 18-11-2021 om 19:35 zei chrisje1993: Ik heb toch al gestuurd dacht ik ? Yep,samen met 3 anderen. Van de rest niks ontvangen. Gelieve dit zo snel mogelijk te doen dank u . @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' @Keko@Tamara84 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 23 november 2021 Share Geplaatst 23 november 2021 Sorry, ik heb afgelopen week ziek op bed gelegen dus ben deze even helemaal vergeten. Ik hoop uiterlijk morgen in te zenden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 23 november 2021 Share Geplaatst 23 november 2021 Ik hoop er morgen mee bezig te kunnen, ook wegens ziekte totaal niet aan toe gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 november 2021 Share Geplaatst 29 november 2021 Doodziek zijn en dan niet eens muziek kunnen luisteren, dan zou ik nog zieker worden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 30 november 2021 Share Geplaatst 30 november 2021 (bewerkt) Laatste oproep om punten in te sturen @Keko@Kowet@Satyr@ivago@Titan @Fabian. 30 november 2021 bewerkt door hjs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 30 november 2021 Share Geplaatst 30 november 2021 40 minuten geleden zei hjs: Laatste oproep om punten in te sturen @Keko@Kowet@Satyr@ivago@Titan @Fabian. Excuus, zal het morgen sturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 30 november 2021 Share Geplaatst 30 november 2021 F*ck, doe het vanavond nog! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 2 december 2021 Share Geplaatst 2 december 2021 Nog van @ivago@Satyren @Kowet de punten asap aub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 2 december 2021 Share Geplaatst 2 december 2021 Sorry @hjs voor mijn afwezigheid. Ik heb een turbulente verhuis achter de rug. Ik zet er me asap aan, dit weekend ten laatste mijn punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 6 december 2021 Share Geplaatst 6 december 2021 Op 2-12-2021 om 17:01 zei ivago: Sorry @hjs voor mijn afwezigheid. Ik heb een turbulente verhuis achter de rug. Ik zet er me asap aan, dit weekend ten laatste mijn punten Ik verwacht ze eerstdaags Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 december 2021 Share Geplaatst 8 december 2021 Zou fijn zijn als we dit nog voor de feestdagen kunnen starten Anders moeten we maar uitstellen naar begin januari? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 8 december 2021 Share Geplaatst 8 december 2021 Alleen punten van @ivago nog hebben. Dan kan ik idd starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 9 december 2021 Share Geplaatst 9 december 2021 (bewerkt) Allright, We kunnen beginnen als ik scorewiz onder de knie heb. Verwacht nu niet teveel duiding rond de scores. Ik ga ze zo snel mogelijk updaten zodat we aan de volgende ronde(s) kunnen beginnen. De eerste die de scores uitdeelt is onze man die Cuba vertegenwoordigd @MetalMichael. Toeval of niet,hij was ook de eerste die zijn inzending doorgaf. https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/503212/1/1/i1mzc5mtcz Nogmaals mijn excuses voor het lange aanslepen. @MetalMichael @ivago @chrisje1993 @Keko @Kowet @Satyr @hjs @Tim' @Titan@nasje92 @Fabian. @Kyrill@komodo25 9 december 2021 bewerkt door hjs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten