Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Music Challenge

chrisje1993

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei MetalMichael:

Denk dat het wel gezellig is in huize @Kekomet deze tussenstand. :D

Leuke sidenote, ze wilde meedoen omdat ik in mijn twijfel tussen Mac Miller en Dexy's Midnight Runners voor de eerstgenoemde koos: "Dan stuur ik 'm zelf wel in".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei ivago:

De nummerkeuze van Luxemburg vond ik maar niks, de punten toekenning daarentegen magistraal :classic_biggrin:

Bedankt @Bolderbast

Geen dank. Prachtige inzending die me weer even terugbracht naar mijn zorgeloze jeugd.

Ik denk trouwens dat ik punten ben misgelopen doordat je je vooraf zo snobistisch hebt uitgelaten over mijn prachtige inzending :nono: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GViPEhc.jpg

Punten - Ghana

Ghana levert met Johnny B. Goode misschien wel het oudste nummer af in de historie van de MU Music Challenge. Chuck Berry schreef het nummer in 1955, wat deels autobiografisch bedoeld was. Het personage Johnny is een analfabetische ‘country boy’ uit New Orleans, die maar één ding kan, en hoe… Gitaar spelen. De wijze waarop Goode is gespeld, komt overeen met de straat waar Berry is opgegroeid: Goode Avenue. Alhoewel de lyrics een vrij directe verwijzing zijn richting de jeugd van Berry, zijn er wel wat details zijn aangepast. Zo heet Chuck uiteraard geen Johnny en komt hij uit St. Louis in plaats van New Orleans. De opvallendste wijziging in de lyrics is echter dat in de originele tekst er werd gezongen over een 'colored boy', maar dit moest worden gewijzigd naar 'country boy' om het op de radio te laten komen (welkom in 1955).

Er is ook een alternatieve verklaring voor het ontstaan van het nummer. Zo schijnt het nummer voor het eerst gespeeld te zijn op een School Prom door een vreemde jongeman en is dit aanschouwd door de neef van Chuck Berry. De beste man heeft Berry ten tijde van de act opgebeld om mee te luisteren, and the rest is history.

Het is overigens ook dit nummer wat door NASA in 1977 mee is gestuurd met de Voyager de ruimte in om een deel van de Amerikaanse cultuur te representeren voor potentiële aliens die erop kunnen stuiten.

Een regelrechte klassieker: "Go Johnny go!"

Punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/427712/13/13/zhzjzjymzi

Tags:

Inhoud verbergen

Cuba: @MetalMichael

Denemarken: MysteryGuest

Filipijnen:  @chrisje1993

Galapagos Eilanden:  @nasje92

Gambia:  @Tim'

Ghana:  @Kyrill

Indonesia:  @Fabian.

Kiribati:  @Keko

Kroatië:  @hjs

Luxemburg:  @Bolderbast

Montenegro:  @komodo25

Noord Korea:  @ivago

Noorwegen:  @Satyr

Rusland:  @Titan

Schotland:  @Kowet

Verenigde Staten: @Tamara84

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Kyrill  voor de punten,wederzijdse appreciatie is leuk.

Had ook niks verwacht.

Edit: 1 van de weinige keren dat de Mystery guest geen punten ontvangt.

Aan de top blijft het dus spannend.

bewerkt door hjs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei hjs:

Bedankt @Kyrill  voor de punten,wederzijdse appreciatie is leuk.

Had ook niks verwacht.

Edit: 1 van de weinige keren dat de Mystery guest geen punten ontvangt.

Aan de top blijft het dus spannend.

Graag gedaan. Ja klopt dat hij en ik nu plek 1 en 2 delen had ik niet verwacht van te voren maar vind die ik nu gekozen heb gewoon de mooiste. 

3 uur geleden zei nasje92:

12 punten! Top man!!

Graag gedaan! Ik ben niet per se enorm Van Gogh fan. Ik vind  het gewoon oprecht enorm mooi liedje. Ik huilde eerste keer al en vanavond weer. Is gewoon echt heel mooi nummer in mijn ogen. 

2 uur geleden zei Tamara84:

Thx!!!

Graag gedaan! Ik had niet verwacht van Nederlandse inzending maar heb gehuild tijdens luisteren en was echt ontroerd. 

2 uur geleden zei ivago:

Toch 4 puntjes, dank!

Graag gedaan! 

2 uur geleden zei Titan:

Helaas, tot zover de hoop van Nikita om het linkerrijtje te penetreren.

Ja sorry is zeker geen slecht nummer maar vind andere beter. 

1 uur geleden zei komodo25:

Strategisch gestemd Kyrill. Toch bedankt voor het puntje

Geen dank. Ik geef eerlijk toe je winst van vorige ronde op moment dat ik stemde nog beetje pijn deed. Maar ik vind andere liedjes gewoon oprecht nog mooier en beter. Ik had van te voren wel verwacht goed zou gaan maar niet om titel mee te doen zolang nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GViPEhc.jpg

Punten - Noord-Korea

Noord-Korea komt ditmaal met Interpol, de band welteverstaan. Overigens ook de enige Interpol die binnen de landsgrenzen is toegestaan.  'Stella Was a Diver and She Was Always Down' is de achtste track op het succesvolle album 'Turn on the Bright Lights' en gaat over, hoe kan het ook anders, Stella.

Er gaan op internet vele verhalen de ronde waar dit nummer exact over zou gaan. De een gaat in op een ongezonde liefde voor Stella, wat voor haar een luguber eind betekent. Anderen beweren dat het over een ongelukkige prostituee gaat en weer anderen wijzen op alcoholisme (want Stella Artois) als thema van de song.

De meest voor de hand liggende betekenis van het nummer heeft even op zich moeten laten wachten. Het nummer lijkt een directe verwijzing te zijn naar de Illuminatus Trilogy van Robert Shea en Robert Anton Wilson uit 1975, één van de favoriete boeken van frontman Paul Banks. In dit boek heeft een van de hoofdpersonen seks met een meisje genaamd Stella in een onderzeeër, die niet geheel ontoevallig de naam 'Leif Erikson' draag (want ja, dit is een ander nummer van hetzelfde album).

Veel meer is er niet echt van te maken dit keer...

"She went down down down there into the sea,
Yeah she went down down down there, down there for me, right on
So good, oh yeah, right on"

Punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/427712/14/14/mwzgjhmgjj

Tags:

Inhoud verbergen

Cuba: @MetalMichael

Denemarken: MysteryGuest

Filipijnen:  @chrisje1993

Galapagos Eilanden:  @nasje92

Gambia:  @Tim'

Ghana:  @Kyrill

Indonesia:  @Fabian.

Kiribati:  @Keko

Kroatië:  @hjs

Luxemburg:  @Bolderbast

Montenegro:  @komodo25

Noord Korea:  @ivago

Noorwegen:  @Satyr

Rusland:  @Titan

Schotland:  @Kowet

Verenigde Staten: @Tamara84

We hebben enkel de Verenigde Staten en Denemarken nog te gaan!

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites