Keko Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Kyrill: Fijne vakantie alvast Amigo voor jou en je vriendin Die laatste blijft thuis Ik ga met wat maten naar IJsland 27 juli 2021 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 21 minuten geleden zei Keko: Die laatste blijft thuis Ik ga met wat maten naar IJsland Geweldig maten vakantie in IJsland! Top Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Punten - Kiribati Zoals beloofd vandaag de eerste punten van deze ronde. Zoals gebruikelijk begin ik met m'n eigen punten, omdat ik nu nog onmogelijk eventueel tactisch zou kunnen stemmen aangezien ik de stemmen pas steeds op de dag zelf invoer. Kiribati is deze editie gegaan voor het element 'aarde'. Het succesalbum In Absentia van Porcupine Tree kent vele mooie tracks en 'Collapse the Light into Earth' is er daar wat mij betreft één van. De precieze betekenis van de lyrics blijft enigszins open voor interpretatie, maar er valt hier en daar wel wat uit op te maken. De titel die steeds maar terugkomt in de tekst lijkt te duiden op een zonsondergang, een metafoor voor een aankomend einde en de situatie geeft geen hoop op verbetering ('I won't heal given time'). De precieze context van de lyrics kunnen op verschillende wijzes worden bekeken. Velen zien in de woorden een einde van een relatie, wat in de muziekgeschiedenis vaker een goed recept is geweest voor muzikale ingevingen. Anderen zien een diepere laag erin door een aanhoudende depressie als oorzaak hiervan te zien aangezien de lyrics duiden op een mate van gevoelloosheid en uitzichtloosheid. Een alternatieve interpretatie van de lyrics gooit het over een hele andere boeg. Enkelen horen dat de hoofdpersoon in deze song een seriemoordenaar is die niet van zijn natuur kan afstappen, dit zou namelijk beter passen bij andere nummers op het album. I won't shiver in the cold I won't let the shadows take their toll I won't cover my head in the dark And I won't forget you when we part Collapse the light into earth I won't heal given time I won't try to change your mind I won't feel better in the cold light of day But I wouldn't stop you if you wanted to stay En bij deze mijn punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/457907/1/1/uwzgnlmzex @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 En we starten met de 0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Bedankt voor 1 punt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Top! Meteen 8 punten. Dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 27 juli 2021 Auteur Share Geplaatst 27 juli 2021 Dankjewel voor de 6 punten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Hoppa, 10 punten, thanks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Eigenlijk best een fraai liedje van Porcupine Tree. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Zojuist zei Bolderbast: Eigenlijk best een fraai liedje van Porcupine Tree. Komt 'ie nou mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 1 minuut geleden zei Keko: Komt 'ie nou mee Ik heb je hoog gezet in mijn lijstje, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 1 uur geleden zei Keko: Komt 'ie nou mee Hehe, ja de tweede luisterbeurt was in dit geval wel nodig ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Ik verwacht hier opnieuw niet veel, dus geenszins verrast met de nul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Oeh, aardig begin! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 3 uur geleden zei ivago: Ik verwacht hier opnieuw niet veel, dus geenszins verrast met de nul Haha, idem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 Alvast van de nul af. Bedankt aan de organisator. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 27 juli 2021 Share Geplaatst 27 juli 2021 4 uur geleden zei MetalMichael: Haha, idem. Met Metallica zou je hier normaal deftig moeten scoren, deze wedstrijd is nogal hit- en bekende namen gevoelig... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 12 uur geleden zei MetalMichael: Haha, idem. Wel erg voorbarig na 1 stemronde pas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 1 uur geleden zei Kyrill: Wel erg voorbarig na 1 stemronde pas Daarom heet het ook een verwachting hé, druif. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 6 minuten geleden zei MetalMichael: Daarom heet het ook een verwachting hé, druif. Nou oke druif weet en zeg ik nu al d druif dat je verwachtingen gaan meevallen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 Leuk toeval,gisteren was het exact 37 jaar geleden dat Metallica het album (Ride The Lightning) heeft gereleased waarop deze track stond.Het is zelfs de openingstrack ervan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 Ik ga alvast verklappen dat ik Metallica minstens 1 punt heb gegeven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 (bewerkt) Punten - Ghana Vandaag is het de beurt aan Ghana, de winnaar van de vorige editie. Ditmaal gaat Kyrill voor Disclosure. Disclosure opent het album Settle met het nummer When a fire starts to burn, maar het had weinig gescheeld of deze hit was helemaal nergens op gekomen. De gebroeders Lawrence wilden per se een nummer erin met een rapper, maar dat project verliep niet helemaal vlekkeloos. Verschillende rappers zijn benaderd om mee te werken (er werd gedacht aan Kendrick Lamar, en A$AP), maar dit is door overvolle agenda’s van alle partijen steeds maar niet gelukt. Op de valreep is het plan veranderd toen Howard Lawrence via Google zocht naar ‘motivational speaker from harlem’ en een speech vond van Eric Thomas. In de speech ging Thomas in op bedrijfsstrategieën en betoogde hij dat verandering in de wereld onvermijdelijk is en dat verandering continu gaande is. De broertjes Lawrence zagen hier een verwijzing in naar zichzelf. Disclosure begon in de club scene, maar is vervolgens voortdurend bezig geweest met het ontwikkelen van hun eigen sound, waarbij nu dus ook meer vocaal. De speech van Thomas werd gesampled en onder Chicago jacking house beats gezet (no clue wat dat inhoudt overigens). Benieuwd hoe Eric Thomas eruitziet? Bekijk de clip hieronder, daar heeft hij namelijk (logischerwijs) zijn deel aan mogen bijdragen. "When a fire starts to burn, right, and it starts to spread She gonna bring that attitude home Don't wanna do nothing with their life" Punten van Ghana: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/457907/2/2/zknjg0odcy @Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim' 28 juli 2021 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 Bedankt voor de puntjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 28 juli 2021 Share Geplaatst 28 juli 2021 Hartelijk dank voor de punten. Ik ga screen moeten nemen van de stand want dit zal niet vaak gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten