Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Banner.png.8f0b55e6ba3472880f0d04c0495b00db.png

13. Alle begin is moeilijk

De eerste speelronde van het nieuwe seizoen werd verplaatst vanwege bekerverplichtingen, dus besloot ik nog een extra oefenduel in te plannen. De reserves van het grote Paris Saint-Germain werden bereid gevonden richting de Belgische kust af te reizen voor een oefenpotje. Na een doelpuntloos gelijkspel tegen Almere City en een krappe overwinning tegen Aachen uit Duitsland werd de voorbereiding afgesloten met een klinkende overwinning op de reserves van PSG. Vol vertrouwen begonnen we dus aan het nieuwe seizoen en opnieuw mochten we het in de Croky Cup - net als vorig jaar - opnemen tegen Hoogstraten VV. Die zullen inmiddels een heus Knokke-trauma hebben, want opnieuw gingen ze ten onder tegen ons. In de zesde ronde gaan we het opnemen tegen Antwerp, een ploeg van een heel ander kaliber. Midweeks was het dan eindelijk zo ver, onze eerste competitiewedstrijd. Fans hadden hier reikhalsend naar uitgekeken en ik stiekem ook. Iedereen kwam van een koude kermis thuis, want we kwamen niet verder dan een bloedeloos gelijkspel tegen KMSK Deinze. De overwinning was mogelijk geweest, maar de kansen werden niet afgemaakt. Dit was tegen Seraing United drie dagen later niet anders en zo trapten we af met tweemaal een 0-0 gelijkspel.

346478258_1wedstrijden.png.cb4631eb1e1f77cd63093a7cdc4941af.png

Dat de verschillen klein zijn in de Proximus League - hierna te noemen 1B overigens - dat wist ik wel al. Dat de verschillen zó klein zouden zijn, dat had ik ook niet kunnen voorspellen. Lierse won haar eerste twee wedstrijden en Brugge NXT en RWDM verloren eenmaal. Verder louter gelijke spelen tot dusver. Als dat zo doorgaat, dan zijn en blijven de verschillen ontzettend klein en kan elk puntverlies je zomaar een paar plekken op de ranglijst kosten. Eens zien hoe zich dat verder gaat ontvouwen de komende maanden.

431560646_2stand.png.f3bb06be154d50fe1e330120046f31b0.png

Vlak voor het verstrijken van de transferdeadline wisten we nog een behoorlijke stunt te realiseren. Op basis van zijn naam heeft niemand recht op een plekje in de basis, maar met het aantrekken van Sébastien Pocognoli hebben we een 13-voudig international weten te strikken bij Knokke. Doorbreken deed hij bij KRC Genk, vervolgens werd hij een van de publiekslievelingen bij AZ Alkmaar in Nederland om vervolgens via Standard, Hannover 96, West Brom, Brighton, opnieuw Standard en vervolgens RU Saint-Gilloise clubloos te geraken. Ondanks zijn leeftijd van 34 zie ik in hem nog een prima speler die van waarde zou kunnen zijn. Op de positie van linksback waren we al redelijk voorzien, maar wat extra ervaring in de ploeg kan nimmer kwaad lijkt mij. 

1764625079_3Pocognoli.png.906219523561ff703f7e771d8c34320c.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri

Ontzettend bedankt weer voor alle likes en reacties na de vorige update. Hopelijk hebben we de selectie voldoende kunnen versterken om niet het lachertje van 1B te gaan worden. Jullie zijn nog behoorlijk pessimistisch als ik het zo lees overigens. Ik verwacht dat we - vrij gemakkelijk - mee kunnen doen in de bovenste helft. Dat is met slechts acht ploegen ook niet bijster lastig natuurlijk, maar ik zet graag hoog in :mmm: Eens zien of we die verwachtingen waar kunnen gaan maken.

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Tijdens de voorbereiding leek je niet meteen een probleem te hebben om te scoren maar de eerste twee duels draaiden jammer genoeg anders uit. Niets mis mee als promovendus, maar je wil dit natuurlijk liever niet laten aanslepen. Poccognoli is stiekem altijd een favoriete speler van mij geweest. Ondertussen al aardig op de terugweg maar zijn stats in FM zien er blijkbaar nog steeds goed uit.

Prachtige tussenstand trouwens met de allermooiste club van 't land op kop :)

Banner.png.6c8394a0570176ee92b4130e39ad799e.png

14. Bijna een stunt in de Croky Cup

Na de overwinning op VV Hoogstraten in de vijfde ronde van de Croky Cup werden we gekoppeld aan Royal Antwerp, dat uitkomt op het hoogste Belgische niveau. Over dat toernooi gaan overigens recentelijk de wildste geruchten de ronde. Naar verluidt wil de KBVB een prijsvraag uitschrijven voor een nieuwe naam, nu de sponsorovereenkomst met het chipsmerk aan het eind van dit seizoen afloopt. Hierbij wordt een beroep gedaan op fanatieke voetbalfans die hier graag over willen meedenken. Gevalletje de meeste stemmen gelden lijkt het te gaan worden, dus ze zijn bij de voetbalbond naarstig op zoek naar ideeën voor een nieuwe naam voor het bekertoernooi.

Terug naar die bekermatch dan, want in eigen huis waren we simpelweg beter dan de ploeg uit de Jupiler Pro League. Een gemiste strafschop van Nicolas Orye stond symbool voor dit duel, kans na kans werd gecreëerd, maar doelpunten maken lukte gewoonweg niet. En dan komt het gezegde toch weer uit. Als je zelf niet scoort, dan doet de tegenstander dat wel uit een van de spaarzame momenten. En zo geschiedde. Helaas. In de competitie ging het een stuk beter. Het tot dan toe ongeslagen Lierse werd met 1-0 aan de kant gezet, in eigen huis speelden we gelijk tegen degradant Waasland-Beveren en we wonnen eenvoudig van de jongelingen van Club Brugge. Het verlies waarmee we de maand afsloten was wel jammer, maar KVC Westerlo wordt door de bookmakers als titelkandidaat gezien en dus kon ik het verlies wel hebben. Als we punten blijven sprokkelen tegen andere ploegen dan lijken we ons hoe dan ook veilig te stellen van handhaving in 1B.

287673944_1wedstrijden.png.057aaf8a03a241e9d5094efc312a215b.png

Wij hebben al zes duels gespeeld, RWDM pas vier en de meeste ploegen vijf. Heel veel valt er dus nog niet te zeggen, maar voor een tweede plek op de ranglijst na 28 duels teken ik nu alvast. Laten we hopen dat we dit kunnen vasthouden, voorin misschien nog wat efficiënter worden en achterin de boel regelmatig dicht weten te houden. De verschillen zijn nog ongekend klein, maar we zijn natuurlijk ook pas net begonnen met het nieuwe seizoen. 

1521525650_2stand.png.b120dc7ef4689aa6b299d3cfa2ff61a9.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges @Jkx05 @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101

Door de uitschakeling in de beker kunnen we ons (weer) volledig focussen op de competitie, laten we het maar positief bekijken. Iedereen weer gigantisch bedankt voor de reacties en likes en tof dat er nog altijd nieuwe reacties binnenkomen. Mochten jullie speciale verzoekjes hebben, hoor ik het graag en jullie worden van harte uitgenodigd om mee te denken voor een nieuwe naam voor de Belgische bekercompetitie. 

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic