Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

De gekste verhalen eerst daar in het mondaine Knokke toch zeg ... :D Alvast een eerste mooie klus geklaard met het behalen van een ticket voor de Conference League. En blijf maar gewoon lekker aan het zeetje. Qua verhaal zou het schitterend zijn om die beker met de grote oren naar de Belgische kust te halen, zelfs al dringt de klok.

citybanner.png.160a228f890c7237dcd7eeff45425283.png

107. I'm so sorry

"Sorry, but not sorry." Voor het verhaal was het natuurlijk ontzettend mooi, maar wat niet is dat kan nog komen. Direct een lekker lange update ook wel, maar aan de banner te zien kunnen jullie al enigszins gokken welke kant het op gaat. En dat is dus niet de kant van Knokke, want het is Manchester City geworden. Op 23 juni 2035 kreeg ik de uitnodiging van Khaldoon Al Mubarak, de voorzitter van Manchester City, om kennis te maken en een sollicitatiegesprek te voeren.

38639227_123062035.png.aaa0f201d77ffd64c4ba197ab51c7b7b.png

En amper vier dagen later kreeg ik de uitnodiging om een handtekening te zetten. Niet bij een fan, maar onder het contract dat mij voor de komende jaren aan de Engelse grootmacht verbindt. Vroeg in de ochtend werd ik welkom geheten door Danny Darby, de persvoorlichter. Na een persconferentie heette ook hij mij van harte welkom en stuurde een bericht door waarin maar weer duidelijk werd hoe groot de club is. Direct vanaf dag één sta je bij clubs als deze onder druk en als het even niet loopt, dan krijg je de (Engelse) pers direct in je nek hijgend. 

1404622208_227062035.png.89675270f5a41a2f150e4e02ec77d471.png

Direct na mijn aanstelling wierp ik een blik op de selectie. Ik wachtte de wisseling van de wacht en alle terugkerende huurlingen even af voordat ik de balans opmaakte en dan kwam onderstaande ploeg daar uit. Natuurlijk weinig bekende namen meer nu we inmiddels zo ver in de game zijn, maar Ilaix Moriba en Nuno Mendes kennen jullie ongetwijfeld nog wel. De grote mannen in de selectie zijn Abdelmalek Rharib, Matias Alegre en Paolo Marchetti. Namen die jullie niets zeggen, maar zij behoren tot de beste spelers van dit decennia. 

725269009_3team.png.db7d97a1703dec459aec89974d41e8fc.png

We gingen ook direct door met de voorbereiding én zijn van start gegaan in de Premier League. De oefenwedstrijden sla ik altijd maar al te graag over en laat ik mijn assistent doen, maar in de competitie neem ik het stokje weer over. En dat begon enigszins met een hapering, want scoren lukte niet tegen Wolves. Des te beter ging het afronden tegen Liverpool en Chelsea, want twee van onze concurrenten in de titelstrijd wisten we te verslaan. 

1862481853_4wedstrijden.png.dd037e43464495a6479b01e653d0f313.png

Door het puntverlies tegen Wolves gaan we niet aan kop, want United, Watford en Southampton bleven wel foutloos in hun eerste drie duels. Dat kunnen we gerust een verrassing noemen, maar Parijs is nog ver, zoals ze dat tijdens de Tour de France zo mooi kunnen zeggen. Wij zijn wel de enige ploeg die nog geen tegendoelpunten hebben hoeven slikken, dus als we dat nog een tijdje kunnen volhouden zie ik het komende seizoen met vertrouwen tegemoet. 

1424240821_5stand.png.266d47d31f72972ffb30f69a87c656b5.png

Zijn er dan helemaal geen transfers gedaan, omdat we al direct doorgaan naar de competitie? Nee, we hebben één speler gehaald. En dat is een oude bekende, want de centrale verdediger Vusumuzi Fredericks gekocht. Hem had ik als 17-jarig broekie nog onder contract staan bij Orlando Pirates en werd in 2030 voor €750.000,- verkocht aan Atlético Madrid. Daar speelde hij slechts een handvol duels voordat hij werd verhuurd aan Strasbourg en het jaar daarna aan CD Leganés. In die twee seizoenen maakte hij dusdanig indruk dat Barcelona besloot €33.000.000,- neer te tellen voor hem. In zijn debuutseizoen kwam hij tot 19 wedstrijden, maar vorig seizoen verscheen hij slechts dertien maal binnen de lijnen. Reden genoeg om weg te willen uit Spanje en dus besloten we zijn ontsnappingsclausule te activeren. Voor 36,5 miljoen euro komt hij per direct over om onze achterhoede te versterken. 

1316573263_6fredericks.thumb.png.d1bbd759c69dac6ad998370a39f868fa.png

En op uitgaand gebied gebeurde er veel meer. De nodige miljoenen werden geïncasseerd voor overbodige spelers die te duur waren of te weinig toevoegden aan de selectie. Daar maak ik verder ook niet te veel woorden aan vuil, want deze spelers kennen we allemaal toch niet ;c 

1546389436_7transfers.png.7102b0acbd933e023a74feb9c8b4704c.png

Tot slot dan de loting voor de Europa League, want Pep Guardiola werd niet voor niets op straat gezet. Vorig seizoen werd slechts een zesde (!) plek behaald en dus zijn we nu veroordeeld tot de Europa League. Eens zien of we daar potten kunnen breken in de voorbereiding naar ons einddoel: die Champions League winnen. 

1392629683_8europaleagueloting.png.fee3cd923754b1e0d982fe66dff53ba6.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @Marius @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay @Boyzone Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Ik snap dat jullie graag hadden gezien dat ik met Knokke die Champions League zou pakken. Of als we het tot CL zouden afkorten was de Conference League wellicht ook mogelijk geweest ;c Maar zonder dollen; we gaan eerst maar eens proberen met Manchester City die 'beker met de grote oren' proberen te winnen. Als dat snel lukt, kunnen we altijd nog proberen om hetzelfde kunstje klaar te spelen met Knokke. Dat hang natuurlijk allemaal ook o.a. af van hoe snel dat met onze Engelse vrienden lukt voordat FM22 uit komt. 

Gezien de challenge die je nog graag wil voltooien is dit volkomen logica. Voor de romantici onder ons, en daar reken ik mezelf ook wel bij, was het natuurlijk leuker dat je gewoon aan de Belgische kust gebleven was. Maar ach, wie weet wat volgt er nog ...!

citybanner.png.21c95fbdda5716ac1de88f75370772da.png

108. 'Een goed begin is het halve werk'

Maar gelukkig komt er na de helft nog een keer de helft. En een goed begin kenden we namelijk allerminst. We gingen tijdens de eerste speelronde in eigen stadion namelijk onderuit tegen Arsenal. De Gunners maakten er drie en wij scoorden er slechts twee. En voor de snelle rekenaars onder ons; daar houd je dus welgeteld nul punten aan over. Gelukkig herpakten we ons snel met een klinkende zege op bezoek bij Burnley, een oorwassing tegen Qarabag FK in de Europa League en makkelijke overwinningen tegen Swansea in de competitie in Tranmere in de EFL Cup. Tegen Norwich speelden we zo'n wedstrijd die we allemaal wel eens hebben. Een veldoverwicht waar je U tegen zegt, een kansenverhouding van 38-1 en dan een einduitslag waarin de punten gedeeld worden. Shit happens zeggen we dan. De gehele maand oktober bleven we - inclusief twee duels in de Europa League - ongeslagen en zonder puntverlies. Louter overwinningen; zo zien we het graag. 

2110195740_1wedstrijden.png.f6fb2a6dc0bd872c1e4210bce6e003d0.png

Dat alles zorgt voor de volgende tussenstand na tien duels in de Premier League. Onze grote concurrent United gaat aan kop, gevolgd door Chelsea, Liverpool, wijzelf en Arsenal. Watford en Southampton hebben het de laatste paar potten laten lopen en staan inmiddels op een kleine achterstand. 

997714960_2stand.png.e6f881e6de60893f61d66c2e34b0ddba.png

En voor jullie liefhebbers ook nog even de spelersstatistieken, zodat jullie weten wie er voor de doelpunten en assists zorgen. Alegre en Rharib zorgen voorlopig voor de goals en de assists zijn redelijk verdeeld over de middenvelders en aanvallers. Al met al heb ik alles behalve reden tot klagen tot dusver, dus dat doen we dan ook niet. 

1785086982_3team.png.ec5ece89b29ef9bb8b778a432afc8f6a.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @Marius @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay @Boyzone @Daniell Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

En nee, City is ook niet mijn favoriete ploeg. Maar we gaan voor een snelle CL-winst hopelijk en ik moet zeggen dat het ook wel eens prettig is om met een van de beste selecties ter wereld te spelen :D 

citybanner.png.1be6775f28e61bd517d3bc41b9e0ad13.png

109. Here we go

We zijn helemaal los, het gaat ontzettend lekker. Al zeg ik het zelf. In de maand november speelden we slechts drie duels in de competitie en twee in de Europa League. Gelukkig maar, want die decembermaand in Engeland zullen we topfit moeten zijn om de vele wedstrijden goed te kunnen verteren. Het tegenvallende Everton wist ook tegen ons geen indruk te maken. De ploeg uit Liverpool kent een troosteloze start van dit seizoen en is in de onderste regionen van de ranglijst terug te vinden. Met een 3-0 zege waren we goed opgewarmd voor een bezoek aan Luzern, die in hun eigen stadion alle hoeken van het veld te zien kregen. Diezelfde maand scoorden we ook vijf keer tegen Tottenham én in Azerbeidzjan tegen Qarabag. 

789187552_1wedstrijdennov.png.f43aef56e750bed42c69af8b1fee9a94.png

Dat bleek een voorbode voor de maand december. Goals, goals en nog eens goals. En dan ook nog bijzonder weinig tegendoelpunten hoeven slikken resulteert vanzelfsprekend in overwinningen. Enkel op bezoek bij Southampton verspeelden we twee punten door het 1-1 gelijke spel, maar verder noteerden we louter overwinningen. Inclusief een zege op onze grote aartsrivaal en tegenstander in de strijd om de titel, Man United

1900415306_2wedstrijdendec.png.59ba5b972c63bcca20d97955fb50fa17.png

Het zal jullie dan ook niet verbazen dat we de groepsfase van de Europa League met twee vingers in de neus doorkwamen. Nu is het zaak om ook na de jaarwisseling te laten zien uit welk hout we gesneden zijn.

695757565_3ELeindstand.png.d16c5f9d6caa7cdf71d59d1d2cedc428.png

De titelstrijd zal hoe dan ook een spannende blijven. De 2-1 overwinning in eigen huis op United was ontzettend belangrijk, want zo blijven we nog enigszins in hun kielzog. Een nederlaag had al redelijk desastreus geleken in de titelstrijd. 

1084751239_4stand.png.d98ab8eca77765b84478c4bfa5df7592.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @Marius @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay @Boyzone @Daniell Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Dit jaar spelen we natuurlijk nog in de Europa League, maar het zal mij oprecht verbazen als we straks direct de CL ook gaan winnen. Maar dat dacht ik in Zuid-Amerika, Afrika en Azië ook :D  Eens zien hoe snel we dit avontuur ten einde kunnen brengen met FM22 in het vooruitzicht.