Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Mijn tag is ergens verloren geraakt vrees ik. Fix je dat terug even @Fantasy? :) 

Even moeten bijlezen dus ... gefeliciteerd met de Copa Libertadores! Het was natuurlijk te voorspellen dat je dat varkentje nog wel even ging wassen. Met Valencia heb je in ieder geval een nieuwe mooie bestemming om de cirkel nu rond te maken. Het eerste doel, kwalificatie voor de CL, is meer dan een grote uitdaging dit seizoen nog maar je hebt ons natuurlijk al meer verrast.

21 uur geleden zei Fantasy:

Nog even terugkomend op deze vraag trouwens. Zoals in de tussenstand te zien is in Spanje nog altijd sprake van dezelfde traditionele top drie als nu 'in het echie' ook de top drie is. 

Maar jij bent nu aan het roer, ik zeg bij deze binnen 2 seizoenen of sneller is Valencia is ook een top 3 club ;)

valenciabanner.png.53ff647928cbd643f78f3c6d853f9724.png

104. Adiós 

Met al het transfergeweld achter de rug en een opgeruimde selectie hervatten we in februari de competitie en we gingen door waar we in januari mee geëindigd waren: niet verliezen. Hoewel we natuurlijk van Real Sociedad hadden verloren, wisten we in alle andere duels minimaal één punt over te houden. En zo ook tegen Atlético de Madrid, een van de titelkandidaten in La Liga. Ook in de vijfde ronde van de Copa del Rey hielden we het doel schoon en kregen we revanche voor de nederlaag in de competitie, want Sociedad moest er aan geloven en ging met 0-3 ten onder. In de halve finale lieten we het machtige FC Barcelona onze hielen zien en noteerden we een eclatante 4-0 (!) zege waarmee we zo goed als zeker de finale hebben weten te bereiken. Dit mogen we toch niet meer weggeven in de return. 

1544209671_1wedstrijdenfebr.png.1be696067d42151cc6df1aca51e26bbf.png

Op zondagavond, toen wij op bezoek bij Real Zaragoza met 2-4 hadden weten te winnen eerder op de dag, kwam er plots een nieuwsbericht vanuit België. "Werner ontslagen door Knokke" was de kop, gevolgd door de toelichting dat voorzitter Ben Denis de recente reeks van matige resultaten niet langer aan kon zien en besloot in te grijpen. Niek Vossebelt neemt voorlopig de honneurs waar, maar het begon toch wel een beetje te knagen of dat niet een mooie stap voor mij zou kunnen zijn. 

72293574_2nieuwsberichtknokkeeindfebr.png.42d3fc0ae31cc77baabc3b62682eac28.png

En dus besloot in een hengeltje uit te gooien richting de Belgische kust. Al snel kreeg ik een uitnodiging om op gesprek te komen bij de voorzitter waarmee ik al eerder samenwerkte...

1177117587_3sollicitatie.png.a28b589e17c0630edbf0127a526534ec.png

... en al snel was de deal belonken. Denis hoefde niet tot nauwelijks na te denken, ik stond er per direct voor open en zo geschiedde: ik pakte m'n spullen na amper een maand of twee in Spanje te hebben vertoefd en vertrok naar België. Terug naar Knokke!

967914708_4KNOKKE.png.31f5700407209e696fd987465f42b90a.png

Wat ik daar aan trof was een prima selectie die hele matige uitslagen noteerde. KAA Gent is de afgetekende koploper, gevolgd door Club Brugge, KRC Genk, RSC Anderlecht en het verrassende Sint-Truidense. Wijzelf zullen alles op alles moeten zetten om nog wat plekken te stijgen en de play-offs vol vertrouwen in te gaan in de strijd om de Europese tickets!

2047629023_5stand.png.6c204b61534e1208f198e677acb52c44.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @Marius @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay @Boyzone Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Banner.png.9fb8efbe14b2f336ac85dd047ad40a42.png

105. Gras is groen

Dat het niet altijd groener is bij de buren, dat blijkt. Bij mijn terugkomst in Knokke aan de Belgische kust deed het mij goed om te zien dat er nog spelers rondlopen die ik eerder al onder mijn hoede heb gehad. Zo is o.a. het gehele keepersgilde blijven zitten en is Jordan Van de Velde nog altijd de nummer één onder de lat. Ook Alberto Álvarez loopt nog altijd rond en is inmiddels zelfs een vaste waarde in het Amerikaanse nationale elftal. Wat opvalt is het geringe aantal goals dat tot dusver gemaakt zijn. Onze clubtopscorer heeft er 'slechts' acht gemaakt. Dat moet beter.

1708453096_1selectie.thumb.png.8f612081cc9bb452a8dd2b2743f19025.png

En dan nog iets. Gras is groen, sneeuw is wit en in Knokke zijn er geruchten rondom overnames... Het is ongekend, maar ik was nauwelijks een paar dagen bij de club en kreeg al weer deze geruchtenmolen naar m'n oren geslingerd. Zo lang het bij geruchten blijft, vind ik het prima. Laat Ben Denis maar lekker op zijn plek zitten wat mij betreft. 

1269775213_2overnamegeruchten.png.fb05f703e46b86cb8ef4acf7196579e7.png

Uiteraard werd er nog gevoetbald ook. De reguliere competitie van de Jupiler Pro League had nog vijf wedstrijden resterend en de eerste daarvan was tegen Club Brugge. De topploeg was sterker dan wij, hetgeen natuurlijk geen schande is. We gingen met 2-1 ten onder in Brugge en kregen een week later kans op eerherstel tegen laagvlieger Eupen. Dat was niet aan dovemans oren gericht, want we wonnen met maar liefst 5-1 en bezegelden daarmee de degradatie van de Panda's. Ook de laatste drie duels wonnen we, waardoor we vol vertrouwen kunnen toewerken naar de play-offs. 

786958337_3wedstrijden.png.673a797d21b3f5c42e0a85a64a19bb7c.png

Want dankzij die reeks van vier overwinningen eindigden we op de vijfde plek. PO1 was al bij aankomst ver uit zicht, maar de play-offs om Europees voetbal moeten toch zeker een haalbare kaart zijn. Met duels tegen Sint-Truidense, KV Mechelen en Royal Antwerp in het vooruitzicht mogen we ons opmaken voor het toetje van dit seizoen; minimaal zes duels in de strijd om een toegangsbewijs voor de Conference League. 

1319146231_4eindstand.png.aabbbc3ca6bc318288418745225286e0.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @Marius @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay @Boyzone Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Wat een ongelofelijke wending! Veel mooier kan je het natuurlijk niet bedenken: een terugkeer door de grote poort bij de club waar het allemaal begon. Heeft Knokke nog wat gepresteerd trouwens tijdens je afwezigheid? De opdracht voltooien en de CL winnen met deze club lijkt me nog wel een dingetje te worden natuurlijk, al is niets onmogelijk.

Door drukte even alle verhalen uit het oog verloren (en bijna dit gehele forum zelfs), maar wou dit toch nog even bijlezen. Erg knap gepresteerd in Zuid-Amerika, mijn complimenten! Daarna was ik al bijna aan het reageren met hoe jammer ik het vond dat je naar Valencia ging en niet naar Knokke om de cirkel rond te maken, maar toen zag ik de volgende updates... :mrgy:

Banner.png.e3f343f34b62128d6183f81d9fad5cfb.png

106. Money, money, money

Nadat de reguliere competitie was afgerond, stonden de play-offs nog op het schema. Een dubbele ronde tegen KV Mechelen, Antwerp en Sint-Truidense zou uitmaken wie er om het laatste Europese ticket mocht gaan strijden. Dat was niet aan dovemans oren gericht, want met name doelman Van de Velde en de achterhoede spelers hadden hun zaakjes goed op orde. We trapten af met een eenvoudige overwinning op KV Mechelen, waarna we gelijkspeelden tegen Antwerp en wonnen van Sint-Truidense. Zo gingen we als nummer één de play-offs in en stonden we halverwege nog steeds bovenaan. In de terugronde wisten we zo goed als dezelfde resultaten - twee zeges en een gelijkspel tegen Antwerp - te noteren en dus mochten we ons eind mei opmaken voor de finalematch tegen RSC Anderlecht. Zij eindigden als nummer vier in PO1 en dus streden we om de keizers baard voor de twee tickets voor de Conference League. Want én de nummer vier én de winnaar van de finale mochten aantreden in het derde Europese toernooi. Mocht de nummer vier de play-offs winnen, dan schuift het ticket door naar de nummer vijf van de ranglijst. Afhankelijk van de bekerwinnaar natuurlijk. Snapt u het nog?

1392160905_1wedstrijden.png.030e8400e9226586f5e370c2cb74e67e.png

In ieder geval, wij wonnen de finale door in de 120e minuut de winnende te maken en daarmee Europees voetbal veilig te stellen; voor zover dat nog niet veiliggesteld was. KAA Gent werd kampioen, Genk haalde Club Brugge nog in en mag ook de Champions League in volgend jaar en samen met Anderlecht gaan wij de Conference League in. 

1822283639_2eindstand.png.087b2350ff3af0ea230c8642ada86e91.png

Voor de liefhebber dan nog wat statistiekjes. Topscorer Bianchini schoot er negentien in, wat natuurlijk een alleraardigst gemiddelde is voor onze aanvalsleider. Ook van Beijnen en Beauvue waren goed op schot, wat ons - zeker na mijn aanstelling - tot een gevaarlijke outsider maakt. Ik wil mijzelf niet te veel op de borst kloppen, maar ik durf best te stellen dat als ik het gehele seizoen aan het roer gestaan had we gemakkelijk hadden kunnen meestrijden om de titel. Dat bewaren we dan maar voor volgend jaar zullen we maar zeggen. 

291104918_3selectie.thumb.png.31f82cbd09e380d6a337dbc9b9e8d2e4.png

Iemand die die ambities moet gaan helpen waarmaken is Fechter, een Duitse verdediger die onze achterhoede komt versterken vanaf volgend seizoen. Zijn contract bij FC Twente liep af en hij stond wel open voor een nieuw avontuur. 

308217522_4fetcher.thumb.png.818e36475e38df4f776cd288147210aa.png

En plots kwam ook Ben Denis nog met heugelijk nieuws, want onze penningmeester heeft weer behoorlijk wat centen kunnen tellen nadat er een nieuw sponsorcontract was overeengekomen met een Noord-Afrikaanse partij. Dat levert maar liefst €30.500.000,- op voor in de kas. Dat soort partnerships zijn natuurlijk altijd van harte welkom!

701955684_5money.png.3a8aa7322d6d43a1b076cbd70741b057.png

Maar, ga ik daar nog wat van zien? In de ambitie om op alle continenten de Champions League te winnen kwam plots onderstaand gerucht naar boven. Dat gerucht was enigszins door mij aangezwengeld toen ik in een interview liet vallen wel oren te hebben naar het gat dat Pep Guardiola bij Manchester City achter liet. En onder de supporters van City was ik blijkbaar de droomkandidaat, wat alles van het ene op het andere moment in een stroomversnelling leek te gaan brengen. De mallemolen kan op volle toeren gaan draaien komende zomer!

866434132_6teaser.png.0307924d6b562ede604e17287051a8e9.png

Spoiler

Dank dank dank aan eenieder voor het volgen en reageren _O_ 

5 minuten geleden zei RubenS2:

30,5 miljoen euro aan Afrikaanse investeringen in Knokke? Is dat wel aan een screening met betrekking tot de oorsprong ervan onderworpen? :classic_ninja:

Ik hoop trouwens dat je niet overstapt naar City, maar dat weet je vast wel ;)

Schijnt dat er een Nigeriaanse prins een mailtje stuurde. Slechts één druk op de knop en het geld was overgemaakt ;c  Of kennen ze dat in België niet, dat soort malafide mailpraktijken hehe. 

En over dat laatste; de tijd zal het leren :classic_ninja: