Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

internacionalbanner.png.5ebaf4f07d0f31d39e6f0295a0a8a7db.png

101. Zuid-Amerika, check!

Ik wil nog niet te veel weggeven, maar we trappen aardig door. In de maand oktober stonden er niet zo veel spannende duels op de agenda en dus deerde het mij ook vrij weinig dat we begonnen met een nederlaag tegen Grêmio. We hebben tenslotte wel al die plek in de top-13 veiliggesteld, mocht het ons dit jaar niet lukken om de Copa Libertadores te pakken. Na de nederlaag tegen een van de concurrenten om de bovenste plekken verloren we niet meer tijdens de resterende duels van deze maand. Met name de overwinningen op Botafogo, Palmeiras en Flamengo deden mij goed. Dat toont dat we ons kunnen meten met de beste ploegen van het land én dus ook met de nog resterende tegenstanders in de CL.

701071489_1oktober.png.e061d8876349232299913d25ea699a5a.png

In die CL namen we he top tegen Cruzeiro, weet u nog? De uitwedstrijd hadden we al met 0-1 weten te winnen en dus konden we het klusje in eigen huis klaren. De 1-1 was dan ook voldoende voor een finaleplek, waarin Grêmio de tegenstander zal zijn. Die ploeg van wie we in oktober nog verloren dus. Een optimale tegenstander om de revanchegevoelens op te wekken. Ondertussen bleken we in de competitie met een 7-2 overwinning op Vitória en een 5-1 zege op Corinthians goed op schot, waardoor we vol vertrouwen waren op 25 november 2034: de dag van de finale. Op deze dag was Baruch dé grote man, want zijn treffer na een kwart wedstrijd bleek de enige en dus winnende te zijn. Het avontuur zit er al weer binnen een jaar op, wat ik zelf alles behalve erg vind. Nu op naar Europa!

742194609_2november.png.c8aa093148a4c7738b2a728fbe5039c2.png

En dus gaan we door: op naar Europa. Waarschijnlijk weet @xPeejay de bestemming wel al, want deze goddelijke banners komen keer op keer vanuit zijn hand _O_ 

80286424_3ontslag.png.a5f9437440d1ed96dd5ba104d27453ba.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Wat blijf je een mooie game houden zeg. Was het even uit het oog verloren, maar na wat scrollwerk (en dankzij de podcast) ben ik weer bij met je carrière. Nog een laatste stap te gaan! Het begint al te kriebelen om ook weer een journeyman/pentagon te doen :D 

valenciabanner.png.e3f96a7c81ff5cc6221edaaa6f68ea24.png

102. ¡Vamos!

Het duurde niet lang vooraleer ik mijn nieuwe club gevonden had. De zoektocht vond plaats in Europa en het aantal beschikbare banen was zeer beperkt. Ik wilde wel bij een club aan de slag die kans maakt om op zijn minst actief te zijn of te geraken in de Champions League, maar zo aan het eind van het jaar zijn er maar weinig ploegen die in dat rijtje vielen. Dat wetende besloot ik de zoektocht wat te verruimen en toen zag ik o.a. een vacature bij Valencia beschikbaar komen. In de sinaasappelstad zagen ze het wel zitten om mij aan te nemen als manager en dus was de deal snel belonken. We kwamen een contact overeen tot en met het eind van het seizoen om zo richting het voorjaar verder te praten over een eventuele verlenging van mijn dienstverband in Spanje. 

976476330_1valencia.png.38d5865cec013332e420118fd932b965.png

We spelen helaas niet in de Champions League, maar zijn wel actief in de Europa League. Wellicht dat we door die eventueel te winnen plaatsing voor de Champions League veilig kunnen stellen, want in de competitie moet er een flinke achterstand goed gemaakt worden als we het via die weg willen bereiken. Op het moment van schrijven staan we op een 12e (!) plek in LaLiga en voorzitter Haraldur Agnar Bjarnason - ja, een IJslander :D - verwacht dan ook niet dat ik wonderen ga verrichten. 

1299870277_2doelen.png.0109e908663665139e559707b37ba517.png

De ploeg waar ik mee ga werken dan. Weinig bekende namen, want die zijn in 2035 al veelal met pensioen. Szoboszlai kennen jullie ongetwijfeld wel, de talentvolle Hongaar die inmiddels in de nadagen van zijn carrière zit. Hem huren we van AS Roma met een verplichte optie tot koop. Een bijzonder slechte deal als je het mij vraagt, maar goed.. Wat opvalt is dat er een hoop dure jongens in de selectie aanwezig zijn die vrij weinig meer toevoegen. Daar moet verandering in komen en het is dus maar goed dat de transfermarkt haar deuren bijna opent. 

466990502_3team.thumb.png.4be590c886d86a284d76613429c5c276.png

De reeks waarna werd besloten om Diego Dabove te ontslaan zien we hieronder. Niet heel schokkend, maar de twaalfde plek op de ranglijst was de reden dat onze IJslandse voorzitter besloot de beste man op straat te zetten. In de Europa League zijn we wel nog actief na de winter, dus dat biedt perspectief voor mij om nog iets van dit seizoen te kunnen gaan maken hier in Spanje. 

1880570093_4vorm.png.a6b8abb3ebc50829b0a682dba98315de.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

valenciabanner.png.f54b8e4797fad5ddfc79ea01ef01c58b.png

103. De weg omhoog inzetten

Een goed begin is het halve werk. Met het doel om in de Europa League zo ver mogelijk te komen of misschien zelfs te winnen en dan volgend jaar in de Champions League te mogen spelen, zal vooral daar de focus liggen, maar ook in de competitie zullen we het niet nalaten om ons best te doen. In januari was het tijd om de balans op te maken in de selectie - waarover later meer - en stond er ook gewoon een volledig programma op de agenda. We mochten in de Copa del Rey aantreden tegen het nietige Andorra en hadden strafschoppen nodig om hen op de knieën te krijgen. Niet omdat we niet beter waren, maar omdat zij uit twee doelpogingen twee doelpunten maakten. Tegen Almeria en SD Huesca hadden we minder moeite en in de competitie eindigde drie van de vier wedstrijden in een overwinning voor ons.

1219611728_1wedstrijden.png.da3221e964c572fd1329f912363d8e05.png

Dat alles resulteert in een tussenstand waarbij we terug te vinden zijn op een tiende plek. Nog niet heel denderend, maar met nog een wedstrijd tegoed en een achterstand van drie punten op de zevende plek van de ranglijst zie ik het allemaal positief in. De weg omhoog is ingezet!

84436276_2stand.png.d929c452ceac538420da77b2fbaa021a.png

In januari maakten we de balans op binnen de selectie en met name Kang-In, Sikan en Stamenic stonden op de nominatie te mogen vertrekken. Te duur, te matig en te oud. Geen materiaal waarmee we aan de toekomst kunnen bouwen, dus ik was blij dat respectievelijk Leicester, Burnley en Beijing Guoan interesse hadden in hun diensten. Houdoe en bedankt zeggen we dan.

1458488875_3transfers.png.39007d796ac2fd07405b1f517837d563.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @RicoV1989 @KayDeManaager @timpy00 @Marius @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 @xPeejay Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Duizendmaal dank trouwens voor het trouwe volgen ook. Had niet verwacht een maand of tien na het openen van dit topic nog zó veel plezier uit één game te halen en jullie daarmee te kunnen en mogen vermaken. Op naar een mooi eind van dit verhaal met FM22 al weer in het vooruitzicht!

Op 14-9-2021 om 20:06 zei JordiW.:

Succes bij Valencia! Staat daar een mooie uitdaging te wachten om uiteindelijk een team van CL kwaliteit te krijgen. Hoe zijn de verhoudingen in Spanje? Nog steeds dezelfde traditionele top drie?

Nog even terugkomend op deze vraag trouwens. Zoals in de tussenstand te zien is in Spanje nog altijd sprake van dezelfde traditionele top drie als nu 'in het echie' ook de top drie is.