Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

Banner.png.1eca01b5e1eacf51689b7bb53594379b.png

08. Verdedigende versterking

Het liefst had ik meerdere spelers gehuurd of gehaald, maar financieel was er dusdanig weinig mogelijk dat we niet verder kwamen dan één versterking. Bij verschillende topclubs werd er navraag gedaan naar mogelijke huurlingen, maar alleen John Mayanga Nekadio kwam de gelederen versterken. Zoals eerder aangekondigd wilde ik graag nog een 'tien' naar Knokke halen, maar dat had ook niet een dusdanige prioriteit dat daar puur en alleen de focus op lag. Uiteindelijk mogen we onze pollekes kussen met de komst van de centrale verdediger uit Congo, die ons centraal achterin de nodige ruimte verschaft. De opleiding die hij geniet bij Standard Liège is er een van hoog niveau, gezien het feit dat de jeugdopleiding in Luik vrij hoog staat aangeschreven. Het komende half jaar mag hij ervaring gaan opdoen in de as van de defensie en gaat hij ons helpen in de strijd om de top-4 te bereiken. 

1656190549_1nekadio.png.455e3e025ec76c88f2bd247a6bc6fcaf.png

Terug naar het voetballen dan, want gevoetbald werd er ook in het nieuwe jaar. En hoe?! We gingen voortvarend van start na de jaarwisseling en alle vier de duels werden winnend afgesloten. Grote man deze maand was Nicolas Orye. Ik weet niet wat hij met oud & nieuw gedaan had, maar die champagne die hij dronk hebben we meteen maar voor de gehele selectie besteld om na een overwinning mee te proosten. Met zes goals uit vier wedstrijden, waaronder een hattrick tegen Mandel United, was hij in bloedvorm deze maand. 

733419629_2wedstrijden.png.b8e2765b507af05a121a3f8214480bd0.png

Stilletjes aan kruipen we omhoog en na de foutloze januarimaand staan we slechts twee punten achter de koploper Francs Borains. Wij hebben allebei nog een duel in te halen ten opzichte van o.a. Rupel Boom, FCV Dender en KSK Heist, dus het is aan ons de schone taak om uit te lopen op de concurrentie. Straks na dertig wedstrijden is het het doel om in de top vier te staan en deel te gaan nemen aan de promotie play-offs. De punten die tot dan toe zijn behaald worden door twee gedeeld en dan volgen er nog zes duels in de strijd om het enkele promotieticket naar de Proximus League. De verschillen zijn gigantisch klein, dus elke misstap kan je zomaar de kop kosten in de race om promotie.

163033145_3stand.png.dd0f8f3756534701e084bb981e2dd961.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges

Iedereen weer bedankt voor het achterlaten van een reactie en het lezen van de vorige update. We knallen er direct een nieuwe update achteraan vandaag, zo blijven we een beetje bij met waar ik in-game ook ben. Of nouja, om niet gigantisch achter te lopen in ieder geval :D  Mochten jullie overigens speciale verzoekjes hebben of dingen graag willen zien uit deze Knokke-game; trek gerust even aan de bel!

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Edited by Fantasy
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Dat is een reeks die zeker deugd zal doen! De tegenstand was dan ook iets minder deze maand, maar het duel tegen Dender is zeker een mentale opsteker. Zoals je zelf aangeeft ligt het momenteel nog allemaal op een zakdoek (daar is dat Vlaams weer :D) dus het blijft belangrijk om de focus te houden.

Ons pollekes kussen, heerlijk Vlaams! Een erg goede verdediger trouwens voor dit niveau. Betaal je iets van zijn loon of huur je hem volledig gratis? Een perfecte maand verder, al staat het defensief blijkbaar wat minder dan de voorbije maanden. Maar als je meer scoort dan de tegenstander win je nu eenmaal :D 

Zo, even bijgelezen. Scheelt dat je veel volgers hebt waardoor ik heel wat berichten kon skippen :D

Mooie uitdaging, hoewel de grootste uitdaging ligt in het onder de knie krijgen van de Belgische competitieregels. Ben benieuwd wat je dit seizoen nog kan bereiken.

Banner.png.4b5142e6a768f1ca7f72a814bdeb2a81.png

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder

Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?! Waar is dat dan wel niet goed voor. Daar hebben we helemaal niets aan hier in Knokke.." was zijn eerste reactie. Gelukkig heb ik hem er daarna wel van weten te overtuigen op zoek te gaan naar een mooie club om mee samen te werken. Stiekem had ik natuurlijk gehoopt op Club Brugge, RSC Anderlecht of een andere grootmacht, maar die behoorden niet tot de mogelijkheden. Uiteindelijk was de keuze uit de mogelijkheden een eenvoudige: Zulte Waregem werd verkozen boven Sint-Truidense en OH Leuven. Gekeken naar de faciliteiten en jeugdopleidingen kozen we voor Essevee. Hopelijk kunnen we straks voor het nieuwe seizoen een of meerdere spelers huren van ze. 

1904536826_1zulte.png.03b2c87244b31f918d7eae591ebb7a5b.png

In februari speelden we vier wedstrijden. Waar we er in de maand na de jaarwisseling nog twaalf punten aan over hielden, waren we nu behoorlijk gesjareld dat dat deze maand niet zo was. Het leek er lang op dat dat wel daarop zou uitdraaien overigens, maar na drie overwinningen op Patro Eisden Maasmechelen, Châtelet en FC Luik kwamen we tegen Thes Sport niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Op bezoek in Tessenderlo waren we op het Gemeentelijk Sportpark heer en meester. De gastheren hadden vrij weinig in te brengen, maar kwamen toch op voorsprong na een goedkoop gegeven strafschop. Deze werd door spits Jeremy Bokila, die zijn carrière in Nederland begon bij AGOVV en Sparta, straf binnengeschoten. Lang konden ze niet van de voorsprong genieten, want direct na de aftrap was het nauwelijks een minuut later dat de score weer in evenwicht werd gebracht. Het was Simon Savaete die doel trof met een knap schot van afstand. We moesten de punten delen, maar dat is altijd nog beter dan met lege handen achterblijven.

762123875_2wedstrijden.png.8bbd691ecc70d6d4f0c9b9ff17335d0c.png

Na opnieuw een succesvolle reeks staan we nu bovenaan in de Nationale 1. De concurrentie laat behoorlijk wat punten liggen, dus als dit zo doorgaat kunnen we een riante voorsprong opbouwen richting de play-offs voor promotie! Met name Francs Borains heeft het behoorlijk laten afweten en wacht nu al vier duels op een overwinning.

2126645220_3stand.png.168db8081e280236188e7ea5b73b6e53.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges

Bedankt weer voor alle reacties n.a.v. de vorige update(s) :shine: Voor Nekadio betalen we niets, behalve zijn loon. Hopelijk kan hij in de tweede helft van het seizoen ons behoeden voor tegengoals en een vaste waarde worden in de as van de verdediging. 

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Gesjareld of niet in de Kempen, met vijf punten voorsprong begint het er steeds mooier uit te zien aan de kust. Uit de top vier vallen is ondertussen zowat onmogelijk, en ook de eerste plaats zie ik je eerlijk gezegd niet meer uit handen geven. Met Zulte in ieder geval een leuke moederclub uit de eigen regio gevonden. 

Het ziet er goed voor je uit in het klassement, als je je vorm kan vasthouden kan je enkel maar promoveren.

En het is altijd beter om een paar punten voor te staan dan een paar punten achterstaan.

Een moederclub is mooi en handig om gratis spelers te lenen, al vraag ik me af of je nog veel gaat hebben aan Zulte Waregem, zoveel talent zat er niet in de voorgaande jaren, dit seizoen nog niet gekeken.

Als je gaat promoveren naar 1B dan hoop ik dat je enkele spelers kunt gebruiken van hen maar ik vrees ervoor dat ze niet het niveau gaan hebben dat je vooruit brengt.

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic