Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Je vliegt er meteen stevig in: wat huisvuil buiten gezet en meteen uithalen in de voorrondes van de Copa. Het hoofdtornooi verloopt nog iets moeizamer maar ik vind de poule ook al meteen best stevig met Palmeiras en River als niet te onderschatten tegenstanders. 

internacionalbanner.png.fb4879b0755546432de4e61280e46bcb.png

99. Halverwege

Een goed begin is het halve werk zeggen zeg ook wel eens. En het begin hier in Brazilië is meer dan aardig, al zeg ik het zelf. Opnieuw verloren we de finale van de staatskampioenschappen, maar dat deert mij alleszins. Belangrijker zijn de prestaties die we in de Copa Libertadores op de mat leggen. Daarnaast doen we het ook in de Série A zeer behoorlijk, waarmee we onze start dus een meer dan goed vervolg gaven. Enkel tegen onze angstgegner Grêmio verspeelden we punten, maar buiten die puntendeling wonnen we alle wedstrijden in de competitie. 

1555179561_1wedstrijden.png.b5f883918c2b26707ab892bd1fcbc9b6.png

Als we een blik werpen op de Champions League, dan gingen de laatste drie duels een stuk beter dan de eerste drie. Alle drie de terugwedstrijden wisten we te winnen en zo goed als alle drie de wedstrijden waren we ook overduidelijk de betere partij. Dat biedt genoeg perspectief voor de volgende ronde.

562384132_2CL.png.c46604ed935fcb5e4653f6e4bd01e032.png

In die volgende ronde gaan we spelen tegen Vasco da Gama. De club waar we spits Wesley van kochten is één van de acht (!) ploegen in de K.O.-fase van de Copa Libertadores. Het moge duidelijk zijn dat ik in het juiste land ben beland om mijn doel te bereiken: de CL winnen.

1500660340_3loting.png.95e4736520927f681f4dea5e8fc71732.png

Voor de vorm neem ik jullie ook nog even mee naar de tussenstand in de Série A. De staatskampioenschappen gingen ons al goed af, maar ook de start in de competitie hebben we alles behalve gemist. Nogmaals; een goed begin is het halve werk. Ondanks dat ik er op hoop al voor het eind van 2034 weer weg te zijn is het toch mooi meegenomen als we een beetje knap presteren in de vaderlandse competitie. 

619164074_4stand.png.1eaa46b25141931beb7f5a2d9fbc4546.png

En dan tot slot nog een spits die ons straks in juli zal komen versterken: Octavio Villalobos. Deze Colombiaan gaat ons voorin weer een extra mogelijkheid geven om te rouleren. Met zijn koelbloedigheid voor de goal en mentale gesteldheid is hij een aanwinst voor elke voorhoede in mijn ogen en dus ben ik maar wat blij dat we hem voor  €2.000.000,- hebben kunnen losweken bij Independiente Medellin.

1860332388_5villalobos.thumb.png.cc4e43683716958abe1b2e597de5802f.png

@Marius 'Lange halen, snel thuis' zeggen we hier in Holland :D  Kan zijn dat ik het gemist heb, maar volgens mij heb ik al meer dan eens laten weten dat ik zo snel als mogelijk uit Zuid-Amerika weg wil, haha! Na de moeizame start in de CL, hebben we ons aardig weten te tonen op het hoogste podium hier. 

@DGremlin & @delichris Helemaal eens. Dank voor jullie reactie!

@RubenS2 Die kende ik nog niet, 'onder stroom komen' :shine: Maar precies wat je zegt; geen vuiltje aan de lucht.

@ElMarcos Laten we het hopen! 

Allemaal weer ontzettend bedankt voor jullie reacties en likes. En de volgende bestemming is bekend; op naar nieuwe successen!

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @KayDeManaager @timpy00 @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Champions League saga

72000160.png.10b2c8771acda5ef25cfc4c668a36893.png 2029 - New York Red Bulls - CONCACAF Champions League (Noord-Amerika)

1645.png.22d9942f445c4c7282abc548ba455d80.png 2032 - Orlando Pirates - CAF Champions League (Afrika)

23003359.png.b03c8f45e06e4cbdce7503ad53d15106.png 2033 - Shanghai SIPG - AFC Champions League (Azië)

1 uur geleden zei Fantasy:

De club waar we spits Wesley van kochten is één van de acht (!) ploegen in de K.O.-fase van de Copa Libertadores.

Hier mist 'Braziliaanse' volgens mij :classic_ninja:

Leuk dat ik je wat Vlaams kan bijleren! FM'en daarentegen moet ik je duidelijk niet meer leren ;)

Zojuist zei RubenS2:

Hier mist 'Braziliaanse' volgens mij :classic_ninja:

Leuk dat ik je wat Vlaams kan bijleren! FM'en daarentegen moet ik je duidelijk niet meer leren ;)

Scherp weer, maar daar moest inderdaad nog ‘Braziliaanse’ bij :classic_ninja:

En dan zeggen ze iets over Engeland. Daar in Brazilië kennen ze toch ook iets van een overvolle kalender. Maar kennelijk heeft je ploeg er niet al te veel moeite mee. Heerlijk bezig en met name in de CL ook laten zien dat de concurrentie maar beter kan beginnen beven. Met Vasco nu een tegenstander uit eigen land, maar die kans was natuurlijk ook niet gering om geen Braziliaanse ploeg te loten :D 

Heerlijke start gemaakt daar in Brazilië! Vasco da Gama moet zeker te pakken zijn in de volgende ronde! Die Baruch is inderdaad een lekker spelertje, hopelijk blijft die in ieder geval nog behouden totdat je je doelen behaald hebt.

internacionalbanner.png.f03f6e6ec01d5f2fbc8b75639ec96c95.png

100. Centenas, hundrað, yüz, trăm; oftewel: honderd!

Wie mij op 7 november 2020 na het avondeten had verteld dat ik een maand of tien later honderd updates over dezelfde game had geschreven; die had ik voor gek verklaard :D Maar nu is het zo ver. Over een maand of twee komt de nieuwe FM uit, FM22. Voor die tijd hoop ik dit avontuur dan ook wel te hebben afgerond, dus we knallen snel door. Een lekker lange update dit keer, waarin weer genoeg gebeurt. In de zomermaanden traden we aan in de competitie tegen titelconcurrent Flamengo, mochten we in de Copa do Brasil spelen tegen Cearà én begon ons tweeluik tegen Vasco da Gama in de strijd om de Copa Libetadores. Dat verliep allemaal meer dan voorspoedig, behoudens die nederlaag tegen Flamengo dan. Helaas gingen we in eigen huis ten onder met 1-2 en dus lijkt de koppositie voorlopig ver uit zicht. 

1611078092_1wedstrijden.png.04ab08c2a2fa557b91821b9a4a1d90bc.png

We roerden ons ook nog op de transfermarkt, waar we Kennedy wisten los te weken. Voor amper een half miljoen euro komt deze snelle buitenspeler over van Cruzeiro. Een koopje noemen ze dat!

1967549875_3kennedy.thumb.png.ad975c71450e0c011a90de77e1f535e7.png

In augustus gingen we vervolgens weer verder. Maar.. de klad kwam er aardig in. En hoe?! We gingen ternauwernood door in de Copa Libertadores dankzij een gelijkspel in eigen huis, dat na de uitoverwinning genoeg was voor het bereiken van de volgende ronde. Maar wat er daarna gebeurde... Ik heb geen idee wat er mis ging, maar niets lukte meer. Drie nederlagen op rij, een knotsgek gelijkspel tegen Bahia.. Niets leek meer te lukken. Tegen São Paulo moest en zou het beter gaan, dus besloot ik wat nieuwe instructies mee te geven en de speelwijze aan te passen. Dat wierp gelukkig zijn vruchten af en zeker in de terugwedstrijd waren we heer en meester. Die nederlaag tussendoor tegen Corinthians deerde mij al weer vrij weinig na die 0-3 zege.

642061722_1wedstrijdenaug.png.6cc04e89f17bf810a5f57bdbb8338ab6.png

In de Copa Libertadores doen alleen nog maar Braziliaanse ploegen mee, dus het moge duidelijk zijn dat ik in het juiste land ben aangekomen voor mijn doelen!

1968866986_2CL.png.dd6ac3773be09f6cebac0377d52b629e.png

In de halve finale gaan wij het opnemen tegen Cruzeiro, die net als wij een zeer wisselvallig seizoen kennen tot dusver. Ondertussen ging in september de competitie weer verder en ik was blij om te zien dat we ons hebben weten te herpakken na de dramatische maand in augustus. We speelden tegen behoorlijk wat hoog geklasseerde ploegen en zijn de maand ongeslagen doorgekomen. Ook in de Copa Libertadores hebben we een goede uitgangspositie weten te verschaffen dankzij een doelpunt van Manu diep in de blessuretijd. Nu is het zaak om het in eigen huis af te maken en die finaleplek veilig te stellen. 

604002603_3wedstrijdensept.png.01a94659f26cf4ffb9d89cac8bdac18c.png

Niet zo relevant voor als we de CL winnen dit seizoen, maar het is zaak om bij de eerste dertien te eindigen om volgend jaar eventueel weer een poging te mogen wagen. Daar lijken we ons geen zorgen over te hoeven maken, ondanks de dramatische resultaten in de maand augustus. Het kampioenschap lijkt echter wel zo goed als onmogelijk, maar zo lang we in de Copa Libertadores goed presteren zal je mij daar niet over horen klagen. 

1625899167_4stand.png.4a6fc32f786ec792c34bc6d76436531a.png

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @KayDeManaager @timpy00 @delichris @roeliho @V-Traxx @Handzeep @Michaelinho* @nasje92 Voor jullie vaste volgers een mention. Wil je van dit lijstje af? Laat het gerust weten.

Champions League saga

72000160.png.10b2c8771acda5ef25cfc4c668a36893.png 2029 - New York Red Bulls - CONCACAF Champions League (Noord-Amerika)

1645.png.22d9942f445c4c7282abc548ba455d80.png 2032 - Orlando Pirates - CAF Champions League (Afrika)

23003359.png.b03c8f45e06e4cbdce7503ad53d15106.png 2033 - Shanghai SIPG - AFC Champions League (Azië)

Het gaat in de competitie niet ideaal maar als je de CL wint is er natuurlijk niets meer aan de hand wat dat betreft. En die plek bij de beste 13 moet wel lukken denk ik zo. Daarnaast zijn de verschillen in de competitie zo klein dat je met een goede reeks zo weer meedoet om de bovenste plaatsen. 

De tol van het zware programma? Wie zal het zeggen?! De titel lijkt inderdaad gaan vliegen maar een mooie ereplaats zit er nog steeds in. En uiteindelijk moet alles toch wijken voor het hogere doel, en daarvoor lig je gelukkig wel helemaal op schema.