Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

432349058_Piratesbanner.png.c2f3eb8d79cca9187411ed64729abb15.png

82. Tijd voor het echte werk

Ik ga er niet te veel woorden aan vuil maken. Het einde van het seizoen was niet heel spannend meer. In de competitie hadden we nog één overwinning nodig en die kwam pas in de derde wedstrijd van de maand mei. Of het de spanning was of dat het kwam doordat we heel veel spelers rust gaven in het kader van de CAF Confederation Cup zullen we nooit weten. Het belangrijkste is dat we uiteindelijk gewoon wonnen van Golden Arrows dankzij vier treffers van Ryan Manning, de winteraankoop die direct zijn stempel heeft weten te drukken op de tweede seizoenshelft. Tussen neus en lippen door wonnen we ook de Confederation Cup voor de tweede keer, maar door het behaalde kampioenschap mogen we volgend seizoen eindelijk actief zijn op het niveau wat ik ambieer; de Champions League. Je moet er 1,5 seizoen op wachten, maar dan heb je ook wat. 

1052683097_1wedstrijden.png.a59a5b65cc748d47d2f6be0cb02c9d73.png

Kampioen dus. Het werd nog even spannend doordat we behoorlijk wat punten lieten liggen, maar echt in gevaar zijn we niet meer gekomen. Mamelodi Sundowns heeft zich weten te herpakken en behaalde de tweede plek, terwijl Kaizer Chiefs mede door behoorlijk wat gelijke spelen naast de Champions League play-offs grijpt. Zij gaan samen met Cape Town City de Confederation Cup in volgend seizoen. 

569219940_2stand.png.344851ad807ffe2561cdb08b78bdc20e.png

Aan goals geen gebrek afgelopen seizoen. Rechtsbuiten James Monyane maakte er 17 en bereidde 23 treffers voor, Ryan Manning maakte er in slechts een half seizoen maar liefst 12 en topscorer werd onze nummer tien Keanu Kekana met 36 (!) treffers. Niks mis mee. 

227118526_3selectie.png.d334fbca778700c0f6dde9ac0ba3ae2b.png

Dank aan iedereen voor het lezen en reageren!

@JordiW. De voorsprong hebben we kunnen behouden. Nu begint het echte werk pas!

@RubenS2 Dat ontglipte ons dus ook niet meer én de Afrikaanse Confederation Cup is ook binnen :shine: 

@ElMarcos Eerlijk gezegd kon die beker mij ook meer dan gestolen worden. We zijn hier maar voor één doel en dat is de CL :D 

@DGremlin En of het er goed uit ziet, thanks!

@19CH98 Het kampioenschap en een extra prijs; zo geschiedde. Nu die Champions League nog 'even' winnen komend jaar.

@Marius Meer dan op schema, zo kun je het wel stellen inderdaad. Zamalek wisten we gemakkelijk opzij te zetten, ondanks dat het toch een meer dan redelijke ploeg is. Dat biedt perspectief voor de CL komend seizoen. Even een hele dikke veer voor jou trouwens. Binnen de gehele FM-sectie hier op MU merk je dat de activiteit wat inkakt zo richting de zomer, er minder actieve novellen zijn en jij blijft hier keer op keer zo goed als alle verhalen van feedback en reacties voorzien. Dat mag ook wel eens gezegd worden _O_ 

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @Marius @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @KayDeManaager

Wil je geen mention? Laat het even weten en ik haal je uit deze lijst. Wil je wel een mention? Laat het ook even weten dan.

De boog kan niet altijd even gespannen staan hebben de spelers waarschijnlijk even gedacht zo op het einde. Maar met twee mooie prijzen in de achterzak deze maand kan je hen dat moeilijk kwalijk nemen. Mooie statistieken ook, samen met die prestaties in de Confederation Cup biedt dat inderdaad perspectieven voor dat CL tornooi volgend seizoen.

PS: Bedankt! (Het begin van de) zomer is altijd wat komkommertijd in dit gedeelte maar dat betekent niet dat er voor de volhouders niet de nodige aandacht mag zijn natuurlijk ;) 

901601333_Piratesbanner.png.c2ec23cf09db021ebb916594206af215.png

83. Een rustige zomer

Slechts één nieuwe speler kwam de gelederen versterken. Met het oog op het willen winnen van de Champions League wilde ik alleen spelers halen die écht een versterking zouden worden. Geen langere termijn aankopen, want als het aan mij ligt dan werk ik na dit seizoen elders. Toen ik zag dat er bij Club Atlético Nacional in Colombia een talentvolle verdedigende middenvelder rondliep met de naam Faber Niño, twijfelde ik geen seconde. Ondanks zijn pas 18-jarige leeftijd zou hij al moeiteloos mee kunnen op het hoogste niveau en dan toch zeker in Zuid-Afrika. Samen met Joshua Opperman zou hij als geen ander de lijnen uit kunnen zetten in de as van het veld en dus wilde ik ver gaan voor zijn komst. Voor 1,6 miljoen euro nemen we hem per direct over. Een bedrag dat nog wel met een miljoen euro kan oplopen wanneer hij een x-aantal wedstrijden speelt en we een beker winnen, maar dat zal me gestolen kunnen worden. Met zijn inzicht en passing gaat hij openingen vinden die niemand anders ziet én daar vervolgens nog een splijtende pass heen versturen ook. Verder huren we Thabiso Chaine opnieuw van Charleroi, want zijn aanwezigheid vorig seizoen was ontzettend waardevol. Ons trio op het middenveld lijkt dus wel al bekend hierbij. 

1034642734_1nino.thumb.png.3659d43a65668c3663bf299aca17a76b.png

638334611_2transfers.png.44c267260369eeb7b845e6de74916cf6.png

Gevoetbald werd er ook nog. Oefenwedstrijden, testimonials, supercups, de strijd om Be The Coach waarvan ik nog steeds niet weet wat het precies inhoudt en de MTN 8. Genoeg wedstrijden om fit te worden en dan tussendoor werken we nog even de voorrondes van de CAF Champions League af. Hierin was Hearts of Oak de tegenstander. De ploeg uit Ghana heeft met Kwadwo Obeng Junior een gevaarlijke aanvaller in de gelederen, maar ons konden ze het niet lastig maken. Een 0-5 zege in Ghana en 4-0 overwinning in eigen huis is genoeg voor de volgende ronde. In de Eerste Ronde van de Champions League nemen we het op tegen Tusker FC. Wie? Tusker FC. De club uit Kenia won van FC Seminario uit Equatorioaal Guinea en heeft dus ook al twee zeges achter de rug. Normaal gesproken mogen zij natuurlijk geen problemen opleveren, dus ik ga er ook wel vanuit dat we hen weten te verslaan in oktober. Nu gaat het pas écht beginnen :shine: 

888658996_3wedstrijden.png.6c6b07377628d39ff6cd9a78ed28ce89.png

@RubenS2 Precies, nu gaan we pas écht beginnen. Thanks weer voor je reactie!

@19CH98 "Eindelijk", dat kun je wel stellen inderdaad. Eens zien of we nu direct ook succesvol kunnen worden op het hoogste podium.

@Marius Dat de boog niet altijd gespannen kon staan, dat bleek wel inderdaad. Nu is het zaak 'm wel weer goed gespannen te krijgen voor het komende seizoen!

@DGremlin Thanks :shine: Nu nog kijken of we het ook op het allerhoogste podium kunnen.

@ElMarcos Het ultieme doel; zo kun je het ook goed omschrijven inderdaad. Het ultieme doel op dit continent dan toch althans :D 

@JordiW. Het was een hele mooie opwarmer, maar na anderhalf seizoen opwarmen zijn we er nu toch wel een keer klaar voor. Tijd voor de CL! 

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @Marius @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @KayDeManaager @Abe @delichris @RicoV1989

Wil je geen mention? Laat het even weten en ik haal je uit deze lijst. Wil je wel een mention? Laat het ook even weten dan.

Hearts of Oak klonk me nog wel bekend in de oren, maar blijkbaar vormden ze toch geen onoverkomelijke horde. Vertrouwen behouden in de kern lijkt me alvast een strak plan gezien de resultaten van vorig seizoen waar je toch wel op moet kunnen voortbouwen. En met 1 heel duidelijk doel voor ogen is het ook duidelijk waar de focus ligt.

Een zeer mooie aankoop gedaan. Daar ga je direct veel plezier aan beleven.

Je bent nog altijd goed in vorm en het CL avontuur gaat nu echt starten. Ik ben benieuwd wat dit betekend voor je resultaten in andere competities. 

Bijzonder al die toernooien/wedstrijden in Zuid-Afrika. Het zal wel aan mij liggen, maar met al die verschillende wedstrijden zou ik door de bomen het bos niet meer zien. ;c Desondanks mooie resultaten weer! 

13 minuten geleden zei RubenS2:

Hearts Of Oak, is dat niet ook een Schotse club? Vandaar de verwarring van @Marius ook vermoed ik :) Goede transfers gedaan en een mooie voorbereiding gedraaid: tijd voor het echte werk!

Dat is Hearts of Midlothean, net even anders. Hearts of Oak is een ploeg waar voorheen in eerdere versies van FM nog wel eens een zo goed als gratis Ghanees talentje opgepikt kon worden. 

12 uur geleden zei RubenS2:

Hearts Of Oak, is dat niet ook een Schotse club? Vandaar de verwarring van @Marius ook vermoed ik :) Goede transfers gedaan en een mooie voorbereiding gedraaid: tijd voor het echte werk!

Nee hoor :) Ik meende ze me te herinneren van een eigen Afrikaans avontuur in FM jaren geleden. 

• 2 weeks later...

581767737_Piratesbanner.png.194cce1e17bd43b91847e7c2d687d154.png

84. We zijn los!

Leuk en aardig al die wedstrijden, supercups en andere gekke potjes, we kijken natuurlijk vooral uit naar het begin van de competitie én de Champions League. In die Champions League moet het natuurlijk gaan gebeuren dit seizoen en we hadden nog één horde te nemen: Tusker FC uit Kenia. Dat was meer een drempeltje. Of nee, een dorpel. Met 12-1 werden zij over twee duels verslagen, een score die nog veel hoger had kunnen uitvallen als we in de heenwedstrijd het vizier wat scherper hadden staan. Dat was niet het geval, maar daar hoor je achteraf niemand meer over. Al met al kennen we een goede start en hebben we de eerste prijs van het seizoen al weer binnen. De MTN 8 viel ons ten prooi nadat we AmaZulu FC wisten te verslaan in de eerste week van oktober.

1739638569_1wedstrijden.png.a0d3743f0885bd6ee149d32df64bcfff.png

Tot dusver hebben we de zaakjes achterin goed op orde, maar Maritzburg United scoort (veel) meer doelpunten. Daardoor gaan zij voorlopig aan kop. Alles behalve reden tot paniek, want het seizoen is nog heel erg lang en we zijn nog altijd ongeslagen. Mij hoor je niet klagen als we dit door weten te trekken tot het einde van het seizoen. 

1887263855_2stand.png.976ec2b5a372a56152e7fafed773ef8d.png

Voorin hebben we verschillende spelers lopen die de goals maken; hetgeen mij behoorlijk deugd doet. Monyane, Opperman, Masondo én Taborda hebben er al zes ingeschoten, vaak aangegeven door Manning. Onze nieuwe speelwijze - een 1-4-3-2-1 formatie met een verdedigende middenvelder en buitenspelers - werpt zijn vruchten af en we liggen goed op schema om onze doelstellingen te bewerkstelligen.

956333874_3selectie.png.e52a98b1a34361846280b031b184d044.png

De loting van de Champions League dan tot slot; hetgeen het wat mij betreft dit seizoen allemaal om draait. In tegenstelling tot de Europese CL kun je in de Afrikaanse Champions League wel landgenoten treffen en wij nemen het op tegen o.a. Cape Town City. Groep A wordt gecompleteerd door AC Léopards uit de Republiek Congo en Wydad uit Marokko. Geen onoverkomelijke hordes als je het mij vraagt. 

853157946_4CL.png.0d478897484785eb0847c419ef32b38b.png

@Marius Alles behalve een onoverkomelijke horde zelfs. Het ene doel is hetgeen we nu nastreven; die CL moet en zal gewonnen worden dit seizoen!

@19CH98 Al die gekke bekers zeggen mij niet zo veel en eerlijk gezegd ligt de focus ook niet op de competitie dit seizoen. Als er spelers rust moeten krijgen, dan krijgen ze rust. Alles om die Champions League te winnen.

@ElMarcos Met Niño hebben we zeker een fijne speler weten te halen, nu nog zien in hoeverre hij ons direct kan helpen de ambities te verwezenlijken. 

@DGremlin Dat lijkt er zeker op; nu is het zaak dat vast te houden!

@JordiW. Dat ligt niet aan jou, ik heb exact hetzelfde haha. Nu gaat het echte werk pas beginnen, dus al die bekers en supercups zie ik als veredelde oefenpotjes.

@delichris En of het heerlijke wedstrijden waren. Nu vol in de jacht op de titelwinst op het allerhoogste Afrikaanse podium.

@RubenS2 Zoals je zegt; tijd voor het echte werk! 

Dank allemaal weer voor jullie reacties :shine: 

Spoiler

@Glenn08 @FlyD @JordiW. @RubenS2 @Marius @ElMarcos @19CH98 @DGremlin @Titan @Kyrill @KayDeManaager Wil je geen mention? Laat het even weten en ik haal je uit deze lijst. Wil je wel een mention? Laat het ook even weten dan.

Lekker op dreef, al ligt dat misschien wel gewoon in de lijn der verwachtingen. Het meest opvallende is misschien wel die CL loting. Bizar om tegen een ploeg uit de eigen competitie uit te komen. Jammer ook, want als je continentaal voetbal speelt wil je toch ook gewoon net tegen andere clubs kunnen spelen. Nu ja, hopelijk wordt het maar een voetnoot in een succesvol continentaal verhaal!