Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

Prima resultaten. Mooi om de bekerrun beloond te zien met een topwedstrijd én derby tegen Club Brugge. Stunten zou straf zijn, want Club moet toch zowat het sterkste team van het moment zijn. 

PS: Heeft Thes Sport Willem II overgenomen? :D 

Even alles weer bijgelezen. Je doet moe mee bovenin de competitie, een goed begin is het halve werk. Met Club Brugge heb je natuurlijk een prachtige loting. Gelukkig is de doelstelling behaald, dus je hebt inderdaad niets meer te verliezen. 

Ik ben enorm blij dat je je aan de afspraak hebt gehouden om te verliezen van Dender! Ik verwacht dat je nu hetzelfde doet in de beker tegen Club Brugge, waarvoor alvast mijn dank ;)

Nog een leuk wist-je-datje: bij dender loopt in de spits ene Dennis Van Vaerenbergh rond. Op zich niks bijzonders zou je denken, maar hij heeft een relatie met de dochter van ex-international Wesley Sonck, Amy Sonck genaamd. Voor de mensen die vertrouwd zijn met instagram: zeker eens opzoeken zou ik zeggen!

En oh ja, je presteert prima met de kustjongens!

Banner.png.237a7cfd18c85c006c252e0ba05303af.png

07. Wisselvalligheid troef

We sloten de vorige maand af met een knappe overwinning op FC Luik, maar in november en december leek het nergens naar. Dat klinkt misschien wat zwaarmoedig, maar het leek echt nergens naar. We creëerden nauwelijks kansen, de kansen die we kregen gingen er niet tot nauwelijks in en we verloren maar liefst acht punten in de maanden november en december. Deze maanden combineren we voor het gemak even, want in de laatste maand van het jaar stonden er maar drie duels op de planning voordat we gingen genieten van een korte winterstop. Tegen Thes Sport (die inderdaad bijna hetzelfde logo als Willem II lijken te hebben @Marius, dat viel mij eerder ook al op haha) en Rupel Boom kwamen we zelfs niet eens tot scoren. Waar Kevin Oris en Nicolas Orye eerder dit seizoen het vizier aardig op scherp hadden staan, viel dat in deze duels een beetje tegen.

Gelukkig wisten we ons daarna tegen de buren van KSK Heist en op bezoek bij URSL Visé goed te herstellen. Kevin Oris vond tegen beide ploegen het net en vlak na rust in het duel tegen hekkensluiter Visé wist Nicolas Orye het net te vinden. In de Croky Cup mochten we het in december opnemen tegen grootmacht Club Brugge. Een straffe loting, maar wellicht dat ze bij de ploeg van Philippe Clement ons onderschatten. Daar bleek niets van waar, al doet de einduitslag (2-3) wellicht anders vermoeden. In tegenstelling tot de maand daarvoor waren we nu bijzonder efficiënt voor de goal van Mignolet, maar een dubbelslag van Krmencik en een goal van Mats Rits zorgde ervoor dat we toch ten onder gingen.

673273024_1wedstrijden.png.e9c06568fcf2b4ddd958e1b949031531.png

Doordat we aardig wat punten verspeelden, lijken we de aansluiting een beetje verloren te hebben. We hebben nog altijd (of alweer, net wat je wil) een inhaalduel tegoed. Als we die weten te winnen, dan haken we weer aan in de spannende strijd bovenin. Samen met FCV Dender, Francs Borains en Rupel Boom maken we uit wie er op welke plek gepositioneerd wordt in de top-4 van de Eerste Klasse Amateurs, oftewel de Nationale 1 in FM. We gaan met goede moed de winterstop in, want in januari gaan we het o.a. weer opnemen tegen de koploper; Dender. Als we van hen weten te winnen dan mogen we ons wellicht zomaar weer plots titelkandidaat noemen. Daar heb je in België vrij weinig aan, maar leuk is het natuurlijk wel.

2094422746_2stand.png.f7173896def0d9fbc1001e21401dd911.png

Dan de tactiek. Er werd al eens eerder naar gevraagd; hoe ziet die 4-1-3-2 er dan precies uit? Nou, zoals hieronder! Met René Sterckx als balveroverende middenvelder in een dienende rol en een centrale middenvelder - Savaete - daarvoor die behoorlijk wat drang naar voren heeft proberen we in de as van het veld het spel te dicteren. Vanaf de vleugels moeten Vandewalle en Caenepeel zorgen voor de aanvoer richting de voorwaartsen, die op hun beurt één taak hebben: scoren. Het liefst zou ik met een echte 'tien' spelen, maar die hebben we niet in de gelederen. Dat is een mooi target voor komende winter (of anders de zomer van 2021). Financieel is er helemaal niets mogelijk, dus we zullen eerst spelers moeten lozen voordat we aan versterkingen kunnen denken.

763771141_3tactiek.png.8baee469de5af6c95e0c60b8ac397765.png

Spoiler

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @Neel2210 @JordiW. @KayDeManaager @True_Legend @roeliho @FM_Lesly @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @FC Bruges

Onwijs bedankt weer voor het volgen en reageren iedereen. Helaas noteerden we de vorige maand ons eerste verlies, maar in november hebben we ons uiteindelijk redelijk weten te herstellen. Het was lang niet foutloos, maar als we de lijn weer oppakken van de laatste duels in november, dan gaan we straks in het nieuwe jaar weer de goeie kant op!

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

Edited by Fantasy

Bijzondere tactiek, nog niet eerder op deze manier gezien. Leuk dat je nog een 10 zoekt, mooi doel voor de toekomst.

Tegen Brugge weet je nog bijna te stunten, even een mindere periode in de Nationale maar zoals je al zegt, de inhaalwedstrijd winnen en je zit er gewoon prima bij.

Ah, de deprimerende wintermaanden zijn toegeslagen in Knokke. Dan is het toch knap om tien punten te verzamelen en Club een stevige dosis weerstand te bieden in de Croky Cup. Wordt het op links niet heel druk op het veld met die ondersteunende VL, een NBV en zo'n balafpakker in de buurt?

Al bij al niet zo'n hele slechte periode in mijn ogen. De tegenstand was ook niet altijd "van de poes", om eens iets typisch Vlaams er tussen te gooien :D Het kan op zich nog alle kanten uit maar met die inhaalwedstrijd te goed denk ik dat je eerder naar boven dan onder kan kijken.

36 minuten geleden zei Titan:

Wordt het op links niet heel druk op het veld met die ondersteunende VL, een NBV en zo'n balafpakker in de buurt?

De ondersteunende VL en NBV is dezelfde speler hè ;c Dus dat valt mee. De BVM als verdedigende middenvelder is echt een verademing, helemaal als dat een van de betere spelers in de ploeg is. De NVB op VL komt regelmatig vóór de VMC terecht op de helft van de tegenstander, wat hem op dat gebied van het veld meermaals de vrije man maakt om een onverwachte positie in te nemen en een pass te versturen. Hoor je mij dus niet over klagen. Geslaagd experiment tot op heden wel, had ik zelf ook niet direct verwacht hehe.

Ondanks een aantal verliespartijen sta je er nog steeds goed voor in de competitie. De tegenstanders waar je van hebt verloren, die doen ook goed mee bovenin, dus in dat opzicht is het ook nog niet eens zo'n schande dat je daar van verliest. Verder ook goed weerstand geboden tegen Club Brugge! 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Knokke voor de winst
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic