Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

71. Op naar een nieuw seizoen Vlak voor speelronde 29 stapte ik in bij Stellenbosch FC. Met in totaal 30 wedstrijden te spelen was er dus niet echt meer iets om heel hard ons best voor te doen. D

09. Alleen ga je snel, samen kom je verder Dat is nogal een understatement. Bij de eerste aanvraag bij het bestuur was voorzitter Vincent van Honsebrouck niet direct enthousiast. "Een moederclub?

75. Eind goed, al goed We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van U

Posted Images

De verwachte overstap werd dan toch beklonken zo te zien. En de weg omhoog is meteen ook ingezet. Gezien de status van deze club kan er binnen aanzienlijke tijd waarschijnlijk ook wel een gooi naar de CL gedaan worden, iets wat met Stellenbosch toch een pak moeilijker zou geweest zijn. Mooi om zien trouwens dat ook zij goed blijven presteren.

267870305_Piratesbanner.png.6d5ca861008aeb04d93d5a9bf55f8f55.png

74. Het is een marathon, geen sprint

Dit seizoen zijn de verwachtingen niet al te hooggespannen. Maar voor we gaan kijken naar de wedstrijden die gespeeld zijn, werpen we eerst een blik op de nieuwe lichting jeugdspelers. We hebben een aardige lichting dit jaar, waarbij het beste talent voortkomt uit de opleiding van Kaizer Chiefs. Geen idee hoe die beste jongen bij ons terecht is gekomen uiteindelijk, maar mij hoor je niet klagen! We hebben het hier over Jonas Macuphu, een jonge verdedigende middenvelder. Momenteel spelen we (nog) zonder een verdedigende middenvelder, maar wellicht dat we toch eens moeten gaan overwegen die positie in onze formatie in te voege.

1583589201_1jeugd.png.44a4790e6a3346875fd58c59744796b6.png

Technisch fiche van Jonas Macuphu

Spoiler

241746061_2macuphu.thumb.png.e74852dc905c07d20c989d934e6a7105.png

In april begonnen we de maand met een duel tegen Stellenbosch FC, mijn oude werkgever. Om aanspraak te maken op een plek in de top-3, waar ik het in de vorige update over had, moesten we op z'n minst hen verslaan én eigenlijk ook alle overige wedstrijden gaan winnen. Daar kwamen we direct van een koude kermis thuis, want we gingen volledig terecht met 3-0 onderuit in de wijnstreek. Geen reden tot paniek, maar toch besloot ik van tactiek te wisselen. De resultaten waren nog niet zoals ik het zou willen en het spelbeeld was ook lang niet altijd naar wens. Een nieuwe 4-3-3 met de punt naar achter en zonder spitsen ( @Nom de Guerre kom er maar in ) was uiteindelijk waar we op uit kwamen. Een asymmetrische en aanvallende speelwijze die voor goals moet zorgen en meer evenwicht in de as van het veld. Die nieuwe speelwijze kwam de resultaten ook aardig ten goede en in de CAF Confederation Cup en de Nedbank Cup zetten we direct enkele klinkende resultaten neer. Tegen Mamelodi Sundowns was het wat minder, maar helemaal terecht was die uitslag ook weer niet. In mei zullen de wedstrijden elkaar snel opvolgen, dus dan zal blijken uit welk hout we gesneden zijn. 

1488354601_3wedstrijden.png.1c2b1dec7bd591d60640e48d2b3b60d2.png

Cape Town City gaat behoorlijk overtuigend aan kop, maar zij hebben ook wel 'al' 25 duels gespeeld. Wijzelf hebben twee wedstrijden minder gespeeld tot nu toe en kunnen dus in mei nog een inhaalslag maken. Het schema is behoorlijk druk en de wedstrijden volgen elkaar in rap tempo op. En ondertussen zijn we ook nog actief in de Confederation Cup - waarin we een 0-1 voorsprong hebben na onze overwinning in Algerije tegen USM Alger - en de Nedbank Cup. Al met al; een pittig schema resteert nog en we zullen alles op alles moeten zetten om nog te stijgen op de ranglijst.

1769007807_4stand.png.40da36bf06076e7ec5130211e439ab5d.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje.  

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis @19CH98

Iedereen weer bedankt voor het lezen, liken en reageren :shine:  We hebben nog behoorlijk wat wedstrijden tegoed en zullen behoorlijk moeten aanpoten om nog wat plekken te stijgen op de ranglijst.

31 minuten geleden zei Fantasy:

We hebben een aardige lichting dit jaar, waarbij het beste talent voortkomt uit de opleiding van Kaizer Chiefs. Geen idee hoe die beste jongen bij ons terecht is gekomen uit eindelijk, maar mij hoor je niet klagen!

Af en toe krijg je berichten in je inbox dat één of andere club een talent uit je opleiding heeft geplukt, dit keer is het dus eens andersom geweest. Waarschijnlijk heeft je club hem zo'n 2 á 3 jaar geleden uit de opleiding gevist, vandaar dat hij nu bij jouw doorkomt ;) 

De motor begint aan te slaan! Het is inderdaad een marathon, geen sprint. Dat is een aardig talentje trouwens, kan volgens mij ook een prima verdediger worden als je zonder 'zes' zou willen spelen.

In de bekertornooien leek het wat beter te gaan dan in de eigen competitie, maar zoals je zelf aangeeft kan je tijd nemen om te bouwen. Tot slot ben je nog niet lang bij de club.

Verliezen van je oude club zal toch wel een beetje pijn doen denk ik zo. Desondanks denk ik dat hier een betere basis staat om uiteindelijk tot grote successen te komen.

1448647587_Piratesbanner.png.104ef6645daa3866c091b0b649549539.png

75. Eind goed, al goed

We beginnen deze update met de return van de halve finale in de CAF Confederation Cup, de Afrikaanse equivalent van de Europa League. In Algerije wonnen we al met 0-1 van USM Alger en in eigen huis wisten we dankzij een dubbelslag van rechtsbuiten James Monyane de finale te bereiken. Tegenstander: Wydad uit Marokko. Le WAC leunt vooral op de creativiteit van Oussama Targhaline, een inmiddels 28-jarige middenvelder die in het verleden nog bij Olympique Marseille onder contract heeft gestaan. Met maar liefst dertig (!) assists dit seizoen moet het vooral van hem komen. Het moge dan ook duidelijk zijn dat het vooral zaak is om hem te sensibiliseren en onder controle te houden in het Godswill Akpabio International Stadium in Uyo, Nigeria.  Dat lukte alleraardigst, maar tot scoren kwamen we niet. En dus moesten er strafschoppen aan te pas komen om de winnaar aan te duiden. Na de winst in de Confederation Cup in 2028 en de titelwinst in de Champions League in 2029 mogen we nu opnieuw een prijs aan ons palmares toevoegen, want de strafschoppen werden foutloos binnengeschoten door onze jongens. Driewerf hoera, snel weer door naar de competitie en de Nedbank Cup, waar we ook tussen neus en lippen door de finale wisten te bereiken.

1634506418_1wedstrijden.png.60883d09f8a3cc1dc0abbcac68ca7698.png

Onze resultaten in de competitie zijn behoorlijk om over naar huis te schrijven, op een uitglijder tegen Golden Arrows na. Tegen hen speelden we met 2-2 gelijk in eigen huis, maar verder wonnen we alle wedstrijden. Dit alles resulteert in een vierde plek op de ranglijst en dus opnieuw een ticket voor de Confederation Cup. Niet het niveau dat ik ambieer, maar we doen het er mee. Als we bedenken waar we vandaan komen toen ik instapte is het al een hele prestatie dat we opnieuw Afrika in mogen. Stellenbosch bleef ons net drie puntjes voor, chapeau voor hen.

639720196_2stand.png.def0bc46fc76d19a8899be522ff7be7e.png

Snel een blik nog op onze statistieken. Een 17-jarige goalie die 55 (!) wedstrijden speelde dit seizoen, onze rechtsbuiten Monyane die 25 assists afleverde dit seizoen en Keanu Kekana en Nereo Taborda die voor de doelpunten zorgden. Al met al een prima uitgangspositie om vanuit te werken komend seizoen. Inmiddels lijken alle spelers ook goed gewend aan de tactiek en speelwijze, dus dat geeft hoop voor volgend seizoen!

1922290685_3stats.png.374ae37a6ef19013c9ec2ecd9aa28f97.png

Er zijn ook al behoorlijk wat transfers gedaan. Lang niet allemaal door mij, maar allang in januari geregeld voordat ik als manager werd aangesteld. De nieuwe aanwinsten zal ik in de volgende update aan jullie voorstellen, maar February is een ervaren doelman die de twee jonkies mag gaan begeleiden en Ngubane is een talentvolle rechtsbuiten die naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar elders ervaring mag gaan opdoen. 

2053589812_4toekomstigetransfers.thumb.png.66812e866b92a6865f6451350fc4b356.png

Spoiler

Even een grote schoonmaak gedaan in de mentions.

Heb ik je eruit gehaald en wil je wel gewoon elke update een mention? Laat het me dan gerust even weten!

@Thierryvane @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @delichris @Titan @DGremlin @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Reinoud @Kyrill @Abe @xPeejay @Daniell @van der Water  @Emmerich. @RicoV1989 @Vis @19CH98 @Emmerich.

Het seizoen zit erop en we hebben er toch nog een aardige glans aan kunnen geven. Met een schamel puntenaantal van 54 en slechts 16 overwinningen hebben we laagterecords gebroken, maar dat betekent ook dat het volgend jaar alleen maar beter kan. We gaan voor niets minder dan het kampioenschap!

February :D 

Puike resultaten! Al een eerste continentale prijs en uiteindelijk een knappe comeback beloond gezien met een vierde plaats. Volgend seizoen ga je dat sowieso nog verbeteren.

1 minuut geleden zei Marius:

February :D 

Je ziet wel wat mooie namen voorbij komen af en toe hier ja :D Zag pas geleden nog een doelman voorbij komen die luisterde naar de naam Happy Badboy :-D

Je doet het heel goed maar je bent te laat ingestapt om nog mee te kunnen doen om het kampioenschap. Als je deze lijn doorzet moet dan volgend jaar echter geen probleem zijn. Daarnaast juich ik normaal gesproken het sensibiliseren van (politieke) tegenstanders niet toe maar voetbal is oorlog en in oorlog mag alles;)

Na een tijdje uit de lucht geweest te zijn zie ik dat je nu manager bent geworden bij Orlando Pirates. Qua logo sowieso al een prachtige club. Hopelijk ga je ze veel successen brengen! 

Mooie reeks te pakken zo aan het einde van het seizoen. Ook altijd fijn om meteen wat prijzen te pakken. Mooi fundament gelegd voor het komende seizoen. 

10 uur geleden zei Fantasy:

Je ziet wel wat mooie namen voorbij komen af en toe hier ja :D Zag pas geleden nog een doelman voorbij komen die luisterde naar de naam Happy Badboy :-D

In onze esfatte hebben speler heet Kurt Avontuur hoe bad is dat haha. Eentje Linda haahahha achternaam vergeten. Gefeliciteerd met je EL van Afrika!! En geweldige eindsprint! :)