Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...

55128227_BannerNYRB.png.9bad25433f64fa530072388e6292e3fb.png

67. We're back!

Na het winnen van de MLS Cup vorig seizoen ging de blik direct al weer op het nieuwe seizoen, want ook in 2029 willen we successen behalen. Hiervoor wierpen we een blik op de transfermarkt om te zien op welke posities we ons verder konden versterken. Met name op het middenveld en in de voorhoede (AML-AMC-AMR) konden we wel wat versterkingen in de diepte en breedte gebruiken, dus daar ging ook de focus op. Via de voordeur vertrokken o.a. Maximiliano Alfonso (Gratis naar Club Necaxa) en Mateusz Musialowski (4 miljoen naar Tianjin TEDA) en we haalden daar een kleine tien spelers voor terug.

Ik zal ze niet allemaal aan jullie voorstellen, want niet iedereen is het benoemen waard. Allereerst kwam Juan Rodriguez gratis overgeheveld vanuit onze Academy. Als rechtsbuiten schoot hij tot dusver dertien doelpunten tegen de touwen in krap vijf keer zo veel wedstrijden. Een prima gemiddelde voor een rookie uit onze eigen jeugd, dus die mag her en der zijn minuutjes gaan meepakken. Een andere gratis aanwinst was Dominic Roberts. Tussen 2025 en 2027 speelde hij in onze jeugdacademie om vervolgens een seizoen bij Weston FC te gaan voetballen in de achterhoede. Daar maakte hij een dusdanige indruk dat we besloten hem terug naar de club te halen.

Natuurlijk mocht een IJslandse aanwinst niet ontbreken. Op mijn persoonlijke voorkeur kwam Gunnar Jónasson over van Fram Reykjavik en ook hij kan uit de voeten als rechtsbuiten. Hij is vooral gigantisch snel en heeft een redelijke voorzet. Meer heb je niet nodig in de MLS. Een absolute topper is Daniel Gjoni. Deze spits zal worden omgevormd tot een aanvallende middenvelder en daar zal hij laten zien hoe groot de fout van HSV was om hem voor slechts €300.000,- te laten gaan. De laatste twee spelers zorgen voor balans in de achterhoede en op het middenveld. Met hun respectabele leeftijd van 31 jaar brengen ze een berg aan ervaring mee en kunnen ze het team op sleeptouw nemen tijdens lastige momenten. We hebben het hier over Felix Götze en Keaton Parks. Voor in totaal één miljoen euro maken zij de overstap van respectievelijk Fortuna Düsseldorf en Sporting CP. Een beetje ervaring her en der kan nooit kwaad. 

Citaat

1586580032_1rodriguez.thumb.png.a9d26441312e9e2594609905004cad48.png

674540385_2roberts.thumb.png.39207cb13dcf869f459749eb10a80e43.png

1029947751_3jonasson.thumb.png.ca3a9859b49ead14de1c011f75896568.png

1983234348_4gjoni.thumb.png.91cf5946cb1fd83c33aa418786349c56.png

89323875_5gotze.thumb.png.28ce7964555acb14adfd3623cfb776c2.png

1738316285_6keaton.thumb.png.3f4fcbc0fc3f46bd6af616f34e4a5bee.png

Ook werd er gewoon gevoetbald. Wat oefenpotjes om fit te worden en al medio februari mochten we voor 'het echie' aan de bak tegen Saprissa. De kampioen van Costa Rica had vrij weinig in de pap te brokkelen en werd tweemaal vrij zakelijk opzij gezet. Nu begint het echte werk ook pas, want met een tweeluik tegen Pumas de la UNAM zullen we ons een stuk beter moeten tonen dan we tegen de Costa Ricanen deden. Ook begint ons avontuur in de MLS weer, al hoop ik mijzelf toch vooral te focussen op de Champions League zodat we zo snel als mogelijk doorkunnen naar het volgende continent. 

199901059_7wedstrijden.png.e5d20cf3ff556b8b2b5bff64714607e6.png

Over de Champions League gesproken, hieronder nog even de loting. Enkel en alleen teams uit Amerika en Mexico, hetgeen geen verrassing genoemd mag worden. Eens zien hoe we het er vanaf gaan brengen!

1115027930_8CL.png.5a64df8cde81fdec07bed5fb8e28fbdc.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis

Het mocht even duren, maar we zijn terug. We gaan van start met het nieuwe seizoen en mogen direct al aantreden in de CONCACAF Champions League. Dat zou zomaar een korte periode in Amerika kunnen worden dus, mits we daar ook al meteen successen gaan weten te behalen! Iedereen in de tussentijd ontzettend bedankt voor de reacties en het lezen en excuus dat het even heeft stilgelegen. Hopelijk vind ik zelf ook weer wat meer tijd de komende periode om FM zo nu en dan aan te slingeren, want ons geliefde spelletje heeft bijzonder weinig aangestaan de laatste weken. 

Eindelijk zou ik zeggen ..! :D

Veel veranderingen in het tussenseizoen, maar dat is ook een beetje eigen aan de MLS naar mijn mening. Met alleen maar winstpartijen verliep de oefenperiode uitstekend, net zoals de eerste ronde in de CL. Met Pumas in de volgende ronde tref je natuurlijk wel meteen een tegenstander van formaat.

1521013691_BannerNYRB.png.6fdef68da9598e53882958c0b60d80fb.png

68. Een vluggertje in Noord-Amerika?

Zonder al te veel weg te geven op voorhand, zijn we lekker bezig in New York. De start in de MLS viel wat tegen met een gelijkspel tegen Atlanta en een nederlaag tegen Toronto FC, maar daarna hebben we ons aardig herpakt. Tussendoor waren we heer en meester tegen Pumas de la UNAM, onze Mexicaanse opponent in de kwartfinale van de CONCACAF Champions League. In Mexico wonnen we met 0-2 dankzij doelpunten van Brown en Phillips en in eigen huis kwamen we dankzij een ontzettend snelle goal van Siad Haji al in de eerste minuut weer op voorsprong. In de eigen Red Bull Arena eindigde de stand op 3-0 dankzij treffers in de slotfase van Kean en Di Bella. Bijna alle overige wedstrijden in de maand maart werden ook gewonnen, want alleen tegen DC United morsten we twee punten. Dat hadden er zomaar drie kunnen zijn als Mauro Hernández niet in de 93e minuut de gelijkmaker tegen de touwen schoot, maar al met al lijken we onze zaakjes goed op orde te hebben.

720832770_1maart.png.a07ae9f69de29ccc982951b4812a6edd.png

Over dat vluggertje gesproken.. na de overwinning op Pumas de la UNAM mochten we in de halve finale aantreden tegen Cruz Azul. Opnieuw een Mexicaanse tegenstander dus. Zij versloegen in de kwartfinale Colorado Rapids. De andere halve finale wordt gespeeld door CF Monterrey en LAFC, dus het zou zomaar een reeks van Mexicaanse tegenstanders kunnen worden. In eigen huis begonnen we het tweeluik en we lieten direct zien de kaas niet van ons brood te laten eten. Een degelijke 2-0 zege dankzij doelpunten van Di Bella en Haji leek voldoende voor een gemakkelijke return. Daar kwamen we wel van een koude kermis thuis, want we moesten alle zeilen bij zetten om door te bekeren. Uiteindelijk was het Hamadou Aboubacar Sadou die ons tweede uitdoelpunt maakte en daarmee de stand op 4-2 zette. Die tweede uitgoal bleek goud waard, want daardoor gaan we door naar de finale. Tegenstander: LAFC. Zij versloegen tweemaal CF Monterrey, maar gingen in de heenwedstrijd van de finale in onze Red Bull Arena ten onder dankzij een doelpunt van Remsey van der Linden. Op 1 mei nemen we het opnieuw tegen hen op in de return en het zou dus zomaar een kort avontuurtje kunnen worden in Noord-Amerika. Wanneer wij na twee duels LAFC hebben verslagen en de CONCACAF CL hebben gewonnen zal ik per direct mijn contract inleveren en op zoek gaan naar het volgende avontuur. Eens zien of dat gaat lukken!

2058469221_2april.png.4c2ea6288c36f2c8f9a85ef03f54514b.png

Niet zo heel belangrijk, maar ik wil het ook niet onbesproken laten: de stand. De Canadese ploegen doen het alleraardigst en ook New England Revolution is lekker bezig. Zelf zijn we na een dozijn aan wedstrijden terug te vinden op de tweede plek van de Eastern Conference, maar de focus ligt natuurlijk ook elders. Ik wil zo snel mogelijk die Champions League winnen en daar zal alles voor moeten wijken. 

1929746559_3stand.png.c1362fabbe3cf3a41d2b448499827a38.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis

We pakken direct lekker door :D  Alle lezers weer ontzettend bedankt en een extra bedankje voor diegene die een reactie achterlieten. Tof om te zien dat jullie mij nog niet vergeten waren met het avontuur om zo snel als mogelijk op zo veel mogelijk continenten de CL te winnen!

Uitstekend bezig. Het gemak waarmee je door de CL gaat is toch wel opvallend. Mexicaanse ploegen zijn immers niet te onderschatten. Met LAFC als tegenstander in de finale en de uitstekende uitgangspositie ziet het er echter naar uit dat je snel op zoek kan naar een nieuwe club.

1111096235_BannerNYRB.png.24d521e9964e8d6bebae13624094aeb9.png

69. Houdoe en bedankt

De titel geeft het al lekker weg dit keer, maar we zijn klaar in (Noord)-Amerika. Door de CONCACAF Champions League te winnen is de eerste van de vijf beoogde prijzen binnen. In Azië, Afrika, Zuid-Amerika en Europa hebben we nog een uitdaging liggen en Oceanië is helaas onhaalbaar omdat ik daar geen competities van kan inladen. Die uitdaging bewaren we dan maar voor FM22 ;) Maar terug naar Noord-Amerika, want daar zijn we nog altijd actief op het moment van schrijven. De heenwedstrijd van de finale wonnen we met 1-0 van LAFC in ons eigen stadion en begin mei stond de return op de agenda. Na ongeveer een kwart wedstrijd kwamen we op een 1-0 achterstand dankzij een treffer van aanvoerder Jeff Luna. De sterke rechtsback stoomde mee op naar voren en schoot onberispelijk binnen. Dat was ook direct het enige doelpunt dat er in de reguliere speeltijd gemaakt werd en dus moesten er verlengingen aan te pas komen om een winnaar te duiden. Gelukkig lieten we zien uit het juiste hout gesneden te zijn en wisten we het spelbeeld om te zetten in doelpunten. We waren heer en meester in het Banc of California Stadium en dankzij Yuell en Robinson gingen we er met een 1-2 zege vandoor. Daardoor kwam de totale score op 3-1 in ons voordeel en dus mochten we de beker aan het palmares toevoegen!

1200941515_1finale.png.6515f71b0ea86875d9d2518097503abf.png

Direct na afloop ging er echter een grote schok door New York. Natuurlijk had ik de ambitie uitgesproken om op elk continent de Champions League te winnen, maar niemand had verwacht dat ik daags na de overwinning van de CONCACAF CL mijn job zou opzeggen in Amerika. In allerijl moet er dus een opvolger gezocht gaan worden, maar dat is verder niet meer mijn pakkie 'an. Op naar het volgende avontuur!

611298386_2ontslag.png.26543dad511dc1ad693406e23a9937be.png

Waar dat nieuwe avontuur gaat zijn, dat weet ik nog niet. Europa niet in ieder geval, want die wil ik tot het laatst bewaren. Voor nu richten we de blikken op Australië (dat actief is in de Aziatische Champions League), Azië en Zuid-Afrika. In Zuid-Afrika is er reeds een vacature bij Stellenbosch FC, waar ik best oren naar heb. Het is geen hoogvlieger in de DSTV Premiership, maar in die omgeving wil ik best wel even vertoeven. Of we daar dan met diezelfde club doorgroeien of dat ik later een binnenlandse transfer maak, dat zien we dan wel weer. Mocht mijn interesse in deze vacature op niets uitlopen, dan zullen we moeten afwachten tot er een nieuwe opportuniteit zich voordoet. Voor nu gaan we nog even genieten van de winst op LAFC en dan sturen we de eerste brieven de deur uit op zoek naar een nieuwe baan.

217568830_3vacatures.png.b2dd0ed9afc742d47e3db91244c40f9e.png

Spoiler

En het avontuur in Noord-Amerika zit er al weer op. Dat ging sneller dan ik zelf ook verwacht had, maar nu kunnen we ons opmaken voor een nieuw continent. Ik richt mijzelf nu op Australië, Azië of Zuid-Afrika om aan de slag te gaan. Iedereen weer ontzettend bedankt voor het lezen en reageren. En voor diegene die twijfelen aan hoe mooi het in Stellenbosch en omgeving is; ga even op Google zoeken naar wat afbeeldingen. Het is daar schitterend kan ik uit eigen ervaring vertellen :<