Jump to content

[IDS] [FM21] Knokke voor de winst

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Hier en daar toch ook de nodige dosis geluk in de play-offs maar daar hoef je je verder geen zorgen over te maken nu je in de finale staat. Je hebt de voorbije tijd genoeg bewezen over de nodige kwaliteit te beschikken. Meteen de hoofdprijs pakken zo snel na je aanstelling zou natuurlijk wel een statement van jewelste zijn.

22204786_BannerNYRB.png.04a1efc8e83e4a23f4a9d4e3e9ae871e.png

66. De kers op de taart

Op een zwoele zondagavond mochten we aantreden tegen LAFC in het Banc of California Stadium. De ploeg met de meeste punten uit de Western Conference, LAFC, genoot het thuisvoordeel omdat zij één puntje meer haalden in de Conference competitie. Voorafgaand aan het bereiken van de finale wonnen zij van stadsgenoot LA Galaxy en in de finale wisten ze Seattle Sounders te verslaan. In LA lopen enkele zeer goede spelers rond. Wat te denken van Enderson en Guy Bassompa-Yoka op de vleugels en Danny Perez in de spits. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze ook wel eens, dus we kunnen onze borst nat maken. Die laatstgenoemde is overigens geen geweldenaar, maar met meer dan twintig treffers dit seizoen is hij aardig op schot. 

Enderson, Bassompa-Yoka & Perez

Spoiler

image.thumb.png.aaa761e719fd7b0cf0eaa2f8fa7e1a4b.png

image.thumb.png.18dfe3a9fd33798c818e08a6f6c7e423.png

image.thumb.png.9cdf0ca3e58b2017e4661e5ed98cfcdb.png

Als we dan vervolgens naar de wedstrijd zelf kijken, dan kwamen de drie sterspelers van de thuisploeg niet tot nauwelijks voor in het spelbeeld. Dat kwam ook mede doordat de Belgische buitenspeler internationale verplichtingen had bij de Belgische jeugdploeg.. Zijn plek werd ingevuld door Burgess, een Amerikaanse linksbuiten die ook alles behalve een koekenbakker genoemd kan worden. Hun 4-2-3-1 formatie werd bestreden door onze 4-3-3 met een verdedigende middenvelder en drie aanvallers op het middenveld. Twee buitenspelers en één op 'tien'. Geïnspireerd door een tactiek van @Titan heb ik her en der een kleine instructie aangepast ten opzichte van zijn gedachtegangen en zoals jullie hebben gemerkt is dat aardig succesvol gebleken. Ook voor deze finale besloot ik vast te houden aan deze speelwijze zonder spitsen. Iets wat @Nom de Guerre ongetwijfeld kan bekoren. 

De vorige finale die we tegen een ploeg uit LA speelden ging ons goed af (7-0 vs. LA Galaxy, red.) en dus begonnen we vol vertrouwen aan de strijd om de MLS Cup. De strijd tussen de winnaars van de Eastern Conference en de Western Conference. Het speelbeeld was niet anders, want ook nu overheersten we op het veld. Met een schotenverhouding van 7-24 (1-13 schoten op doel) kun je natuurlijk wel raden welke stand er op het scorebord stond na 90 minuten voetballen.. Precies; 1-1. Na een klein kwartier voetballen was het Jake Clarke-Salter die de bal kolderiek en ongelukkig in zijn eigen doel werkte, maar nog voordat we aan de thee gingen was het Alex Robinson die een voorzet vanaf de rechterflank knap binnenkopte. Helaas bleef het daarbij en moesten strafschoppen gaan bepalen wie de MLS Cup in de prijzenkast mocht plaatsen. Onze doelman Giovani werd opnieuw de held van de avond, want hij stopte twee van de vier strafschoppen van de gastheren. Wijzelf schoten de eerste vier wel raak en wonnen daardoor de MLS Cup. Hoezee. Op naar het echte werk in de Champions League volgend jaar!

323799926_1mlscup.png.4a7873e9c4ac55177135f2411c7a7ee1.png

Tot slot voor de liefhebber nog wat statistieken. Ik heb natuurlijk niet het gehele jaar aan het roer gestaan, dus ik sta hier niet al te lang bij stil. De komende winter zullen we kijken wie we voor de club gaan weten te behouden, hoe de drafts gaan en of we nog transfers kunnen realiseren.

820612472_2stats.png.371d71a139eb81db4c1f7674426c5e71.png

Spoiler

Wil je niet elke update een mention? Geef het even bij mij aan en ik haal je uit het lijstje. 

@Thierryvane @Richarð. @Krabby @Svenpunt @FlyD @ElMarcos @Mordurette @RubenS2 @Michiel RAFC @Marius @komodo25 @delichris @Titan @DGremlin @Michaelinho* @JordiW. @KayDeManaager @roeliho @Glenn08 @Badmuts @chrisje1993 @ElPrincipito @Bingbangboem @V-Traxx @jefri @Niejo101 @Reinoud @spaansetukker @Juca @glennix @Koenbres @Kyrill @TeamWesil @Ruben VDS @Abe @Rossini' @germandutch @Going up @xPeejay @Scoiattolo @Daniell @van der Water @Boyzone @True_Legend @Emmerich. @RicoV1989 @Vis

Ontzettend bedankt weer allemaal voor het volgen en achterlaten van de reacties.  De cherry is op de pie geplaatst, dus een beter debuutseizoen had ik mijzelf niet kunnen wensen. Eens zien hoe we de komende winter doorkomen en of er op de transfermarkt nog het e.e.a. gaat gebeuren :classic_ninja: